En kestä miehen mykkäkoulua, miten saan sen lopettamaan?
En todella jaksa katsoa kun aikuinen mies kiukuttelee, eikä edes kerro syytä. Pahinta on että meillä kolme lasta, joiden hoidon mies jättää täysin minun vastuulleni, kun mies tuskin puhuu edes lapsille, vaan vetäytyy jonnekin huoneeseen olemaan koneella tms. Hän siis ajattelee että on ihan ok perheen isänä jättäytyä arjesta, kun häntä vähän harmittaa, eikä hän edes ole kykeneväinen puhumaan aiheesta. Ihan kun minua ei harmittaisi tuollainen! Mielestäni mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa, ja tiedän että miehen perheessä tätä on harrastettu paljon, joten tietenkin oppinut sen kotoa. Ja tosiaan jos avaa suutaan, niin sieltä tulee pelkkää vittuilua tai viallisia kommentteja. Tätä nyt jatkunut useamman päivän ja itse alan olla ihan valmis laittamaan eropaperit menemään.
Kommentit (150)
Kuule. Viiden vuoden päästä muistelet tätä aikaa jolloin sun suurin murheesi oli miehen mykkäkoulu ja mietit miten pienet murheet sitä ihmisellä on voinutkaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäytyisin kuin miestä ei olisikaan. En kattaisi lautasta pöytään. En katsoisi edes päin. En kehottaisi syömään. Kun menisin lasten kanssa nukkumaan, sammuttaisin vaan valot, vaikka hän istuisi huoneessa.
Sanoisin lapsille, että tämä on tällainen leikki. Se, joka ensinnä huomaa isän ja puhuu sille, häviää.
Jos ulko tulisi jotain länkyttämään, käyttäytyidin kuin en olisi kuullut mitään enkä reagoisi mitenkään. Kohtelisin kuin ilmaa.
Itse olen sitä mieltä, että asiat pitää puhua halki. Mutta jos toinen käyttäytyisi noin, niin antaisin olla. Jos ei kyselyistä huolimatta puhu tai puhuu epäkohteliaasti, niin antaisin todellakin olla. En menisi mukaan tuohon. Vaan käyttäytyisin kuin tyyppiä ei olisi edes olemassa.
Voi että naislapsella on taas kovat keinot käytössä. Huutista
No mutta miksi naisen pitäisi olla yhtään mieslastaan parempi? :D
Mieshän leikin aloitti, joten oletettavasti nautti mykkäkoululeikistä! Kunnon vaimo lähtee mukaan miehen toiveiden mukaisiin harrastuksiin. :)
ai nytkö lapset ei kärsikään tästä? sehän on ainoa itkunne ollut läpi ketjun
Nii-in, miksei mies ajattele lapsia?
Aloittajahan sen miehen on saanut mykkäkouluilemaan. Eli aloittaja pahoinpitelee lapsiaan ja miestään
Eli mies ei ole vastuussa omasta käytöksestään?
Vierailija kirjoitti:
Meidän suhteen alussa, minä olin se joka mökötti. Ja se oli tapa, jonka olin oppinut lapsuuden perheessä.
Siellä vanhemmat riiteli paljon tai ei ainakaan keskustelleet.Minua ei siellä oikein kuultu eikä nähty.
Pikkuhiljaa aikuussuhteessa opin luottamaan mieheeni. Enää en mökötä. Suosittelen kyllä jotakin terapiaa. Ei se mies sitä tahallaan tai pahuuttaan tee.
Se on opittu tapa.
Siitä kyllä pääsee pois.Ei väkivalloin vaan ymmärryksellä ja luottamuksella ja harjoittelulla.
Sen voi puhua auki, mitä näet ja koet.
(Ja peli silloin pois, kun jutellaan 🤗).
Mikä ihme toi vika rivi on? Arveletko, että aloittaja on aiheuttanut miehen mykkäkoulun tuijottamalla pelejä, kun mies yrittää jutella? Mulle jäi tosi hämäräksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäytyisin kuin miestä ei olisikaan. En kattaisi lautasta pöytään. En katsoisi edes päin. En kehottaisi syömään. Kun menisin lasten kanssa nukkumaan, sammuttaisin vaan valot, vaikka hän istuisi huoneessa.
Sanoisin lapsille, että tämä on tällainen leikki. Se, joka ensinnä huomaa isän ja puhuu sille, häviää.
Jos ulko tulisi jotain länkyttämään, käyttäytyidin kuin en olisi kuullut mitään enkä reagoisi mitenkään. Kohtelisin kuin ilmaa.
Itse olen sitä mieltä, että asiat pitää puhua halki. Mutta jos toinen käyttäytyisi noin, niin antaisin olla. Jos ei kyselyistä huolimatta puhu tai puhuu epäkohteliaasti, niin antaisin todellakin olla. En menisi mukaan tuohon. Vaan käyttäytyisin kuin tyyppiä ei olisi edes olemassa.
Mieshän leikin aloitti, joten oletettavasti nautti mykkäkoululeikistä! Kunnon vaimo lähtee mukaan miehen toiveiden mukaisiin harrastuksiin. :)
Aloittajahan sen miehen on saanut mykkäkouluilemaan. Eli aloittaja pahoinpitelee lapsiaan ja miestään
AIVAN! Ihan niin kuin perheväkivaltakin on aina uhrin vika, koska mitäs ärsytti hakkaajaa.
Logiikka 10/10 = aukoton. Täydet pisteet.
Meillä mies teki ihan samaa ja tekee välillä vieläkin, mutta huomattavasti vähemmän.
Mykkäkoulu ahdisti valtavasti sekä minua että varmasti lapsia. Mieheen ei saanut mitään otetta, itku kurkussa sitten menin riitojen jälkeen anelemaan anteeksipyyntöä enkä saanut sitäkään. Tilanne muuttui niin etten välittänyt miehestäni enää yhtään enkä arvostanut, lopulta petin.
Sen jälkeen mies alkoi puhua ja nyt asiat ovat ok. Molemmat ovat tunnustaneet omat ongelmansa ja haasteensa ja on yhteinen halu jatkaa eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain mykkäkoulut loppumaan, kun mietin mitä mies sillä haluaa saavuttaa. Halusi alistaa ja nöyryyttää ja pitää epätietoisuudessa. Totesin, että minä en alistu, nöyrry enkä jää epätietoisuuteen.
Lopetin anelemasta mykäkoulun lopettamista, koska minun kärsimykselläni ei selvästikään ollut miehelle mitään merkitystä.
Lopetin myös nöyrästi etsimästä syytä itsestäni. Koska minulla ei ollut sellaista tietoa, että olisin syyllistynyt johonkin, niin otin syyttömän asenteen.
Ja sitten ilmoitin miehelle, että asiat keskustellaan nyt halki, osallistui hän siihen tai ei.
Ja keskustelu eteni siihen tyyliin, että "Minä oletan, että en ole tehnyt mitään mykkäkoulun ansaitakseni. Oletko samaa mieltä? Vaikeneminen on myöntymisen merkki. Ai ei vastausta, olet siis kanssani samaa mieltä. Hyvä."
Ja tähän tyyliin etenin ja otin esiin kaikki haluamani asiat. Sanoin myös, että mykkäkoulun syistä keskustellaan nyt yhdessä. Ja jos miestä ei kiinnosta keskustella, niin minä keskustelen jonkun kanssa joka tapauksessa. Mies ei halunnut keskustella, joten kutsuin hänet vanhempiensa luokse keskustelemaan. Mies ei halunnut tulla paikalle siihenkään keskusteluun. Tästä minulle tuli haukut sekä vanhemmilta että mieheltä - ihan aiheesta toki. Mutta mies ei ole sen jälkeen mykkäkouluillut.
Kunnon alistajanarsisti sitten siellä
Jep. Kun aloin puhumaan miehen kieltä, niin mies alkoi ymmärtämään. Ymmärsi, että mykkäkoulu on vahingollista. Ja tuosta lähtien on osannut puhua asioista, ei toki oma-aloitteisesti, mutta vastaa kysymyksiin.
Kerrottakoon vielä, että mykkäkoulu kesti 2,5 kk, josta ensimmäiset 1,5 kk yritin terveemmin keinoin saada puheyhteyttä, mutta mies ei puhunut, ei vastannut puheluihin, viesteihin, ei ilmoittanut olevansa elossa (emme asu yhdessä). 1,5 kk henkistä väkivaltaa riitti minulle ja siirryin kuljettajan paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AIVAN! Ihan niin kuin perheväkivaltakin on aina uhrin vika, koska mitäs ärsytti hakkaajaa.
Tuon kirjoittajan mielestä varmaan onkin. Ainakin jos nainen on se, joka tulee hakatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Meidän suhteen alussa, minä olin se joka mökötti. Ja se oli tapa, jonka olin oppinut lapsuuden perheessä.
Siellä vanhemmat riiteli paljon tai ei ainakaan keskustelleet.Minua ei siellä oikein kuultu eikä nähty.
Pikkuhiljaa aikuussuhteessa opin luottamaan mieheeni. Enää en mökötä. Suosittelen kyllä jotakin terapiaa. Ei se mies sitä tahallaan tai pahuuttaan tee.
Se on opittu tapa.
Siitä kyllä pääsee pois.Ei väkivalloin vaan ymmärryksellä ja luottamuksella ja harjoittelulla.
Jos luit aloituksen, niin tiedät, että ap on kyllä kertonut jo miltä hänestä tuntuu ja mitä hän kokee. Eikä auttanut. Nyt se mykkäkoulu pitäisi sitten saada loppumaan. Onko sinulla siihen neuvoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkoulut on tunteettomien ihmisten keino käyttää henkistäväkivaltaa kumppaniin. Aika nilkki mies!
Mykkäkoulu on aina seurausta vastapuolen käytöksestä. Mutta ulinaiset ihriutuu
Normaalit ihmiset ratkaisee asiat parisuhteessa keskustelemalla.
Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa.
Lapsesi elävät väkivaltaisessa kodissa.
Olette jo olleet terapiassakin, eikä se auttanut.
Eroa lasten ja itsesi vuoksi. Uusi vuosi 2021 tulee olemaan onnellisempi ja parempi teille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miehen käytöksessä ei ole mitään vikaa? Niinkö?
Onko aloittajan vikaa se että mies käyttää väkivaltaa häntä kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittajan vikaa se että mies käyttää väkivaltaa aloittajaa kohtaan?
Onko aloittajan vikaa se että mies käyttää väkivaltaa aloittajaa kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkoulut on tunteettomien ihmisten keino käyttää henkistäväkivaltaa kumppaniin. Aika nilkki mies!
Parempi rauhoittua ensin ettei sano jotain mitä tulisi kaduttua.
Rauhoittumiseen voi tosin mennä se 6 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Mun eksä harrasti nuita mykkäkouluja. Kun yritin keskustella jostain minua häiritsevästä asiasta, hänestä haastoin riitaa. Hän päätti siis pari kolme päivää viettää kaikki illat omissa oloissaan ja juurikin kaikki lapsiin ja kotiin liittyvä oli minun harteillani. Sitten joku päivä avasikin suunsa ja oli kuin ei mitään. Lapsellisuuksissaan oletti, että kaikki ongelmat häviää kun niistä ei puhuta ja kunhan olen saanut pari päivää kihistä.
Voitte kuvitella, miten oli suu moilasena kun eräs päivä sainkin tarpeekseni ja keräsin kimpsut ja kampsut ja lähdin. Ongelmia oli ihan hirveästi eikä hän niistä suostunut puhumaan, keskustelemaan ja ratkaisemaan kanssani.
Erosta nyt kaksi vuotta ja edelleen käyttäytyy siten, että "akka vaan lähti ilman mitään syytä, voi minua raukkaa".
Aivan suoraan mun elämästä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli aloittaja ei tee mitään väärin alistaessaan miestään?
Miten aloittaja alistaa miestään? Yrittämällä keskustella asioista? Hoitamalla yksin heidän yhteisiä lapsiaan samalla kuin mies kiukuttelee?
Huomaa ettei kovin monella ole kokemusta henkisestä väkivallasta ja mykkäkoulussa.
Mykkäkoulua harrastava aloittaa "harrastuksensa", jos kaikki ei mene kuten hän haluaa. Ja elämässä nyt ei ylipäätään mene, saati parisuhteessa.
Normaali ihminen jaksaa hetken katsoa puhumattomuutta, ei kauan. Mykkäkoululainen sen sijaan nauttii, kun saa kiduttaa muita ihmisiä hiljaisella kiukuttelullaan. Mitä kauemmin, sen parempi.
Ap, eroa. Pääset paljon helpommalla, kun ei ole sitä isoa vauvaa riesana. Olet yksin jo nyt, miehestä ei ole sinulle tukea, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten aloittaja alistaa miestään? Yrittämällä keskustella asioista? Hoitamalla yksin heidän yhteisiä lapsiaan samalla kuin mies kiukuttelee?
mistä sinä nämä väitteesi tiedät varmaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mistä sinä nämä väitteesi tiedät varmaksi?
Jätit tähän nyt turhankin helpon vastapallon, mutta mistä itse tiedät omat väitteesi varmoiksi?
Tylsä edes kirjoittaa tätä.
Siellä vanhemmat riiteli paljon tai ei ainakaan keskustelleet.
Minua ei siellä oikein kuultu eikä nähty.
Se on opittu tapa.
Siitä kyllä pääsee pois.
Ei väkivalloin vaan ymmärryksellä ja luottamuksella ja harjoittelulla.