Miksei parit mene naimisiin ensin?
Miksi nykyään tehdään lapset ensin ja erotaan ennen kuin ehditään naimisiin? Eikö se ole pylly edellä puuhun kiipeämistä?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 20:00"]mentiin naimisiin koska halusin , tosin mies kosi. Vauvastakin puhuttiin ja mies oli suostuvainen mutta ei heti luvannut kierukkaa pois. Minä tottelin. Vuoden päästä kierukka pois. n. neljän vuoden päästä tulin raskaaksi mutta mies ei tykännytkään, kai oli jonkimmoinen shokki. Luin sellaset madoluvut että tokeni hetkessä. Vauva on nyt 17 vee ja olemme onnellisesti eronneet kauan aikaa sitten.
[/quote]
Ja varmasti avioliiton ansiosta helpompi erotilanne kuin avokeilla.
Jotenkin ihmiset kokee, että avioliitto sitoo enemmän, kun lasten teko, mikä on ihan älyvapaata. Jos ei ole valmis sitoutumaan kumppaniinsa avioliiton merkeissä, miksi edes tehdä lapsia semmosen ihmisen kanssa?
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 20:04"]Jotenkin ihmiset kokee, että avioliitto sitoo enemmän, kun lasten teko, mikä on ihan älyvapaata. Jos ei ole valmis sitoutumaan kumppaniinsa avioliiton merkeissä, miksi edes tehdä lapsia semmosen ihmisen kanssa?
[/quote]
Just näin. Tota mä just mietin.
Ap
Avioliiton tarkoitus tuntuu olevan monella hukassa. Se ei ole mikään rakkaudenosoitus, vaan lain suoma turva tilanteessa, jossa toinen puolisoista jää tulottomaksi tai elättäjäpuoliso menehtyy. Eli yleensä avio suo turvaa nimenomaan naisille. Sen vuoksi miehet yleensä yrittävätkin välttää avioliittoa viimeiseen asti: voi aina lähteä kävelemään, eikä ole mitään vastuuta naisesta, joka on esim. tuhonnut oman uransa olemalla kotona lasten vuoksi. SIKSI avioliitto mittaa miehen sitoutumisen astetta ja rakkauden suuruutta. Nainen, joka tekee lapsia miehelle, joka ei suostu avioliittoon, on yksinkertaisesti tyhmä (tai hyvin rikas, mutta suurin osa avokeista ei sitä taida olla).
Itse haluan ensin naimisiin ja vasta sitten lapsia. Se on oma henkilökohtainen näkemykseni siitä, miten perheeni haluan perustaa. Jos joku toinen kuitenkin tahtoo perustaa perheen eri tavalla, eihän se minulta ole pois :)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 20:07"]
Avioliiton tarkoitus tuntuu olevan monella hukassa. Se ei ole mikään rakkaudenosoitus, vaan lain suoma turva tilanteessa, jossa toinen puolisoista jää tulottomaksi tai elättäjäpuoliso menehtyy. Eli yleensä avio suo turvaa nimenomaan naisille. Sen vuoksi miehet yleensä yrittävätkin välttää avioliittoa viimeiseen asti: voi aina lähteä kävelemään, eikä ole mitään vastuuta naisesta, joka on esim. tuhonnut oman uransa olemalla kotona lasten vuoksi. SIKSI avioliitto mittaa miehen sitoutumisen astetta ja rakkauden suuruutta. Nainen, joka tekee lapsia miehelle, joka ei suostu avioliittoon, on yksinkertaisesti tyhmä (tai hyvin rikas, mutta suurin osa avokeista ei sitä taida olla).
[/quote]
Mä en kyllä yhtään ihmettele, ettei miehet halua naimisiin, jos ja kun naisten ( joidenkin) tavoite on vain tuo: päästä hyötymään mahdollisimman paljon toisen tienaamista rahoista ja omaisuudesta.
Meillä on tasa-arvoinen suhde: molemmat tienaa ja molemmat hoitaa lapsia tasapuolisesti. Ei tarvitse kenenkään pelätä avioliittoakaan, kun kumpikaan ei voi joutua hirveään kuseen sen myötä eron sattuessa.
En uskaltaisi hankkia lapsia tai ottaa yhteistä lainaa ilman avioliittoa. Näin oma asema on turvattu jos toiselle käy jotakin.
En myöskään ymmärrä naisia jotka ovat antaneet miehelle kaiken ja valittavat ettei mies halua naimisiin.
Jos olen mieheni lasten äiti, haluan olla myös hänen vaimonsa. Tyttöystävä-titteli ei enää siinä vaiheessa kuvaa sitä mikä minä hänelle olen.
Nykyinen hääbuumi sitten taas on älytön. Naimisiin menon voi hoitaa simppelisti maistraatissa. Kukin tavallaan.
Parhaimpia on ihmiset jotka ei mene naimisiin koska kummin kaiman serkun kissan avioliitto ei toiminut...
Mä halua naimisiin, koska en usko, että tulemme olemaan yhdessä loppuelämäämme. Yhteiset lapset on ja asuntolainaa maksetaan yhdessä. Mut eron tullessa sit vaan talo + yhteinen omaisuus myyntiin ja molemmat saa osansa, joilla jatketaan elämää eteenpäin. Eikö näin? Sanokaa jos olen väärässä.
voi pliis TAPELKAA nyt helkkari kunnolla kun on näin herkullinen juttu, puolestavastaanpuolestavastaan NAISET
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 21:01"]Mä halua naimisiin, koska en usko, että tulemme olemaan yhdessä loppuelämäämme. Yhteiset lapset on ja asuntolainaa maksetaan yhdessä. Mut eron tullessa sit vaan talo + yhteinen omaisuus myyntiin ja molemmat saa osansa, joilla jatketaan elämää eteenpäin. Eikö näin? Sanokaa jos olen väärässä.
[/quote]
Kyllä olet väärässä ;) miten se loppuelämä mihinkään liittyy ja onko teillä testamentit kunnossa?
Miten se Ap on sulta pois, jos muut ihmiset ei mene naimisiin?
No en nyt vain näe avioliittoa itselleni tällä hetkellä tärkeänä. Ja tärkeämpää itselleni on saada lapset ei-niin-vanhana - jos rupeaisin häitä järkkäämään (ja niihin rahaa keräämään), siirtyisi lastenteko taas eteenpäin ja itsestäni tulisi vanhempi vanhempi ihan suotta.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:50"]
Me ei kumpikaan kuuluta kirkkoon ja lastamme ei tulla kastamaan. Olemme sitoutuneita suhteeseen ja yhteiseen taloon. En ole koskaan ajatellut naimisiin menoa mitenkään elämäni tärkeinpänä päivänä/päämääränä mihin tähdätä. Meillä on suhteessa muutenkin yhteenkuuluvuuden tunnetta, rakkautta ja yhteistä tulevaisuuden tavoittelua. Sitten jos menemme naimisiin, niin se tapahtuu maistraatissa ja ainoa syy naimisiin menolle on se, että avioliitto takaa enemmän toisen kuoleman kohdalla kuin avoliitto. Enhän mä kuitenkaa toista tule omistamaan vaikka kuinka mentäisiin naimisiin eikä avioliitto takaa onnellisuutta ja pitkää liittoa.
[/quote]Ei naimisiin menolla ole mitään tekemistä kirkkoon kuulumisen kanssa. Avioliitossa määritellään ennen kaikkea lesken asema ja muutenkin se luo pelisäännöt nimenomana parisuhteen päättymistilanteeseen. Ja joka ikinen parisuhdehan päättyy.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 21:26"]No en nyt vain näe avioliittoa itselleni tällä hetkellä tärkeänä. Ja tärkeämpää itselleni on saada lapset ei-niin-vanhana - jos rupeaisin häitä järkkäämään (ja niihin rahaa keräämään), siirtyisi lastenteko taas eteenpäin ja itsestäni tulisi vanhempi vanhempi ihan suotta.
[/quote]
Miks pitäs kerätä häihin rahaa?
Jos sulla on mies niin menet maistraatissa naimisiin ja jos isot häät on niin tärkeet niin pidät ne sitten myöhemmin. Helppoo ku mikä.
Niin onhan sterveempää mennä ensin naimisiin, tehdä lapsia ja erota vasta sitten.
ei avioliitto ole mikään avain onneen, jos sen muistaa hoitaa ensimmäisenä, eikä se monellakaan ole tärkeysjärjestyksessä edes kärkipäässä, saati sitten ykkönen.
Kyllä se osoittaa jonkunlaista sitoutumista jos kihlaudutaan, avioidutaan ja sitten hankitaan lapsia. On ainakin ollut aikaa miettiä asiaa.
Ihan toinen juttu kuitenkin kun tehdä lapsi jonkun saytunnaisen asuinkaverin kanssa muuttaa pois ja taas tehdä lapsia uusien kanssa.
Eli mielestäsi olisi parempi mennä naimisiin ennen eroamista? Ok.
#10, oikein - järki mukana. Ja avioliitto on ennen muuta juridinen tapa laittaa perheen perusta yksinkertaisella sopimuksella kuntoon. Jokainen liitto purkautuu joskus, joko eroon tai viimeistään kuolemaan. Siihen on pelkästään fiksua varautua, niin vältytään ikäviltä ylläreiltä,