Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt loppui lasteni Robinin kuuntelu tämän seksibiisin takia

Vierailija
01.06.2014 |

Ei tarvitse pienten lasten tuollaista kuunnella, "kledjut pois" ja mitä kaikkea muuta siinä olikaan. Robin suutelemassa, kondomit kädessä jne.

Mutta eihän se toki yllätyksenä tullut, että levy-yhtiö haluaa tuon sekoilulinjan myös Robinille. Kaikessahan he ovat muutenkin Justinia matkineet, mutta Justin oli sentään vielä 15-vuotiaana ihan lapsellinen pikkupoika ja se sekoilu alkoi vasta myöhemmin.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitenkä tuon ikäisen sit pitäis oikein kirjoittaa? "Siis omg miten nolo toi biisi niiku on tiiättekö te hei se on tosi väärin niitä kohtaa jotka on vielä neitsyitä!!"...? Vai?

Itse ymmärrän 33:sen, tuon lainaamasi kirjoittajan, pointin.

t.17

[/quote]

Kuinkahan moni yläasteikäinen kirjoittaa lähes virheetöntä kieltä? Ei vaan tunnu yhtään niin nuoren tekstiltä.

[/quote]

Ei oikeinkirjoittaminen kulje käsi käsikkäin iän kanssa. Täytät 18-vuotta ja *PUFF* osaat yhtäkkiä kirjoittaa. Kirjoittamisessa on usein kysymys vain tiettyjen sääntöjen opiskelusta esimerkiksi yhdyssanojen kanssa. Jos näet vaivannäköä ja osaat säännöt - osaat myös kirjoittaa.

Vierailija
62/81 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin itse n. 10- vuotias niin radiossa soi Raptori ja oi beibi -enkä minä niinkään edes ajatellut niitä seksiasioita joita biisi tihkui.

Kun oma 9- vuotias poikani kuulee tuon biisin jonka Robin laulaa niin en usko että hän sitä kovin seksuaalisesti kuuntelee myöskään. Minusta kappale oli ihan sievä: kumibiisiksi kovin suloinen veto! ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biisi menee ehkä hieman kohderyhmästään ohi, sillä kesäkumikampanja on kai suunnattu nuorille (yläasteikäisille ja hieman vanhemmille), mutta Robinin kuuntelijat ovat pääosin ala-asteikäisiä ja nuorempia. Robin ei siinä mielessä ole "nuorisoidoli" kuin esim viimevuotinen valinta Cheek. Valistus on helpompi ottaa vastaan, jos se tulee kohteelta, jota nuori pitää coolina ja idolisoi. Harvalle 15-16-vuotiaalle tuo kohde on Robin.

Vierailija
64/81 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 10:35"]

Miksi Akulla ei ole housuja?

[/quote]

jos ei ole mitään piilotettavaa, housuja ei tarvitse. tätä sääntöä minäkin olen noudattanut

Vierailija
65/81 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 15:30"]

Biisi menee ehkä hieman kohderyhmästään ohi, sillä kesäkumikampanja on kai suunnattu nuorille (yläasteikäisille ja hieman vanhemmille), mutta Robinin kuuntelijat ovat pääosin ala-asteikäisiä ja nuorempia. Robin ei siinä mielessä ole "nuorisoidoli" kuin esim viimevuotinen valinta Cheek. Valistus on helpompi ottaa vastaan, jos se tulee kohteelta, jota nuori pitää coolina ja idolisoi. Harvalle 15-16-vuotiaalle tuo kohde on Robin.

[/quote]

Taitaa tänä vuonna kohderyhmänä ollakin nuo nuoremmat, siis alakouluikäiset. Minusta on hyvä että sanoma menee perille jo tuo ikäisille. Alle kouluikäiset eivät ymmärrä mistä laulussa puhutaan, ja hyvä näin.

Vierailija
66/81 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 15:33"]

[/quote]

Taitaa tänä vuonna kohderyhmänä ollakin nuo nuoremmat, siis alakouluikäiset. Minusta on hyvä että sanoma menee perille jo tuo ikäisille. Alle kouluikäiset eivät ymmärrä mistä laulussa puhutaan, ja hyvä näin.

[/quote]

Minusta murrosiän alussa oleville ei tarvitse jo alkaa tuputtaa (turva)seksitietoutta, osa on vielä liian epäkypsiä 5-6-luokan seksivalistuksen aikaankin. Biisi menee rytinällä ohi kohderyhmästä, jos se on suunnattu lapsille/nuorille, joista valtaosa ei vielä seksiä harrasta - osalla ei vielä ole murrosiän merkkejäkään, biisin fanittajat eivät sanoituksesta mitään ymmärrä ja seksivalistuksen tarpeessa olevia biisin esittäjä ei kiinnosta.

Vierailija
67/81 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 15:30"]Biisi menee ehkä hieman kohderyhmästään ohi, sillä kesäkumikampanja on kai suunnattu nuorille (yläasteikäisille ja hieman vanhemmille), mutta Robinin kuuntelijat ovat pääosin ala-asteikäisiä ja nuorempia. Robin ei siinä mielessä ole "nuorisoidoli" kuin esim viimevuotinen valinta Cheek. Valistus on helpompi ottaa vastaan, jos se tulee kohteelta, jota nuori pitää coolina ja idolisoi. Harvalle 15-16-vuotiaalle tuo kohde on Robin.

[/quote]

Jep, tunnen vain kaksi ikäistäni Robin-fania. Kummatkin ovat vammaisten valmentavalla ja kuntouttavlla koulussa. Muita ei ole tullut vastaan, mutta nää kaks fanittaa muidenkin puolesta sit. Tanssivat, "laulavat"(/karjuvat) biisien sanoituksia välitunneilla ympäri koulua. t.15-v

Vierailija
68/81 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee tätä keskustelua niin toivoisi että olisi keino saada lisääntymisoikeus pois tietyliltä ihnisiltä. Kumin käyttö myös auttaa tässä asiassa, mutta ei ilmeisesti ihan satavarma keino kuitenkaan.

Vierailija
69/81 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuputtamista on kertoa turvaseksistä? Mikäli siinä koulun seksivalistuksen aikaan luokalla on joitakin kenelle aihe on kiusallinen (ja varmasti onkin), ei se tarkoita sitä, että koko valistusta pitäisi lykätä! Jos yksikin teini alkaa käyttämään kortsua jonkun biisin tai valistuksen ansiosta, on se minusta muutaman teinin kiusaantumisen arvoista.

Vierailija
70/81 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 15:59"]

Mitä tuputtamista on kertoa turvaseksistä? Mikäli siinä koulun seksivalistuksen aikaan luokalla on joitakin kenelle aihe on kiusallinen (ja varmasti onkin), ei se tarkoita sitä, että koko valistusta pitäisi lykätä! Jos yksikin teini alkaa käyttämään kortsua jonkun biisin tai valistuksen ansiosta, on se minusta muutaman teinin kiusaantumisen arvoista.

[/quote]

En toki tarkoittanut, että koulun seksivalistusta pitäisi lykätä. Mutta mielestäni ei ole hyödyllistä kohdentaa kesäkumikampanjaa yleisöön, joka ei seksiä vielä harrasta. Vai oletetaanko, että näillä nuorilla on Robinin ohjeet mielessä sitten muutaman vuoden päästä, kun seksi alkaa olla ajankohtaista? Muistaakseni suomalaisnuoret menettävät neitsyytensä keskimäärin 17-vuotiaina. On siis aika suuri joukko, joka ei alakouluiässä tarvitse kohdennettua valistusta kondomin käytöstä.

Vierailija
71/81 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 10:37"]

Oikein kiva teinipoppisbiisi ja tärkeä teema. Ei kai tuota nyt alle kouluikäisille ole suunnattukaan, ja kyllä peruskouluikäisestä pitää jo aloittaa ehkäisytietouden opettaminen. 

[/quote]

Hyvin monet Robinin fanit ovat 5-9-vuotiaita lapsia.

[/quote]

5-9 vuotiaat eivät varmasti tajua biisiin piilotettuja viestejä, jotka aikuiset ja teinit tajuavat. Uskomattoman hyvällä maulla tehty sanoitus ja popittava biisi ei yhtään liian härski. Hyvä Robin

Vierailija
72/81 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tämä ei pidä lainkaan paikkaansa. Robinin kuuntelijakunta vaan on hyvin laaja ja teinien määrä on lisääntynyt huimasti keikoilla jossa käymme omien lasteni kanssa. Fanaattisin ryhmä keikoilla näyttää olevan 14-16 jotka on juuri kohderyhmää.

Vierailija
73/81 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 10:32"]

Ei tarvitse pienten lasten tuollaista kuunnella, "kledjut pois" ja mitä kaikkea muuta siinä olikaan. Robin suutelemassa, kondomit kädessä jne.

Mutta eihän se toki yllätyksenä tullut, että levy-yhtiö haluaa tuon sekoilulinjan myös Robinille. Kaikessahan he ovat muutenkin Justinia matkineet, mutta Justin oli sentään vielä 15-vuotiaana ihan lapsellinen pikkupoika ja se sekoilu alkoi vasta myöhemmin.

[/quote]

Kannattaa kuunnella biisi ja sanoitus kunnolla ja miettiä mitä aikuinen ja teini tästä löytää sitä ei löydä alakoululainen tai tarhaa käyvä lapsi. Minusta ainakin todella hyvällä maulla tehty biisi ja video. Biisi on enemmän kesäbiisi kuin härski kumibiisi ja tästä tulee vielä hyvälle mielelle.

Vierailija
74/81 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkahattutäti siellä niin.

Vierailija
75/81 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjumala, se on kesäkumibiisi. Ei pienet lapset ymmärrä noita sanoja samalla tavalla kuin tämän palstan mammat.

Vierailija
76/81 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mielestäsi 5 vuotiaat edes ymmärtävät mistä on kyse?

Vierailija
77/81 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 12:14"]Joo, siis turvaseksiin kannustaminen on IHAN-KAUHEETA-SYNTIÄ. Mä en kestä.

[/quote]

Näytä mulle teini, joka ei tiedä turvaseksistä? Jos joku oikeasri ei välitä turvaseksistä, niin ei siihen yks biisi paljoo vaikuta.

[/quote]

Näytä mulle teini joka ei kaipaa jatkuvaa muistuttelua järjenkäytössä, niissäkin asioissa jotka se tietää. Tärkeät asiat kuuluu tapetille.

[/quote]

Minä itse :) En juo, en polta, en lintsaa, en hatkaile ja suhtaudun koulunkäyntiini vakavasti. Kaikki nää ilman, et minua tarvitsisi muistuttaa mistään näistä. Satuin vain olemaan paikalla, kun aivoja jaettiin. Kaikki eivät olleet, ikävä kyllä.

[/quote] Hohhoijaa. Sä oot niin hyvä ihminen!!!

Vierailija
78/81 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu nyt, että nuoria tuo Robinin valinta kesäkumibiisin esittäjäksi harmittaa enemmän kuin meitä aikuisia. :D Itse ajattelen Robinin valintaa hyvänä, onhan hän noille yläasteikäisille vertaisryhmää. Siellä ei nyt joku heidän suurin idolinsa välttämättä laula, vaan ihan samanlainen nuori kuin he itsekin. Se varmasti poistaa omalla tavallaan jännitteitä kortsujen ostamisesta (kylhän se Robinkin) ja muistuttaa siitä, että niihin kortsuihin ei ole ikärajaa! 

Itse olen kortsuihin tutustunut teorian tasolla ala-asteikäisenä, eli siis selvitellyt vanhemmilta lapsilta mitä niillä tehdään. Ikä taisi olla yhdeksän kieppeillä. Viides-kuudesluokkalaiset tietävät jo, mistä puhutaan, heille jää aivan loistava muistijälki tästä biisistä. Kunnioita seksipartneriasi ja muista kortsut. Terve suhtautuminen siihen touhuun.

Itse tällaisena kolmekymppisenä pidän tuota videota aivan loistavana muistutuksena meille aikuisillekin. Hauska biisi! Itselle tuli jotenkin aivan nostalginen olo ja hyvät muistot niistä ensimmäisistä kerroista silloisen poikaystävän kanssa. Eihän ne hommat ihan putkeen menneet, mutta hyvät muistot silti jäi. :)

Vierailija
79/81 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten ?? Onhan Cheekin faneissakin tosi pieniä ja jätkä kiroilee ja käyttäytyy kuin mikäkin, jota en tosiaan halua näyttää omille lapsilleni. Jokainen artisti tekee sitä mitä kokee oikeaksi ja hyvä niin. Jokainen voi tällöin kuunnella ihan sitä mistä itse ja lapsensa pitävät.

Vierailija
80/81 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lasten katsoa