Olen ravintolassa töissä, kysyttävää?
Noniin, nyt kun on ollut näitä ruokamyrkytys -ym. kohuja, haluatteko kysyä jotain henkilökunnalta? Teen kokin, tarjoilijan ja baarimikon hommia.
Kommentit (66)
Hei olen aina miettinyt että mitä ne x- ja v-päivät on? Olen ollut saliapulaisena (lue:jokapaikanhöylänä) kesätöissä ravintolassa jo pari kesää, ja aina on jäänyt kysymättä mitä eroa on x-vapaalla ja v-vapaalla, minulle ne ovat vain vapaapäiviä jotka toki joskus jäävätkin sitten pitämättä jos tarpeeksi haalin vuoroja itselleni:D
Järkyttävää lukea jotakin tällaista! Kauheata!
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 01:49"]
Järkyttävää lukea jotakin tällaista! Kauheata!
[/quote]
täh?:D
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 01:43"]
Hei olen aina miettinyt että mitä ne x- ja v-päivät on? Olen ollut saliapulaisena (lue:jokapaikanhöylänä) kesätöissä ravintolassa jo pari kesää, ja aina on jäänyt kysymättä mitä eroa on x-vapaalla ja v-vapaalla, minulle ne ovat vain vapaapäiviä jotka toki joskus jäävätkin sitten pitämättä jos tarpeeksi haalin vuoroja itselleni:D
[/quote]
Toinen on viikkolepo ja toinen ylimääräinen, ansaittu vapaa:) jos tekee 5 vuoroa viikossa, alkaa nuo päivät "kertyä" automaattisesti. Periaatteessa ero on se, että x-päivää voi "siirtää" esimerkiksi seuraavalle viikolle, jos tulee saikku tms, että on pakko saada vapailta töihin. Ja myös näinä päivinä töihin mentäessä pitäisi saada jonkunnäköistä korotettua palkkaa, mutta itse en ole koskaan kuullut kenenkään saavan. :)
ap
X-vapaalla tehdystä työstä pitää maksaa +50% ja V-vapaasta +100% palkanlisää. Ruoasta täytyy ottaa näytteitä, se ei ole vapaaehtoista. Näytteet toimitetaan tutkittavaksi ainoastaan, jos sille annetaan syy (ruokamyrkytysepäily). Taukoja pitää olla, puolen tunnin ruokatauko ja vähintään yksi kahvitauko, mikäli työvuoro on yli 6 tunnin pituinen. Tauoilla tehty työ on veron kiertoa.
Jep kyllä saa, lisäksi kaikki muut kurssit mihin tietotaitoa löytyy. Itse hyväksiluin myös ensimmäisen työharjoittelun :)
ap