Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä miehen mykkäkoulua, miten saan sen lopettamaan?

Vierailija
29.12.2020 |

En todella jaksa katsoa kun aikuinen mies kiukuttelee, eikä edes kerro syytä. Pahinta on että meillä kolme lasta, joiden hoidon mies jättää täysin minun vastuulleni, kun mies tuskin puhuu edes lapsille, vaan vetäytyy jonnekin huoneeseen olemaan koneella tms. Hän siis ajattelee että on ihan ok perheen isänä jättäytyä arjesta, kun häntä vähän harmittaa, eikä hän edes ole kykeneväinen puhumaan aiheesta. Ihan kun minua ei harmittaisi tuollainen! Mielestäni mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa, ja tiedän että miehen perheessä tätä on harrastettu paljon, joten tietenkin oppinut sen kotoa. Ja tosiaan jos avaa suutaan, niin sieltä tulee pelkkää vittuilua tai viallisia kommentteja. Tätä nyt jatkunut useamman päivän ja itse alan olla ihan valmis laittamaan eropaperit menemään.

Kommentit (150)

Vierailija
141/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mykkäkoulu on naisten juttu

"Researchers have found that the silent treatment is used by both men and women [...]."

Schrodt P, Witt P, Shimkowski J. A meta-analytical review of the demand/withdraw pattern of interaction and its associations with individual, relational, and communicative outcomes. Communication Monographs, 2014;81(1):28. doi:10.1080/03637751.2013.813632

So?

Mökötys on vahingollista JA väkivaltaista, oli mököttäjä mies tai nainen. Ja erityisen pahoinpitelebää se on silloin, jos mökötys lohdistetaan lapsiin.

Vierailija
142/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli päinvastoin, nainen mykistyi eikä saanut sanaa suustaan. Ero onneksi tuli, ja nykyinen nainen puhuu liikaakin :) Pääasia että lapset tykkää. m45

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exä harrasti myös mykkäkouluja. Yleensä syynä oli se, että minulla oli muutakin elämää kuin hän. Jopa sisarusteni ja vanhempieni tapaaminen aiheutti mykkäkoulun. Kyllä se aika lahjakkaasti tappoi kaiken rakkauden.

Uuden miesystävän kanssa olemme olleet yhdessä viisi vuotta. Yhden kerran hän myös yritti mykkäkoulua. Tästä syystä en uskalla ikinä muuttaa yhteen. Haluan, että minulla on oma koti, mihin mennä jos mykkäkoulu tulee päälle. En enää kestä sellaista painostavaa ilmapiiriä.

❤️

Pitäkää naiset oma koti❣️ Rauha, vapaus, turva, onnellisuus, tasapainoinen elämä❣️

Vierailija
144/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä ollaan aina kehottamassa eroamaan, kun on vähänkin tapahtunut jotain vaistoinkäymistä. Muutaman päivän mykkäkoulun perusteella... Ihmeporukkaa

Ap on katsellut ties montako vuotta mököttävää ukkoansa, synnyttämällä hänelle jopa kolme lasta. Nyt valppaana ihmettelee, mitä tehdä ongelman kanssa, vaikka pariterapiat ja kaikki käyty läpi. Tässä kohtaa voisi jo todeta, oma syy, mitäs läksit.

Vierailija
145/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä ollaan aina kehottamassa eroamaan, kun on vähänkin tapahtunut jotain vaistoinkäymistä. Muutaman päivän mykkäkoulun perusteella... Ihmeporukkaa

Ap on katsellut ties montako vuotta mököttävää ukkoansa, synnyttämällä hänelle jopa kolme lasta. Nyt valppaana ihmettelee, mitä tehdä ongelman kanssa, vaikka pariterapiat ja kaikki käyty läpi. Tässä kohtaa voisi jo todeta, oma syy, mitäs läksit.

Ihania aina nämä palstan pahansuopaiset kommentit!

Vierailija
146/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäytyisin kuin miestä ei olisikaan. En kattaisi lautasta pöytään. En katsoisi edes päin. En kehottaisi syömään. Kun menisin lasten kanssa nukkumaan, sammuttaisin vaan valot, vaikka hän istuisi huoneessa.

Sanoisin lapsille, että tämä on tällainen leikki. Se, joka ensinnä huomaa isän ja puhuu sille, häviää.

Jos ulko tulisi jotain länkyttämään, käyttäytyidin kuin en olisi kuullut mitään enkä reagoisi mitenkään. Kohtelisin kuin ilmaa.

Itse olen sitä mieltä, että asiat pitää puhua halki. Mutta jos toinen käyttäytyisi noin, niin antaisin olla. Jos ei kyselyistä huolimatta puhu tai puhuu epäkohteliaasti, niin antaisin todellakin olla. En menisi mukaan tuohon. Vaan käyttäytyisin kuin tyyppiä ei olisi edes olemassa.

Olen itse taas käyttänyt juuri päinvastaista keinoa mököttävän työkaverin kanssa (loukkaantuu monta kertaa vuodessa milloin minkäkin pikkuasian takia). Minä siis käyttäydyn kuin en lainkaan huomaisi hänen mököttävä. Puhun hänelle kuin mikään ei olisi vikana enkä välitä vaikka hän ei vastaa. Ei yleensä jaksa montaa päivää mököttää kun alkaa vahingossa vastailemaan johonkin asiaan ja sitten se mökötys loppuukin.

Työkaverin kanssa varmaan OK noin, kun työkaveria ei voi valita eikä hänestä pakosti pääse eroon.

Miehen kanssa tuo on minusta huono neuvo, koska saa miehen luulemaan, ettei mykkäkoulu edes haittaisi puolisoa.

No eikä sen mököttävän puolison tarkoitus juurikin ole saada se puoliso kärsimään mykkäkoulusta mahdollisimman paljon jotta sitten alkaisi toimia kuten mököttävä henkilö tahtoo? Jos siis näyttää että mökötys ei hetkauta mitenkään niin tämän painostuskeinon teho hiippu aika paljon.

Lapsia ei pidä pitää tuollaisen vanhemman lähistöllä, joka "rankaisee" myös lapsia ollessaan puolisolleen vihainen.

Nämä taktiikat, että ollaan huomaamatta toisen mökötystä, tai leikitään leuikkiä ettei kukaan huomaa, antavat lapsille todella vääristynyttä kuvaa normaalista perheensisäisestä viestinnästä sekä kasattavay heitä haaskaamaan omaa elämäänsä siihen, että aktiivisesti ovat näkemättä virtahepoa olohuoneessa; he oppivat tukemaan ja hyväksymään typeriä käyttäytymismalleja. Sen ei-mököttävän vanhemman siunauksella.

Kyllä, nimenomaan! Lapsille pitää tehdä selväksi että isi käyttäytyy nyt todella typerästi ja lapsellisesti, mutta voihan sen jättää omaan ylhäiseen yksinäisyyteensä. Oma on ukon valinta sekin että eivät sitten kunnioita häntä ainakaan kun kasvavat isommiksi.

Vierailija
147/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurustelu on vuorovaikutusta. Mykkäkoulu on aivan päinvastaista ->  Mykkäkoulua pitävä henkilö ei sovi seurustelukumppaniksi.

Eikä se, joka aiheuttaa sen, että toisella ei ole muuta vaihtoehtoa kuin vaieta 

Minä ainakin mielummin pidän turpani kiinni kuin eskaloin riidan täysin. Pahimmillaan siinä voisi tapahtua veritekoja.

Pieni hiljaisuus kuitenkin rauhoittaa ja asiat asettuvat mittakaavaan.

Mutta se ei naisille kelpaa, pitää päästä nalkuttamaan?

Sinähän kuulostat tosi terveeltä yksilöltä. Olisiko syytä hakea apua jostain? Varmasti mykkäkoulun pitäjät ovatkin suurin osa jotenkin henkisesti sairaita.

Vierailija
148/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin, että mitkä ovat aloittajan keskustelutaidot? Jo aloituksessa toteat, että miehen suusta tulee vain viallisia kommentteja. Siis sanotko sinä miehelle kaikkeen, että "olet väärässä"? Kuunteletko oikeasti, mitä hän haluaa sanoa?

Minulle tulee näistä mykkäkoulumiesten kohdalla aina mieleen nainen, joka ei anna miehen vastata niin kuin itse haluaa, vaan jankuttaa niin pitkään kunnes mies vastaa "kyllä rakas". Miehellä ei saa olla mielipiteitä eikä omia tarpeita, vain naisen tarpeet ovat tärkeitä. Vain naisen mielipiteet ovat oikeita.

Ihan vain mielenkiinnosta, aloittaja latso peiliin ja mieti tarkasti, minkälainen keskustelija olet.

Vierailija
149/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä mielessäsi asennoitua, että olet yksinhuoltaja. Ajattele, että mies on serkkusi, joka on käymässä ja haluaa olla omissa oloissaan. Olet ystävällinen mutta siinä se. Jos ei kerran pariterapia tai puhe ole auttanut, niin ala pikku hiljaa häivyttämään ukkoa elämästäsi. Äläkä nyt ainakaan "täytä hänen tarpeitaan". Kuvittele edelleen että on serkkusi. Jos ihmettelee että mikset täytä vaimon velvollisuuksia niin sano, että et tiennyt teidän olevan edes yhdessä kun ukko niin haluaa olla omissa oloissaan. Näytä samalla, että ovi on tuossa, siitä voi lähteä kun parhaaksi näkee.

Vierailija
150/150 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jännä miten erilailla ihmiset ajattelevat. Toiset fiksusti miettivät etteivät jatka lapsuudenkodin haitallisia malleja  kuten mykkäkoulua. Toiset sitten taas juuri sitä tekevät ja vaikka siitä sanoo, he vetoavat että sieltä lapsuudenkodista tullut malli...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi