Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä miehen mykkäkoulua, miten saan sen lopettamaan?

Vierailija
29.12.2020 |

En todella jaksa katsoa kun aikuinen mies kiukuttelee, eikä edes kerro syytä. Pahinta on että meillä kolme lasta, joiden hoidon mies jättää täysin minun vastuulleni, kun mies tuskin puhuu edes lapsille, vaan vetäytyy jonnekin huoneeseen olemaan koneella tms. Hän siis ajattelee että on ihan ok perheen isänä jättäytyä arjesta, kun häntä vähän harmittaa, eikä hän edes ole kykeneväinen puhumaan aiheesta. Ihan kun minua ei harmittaisi tuollainen! Mielestäni mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa, ja tiedän että miehen perheessä tätä on harrastettu paljon, joten tietenkin oppinut sen kotoa. Ja tosiaan jos avaa suutaan, niin sieltä tulee pelkkää vittuilua tai viallisia kommentteja. Tätä nyt jatkunut useamman päivän ja itse alan olla ihan valmis laittamaan eropaperit menemään.

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurustelu on vuorovaikutusta. Mykkäkoulu on aivan päinvastaista ->  Mykkäkoulua pitävä henkilö ei sovi seurustelukumppaniksi.

Eikä se, joka aiheuttaa sen, että toisella ei ole muuta vaihtoehtoa kuin vaieta 

Minä ainakin mielummin pidän turpani kiinni kuin eskaloin riidan täysin. Pahimmillaan siinä voisi tapahtua veritekoja.

Pieni hiljaisuus kuitenkin rauhoittaa ja asiat asettuvat mittakaavaan.

Mutta se ei naisille kelpaa, pitää päästä nalkuttamaan?

Nämäkö kaksi ovat ainoat vaihtoehtosi, veriteko tai mykkäkoulu?  Et todellakaan ole riittävän kypsä parisuhteeseen, etkä itseasiassa edes kaversuhteeseen tai työsuhteeseen.

Sinähän voisit sanoa ääneen, että haluat nyt miettiä asiaa itseksesi ja rauhoittua. Ja sitten kerrot oman näkökantasi asiaan.  Se osoittaisi jo jotain impulssikontrollia. Mutta ilmeisesti siis ei 🤷‍♀️.

Just tollasen saarnaavan, nalkuttavan  ä m m ä n  moni mies pistää tummaksi. Miksiköhän...

<tähän hassu emoji>

Jaahas, kahden löytyi kolmaskin vaihtoehto, väkivallalla uhkailu 🙄. Edelleenkään ei ole edellytyksiä parisuhteeseen. 

Vierailija
122/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mykkäkoulu on naisten juttu

"Researchers have found that the silent treatment is used by both men and women [...]."

Schrodt P, Witt P, Shimkowski J. A meta-analytical review of the demand/withdraw pattern of interaction and its associations with individual, relational, and communicative outcomes. Communication Monographs, 2014;81(1):28. doi:10.1080/03637751.2013.813632

Laitas kotimaisia tutkimuslähteitä, aivan sama kuin väittäisimme naisten käyttäytyvän kuin Venäläiset naiset. Koska tutkimus sanoo niin.

No, itse asiassa se olet sinä jolla on tässä todistusvelvollisuus. Väitit että mykkäkoulu on naisten juttu. Lähteesi tälle väitteelle jäi puuttumaan. Voit vielä korjata virheesi.

Haista sinä v**tu, nyt ei olla yliopistolla

Ihana keskustelu:

Keskustelija A: Laittaa tutkimuslähteen

Keskustelija B: Tämä lähde ei kelpaa, haluan parempia lähteitä

Keskustelija A: Laita sinäkin edes joku lähde

Keskustelija B: Haista v**ttu nyt ei olla yliopistolla!

Olen mennyt joskus tuohon "laita lähde" temppuun. 

Kun se todistaa naisten olevan väärässä, todetaan ettei lähde kelpaa koska se on liian vanha tai väärästä maasta eikä se tutkimus siten päde suomalaisiin naisiin.

Mitään kiitosta ei koskaa saa siihen että käyttää aikaansa lähteen kaivamiseen.

siksi: haistakaa v**ttu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Researchers have found that the silent treatment is used by both men and women [...]."

Schrodt P, Witt P, Shimkowski J. A meta-analytical review of the demand/withdraw pattern of interaction and its associations with individual, relational, and communicative outcomes. Communication Monographs, 2014;81(1):28. doi:10.1080/03637751.2013.813632

Laitas kotimaisia tutkimuslähteitä, aivan sama kuin väittäisimme naisten käyttäytyvän kuin Venäläiset naiset. Koska tutkimus sanoo niin.

No, itse asiassa se olet sinä jolla on tässä todistusvelvollisuus. Väitit että mykkäkoulu on naisten juttu. Lähteesi tälle väitteelle jäi puuttumaan. Voit vielä korjata virheesi.

Ihana keskustelu:

Kun se todistaa naisten olevan väärässä, todetaan ettei lähde kelpaa koska se on liian vanha tai väärästä maasta eikä se tutkimus siten päde suomalaisiin naisiin.

Tässä lainaus ylempää keskustelusta: "Laitas kotimaisia tutkimuslähteitä, aivan sama kuin väittäisimme naisten käyttäytyvän kuin Venäläiset naiset."

Eli olet todennut lähteen maan kritisoimisen toimivaksi taktiikaksi ja ottanut omaan käyttöösi? Vaikka ensin vähän v*tuttikin, kun joku teki sulle niin? Olet reilu kaveri!

Vierailija
124/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää jaksako vääntää tuon palstahullun kanssa... se on persoonallisuushäiriöinen naisvihaaja, joka floodaa kaikki ketjut täyteen hashtagejään, eikä osaa argumentoida eikä keskustella. Joten ajanhukkaa vastailla sille...

Anteeksi. Vastasin tuolla alkupäässä jo mielestäni ihan hyödyllisestikin ap:lle.

Harrastan palstatrollien kanssa jankkaamista. :D

eli olet jankkaava palstatrolli

No hupinsa kullakin, mutta en näe miten olisit sen parempi kuin nuo muutkaan saman tittelin omaavat.

-eri

Vierailija
125/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te löydätte näitä voittajia?

Ei sillä, omalle kohdalle myös sattui vastaava tapaus. Tosin seurusteltiin vain, ei oltu naimisissa tai hankittu (todellakaan) lapsia yhdessä.

Mies oli kunnon draamailija ja veti pultit milloin mistäkin pienestä. Sen päälle aina päiviä kestävä mökötys. Yks päivä sain tarpeekseni ja lähdin menemään. Varasin lomamatkan ja vietin mukavat pari viikkoa Balilla. Kyllähän se jossain vaiheessa yritti soitella, mutta olin jo niin kurkkua myöten täynnä sitä sontaa, että en edes jaksanut vastata. Ei ollut enää mitään puhuttavaa.

Ihan Balille lähdit voimaantumaan. Kivat voimafantasiat 

Mulla on työ, joka mahdollistaa pidemmätkin vapaat. Sekä omaa rahaa. Ei tarvi roikkua miehissä tai keksiä mitään voimaantumisfantasioita. Raha se on se mikä voimaannuttaa naisen.

Vierailija
126/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana keskustelu:

Tässä lainaus ylempää keskustelusta: "Laitas kotimaisia tutkimuslähteitä, aivan sama kuin väittäisimme naisten käyttäytyvän kuin Venäläiset naiset."

Eli olet todennut lähteen maan kritisoimisen toimivaksi taktiikaksi ja ottanut omaan käyttöösi? Vaikka ensin vähän v*tuttikin, kun joku teki sulle niin? Olet reilu kaveri!

jep, lähde kehiin ei ole toimiva jos lähde on yli kaksi vuotta vanha tai ei ole suomalainen. Lisäksi sen pitää olla vertaistarkistettu jotta sillä olisi uskottavuutta.

Vierailija
127/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä, omalle kohdalle myös sattui vastaava tapaus. Tosin seurusteltiin vain, ei oltu naimisissa tai hankittu (todellakaan) lapsia yhdessä.

Mies oli kunnon draamailija ja veti pultit milloin mistäkin pienestä. Sen päälle aina päiviä kestävä mökötys. Yks päivä sain tarpeekseni ja lähdin menemään. Varasin lomamatkan ja vietin mukavat pari viikkoa Balilla. Kyllähän se jossain vaiheessa yritti soitella, mutta olin jo niin kurkkua myöten täynnä sitä sontaa, että en edes jaksanut vastata. Ei ollut enää mitään puhuttavaa.

Mulla on työ, joka mahdollistaa pidemmätkin vapaat. Sekä omaa rahaa. Ei tarvi roikkua miehissä tai keksiä mitään voimaantumisfantasioita. Raha se on se mikä voimaannuttaa naisen.

Juu, ihan varmasti. Huutista 

Vierailija
128/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toivottavasti tän hoitsun takia ei kuole potilaita... ei ihme ettei ne saa hoitoa kun aika menee täällä.

Vierailija
129/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurustelu on vuorovaikutusta. Mykkäkoulu on aivan päinvastaista ->  Mykkäkoulua pitävä henkilö ei sovi seurustelukumppaniksi.

Minä ainakin mielummin pidän turpani kiinni kuin eskaloin riidan täysin. Pahimmillaan siinä voisi tapahtua veritekoja.

Nämäkö kaksi ovat ainoat vaihtoehtosi, veriteko tai mykkäkoulu?  Et todellakaan ole riittävän kypsä parisuhteeseen, etkä itseasiassa edes kaversuhteeseen tai työsuhteeseen.

Sinähän voisit sanoa ääneen, että haluat nyt miettiä asiaa itseksesi ja rauhoittua. Ja sitten kerrot oman näkökantasi asiaan.  Se osoittaisi jo jotain impulssikontrollia. Mutta ilmeisesti siis ei 🤷‍♀️.

Just tollasen saarnaavan, nalkuttavan  ä m m ä n  moni mies pistää tummaksi. Miksiköhän...

<tähän hassu emoji>

Minä inhoan tuollaista miestyyppiä. Varmasti hakkaatte itseänne pienemmän naisen kun raukkiksia olette, mutta kumma kyllä kun on vastassa itsenne kokoinen nainen niin olette ( anteeksi naisille kielikuvat ) ämmämäisiä hameenhelmassa parkujia ja äidin jalkoihin juoksijoita.  Turvaudutte sitten henkiseen väkivaltaan, jotta ette saa turpaanne. Ette ole lainkaan valmiita itse siihen kohtaloon minkä kevyesti aiheutatte uhreillenne. Kumma kun teille se aivovaurio ei sovi tai puukko läpi henkitorvesta. Kumma juttu.

Vierailija
130/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<tähän hassu emoji>

Minä inhoan tuollaista miestyyppiä. Varmasti hakkaatte itseänne pienemmän naisen kun raukkiksia olette, mutta kumma kyllä kun on vastassa itsenne kokoinen nainen niin olette ( anteeksi naisille kielikuvat ) ämmämäisiä hameenhelmassa parkujia ja äidin jalkoihin juoksijoita.  Turvaudutte sitten henkiseen väkivaltaan, jotta ette saa turpaanne. Ette ole lainkaan valmiita itse siihen kohtaloon minkä kevyesti aiheutatte uhreillenne. Kumma kun teille se aivovaurio ei sovi tai puukko läpi henkitorvesta. Kumma juttu.

kukas sen aarteen aina naisille valitsee?

Vierailija
131/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana keskustelu:

jep, lähde kehiin ei ole toimiva jos lähde on yli kaksi vuotta vanha tai ei ole suomalainen. Lisäksi sen pitää olla vertaistarkistettu jotta sillä olisi uskottavuutta.

Huhhuh. Onneksi kaikki ei-trollit tunnustavat kansainvälisen tutkijayhteisön, tai maailman tutkijoiden aika menisi joka ikisen tutkimuksen toistamiseen satoja kertoja, joka ikisessä maassa eikä tutkimusten pohjalta ehdittäisi kehitellä mitään. :D

Itse asiassa tiedän sinunkin tunnustavan, kun et ole trollimoodissa. Siksi en jaksa jatkaa tätä - et argumentoi todellisuuteen perustuen vaan sokeasti huitoen.

Pusi pusi ja voimia elämääsi.

Vierailija
132/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulostaisin eropaperit netistä ja pistäisi eron rullaamaan. Sanomatta miehelle mitään.

Mä tulostaisin paperit ja laittaisin pöydälle miehen löydettäväksi.

Jos ei siitäkään aiheesta tulisi mulle mitään puhumaan, paperit postiin.

Juuri näin! Jos mies ei allekirjoita papereita, niin postiin vaan - ei siinä molempien nimmareita tarvita. Siinäpä sitten ihmettelee hiljaa mielessään, että mitä tapahtui.

Vierailija
133/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä harrasti myös mykkäkouluja. Yleensä syynä oli se, että minulla oli muutakin elämää kuin hän. Jopa sisarusteni ja vanhempieni tapaaminen aiheutti mykkäkoulun. Kyllä se aika lahjakkaasti tappoi kaiken rakkauden.

Uuden miesystävän kanssa olemme olleet yhdessä viisi vuotta. Yhden kerran hän myös yritti mykkäkoulua. Tästä syystä en uskalla ikinä muuttaa yhteen. Haluan, että minulla on oma koti, mihin mennä jos mykkäkoulu tulee päälle. En enää kestä sellaista painostavaa ilmapiiriä.

Vierailija
134/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ihan varmasti. Huutista 

Kateellinen tossukkanainenko se siellä huutelee?

Vierailija
135/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni teki samaa. Ensimmäiset vuodet riuduin ja kärsin, pelkäsin öisin toisessa huoneessa nukkuessani, että mitä elämästä on tulossa tällä menolla. Erään mykkäkoulun aikana luovutin ja paiskasin kaiken miehen naamalle. Sanoin, että perkele selvä, ollaan mykkäkoulussa ja olin mykkäkoulussa muutaman päivän ja kun mies tuli pyytämään anteeksi, sanoin etten ole valmis vielä. Lopulta mies ruinasi, että lopettaisin. Lopetin ja sen jälkeen mies lopetti mykkäkoulun pitämisen.

Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa.

Vierailija
136/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen ap että sä otat eron siitä keskenkasvuisesta. Sitä se oikeasti tahtoo. Eihän hän ole henkisesti mikään perheenisä jos ei arkeen osallistu vaan muita lapsia suurempaa lapsilisää nauttiva kakara.

Note to self: älä hanki lapsia tietokoneen kanssa naimisissa olevan kanssa. Ainutkaan mies ei ole lasten takia pelaamista lopettanut, päinvastoin.

Ylipäätään jos kumppani harrastaa mykkäkoulua tai ei osallistu niin suhde kannattais lopettaa alkuunsa, mieluummin sitten jo sen ekan lapsen jälkeen..Olkoon sitten mykkänä ihan itsekseen.

Vierailija
137/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä ollaan aina kehottamassa eroamaan, kun on vähänkin tapahtunut jotain vaistoinkäymistä. Muutaman päivän mykkäkoulun perusteella... Ihmeporukkaa

Vierailija
138/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana keskustelu:

Huhhuh. Onneksi kaikki ei-trollit tunnustavat kansainvälisen tutkijayhteisön, tai maailman tutkijoiden aika menisi joka ikisen tutkimuksen toistamiseen satoja kertoja, joka ikisessä maassa eikä tutkimusten pohjalta ehdittäisi kehitellä mitään. :D

Itse asiassa tiedän sinunkin tunnustavan, kun et ole trollimoodissa. Siksi en jaksa jatkaa tätä - et argumentoi todellisuuteen perustuen vaan sokeasti huitoen.

Pusi pusi ja voimia elämääsi.

Vertaat vauva.fi verenhimoisia naisia kansainväliseen tutkijayhteisöön? Ehei, ei se noin mene. 

Kerroin vain sen mitä palstanaiset vaativat jos täällä kerrotaan jotain heistä epäsuotuisaa. Ensin vaaditaan lähde ja kun sen kaivaa, se dissataan jos mainitsemani ehdot eivät täyty.

Vierailija
139/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakatkaa vastaamasta noille trolleille, ilmoittakaa vaan suoraan asiattomiksi.

Vierailija
140/150 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäytyisin kuin miestä ei olisikaan. En kattaisi lautasta pöytään. En katsoisi edes päin. En kehottaisi syömään. Kun menisin lasten kanssa nukkumaan, sammuttaisin vaan valot, vaikka hän istuisi huoneessa.

Sanoisin lapsille, että tämä on tällainen leikki. Se, joka ensinnä huomaa isän ja puhuu sille, häviää.

Jos ulko tulisi jotain länkyttämään, käyttäytyidin kuin en olisi kuullut mitään enkä reagoisi mitenkään. Kohtelisin kuin ilmaa.

Itse olen sitä mieltä, että asiat pitää puhua halki. Mutta jos toinen käyttäytyisi noin, niin antaisin olla. Jos ei kyselyistä huolimatta puhu tai puhuu epäkohteliaasti, niin antaisin todellakin olla. En menisi mukaan tuohon. Vaan käyttäytyisin kuin tyyppiä ei olisi edes olemassa.

Olen itse taas käyttänyt juuri päinvastaista keinoa mököttävän työkaverin kanssa (loukkaantuu monta kertaa vuodessa milloin minkäkin pikkuasian takia). Minä siis käyttäydyn kuin en lainkaan huomaisi hänen mököttävä. Puhun hänelle kuin mikään ei olisi vikana enkä välitä vaikka hän ei vastaa. Ei yleensä jaksa montaa päivää mököttää kun alkaa vahingossa vastailemaan johonkin asiaan ja sitten se mökötys loppuukin.

Työkaverin kanssa varmaan OK noin, kun työkaveria ei voi valita eikä hänestä pakosti pääse eroon.

Miehen kanssa tuo on minusta huono neuvo, koska saa miehen luulemaan, ettei mykkäkoulu edes haittaisi puolisoa.

No eikä sen mököttävän puolison tarkoitus juurikin ole saada se puoliso kärsimään mykkäkoulusta mahdollisimman paljon jotta sitten alkaisi toimia kuten mököttävä henkilö tahtoo? Jos siis näyttää että mökötys ei hetkauta mitenkään niin tämän painostuskeinon teho hiippu aika paljon.

Lapsia ei pidä pitää tuollaisen vanhemman lähistöllä, joka "rankaisee" myös lapsia ollessaan puolisolleen vihainen.

Nämä taktiikat, että ollaan huomaamatta toisen mökötystä, tai leikitään leuikkiä ettei kukaan huomaa, antavat lapsille todella vääristynyttä kuvaa normaalista perheensisäisestä viestinnästä sekä kasattavay heitä haaskaamaan omaa elämäänsä siihen, että aktiivisesti ovat näkemättä virtahepoa olohuoneessa; he oppivat tukemaan ja hyväksymään typeriä käyttäytymismalleja. Sen ei-mököttävän vanhemman siunauksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi