Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvästä perheestä olevat! Millainen oli vanhempienne suhde?

Vierailija
07.05.2023 |

Oliko rakkaudentäyteinen vai riitaisa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat hyvällä perheellä?

Vierailija
2/10 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen eli kahden aikuisen tasa-arvoinen liitto, enemmän rakkautta kuin riitoja. Ja ne riidatkin keskusteltiin läpi, ei huudettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ns. Kulissit kunnossa, akateemiset vanhemmat, kenties ulkomaanmatkoja, lapsilla tavoitteelliset harrastukset, autetaan isovanhempia jne. Ap

Vierailija
4/10 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvällä perheellä ap todennäköisesti tarkoittaa jotain keskituloista tai varakkaampaa perhettä. Vajaaälyisten mielestä pienituloiset/köyhät ovat aina huonoa porukkaa.

Vierailija
5/10 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ns. Kulissit kunnossa, akateemiset vanhemmat, kenties ulkomaanmatkoja, lapsilla tavoitteelliset harrastukset, autetaan isovanhempia jne. Ap

Mikäs apn lapsuuden perhetausta olikaan?

Vierailija
6/10 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun perhe oli erittäin hyvä mutta köyhä duunariperhe.

Rakastava ja arvostava, hyvin tasa-arvoinen suhde. Vanhempien syntymävuodet 1922 ja 1927

Vierailija
7/10 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No isä joi avioliiton 30 ekaa vuotta ja vanhemmat riiteli koko sen ajan kun asuin kotona, mitään rakkaudellista en nähnyt kuin harvoin. Ilmeisesti heidän olisi pitänyt jäädä lapsettomiksi koska kun me lapset muutettiin pois kotoa (vaikeasti traumatisoituneina) lakkasi isä juomasta ja vanhemmat riitelemästä pääosin. Heillä on ollut hyvä eläkeläisten suhde ja rakkauttakin on näkynyt mutta toki se meidän lasten kannalta on myöhäistä kun ne lapsuus ja nuoruusvuodet vammautti psyykkisesti.

Vierailija
8/10 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hyvästä perheestä, mutta tavoitteellisia harrastuksia ei lapsilla ollut. Ei niitä 80-luvulla ollut oikein kellään.

Vanhemmat hoitivat tavoitteellisesti omaa avioliittoaan. Isä oli vaikea luonne, mutta hän yritti.

Vierailija
9/10 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei sitten kai oltukaan hyvän perheen lapsia kun vanhemmat duunareita 😅

Mutta asuttiin uudessa isossa omakotitalossa omakotitaloalueella. Ei kerros- eikä rivitaloja eikä vuokralla asuvia. Ei alkoholisteja tai muita päihdeongelmaisia asunut kylillä. Tai no 2 miestä joille alko maistui mutta he olivat hyväntuulisia ja harmittomia ja asuivat omissa omakotitaloissaan.

Parin kolmen vuoden välein käytiin jossakin lämpimässä maassa lomalla ja siinä välissä risteiltiin tai vuokrattiin mökkiä tai oltiin kylpylässä.

Harrastukset ei kovin tavoitteellisia ollut mutta perus voimistelua, koripalloa, jalkapalloa...

Vanhempien suhde sitten:

Vanhemmat naimisissa. Viettivät paljon aikaa yhdessä (edelleen viettävät) ja heillä oli keskenään oma huumori. Kinasivat joskus muttei ikinä huutaneet toisilleen.

Lämpimät muistot lapsuudesta. Turvallista lapsuutta sain viettää. Joulut oli parasta.

Minusta sain heiltä normaalin perheen mallin sekä normaalin parisuhteen mallin.

Olen sellaisessa itsekin. Naimisissa ja 3 lasta.

Vierailija
10/10 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yäk. Olen niin kyllästynyt kaikkeen tuollaisen korostamiseen. Akateemiset vanhemmat? Anteeksi mitä? Niin minullakin oli, ja olen itsekin. Mutta eihän kaikki voi olla akateemisia ja miksi pitäisi? Ei se tee ihmisestä jotenkin huonompaa. Hyvin ja huonosti toimivia perheitä on kaikissa yhteiskuntaluokissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän