Nyt loppui lasteni Robinin kuuntelu tämän seksibiisin takia
Ei tarvitse pienten lasten tuollaista kuunnella, "kledjut pois" ja mitä kaikkea muuta siinä olikaan. Robin suutelemassa, kondomit kädessä jne.
Mutta eihän se toki yllätyksenä tullut, että levy-yhtiö haluaa tuon sekoilulinjan myös Robinille. Kaikessahan he ovat muutenkin Justinia matkineet, mutta Justin oli sentään vielä 15-vuotiaana ihan lapsellinen pikkupoika ja se sekoilu alkoi vasta myöhemmin.
Kommentit (81)
Joo, siis turvaseksiin kannustaminen on IHAN-KAUHEETA-SYNTIÄ. Mä en kestä.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 12:14"]Joo, siis turvaseksiin kannustaminen on IHAN-KAUHEETA-SYNTIÄ. Mä en kestä.
[/quote]
Näytä mulle teini, joka ei tiedä turvaseksistä? Jos joku oikeasri ei välitä turvaseksistä, niin ei siihen yks biisi paljoo vaikuta.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 11:00"]
Olipa sinne livahtanut pätkä Ilkka Alankoa.
[/quote]
Millainen pätkä?
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 12:04"]
Ongelmana tässä on, että Robin täyttää 16 vuotta vasta elokuussa. Seksiin liittyvät sanat eivät sovi alle 16-vuotiaiden laulettaviksi, koska lainsäätäjä on tarkoittanut seksin vasta 16-vuotta täyttäneiden viihteeksi.
Sama, kuin että joku 17-vuotias laitettaisiin laulamaan kuinka alkoholin käyttö on kivaa, vaikka alle 18-vuotiaille sen ei pitäisi vielä kuulua lain mukaan.
[/quote]
Olet väärässä tässä asiassa. Suojaikäraja ei ole ehdoton samaan tapaan kuin alkoholiraja. Henkiseltä kehitykseltään samantasoiset, vaikkapa 15- ja 17-vuotias, saavat harrastaa seksiä keskenään eikä siitä tuomita rikoksesta vaikka nuorempi päättäisi viedä asian oikeuteen.
Alkoholin hallussapito sen sijaan on kiellettyä alaikäiseltä ja niin vaan poliisi kaatoi eilen jonkun kaksi viikkoa vaille 18-vuotiaan kaljat pois - aivan oikeutetusti.
Autoakaan muuten ei saa ajaa ilman ajokorttia, jota pääsääntöisesti ei ole mahdollista saada alle 18-vuotiaana. Joku Toni Nieminen oli siitä poikkeus. Kielletäänkö nyt kaikista muskareista ja päiväkodeista laulu "Autolla ajetaan varo-varovasti"?
Ja ei hitsit sentään, siellä samassa muskarissa/päikyssä lauletaan myös "Pikku-Matilla on kumi on puhjennut"!
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 11:00"]
Olipa sinne livahtanut pätkä Ilkka Alankoa.
[/quote]
Millainen pätkä?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 12:04"]
Ongelmana tässä on, että Robin täyttää 16 vuotta vasta elokuussa. Seksiin liittyvät sanat eivät sovi alle 16-vuotiaiden laulettaviksi, koska lainsäätäjä on tarkoittanut seksin vasta 16-vuotta täyttäneiden viihteeksi.
Sama, kuin että joku 17-vuotias laitettaisiin laulamaan kuinka alkoholin käyttö on kivaa, vaikka alle 18-vuotiaille sen ei pitäisi vielä kuulua lain mukaan.
[/quote]
Saako alle 16-vuotiaalle puhua turvaseksistä? Vai muuttuuko se laittomaksi vasta sitten kun se alle 16-vuotias puhuu siitä itse vai mitähä? Suomi on yleensä ollut näissä asioissa edistyksen kärjessä, onko jostain tarttunut jotain usalaista hysteriaa?
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 12:14"]Joo, siis turvaseksiin kannustaminen on IHAN-KAUHEETA-SYNTIÄ. Mä en kestä.
[/quote]
Näytä mulle teini, joka ei tiedä turvaseksistä? Jos joku oikeasri ei välitä turvaseksistä, niin ei siihen yks biisi paljoo vaikuta.
[/quote]
Näytä mulle teini joka ei kaipaa jatkuvaa muistuttelua järjenkäytössä, niissäkin asioissa jotka se tietää. Tärkeät asiat kuuluu tapetille.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 12:04"]
Ei tunnu hyvältä, että jo 15-vuotias joutuu laulamaan seksistä. Koko media on aina koko ajan seksi, seksi ja seksi!
Luulette, että tämä on jotenkin kannustavaa, mutta todellisuudessa monia nuoria ahdistaa tämä seksikeskeisyys. Onko pakko laittaa myös alaikäiset tähän bisnekseen? Tajuatteko yhtään minkälaiset paineet meillä nuorilla on?
Monet nuoret ovat valmiita epämääräisiin seksikokemuksiin, koska media luo kuvaa, ettei ole normaali, jos ei ole eikä vielä todellisuudessa haluaisi harrastaa seksiä. Media luo paineet, joita ryhmäpaine vahvistaa. Tiedän koulustani muutaman tytön, jotka on antaneet vanhempien poikien käyttää heitä hyväkseen, koska nyky-yhteiskunnan mukaan kaikkien on harrastettava seksiä 24/7 ollakseen normaali. Tätäkö oikeasti halumme? :(
T. Yläastelainen
[/quote]
En usko kirjoitustyylisi perusteella sinua mitenkään yläasteikäiseksi.
[/quote]
Mitenkä tuon ikäisen sit pitäis oikein kirjoittaa? "Siis omg miten nolo toi biisi niiku on tiiättekö te hei se on tosi väärin niitä kohtaa jotka on vielä neitsyitä!!"...? Vai?
Itse ymmärrän 33:sen, tuon lainaamasi kirjoittajan, pointin.
t.17
[/quote]
Kuinkahan moni yläasteikäinen kirjoittaa lähes virheetöntä kieltä? Ei vaan tunnu yhtään niin nuoren tekstiltä.
Pienimmät fanit ei kyllä edes ymmärrä biisiä muuta kuin että on kesäkumit (kesärenkaat) alla. Ei pienimmät kuulijat tajua merkitystä liittää seksiin kun eivät seksistäkään tiedä mitään!
Alakoulun eka- ja tokaluokkalaisillekin asia vielä useimmille hämärän peitossa. Kun vanhemmat ei nosta biisistä haloota niin hyvin voivat pienetkin kuunnella. Robbari on tosi fiksun oloinen ikäisekseen, lasten oman koulun yläkoululaiset voisivat ottaa mallia.
En tajuaisi, että tässä lauletaan seksistä ja kumeista jos kuulisin tän jostain radiosta eikä tätä olisi mainostettu kumibiisinä.
Robin on ensisijaisesti suunnattu yläasteikäisille, ja niillehän asia on ajankohtainen. Hyvä sanoma ja kiva laulu, löysätkää nyt sitä nutturaa.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 12:18"]
[/quote]
[/quote]
Näytä mulle teini joka ei kaipaa jatkuvaa muistuttelua järjenkäytössä, niissäkin asioissa jotka se tietää. Tärkeät asiat kuuluu tapetille.
[/quote]
Minä itse :) En juo, en polta, en lintsaa, en hatkaile ja suhtaudun koulunkäyntiini vakavasti. Kaikki nää ilman, et minua tarvitsisi muistuttaa mistään näistä. Satuin vain olemaan paikalla, kun aivoja jaettiin. Kaikki eivät olleet, ikävä kyllä.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 12:04"]
Ei tunnu hyvältä, että jo 15-vuotias joutuu laulamaan seksistä. Koko media on aina koko ajan seksi, seksi ja seksi!
Luulette, että tämä on jotenkin kannustavaa, mutta todellisuudessa monia nuoria ahdistaa tämä seksikeskeisyys. Onko pakko laittaa myös alaikäiset tähän bisnekseen? Tajuatteko yhtään minkälaiset paineet meillä nuorilla on?
Monet nuoret ovat valmiita epämääräisiin seksikokemuksiin, koska media luo kuvaa, ettei ole normaali, jos ei ole eikä vielä todellisuudessa haluaisi harrastaa seksiä. Media luo paineet, joita ryhmäpaine vahvistaa. Tiedän koulustani muutaman tytön, jotka on antaneet vanhempien poikien käyttää heitä hyväkseen, koska nyky-yhteiskunnan mukaan kaikkien on harrastettava seksiä 24/7 ollakseen normaali. Tätäkö oikeasti halumme? :(
T. Yläastelainen
[/quote]
[/quote]
Mitenkä tuon ikäisen sit pitäis oikein kirjoittaa? "Siis omg miten nolo toi biisi niiku on tiiättekö te hei se on tosi väärin niitä kohtaa jotka on vielä neitsyitä!!"...? Vai?
t.17
[/quote]
Kuinkahan moni yläasteikäinen kirjoittaa lähes virheetöntä kieltä? Ei vaan tunnu yhtään niin nuoren tekstiltä.
[/quote]
Ei ehkä moni, mutta kyllä heitäkin on olemassa. Olen minä itsekkin yläasteikäinen, ja osaan kirjoittaa paremmin, kuin osa aikuisista. Ei se täysi-ikäisyys meinaa sitä, että osaisi heti 18-vuotta täytettyään kirjoittaa virheettömästi.
Siis mammat eikö suojaikäraja tarkoita lähinnä, että reilusti vanhemman eli käytännössä täysi-ikäisen kajoaminen alle 16-vuotiaaseen on lain mukaan tuomittavaa eikä sitä, että alle 16-vuotias ei saisi ilmaista seksuaalisuutta mitenkään?
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 12:12"]
T. Yläastelainen
[/quote]
[/quote]
t.17
[/quote]
[/quote]
Mun ala-asteikäinen kirjoittaa miltei aina virheetöntä kieltä...
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 10:41"]
Mitä vikaa? Ei mun mielestä paha ollenkaan.
[/quote]
olen ihan samaa mieltä. Cheekin musiikki video paljon huonompi. Vaikka mukiiki on hyvä. Ja monessa elokuvissa on pussaus kohtia. Ja pitäisikö elokuvatkin kieltää? Minun mielestä ei!
Minä näkisin, että tässä olis hyvin ja huolella tehty valistusvideo, jota esittämään on valittu juuri oikeaa ikäryhmää edustava artisti. Nuorin kuulijakunta ei edes tajua, että kappale käsittelee seksiä ja kehottaa käyttämään kumia, mutta oikea kohderyhmä ymmärtää viestin kyllä. Onnistunut juttu. Hyvä Robin! Ja omat 3-, 6- ja 9-vuotiaani saavat edelleenkin jatkaa Robinin kuuntelua, vaikka sitten hoilaavatkin kylillä kesärenkaista... onhan meidän autossa tosiaan kesärenkaat. :-D
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 13:17"]Minä näkisin, että tässä olis hyvin ja huolella tehty valistusvideo, jota esittämään on valittu juuri oikeaa ikäryhmää edustava artisti. Nuorin kuulijakunta ei edes tajua, että kappale käsittelee seksiä ja kehottaa käyttämään kumia, mutta oikea kohderyhmä ymmärtää viestin kyllä. Onnistunut juttu. Hyvä Robin! Ja omat 3-, 6- ja 9-vuotiaani saavat edelleenkin jatkaa Robinin kuuntelua, vaikka sitten hoilaavatkin kylillä kesärenkaista... onhan meidän autossa tosiaan kesärenkaat. :-D
[/quote]
JUST NÄIN! Meillä 7-vuotias tyttö vaan rallattelee ja ihailee kuinka hyvin Robin ajaa pyörällä. Ja 14-vuotias kikattaa ja huokailee ja katsoo videota uudestaan ja uudestaan. Ja luulen, että turvaseksivalistus menee jakeluun paaaaljon paremmin ihqun Robben laulamana kuin äidin sanomana!
Voi voi. kun se joillekin mammoille on kova paikka tajuta, että seksi todellakin alkaa kiinnostaa sitä meidänkin suloista pikkupoikaa jo tuossa Robinin iässä. Hyvä vaan, että vaikka laulun sanoin saadaan valistusta nuorisolle ehkäisyn tärkeydestä.
T. 3:n pojan (32, 28, 16 v.) äiti.
T. Yläastelainen
[/quote]
[/quote]
t.17