Muita hyvätuloisia ja muuten laatutietoisia naisia, jotka käyttävät vain halpaa markettikosmetiikkaa?
Otsikossa viittaan siihen, että laatutietoisuus kohdistuu muihin asioihin kuin kosmetiikkaan. Ostan esimerkiksi design-hiuonekaluja, kalliita viinejä, laadukkaita ja kalliita vaatteita jne.
Mutta en ole koskaan nähnyt järkeväksi käyttää rahaa kosmetiikkaan. Jos olen joskus ostanut jonkun kalliimman ihonhoitotuotteen tai meikin, niin en ole suoraan sanottuna huomannut eroa markettiversioon. En myöskään käy kosmetologilla.
Hoidan kuitenkin ihoani esim. Nivean ja Lumenen tuotteilla. Myös shampoo ja hoitoaine ja muut hiusten muotoilutuotteet löytyvät marketin hyllyltä. Tämä on herättänyt joissain tuttavissani ihmetystä. Muita samoin toimivia?
Kommentit (66)
Lumenella on laadukkaita tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne on? Olen käyttänyt useita Lumenen tuotteita mutta pidän esim Nivean tuotteita parempina
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hyvätuloinen ja laatutietoinen nainen mutta en ole koskaan ymmärtänyt design-huonekalujen tai käsilaukkujen päälle. Autot mulla on kalliita ja laadukkaita, samaten ruoka, viinit ja kosmetiikka mutta ei huonekalut. Meitä on moneen junaan.
Minkä merkkien kosmetiikkaa käytät?
Sama. Olen hyväpalkkainen, mutta ei minulla silti ole tuhlattavaksi asti rahaa. Olen kokeillut kalliiimpiakin merkkejä, mutta en ole huomannut mainittavaa eroa, joten olen palannut markettituotteisiin. Pesen kasvoni Natusanin Top to toe washilla, koska se vain on paras pesuaine, puhdistaa hyvin ja hellävaroen. Pesen hiukseni Erittäin Hienolla Suomalaisella shampoolla. Hiusöljyn löysin Lidlistä. Käytän Lumenen puuteria. Kosteutan ihoni perusrasvoilla. Ripsiväri on ns. merkkituote eli Lancome. Huulipunat ovat nykyään edullisimmissakin merkeissä hyviä. Niitä minulla on monen hintaisia.
Mulla on sama. Jokainen kallis kosmetiikka on tuottanut pettymyksen. Ainostaan Darphinilla yksi hoitolinja oli kohtuullinen, mutta sitäkin paremmaksi osoittautui Mossa. Ja Himalaya Herbals.
Esimerkiksi meikkivoide+puuteri+aurinkopuuteri+highlighter Essence (uskokaa tai älkää, mutta ihan parhaat). Ripsari aina se sama Lorealin hyväksi todettu kuumaan veteen liukeneva. Shampoot EHS ja XZ. Pesuaineena Saaren Taika, jolla myös kohtuullisia voiteita, tosin ei Mossan voittanutta.
Rahat meni kuin kankkulan kaivoon Diorin, Chanelin, Lancomen jne tuotteita ostellessa. Jotenkin ne on liian voimakkaita/allergisoivia omalle iholleni. Aina oli kiiltävä ja punainen naama.
Ja kyllä, olen verolistoilta löytyvä nainen ja tykkään panostaa laatuun monissa muissa asioissa, mutta turhasta ja väärästä ei kannata maksaa :)
Lisään vielä, että ihotyypillä lienee iso vaikutus tähän. AP:n iho lienee sen verran hyvä että kaikki ”markettikosmetiikka” käy, ja näin ollen hänellä ei ole tarvetta mihinkään erityiseen kosmettiikkaan. Omalla kohdallani valintaa ohjasi erittäin herkkä ja vaikea ihotyyppi.
Tulee tunne, että sitä laatua ostetaan ulkoisen statuksen takia. Miksei osta sitä, mikä tuntuu hyvältä. Jotenkin outo ajatusmaailma, että joku kosmetiikkakin mielletään, että on jotenkin noloa ostaa markettishampoota. Hyvin ihmisiä ohjaillaan markkinoinnin ja mielikuvien avulla.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Olen hyväpalkkainen, mutta ei minulla silti ole tuhlattavaksi asti rahaa. Olen kokeillut kalliiimpiakin merkkejä, mutta en ole huomannut mainittavaa eroa, joten olen palannut markettituotteisiin. Pesen kasvoni Natusanin Top to toe washilla, koska se vain on paras pesuaine, puhdistaa hyvin ja hellävaroen. Pesen hiukseni Erittäin Hienolla Suomalaisella shampoolla. Hiusöljyn löysin Lidlistä. Käytän Lumenen puuteria. Kosteutan ihoni perusrasvoilla. Ripsiväri on ns. merkkituote eli Lancome. Huulipunat ovat nykyään edullisimmissakin merkeissä hyviä. Niitä minulla on monen hintaisia.
Lidlin vauvaöljy on parasta ihoöljyä :) Ja kokeile ripsarina tätä https://www.lorealparis.fi/unlimited-mascara/black löytyy myös 38-versio, eli kuumaan veteen liukeneva. Vaihdoin reilu vuosi sitten koko ikäni käyttämäni Lancomen siihen.
T. 7
Vierailija kirjoitti:
Höpsis! Jos markkinoi jollain marjoilla ja puhtaalla lähdevedellä ja ties millä.. ni on selvää et ainesosaluettelo on surullista sontaa. Oikeasti vaikuttavat ainesosat ovat jotain ihan muuta ku "pohjoisen hyisen hallasuon raikkaus" tai muuta vastaavaa shittiä. Lumene myy mielikuvia. Ei vaikuttavia ainesosia.
En ikinä ostaisi muuta kuin markettishampoota. Toki hiustenhellimisviikoilta puoleen hintaan jotain, jos sattuu sellainen shampoo, jonka hyväksyn. Mutta markettituotteet kelpaavat enemmän kuin hyvin.
Nivean tuotteita on valmistettu ja myyty jo yli sata vuotta, joten ei se kovin surkea tuote voi olla, vaikka myydäänkin marketeissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hyvätuloinen ja laatutietoinen nainen mutta en ole koskaan ymmärtänyt design-huonekalujen tai käsilaukkujen päälle. Autot mulla on kalliita ja laadukkaita, samaten ruoka, viinit ja kosmetiikka mutta ei huonekalut. Meitä on moneen junaan.
Melkein sama mulla, poislukien myös tuo kosmetiikka, koska en aidosti koe saavani kalliista kosmetiikasta laatua. Ja itse asiassa sama pätee nykyään liian usein vaatteisiin, laatu maksaa mutta kallis hinta ei välttämättä ole tae laadusta. Aika valveutunut kuluttaja saa nykyään olla.
Autot sentään suht hyvin pitää korkea hinta = hyvä laatu -suhteen, samoin ruoka ja viini :)
Ostan kalliit hiustenhoitotuotteet kyllä. Loppujen lopuksi ei kallista koska tuotteet ovat riittoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein sama mulla, poislukien myös tuo kosmetiikka, koska en aidosti koe saavani kalliista kosmetiikasta laatua. Ja itse asiassa sama pätee nykyään liian usein vaatteisiin, laatu maksaa mutta kallis hinta ei välttämättä ole tae laadusta. Aika valveutunut kuluttaja saa nykyään olla.
Autot sentään suht hyvin pitää korkea hinta = hyvä laatu -suhteen, samoin ruoka ja viini :)
Esim hm vaatteet on kyllä niin kuraa laatua, että ei kannata ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis! Jos markkinoi jollain marjoilla ja puhtaalla lähdevedellä ja ties millä.. ni on selvää et ainesosaluettelo on surullista sontaa. Oikeasti vaikuttavat ainesosat ovat jotain ihan muuta ku "pohjoisen hyisen hallasuon raikkaus" tai muuta vastaavaa shittiä. Lumene myy mielikuvia. Ei vaikuttavia ainesosia.
Ok. Mun iho tykkää seerumeista ja arvostan vegaanisia, suomalaisia tuotteita. Jotenkin outoa jos aikuiset naiset eivät uskalla tehdä ostopäätöstä oman eettisen tai taloudellisen näkemyksensä perusteella.
Ps. Käytän myös purkkiniveaa sekä edullista retinoidituotetta. Tärkeintä on kuitenkin puhdistus, ruokavalio, aurinkosuoja ja kosteutus.
Minulla toisin päin. Olen itse jo hyvätuloinen, ja mies vielä enemmän sellainen. Rahat meillä menee laatuviineihin, ruokaan, ravintoloihin ja ennen matkusteluun sekä korkealaatuiseen remontointiin. Minun omia rahoja menee kosmetiikkaan.
Design-huonekaluja tai astiastoja en ymmärrä.
Vaatteita nyt tulee ostettua, mutta siinäkin ulkonäkö edeltää merkkiä.
Itse käytän apteekin meikkejä. Kyllä niistä näkee laatueron markettimeikkihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim hm vaatteet on kyllä niin kuraa laatua, että ei kannata ostaa.
Mun h&m:n villakangastakki on kestänyt 12 vuotta. Samoin perus topit ja t paidat kestää ja kestää vaikka maksaa n. vitosen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Mun iho tykkää seerumeista ja arvostan vegaanisia, suomalaisia tuotteita. Jotenkin outoa jos aikuiset naiset eivät uskalla tehdä ostopäätöstä oman eettisen tai taloudellisen näkemyksensä perusteella.
Ps. Käytän myös purkkiniveaa sekä edullista retinoidituotetta. Tärkeintä on kuitenkin puhdistus, ruokavalio, aurinkosuoja ja kosteutus.
Outoa on minustakin kuinka moni menee harhaan eikä ole kiinnostunut mitä iholleen tunkee.
Totuus on se, että ainesosaluettelo on ainoa ratkaiseva tietolähde siinä miten jokin kosmetiikka toimii. Ei se ostaako tuotetta apteekista tai marketista, tai onko mainoksessa iso marjan kuva tai tuotteella hieno nimi tai kiva tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitapa tähän joku sun lumenen luottoseerumi, niin katsotaan tarkemmin.