Nyt loppui lasteni Robinin kuuntelu tämän seksibiisin takia
Ei tarvitse pienten lasten tuollaista kuunnella, "kledjut pois" ja mitä kaikkea muuta siinä olikaan. Robin suutelemassa, kondomit kädessä jne.
Mutta eihän se toki yllätyksenä tullut, että levy-yhtiö haluaa tuon sekoilulinjan myös Robinille. Kaikessahan he ovat muutenkin Justinia matkineet, mutta Justin oli sentään vielä 15-vuotiaana ihan lapsellinen pikkupoika ja se sekoilu alkoi vasta myöhemmin.
Kommentit (81)
Ja jos noin vanhoja ovat jo lapsesesi ap niin kyllä jo ovat seksistä koulussa kuulleet :D Ihan hyvä ikä seksivalistukselle. Joillekkin se voi pian 12 ikävuoden jälkeen olla jo myöhäistä aloittaa. Ei välttämättä sinun lapsellesi, mutta joillekkin.
Kesäkumibiisi on hyvällä mielellä tehty klassikko. 16-veenä et varmaan vielä ole tutustunut tähän. Jos seksi tuntuu nololta niin se on ihan ok asia ja silloin odottelet ainakin itse vielä niitä kondomijuttuja, eli kappale ei olekaan suunnattu juuri sinulle. Tosin jos olet sen ikäinen kuin sanot, tiedät varmasti ikätoveriesi puuhista, eikös juu?
T: En nyt ihan sataa vuotta sinuakaan vanhempi.
Superasiallinen kesäkumibiisi! Pienemmät fanit ei edes tajua mistä oikeasti lauletaan ja teinit saa hyvää sanomaa kortsujen käytöstä ja terveestä kunnioittavasta teinirakkaudesta. Mennen tullen saa yhdeksän vuotiaani jatkaa Robinin kuuntelua.
Parempi seksivalistus paria vuotta aikaisemmin kuin liian myöhään. Kiva video, tulee ihan omat teiniajat mieleen. Ja ehkä vähän mallia vanhemmille että puhutaan kortsuista suoraan ja positiivisella asenteella kuin että vaietaan ja teinit säätää omiaan ja uskoo kummallisiin uskomuksiin "ei ekalla kerralla tule raskaaksi" tms
Ai niin. Ja mielummin tämmönen positiivinen asenne kuin esim Cheekin kesäkumibiisi.
Olipa sinne livahtanut pätkä Ilkka Alankoa.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 11:00"]
Olipa sinne livahtanut pätkä Ilkka Alankoa.
[/quote]
Niin ihan tarkoituksella on kuulemma.
Olipa positiivinen, tervehenkinen ja naisia kunnioittava biisi. Tykkäsin, paljon paljon parempi kuin se cheekin kesäkumibiisi. Tää sopii hyvin nuoremmillekin lapsille, sen verran häveliäs oli
Tää aloitus vaikuttaa muuten olevan levy-yhtiön mainos, saadaan ihmiset kehumaan Robinia ;)
No nyt täällä av:lla kyllä minut teilataan, mutta mulle tuli ihan kyynel silmään kun katoin tuon videon. Antakaas kun selitän. Olen kolmekymppinen parivuotiaan poikalapsen äiti. Omat muistot teiniajoista ja ainakin teiniaikoijen seurustelukuvioista sun muista ovat lähinnä olemattomat ja vaivaannuttavat. Olen myös kuullut varmaan kaikki aiemmat kesäkumikappaleet ja ne on toistanut lähinnä sitä omaa vanhaa vaivaantunutta tunnetta tai sitten olleet vain limaisia. Nyt kun katoin tän Robinin videon, niin voi että ekaa kertaa elämässäni odotan oikein että oma poikani kasvaa ja pääsee elämään tuota aikaa! Aion huolehtia, että hänellä on itsetunto kohdillaan, ja voi todellakin nauttia noista ensisuudelmista ja ensikosketusten jännittävyydestä -- ja muistaa ne kesärenkaat!
Niin, ja meillä parivuotias fanittaa jo ihan täysiä Robinia, ja saa tosiaan fanitella tämänkin jälkeen :)
Mä fanitin ala-asteikäisenä XL5:ttä. Sanotukset oli tuota kepeää kesäkumibiisiä paljon kuvailevammat.
Eihän sitä oikeesti sen ikäisenä tajunnu,mistä siinä lauletaan, mitä nyt joskus vanhempana biisin kuullessaani noussut puna poskille häpeästä kun tajusi mitä on lapsena laulaa hoilottanut julkisesti :D
Eli relax, ihan normaaleja aikuisia lapsistasi kasvaa, vaikket niitä saisikaan tynnyriin suljettua.
Propsit Robinille, että lähti rohkeesti mukaan :)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 10:52"]Kesäkumibiisi on hyvällä mielellä tehty klassikko. 16-veenä et varmaan vielä ole tutustunut tähän. Jos seksi tuntuu nololta niin se on ihan ok asia ja silloin odottelet ainakin itse vielä niitä kondomijuttuja, eli kappale ei olekaan suunnattu juuri sinulle. Tosin jos olet sen ikäinen kuin sanot, tiedät varmasti ikätoveriesi puuhista, eikös juu?
T: En nyt ihan sataa vuotta sinuakaan vanhempi.
[/quote]
Olen kyllä ihan seksuaalisesti aktiivinen :D En vain kuuntele Robinin kaltaista purkkapoppimusaa. Seksi ei tunnu nololta, mutta tämä k.o laulu ja sanat k.o artistin suusta kyllä. Se on sentään vasta 15-vuotias...
t.17
No eikö tää biisi olekkin se tän kesän kesäkumikappale. Vittu mitä jeesustelijoita taas liikkeellä.
Hyvä biisi! Itsellä peruskouluikäisiä lapsia ja olen luokanopettaja, joka juuri päättyneenä lukuvuotena opetti kuudetta luokkaa. Asiallinen biisi. Itse suhtauduin tosi varauksella ajatukseen, että Robin esittää kesäkumibiisin tänä kesänä. Mutta tää oli hyvä. Mun silmissä Robin sai jälleen lisää pisteitä!
Taas tällainen yksi supertylsä ja ylikorrekti kesäkumibiisi. Minun 8-vuotiaani saisi ihan vapaasti kuunnella tuota ja jos hän ei tiedä mitä "kledjut pois" tarkoittaa, kerron kledjujen tarkoittavan vaatteita. Hän luonnollisestikaan ei ajattele sen tarkoittavan mitään seksiin viittaavaa.
Silloin kun minä olin 16, tuli ihka ensimmäinen kesäkumibiisi "Kumia ja nahkaa" ja siinä oli paljon enemmän asennetta kuin tässä ikinä! Eikä se biisi saanut minua huonoille teille, en harrastanut kertaakaan seksiä sinä kesänä, en kumilla enkä ilman. Opetuksen muistan silti edelleen!
Ei tunnu hyvältä, että jo 15-vuotias joutuu laulamaan seksistä. Koko media on aina koko ajan seksi, seksi ja seksi!
Luulette, että tämä on jotenkin kannustavaa, mutta todellisuudessa monia nuoria ahdistaa tämä seksikeskeisyys. Onko pakko laittaa myös alaikäiset tähän bisnekseen? Tajuatteko yhtään minkälaiset paineet meillä nuorilla on?
Monet nuoret ovat valmiita epämääräisiin seksikokemuksiin, koska media luo kuvaa, ettei ole normaali, jos ei ole eikä vielä todellisuudessa haluaisi harrastaa seksiä. Media luo paineet, joita ryhmäpaine vahvistaa. Tiedän koulustani muutaman tytön, jotka on antaneet vanhempien poikien käyttää heitä hyväkseen, koska nyky-yhteiskunnan mukaan kaikkien on harrastettava seksiä 24/7 ollakseen normaali. Tätäkö oikeasti halumme? :(
T. Yläastelainen
Ongelmana tässä on, että Robin täyttää 16 vuotta vasta elokuussa. Seksiin liittyvät sanat eivät sovi alle 16-vuotiaiden laulettaviksi, koska lainsäätäjä on tarkoittanut seksin vasta 16-vuotta täyttäneiden viihteeksi.
Sama, kuin että joku 17-vuotias laitettaisiin laulamaan kuinka alkoholin käyttö on kivaa, vaikka alle 18-vuotiaille sen ei pitäisi vielä kuulua lain mukaan.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 12:04"]
Ei tunnu hyvältä, että jo 15-vuotias joutuu laulamaan seksistä. Koko media on aina koko ajan seksi, seksi ja seksi!
Luulette, että tämä on jotenkin kannustavaa, mutta todellisuudessa monia nuoria ahdistaa tämä seksikeskeisyys. Onko pakko laittaa myös alaikäiset tähän bisnekseen? Tajuatteko yhtään minkälaiset paineet meillä nuorilla on?
Monet nuoret ovat valmiita epämääräisiin seksikokemuksiin, koska media luo kuvaa, ettei ole normaali, jos ei ole eikä vielä todellisuudessa haluaisi harrastaa seksiä. Media luo paineet, joita ryhmäpaine vahvistaa. Tiedän koulustani muutaman tytön, jotka on antaneet vanhempien poikien käyttää heitä hyväkseen, koska nyky-yhteiskunnan mukaan kaikkien on harrastettava seksiä 24/7 ollakseen normaali. Tätäkö oikeasti halumme? :(
T. Yläastelainen
[/quote]
En usko kirjoitustyylisi perusteella sinua mitenkään yläasteikäiseksi.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 12:04"]
T. Yläastelainen
[/quote]
Tämä kesäkumikampanja on olemassa juuri sitä varten että kun sitä seksiä tuputetaan ja jotkut sitä haluavat nuorenakin harrastaa, niin olisi edes joku turva siinä mukana. Kyseessä on TURVAseksibiisi. Minun mielestäni tuo painostus on myös todella huono asia.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 10:33"]Niin Robinkin kasvaa,ja tyyli muuttuu.. Lapsesi,ikä? Voi kuunnella vaikka rölliä..
[/quote]
"Kasvaa"? Oon itte 16-vee, mut mun mielestä nää laulusanotukset ei sovi 15-veen suuhun...
"Lämpötila ja jokin muukin nousee kattoo,
ku sua kattoo,
tuntuu vaan, et tahtoo
heittää loputki kledjut pois,
ja näköjään sun mieles samat metkut ois,
ku sä teet just noi,
must tuntuu, että maan päälle laskeutunut Venus
ois..."
Oikeasti hyi. Tulee jotenkin likainen olo. Robin on vielä niin nuori, että ei. Ei näin.