Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsrettomat: mikä on parasta lapsettomuudessa?

Vierailija
01.06.2014 |

Mainitkaa joitakin mukavia, hyödyllisiä tai muuten tosi hyviä asioita, joita teillä on elämässänne lapsettomuuden ansiosta. ne saavat olla myös henkilökohtaisia, juuri sinun tilanteeseesi liittyviä.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kodissa on ihan hiljaista, jos en itse pidä ääntä.

Vierailija
2/43 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 18:17"]

Mainitkaa joitakin mukavia, hyödyllisiä tai muuten tosi hyviä asioita, joita teillä on elämässänne lapsettomuuden ansiosta. ne saavat olla myös henkilökohtaisia, juuri sinun tilanteeseesi liittyviä.

[/quote]

Rutiineista vapautuminen. Saan nukkua ja valvoa miten haluan, saan syödä mihin aikaan sattuu huvittamaan tai olla syömättä, jos siltä tuntuu. Saan mennä ja tulla vapaasti. Saan keskittyä. Saan lähteä spontaanisti leffaan tai matkalle tai vaikka baariin. Rahaa on enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 18:20"] Optio jäädä eläkkeelle alle 50 vuotiaana. Hieman vaikeampaa, jos on lapsia elätettävänä.

[/quote] Saanko kysyä mitä teet työksesi? Tanssija?

Vierailija
4/43 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 18:30"]-Jos huvittaa, saan lähteä työpäivän jälkeen shoppailemaan ex tempore, ilman että täytyy sopia kaupassa käynneistä, päivähoidosta hausta, välipalan ja ruuan laitosta jne.

-Voin käydä kesälomalla terassilla klo 14 päivällä, ilman että minut tuomitaan huonoksi ihmiseksi ja äidiksi.

-Voin varata viikonloppu- ja lomamatkoja ilman että tarvitsee sopia erikseen lapsenvahtihommia yms. Voin myös tehdä lomamatkoilla sellaisia asioita mitä en uskaltaisi (esim kuolemanpelossa) tehdä jos minulla olisi suita ruokittavana kotona.

-Minun ei tarvitse pelätä, että lapseni joutuu kiusaamisen, väkivallan tai pedofilian uhriksi. Vaikka ihminen olisi kuinka hyvä vanhempi, niin näitä ei vaan voi täysin kontrolloida. Aina on ilkeitä, hulluja ja sairaita ihmisiä, jotka halauavat pahaa muille.

-Jos on ylimääräistä rahaa, voin käyttää sen täysin itseeni (ilman syyllisyyden tunnetta)

-Minun ei tarvitse pelätä, että pilaan tietämättäni lapsen elämän, kun en osaa kasvattaa ja tukea häntä oikealla tavalla. Minun ei myöskään tarvitse kuunnella muiden idioottimaisia kasvatusvinkkejä (esim ruuatta jättäminen, nipparit ja tukistukset systemaattisena rangaistuskeinona) kun olen päättänyt itse kasvattaa lapseni toisin.

Nämä nyt vain muutamia juttuja, mutta eiköhän se ole puhtaasti vapaus ja ettei tarvitse kantaa huolta toisesta ihmisestä niitä olennaisia juttuja. Nyt siis yritämme lasta, ja kyllä kieltämättä välillä hirvittää. Onneksi ikää on jo sen verran (32v), että ex tempore ulkomaanmatkat ja päiväterassit niin sinkkuna kuin puolison kanssa on koettu useampaankin kertaan :) Tuleva huolenpito sen sijaan ahdistaa, maailmassa on niin paljon pahaa!

[/quote] Sinulla on lähipiirissä aika outoa porukkaa, jos "kasvatusneuvot" ovat väkivaltaa. Se on laitonta!

Vierailija
5/43 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 18:30"]

Onneksi ikää on jo sen verran (32v), että ex tempore ulkomaanmatkat ja päiväterassit niin sinkkuna kuin puolison kanssa on koettu useampaankin kertaan

[/quote]

En ole koskaan tajunnut tätä asennetta, että ikään kuin suoritetaan aina muutama vuosi kerrallaan mukamas eri elämänvaiheisiin liittyviä asioita ja sitten siirrytään seuraavaan. Minä olen pitänyt esimerkiksi kirjoittamisesta ja matkailuista ihan aina, ja oluen juomisestakin 19-vuotiaasta alkaen. Ihan mahdoton ajatella, että jossakin vaiheessa olisinkinäkkiä saanut näistä asioista tarpeekseni. Olen nyt 40 ja lapseton omasta tahdostani.

[/quote]No eihän siinä varmaan tarkoitetakaan että terassille ei enää koskaan tekisi mieli, vaan että useimmat ihmiset kasvavat henkisesti sen vaiheen ohi jolloin terassille pääsy kaljaa litkimään on elämän tärkein asia. T: oluesta pitävä 4: n äiti ;-)

Vierailija
6/43 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 18:30"]

Onneksi ikää on jo sen verran (32v), että ex tempore ulkomaanmatkat ja päiväterassit niin sinkkuna kuin puolison kanssa on koettu useampaankin kertaan

[/quote]

En ole koskaan tajunnut tätä asennetta, että ikään kuin suoritetaan aina muutama vuosi kerrallaan mukamas eri elämänvaiheisiin liittyviä asioita ja sitten siirrytään seuraavaan. Minä olen pitänyt esimerkiksi kirjoittamisesta ja matkailuista ihan aina, ja oluen juomisestakin 19-vuotiaasta alkaen. Ihan mahdoton ajatella, että jossakin vaiheessa olisinkinäkkiä saanut näistä asioista tarpeekseni. Olen nyt 40 ja lapseton omasta tahdostani.

[/quote]No eihän siinä varmaan tarkoitetakaan että terassille ei enää koskaan tekisi mieli, vaan että useimmat ihmiset kasvavat henkisesti sen vaiheen ohi jolloin terassille pääsy kaljaa litkimään on elämän tärkein asia. T: oluesta pitävä 4: n äiti ;-)

Vierailija
7/43 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:28"]Että ei ole sitä lasta. En pidä lapsista. En tarvitse muita syitä jotka ovat vain sivuvaikutuksia.

[/quote] Tätä syytä jäädä lapsettomaksi ihmettelen eniten. Tai siis en sitä lapsettomuutta sinänsä, vaan sitä että joku voi muka tuolla tavalla blokata elämästään jonkun ihmisryhmän ja inhota heitä. Ymmärrän etteivät kaikki ole erityisen lapsirakkaita, mutta eikö lapsetkin voisi ottaa yksilöinä kuten aikuisetkin? Ei kukaan sano inhoavansa esim kaikkia vanhuksia.

Vierailija
8/43 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:28"]Että ei ole sitä lasta. En pidä lapsista. En tarvitse muita syitä jotka ovat vain sivuvaikutuksia.

[/quote] Tätä syytä jäädä lapsettomaksi ihmettelen eniten. Tai siis en sitä lapsettomuutta sinänsä, vaan sitä että joku voi muka tuolla tavalla blokata elämästään jonkun ihmisryhmän ja inhota heitä. Ymmärrän etteivät kaikki ole erityisen lapsirakkaita, mutta eikö lapsetkin voisi ottaa yksilöinä kuten aikuisetkin? Ei kukaan sano inhoavansa esim kaikkia vanhuksia.

Vierailija
9/43 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 20:41"]

[/quote]

[/quote]

Ei kaljan litkiminen mikään elämän tärkein asia ole kuin alkoholisteille. Itse olen aina tykännyt että elämässäni on sopivasti kaikkea. Olen lapseton, ikää on nyt jo yli 40 vuotta ja edelleen pidän tanssimisesta, päiväterassilla käynnistä, matkustelusta, tyttöjenilloista... En oikeastaan keksi mitään minkä olisin jättänyt elämästäni pois "henkisen kasvun" takia. :D

Vierailija
10/43 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 20:46"]

[/quote]

En ole tuo kirjoittaja, mutta missähän hän sanoi inhoavansa? On ihan eri asia jos ei pidä, ja se on aika neutraalia kuitenkin, ja todellakin täysin ymmärrettävää mielestäni. Hurmosmammat eivät useinkaan älyllä loista...

Vierailija
11/43 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 20:46"]

[/quote] 

No on eri asia olla ystävällinen kadulla tapaamalleen vanhukselle kuin olla jonkun omaishoitajana 24/7? 

Pidän sisarenpojistani, minulla on yhteys heidän kanssaan ja he pitävät minusta. Tunnen itseni kuitenkin niin hyvin, että en kestäisi lasta koko aikaa. On siis lastenkin kannalta parempi, että en synnytä ja kasvata heitä. 

t. se joka sanoi tuon 

Vierailija
12/43 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pidä lapsista. Mitä ihmeellistä siinä on? Eivät kaikki pidä koiristakaan, vaikka koiranomistajien mielestä jokainen karvaturri on omanlaisensa yksilö. Se, ettei pidä koirista, on useimpien mielestä aika hyvä syy olla hankkimatta koiraa, eikö totta? -19

Vierailija
13/43 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikki on parempaa ilman lapsia! :)

Vela

Vierailija
14/43 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 18:30"]-Jos huvittaa, saan lähteä työpäivän jälkeen shoppailemaan ex tempore, ilman että täytyy sopia kaupassa käynneistä, päivähoidosta hausta, välipalan ja ruuan laitosta jne.

-Voin käydä kesälomalla terassilla klo 14 päivällä, ilman että minut tuomitaan huonoksi ihmiseksi ja äidiksi.

-Voin varata viikonloppu- ja lomamatkoja ilman että tarvitsee sopia erikseen lapsenvahtihommia yms. Voin myös tehdä lomamatkoilla sellaisia asioita mitä en uskaltaisi (esim kuolemanpelossa) tehdä jos minulla olisi suita ruokittavana kotona.

-Minun ei tarvitse pelätä, että lapseni joutuu kiusaamisen, väkivallan tai pedofilian uhriksi. Vaikka ihminen olisi kuinka hyvä vanhempi, niin näitä ei vaan voi täysin kontrolloida. Aina on ilkeitä, hulluja ja sairaita ihmisiä, jotka halauavat pahaa muille.

-Jos on ylimääräistä rahaa, voin käyttää sen täysin itseeni (ilman syyllisyyden tunnetta)

-Minun ei tarvitse pelätä, että pilaan tietämättäni lapsen elämän, kun en osaa kasvattaa ja tukea häntä oikealla tavalla. Minun ei myöskään tarvitse kuunnella muiden idioottimaisia kasvatusvinkkejä (esim ruuatta jättäminen, nipparit ja tukistukset systemaattisena rangaistuskeinona) kun olen päättänyt itse kasvattaa lapseni toisin.

Nämä nyt vain muutamia juttuja, mutta eiköhän se ole puhtaasti vapaus ja ettei tarvitse kantaa huolta toisesta ihmisestä niitä olennaisia juttuja. Nyt siis yritämme lasta, ja kyllä kieltämättä välillä hirvittää. Onneksi ikää on jo sen verran (32v), että ex tempore ulkomaanmatkat ja päiväterassit niin sinkkuna kuin puolison kanssa on koettu useampaankin kertaan :) Tuleva huolenpito sen sijaan ahdistaa, maailmassa on niin paljon pahaa!

[/quote] Sinulla on lähipiirissä aika outoa porukkaa, jos "kasvatusneuvot" ovat väkivaltaa. Se on laitonta!

[/quote]

No sanoppa muuta! Ei onneksi kaikki saman ihmisen suusta, eikä kovin yleistä todellakaan lähipiirissäni. Yksi ennen läheinen ystäväni selitti juurikin, että hänen mielestä lapset pitää kasvattaa antamalla nipparia ja tukkapöllyä. Mä sanoin että se on lain mukaan pahoinpitely, että kannattaa kahteen kertaan miettiä jos omia lapsia haluaa ja nuo on käsitykset kasvatuksesta. Yksi tuttava kerran valisti, että jos hänen mukula kieltäytyisi ruuasta niin olisi syömättä niin kauan kuin tarjottu ruoka maistuisi jne. Molemmat ovat onneksi lapsettomia, mutta en kyllä itse jaksa kuunnella tuollaista settiä edes lapsettomana, saati sitten jos itsellä olisi lapsia.

Vierailija
15/43 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 18:28"]

Voin toimia oman mieleni mukaan ja olla hieman vastuuton. Luulen että huolehdin vähemmän lapsettomana kuin jos minulla olisi lapsia.

Ei tarvitse laittaa joka päivä ruokaa. Muutenkin, elämää ei tarvitsee "pyörittää" ja suunnitela kovin paljon.

Saan olla omassa rauhassa, minun ei tarvitse olla koko ajan läsnä ja käytettävissä.

[/quote]

Meillä samat.

Vierailija
16/43 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 18:30"]

[/quote]

[/quote]

Tarkoitin, että jos en olisi ikinä ennen lapsia käynyt ulkomaanmatkoilla, tai mennyt keskellä päivää terasille vaikka on tehnyt mieli, niin sitä todennäköisesti katuisin lapsia hankittuani.

Tykkään edelleen matkustelusta ja oluesta, mutta pointti olikin, että ihan samalla tavalla niistä ei voi nauttia kuin ennen lapsia. En ole siis saanut näistä "tarpeekseni", niin ettei niitä tekisi mieli. Ehkä sitten kirjoitin tuon epäselvästi? Pointtini on, että onneksi olen kerennyt tehdä tällaisia asioita, joita en ainakaan sellaisenaan voi enää toteuttaa lasten synnyttyä. Ei se ole ihan sama asia painua klo 14 bisselle, kun oma muksu on kaverilla/päiväkodissa, tai varata yks kaks äkkilähtömatkat. Onneksi siis olen näitä asioita kokenut ennen lapsia, sekään ei ole mikään itsestäänselvyys!

Vierailija
17/43 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaus, vapaus, vapaus

en ole kenestäkään riippuvainen, saan tulla ja mennä miten haluan.

Vierailija
18/43 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton mieli

Vapauden tunne

Vierailija
19/43 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optio jäädä eläkkeelle alle 50 vuotiaana. Hieman vaikeampaa, jos on lapsia elätettävänä.

Vierailija
20/43 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon enemmän rahaa käytettävissä kuin esim tuttavani joka on paremmin tienaava lasten äiti.

Minulla on mahdollisuus ja vapaus harrastaa mitä haluan ja milloin haluan. En tarvitse kuukausien/päivien/tuntien varoitusaikaa asioihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän