Selittäkää mulle mitä järkeä ottaa vastaan työtä kun mulla kuluis enemmän rahaa työllisenä kuin työttömänä...
Työllisenä pitäis maksaa kaikki itse= vuokra, sähkölasku, ruuat, saunavuorot, joukkoliikenteen liput töihin jne.
Ja kuitenkin sellainen paskaduuni kyseessä, nettopalkka 1550e kuussa eli mitään tukia ei saa...
NIIN MITÄKÖHÄN JÄRKEÄ TEHDÄ TÖITÄ SUOMESSA?
PALKALLA EI TULE TOIMEEN ?
Kommentit (30)
Tämän takia oleskeluyhteiskunta pitää ajaa pikimmiten alas ja lopettaa makaamisesta maksaminen kokonaan.
Kännissä jokapäivä maailma on parempi paikka olla, elää ja hengittää.
Sulle on jo monen monta kertaa selitetty. Mutta et vain ymmärrä. Siksi pysyt Kela-elättinä.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia oleskeluyhteiskunta pitää ajaa pikimmiten alas ja lopettaa makaamisesta maksaminen kokonaan.
Ja sinä voit painua vit*uun!🤗
Joutuisit itse maksamaan lisäksi lääkkeet, hammaslääkärit, silmälasit jne. Tappiolle siinä helposti joutuu jos lähtee alle kahden tonnin palkalla töihin. Terveys ainakin menee.
Hyvä itsetunto, olo, että edes yrität, myös täytettä päiviin ja rytmi, estää myös täyttä pultsaroitumista tai alkkikseksi alkamista. Ja jos ei siltikään raha riitä, voit hakea toimeentulotukea päälle, vaikka sitä ehkäisevää perusjutun lisäksi, pienituloisille myöntävät sitä helpommin, jos on sinnitellyt töissä pienellä palkalla pitkään.
Kunnia. Terveen ihmisen pitää pyrkiä töihin. On häpeällistä lojua kotona, jos on mahdollisuus tehdä töitä. Vaikka korvaus työstä olisikin surkeahko verrattuna tukiaisiin.
No paljonko saisit tukia kuussa, jos yksin asut?
Jos kyseessä on vieläpä määräaikainen työ niin morjens. Toimeentulotukea määriteltäessä lasketaan että sinullehan on jäänyt säästöön hirveästi rahaa eli tukea ei tipu.
Toivottavasti ap:n kaltaisten luuserien aika on pian ohi ja tuista leikataan oikein kunnolla.Luulisi aikuista ihmistä hävettävän tukielättinä olo,mutta näköjään ei osta hävetä.
Vierailija kirjoitti:
No paljonko saisit tukia kuussa, jos yksin asut?
1395e kuussa
AP
Siksi, että ethän sinä ole kuin työsuhteen alussa pienemmällä palkalla.
Työkokemuksen karttuessa arvosi kasvaa, ja pian huomaat että sinullakin palkka on sama kuin meillä muillakin vastuullisilla ihmisillä, eli noin 3500-6000 euroa kuukaudessa.
Mulla on tollanen nettopalkka. Säästöön jää 500€/kk. Kannattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Joutuisit itse maksamaan lisäksi lääkkeet, hammaslääkärit, silmälasit jne. Tappiolle siinä helposti joutuu jos lähtee alle kahden tonnin palkalla töihin. Terveys ainakin menee.
Siis työnteosta menee terveys?Kuinka heikkoja ihmiset oikein ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä voit painua vit*uun!🤗
Sinäkin saat tekemistä pian
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että ethän sinä ole kuin työsuhteen alussa pienemmällä palkalla.
Työkokemuksen karttuessa arvosi kasvaa, ja pian huomaat että sinullakin palkka on sama kuin meillä muillakin vastuullisilla ihmisillä, eli noin 3500-6000 euroa kuukaudessa.
Voi hitsi kun en ole vielä huomannut moista ihmettä. Minun palkka on 3200€ kuussa vaikka olen ollut töissä yli 30 vuotta.
Eikö sinusta olisi mukavampaa maksaa elämisesi itse kuin kyhjöttää muiden elättinä?
Työttömät, teitä syytetään elämänhallinan ongelmista - vaika teillä niitä ei olisikaan!
Se 'elämänhallinta' on semmoinen leimakirves, että se väkisinkin herättää ajatuksia jostain ns. tavisten halusta olla jotain ylempää, kuin ovatkaan - toiveita ja fantasioita monokulttuurista ja siitä, että kaikki olisivat ja hengittäisivät kuin moisen väitteen esittäjä. Myöskin tylsistymisen seurausta on pään aukominen työttömille; onhan nykyinen ilmapiiri sen suhteen varsin salliva.
Se ulina ja väninä työväestön osalta loppuu tasan siihen, kun tulee ensimmäinen työpaikka'massage'...
Näinhän se on!