En kestä miehen mykkäkoulua, miten saan sen lopettamaan?
En todella jaksa katsoa kun aikuinen mies kiukuttelee, eikä edes kerro syytä. Pahinta on että meillä kolme lasta, joiden hoidon mies jättää täysin minun vastuulleni, kun mies tuskin puhuu edes lapsille, vaan vetäytyy jonnekin huoneeseen olemaan koneella tms. Hän siis ajattelee että on ihan ok perheen isänä jättäytyä arjesta, kun häntä vähän harmittaa, eikä hän edes ole kykeneväinen puhumaan aiheesta. Ihan kun minua ei harmittaisi tuollainen! Mielestäni mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa, ja tiedän että miehen perheessä tätä on harrastettu paljon, joten tietenkin oppinut sen kotoa. Ja tosiaan jos avaa suutaan, niin sieltä tulee pelkkää vittuilua tai viallisia kommentteja. Tätä nyt jatkunut useamman päivän ja itse alan olla ihan valmis laittamaan eropaperit menemään.
Kommentit (150)
mulla veli tommonen , kerroin hänen käytöksestään psykiatrille dg voimakkaasti narsistisia piirteitä omaava , mulle tuli yllärinä kun naisystävänsä kertoi että veli oli ollut kaksi viikkoa puhumatta. Syy oli kun nainen oli ystävättärensä kanssa käynyt ravintolassa no sain jätkän puhumaan mutta itse ei nähnyt tilanteessa mitään outoa , meillä äiti samanlainen ,kun häntä aiheesta arvosteltiin suu meni suppuun dg sama. Itse en katselisi päivääkään noin tunnevammaista ihmistä. MTT on osoite , mutta nämähän ei itsessä mitään vikaa näe so sad.
Vierailija kirjoitti:
mulla veli tommonen , kerroin hänen käytöksestään psykiatrille dg voimakkaasti narsistisia piirteitä omaava , mulle tuli yllärinä kun naisystävänsä kertoi että veli oli ollut kaksi viikkoa puhumatta. Syy oli kun nainen oli ystävättärensä kanssa käynyt ravintolassa no sain jätkän puhumaan mutta itse ei nähnyt tilanteessa mitään outoa , meillä äiti samanlainen ,kun häntä aiheesta arvosteltiin suu meni suppuun dg sama. Itse en katselisi päivääkään noin tunnevammaista ihmistä. MTT on osoite , mutta nämähän ei itsessä mitään vikaa näe so sad.
ja tällaista yläpeukutetaan? palstan vakiolässyttäjää?
Voi johtua siitä, että mies pettää. Jotenkin se silloin velloo omissa ajatuksissaan ja kääntää sen naisen syyksi, että pääsisi tunnontuskistaan. Ja sittenhän onkin jo oikeutettua mököttää naiselle siitä.
Tai sitten oireilee mustasukkaisuuttaan noin, jos on ollut omia menoja tms.
Tosi paskamaista käytöstä joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Olisin ihan iloinen vaan. Touhuihin lasten kanssa ja yrittäisin olla kiinnittämättä kiukuttelevaan mieslapseen huomiota. Jos ei puhu, niin olkoon mokoma.
En kyselisi ja ihmettelisi. Keksikin lasten kanssa kaikkea kivaa ja jos ne kysyisi, miksi isi ei tule mukaan, sanoisin, että se on varmaan kipeä, jos sillä vaikka hammas särkee, annetaan sen potea rauhassa.
Ei kukaan tälläsiä pelejä ja leikkejä jaksa vuosikausia. Kerran kaksi menee, mutta ei päiväkausia, useamman kerran kuussa.
Mä voisin kerran pelailla tollasta ja kertoa lapsille, että joo isi ei tule mukaan kun se alkaa etsimään omaa kämppää ja pakkailemaan kamojaan.
Mun miesystävä piti mykkäkoulua, onneksi ei ollut lapsia, niin lähdin vaan eräänä päivänä kävelemään. Otti niin päähän kun mökötys saattoi alkaa siitä että olin hengästynyt kun menin hänen luokse. Saatoin juosta portaat ylös kylään mennessäni ja huomasin, että mies alkaa samantien saapuasseni mököttämään. Päivien päästä sai sanottua jotain typerää (siis valeen) mökötyksen syyksi. Sen jälkeen kun erottiin, sain selville, että hän luuli, siis tiesi, mun pyörittävän useampaa miestä ja hengästyminen oli sen merkki, että olin juuri tulossa jonkun toisen miehen luota panoilta ja orkun jälkeen olin vielä hengästynyt. Jep, joo! Ei voinut koskaan sanoa asiasta seurustelun aikana. En tajua miten edes halus olla mun kanssa jos kerran petin sitä koko ajan joka miehen kanssa. Mökötti mukamas aina jonku työjutun tai kaverin sanomisen vuoksi, vaikka näin selvästi, että mykkäkoulu alkoi jostain mitä tein tai sanoin.
Eron jälkeen mies huoritteli ja pyyteli takas vuoron perään. Pääsin eroon vasta rikosilmoituksen tehtyäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulostaisin eropaperit netistä ja pistäisi eron rullaamaan. Sanomatta miehelle mitään.
Mä tulostaisin paperit ja laittaisin pöydälle miehen löydettäväksi.
Jos ei siitäkään aiheesta tulisi mulle mitään puhumaan, paperit postiin.
Joo ne kannattaa jättää siihen lasten nähtäväksi, jotta mies voi sitten selittää miksi naislapsi haluaa lähteä yhteisestä kodista pois. Näin lapsia ei käytetä vallan välineenä.
Vierailija kirjoitti:
Niin mistäköhän se mykkäkoulu johtuu? Tämähän ei taas mammoja kiinnosta miesvihakiimoissaan
No tämähän on tuolla jo aikoja sitten käsitelty. Mieheltä on kysytty mikä harmittaa, ja mies ei halunnut puhua asiasta.
On siis miehen valinta, että syillä ei ole merkitystä. Vain mykkäkoulun tuoma valta kiinnostaa.
Suosittelen lämpimästi lukemaan kirjan Why does he do that, löytyy täältä: https://www.docdroid.net/py03/why-does-he-do-that-pdf#page=4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei 2. ehdotus toimi, niin, sitten vaan hyväksymällä sen, että mies on murjottaja ja "on poissa" jonkun aikaa, sekä näinä hetkinä, et ota niin paljon stressiä siitä "arjen pyörittämisestä". Ronskisti vaan lenkille, leffaan vaikka lasten kanssa, ulos syömään tai muuta hommaammaan, kyllä se mies siitä suttaantuu ajallaan.
Mutta ei vitsi ärsyttää niin paljon että toinen tekee noin! Itse en voisi koskaan jättää lapsiani hoitamatta vaan sen takia että nyt vähän joku asia harmittaa. Ja satun tietämään että asia vielä mitä todennäköisimmin koskee seksiä. En ollut yksi ilta heti valmiina tyydyttämään hänen tarpeitaan kun hän ilmaisi halukkuutensa myöhään illalla, kun itse halusin jo nukkua uuvuttavan päivän jälkeen.
Hän ei ole myöskään valmis tekemään mitään sen eteen että haluni heräisi. Minun pitäisi vaan yrittää enemmän. Häntä ei kiinnosta mikään romanttinen, eikä osaa huomioida minua sille tavalla, joten hänen mielestään hänen ei tarvitse edes yrittää mitään sellaista. Se ei ole hänelle luontevaa, joten hänen ei tarvitse. Minun pitäisi aina vaan olla valmiina häntä varten ja jos en ole, niin alkaa näköjään vielä murjotus kaiken päälle. T. Ap
Ihan kuin mun elämästä.
Ehkä sinun pitäisi antaa miehelle, niin jos se siitä tokenisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäytyisin kuin miestä ei olisikaan. En kattaisi lautasta pöytään. En katsoisi edes päin. En kehottaisi syömään. Kun menisin lasten kanssa nukkumaan, sammuttaisin vaan valot, vaikka hän istuisi huoneessa.
Sanoisin lapsille, että tämä on tällainen leikki. Se, joka ensinnä huomaa isän ja puhuu sille, häviää.
Jos ulko tulisi jotain länkyttämään, käyttäytyidin kuin en olisi kuullut mitään enkä reagoisi mitenkään. Kohtelisin kuin ilmaa.
Itse olen sitä mieltä, että asiat pitää puhua halki. Mutta jos toinen käyttäytyisi noin, niin antaisin olla. Jos ei kyselyistä huolimatta puhu tai puhuu epäkohteliaasti, niin antaisin todellakin olla. En menisi mukaan tuohon. Vaan käyttäytyisin kuin tyyppiä ei olisi edes olemassa.
Voi että naislapsella on taas kovat keinot käytössä. Huutista
No mutta miksi naisen pitäisi olla yhtään mieslastaan parempi? :D
Mieshän leikin aloitti, joten oletettavasti nautti mykkäkoululeikistä! Kunnon vaimo lähtee mukaan miehen toiveiden mukaisiin harrastuksiin. :)
ai nytkö lapset ei kärsikään tästä? sehän on ainoa itkunne ollut läpi ketjun
Nii-in, miksei mies ajattele lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan harrastin mykkäkoul⁰ua, koska halusin rauhassa miettiä asioita eri puolilta. Pariterapiassa opin, että mieltä painavat asiat pitää päästää ulos, pitää sanoa.
Nykyisin meillä voi olla kuukauden kestävää nälvimistä, ilkeilyä, toisen mollaamista lasten kuullen, mitä julminta toisen tunteiden ja kokemusten vähättelyä, nimittelyä ja suoranaista kiusaamista. Mutta tärkeintä on, että meillä ei ole mykkäkoulua, meillä annetaan sanojen kertoa tunteistamme.
Puoliso on tyytyväinen, kun en ole enää hiljaa ja minä olen tyytyväinen, kun ymmärsin, että toisen loukkaaminen on ihan sallittua, kunhan ei lyö. Toki muutin samantien omaan makuuhuoneeseen, en kestä puolisoa lähelläni.
Sä olet ihan sekaisin. Eroa hyvä ihminen. Tuo mitä teet on väärin kaikin tavoin.
Minä sain mykkäkoulut loppumaan, kun mietin mitä mies sillä haluaa saavuttaa. Halusi alistaa ja nöyryyttää ja pitää epätietoisuudessa. Totesin, että minä en alistu, nöyrry enkä jää epätietoisuuteen.
Lopetin anelemasta mykäkoulun lopettamista, koska minun kärsimykselläni ei selvästikään ollut miehelle mitään merkitystä.
Lopetin myös nöyrästi etsimästä syytä itsestäni. Koska minulla ei ollut sellaista tietoa, että olisin syyllistynyt johonkin, niin otin syyttömän asenteen.
Ja sitten ilmoitin miehelle, että asiat keskustellaan nyt halki, osallistui hän siihen tai ei.
Ja keskustelu eteni siihen tyyliin, että "Minä oletan, että en ole tehnyt mitään mykkäkoulun ansaitakseni. Oletko samaa mieltä? Vaikeneminen on myöntymisen merkki. Ai ei vastausta, olet siis kanssani samaa mieltä. Hyvä."
Ja tähän tyyliin etenin ja otin esiin kaikki haluamani asiat. Sanoin myös, että mykkäkoulun syistä keskustellaan nyt yhdessä. Ja jos miestä ei kiinnosta keskustella, niin minä keskustelen jonkun kanssa joka tapauksessa. Mies ei halunnut keskustella, joten kutsuin hänet vanhempiensa luokse keskustelemaan. Mies ei halunnut tulla paikalle siihenkään keskusteluun. Tästä minulle tuli haukut sekä vanhemmilta että mieheltä - ihan aiheesta toki. Mutta mies ei ole sen jälkeen mykkäkouluillut.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain mykkäkoulut loppumaan, kun mietin mitä mies sillä haluaa saavuttaa. Halusi alistaa ja nöyryyttää ja pitää epätietoisuudessa. Totesin, että minä en alistu, nöyrry enkä jää epätietoisuuteen.
Lopetin anelemasta mykäkoulun lopettamista, koska minun kärsimykselläni ei selvästikään ollut miehelle mitään merkitystä.
Lopetin myös nöyrästi etsimästä syytä itsestäni. Koska minulla ei ollut sellaista tietoa, että olisin syyllistynyt johonkin, niin otin syyttömän asenteen.
Ja sitten ilmoitin miehelle, että asiat keskustellaan nyt halki, osallistui hän siihen tai ei.
Ja keskustelu eteni siihen tyyliin, että "Minä oletan, että en ole tehnyt mitään mykkäkoulun ansaitakseni. Oletko samaa mieltä? Vaikeneminen on myöntymisen merkki. Ai ei vastausta, olet siis kanssani samaa mieltä. Hyvä."
Ja tähän tyyliin etenin ja otin esiin kaikki haluamani asiat. Sanoin myös, että mykkäkoulun syistä keskustellaan nyt yhdessä. Ja jos miestä ei kiinnosta keskustella, niin minä keskustelen jonkun kanssa joka tapauksessa. Mies ei halunnut keskustella, joten kutsuin hänet vanhempiensa luokse keskustelemaan. Mies ei halunnut tulla paikalle siihenkään keskusteluun. Tästä minulle tuli haukut sekä vanhemmilta että mieheltä - ihan aiheesta toki. Mutta mies ei ole sen jälkeen mykkäkouluillut.
Kunnon alistajanarsisti sitten siellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lämpimästi lukemaan kirjan Why does he do that, löytyy täältä: https://www.docdroid.net/py03/why-does-he-do-that-pdf#page=4
Hyvin huomaa, että näissä ketjuissa on aina se muutama vakioöyhöttäjä lietsomassa sitä vihaa miehiä kohtaan. Teitä on kourallinen ja tuotatte tästä paskasta 98%
Miesvihaa:
- 18-24v. kaunottaret ei anna
- ei saa koskea ilman lupaa
- ei saa kohdella kaltoin
- nainen ei halua seurustella
Mykkäkoulut on tunteettomien ihmisten keino käyttää henkistäväkivaltaa kumppaniin. Aika nilkki mies!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin huomaa, että näissä ketjuissa on aina se muutama vakioöyhöttäjä lietsomassa sitä vihaa miehiä kohtaan. Teitä on kourallinen ja tuotatte tästä paskasta 98%
Miesvihaa:
- 18-24v. kaunottaret ei anna
- ei saa koskea ilman lupaa
- ei saa kohdella kaltoin
- nainen ei halua seurustella
Mitä sä sekoilet? Kännissä jo aamusta?
Vierailija kirjoitti:
Se on henkistä väkivaltaa ja traumatisoi lapsetkin, vaikka ei varsinaisesti kohdistuisi heihin. Ystäväni kertoi, että hänen lapsuudessaan isä oli pitänyt äidille mykkäkoulua oikeasti pitkään (pari kuukautta). Ei se ainakaan lisää lapsen turvallisuuden tunnetta.
Ei tuo ole pitkään. Oman isäni mykkäkoulu lasketaan vuosissa, vuosikymmenissä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäytyisin kuin miestä ei olisikaan. En kattaisi lautasta pöytään. En katsoisi edes päin. En kehottaisi syömään. Kun menisin lasten kanssa nukkumaan, sammuttaisin vaan valot, vaikka hän istuisi huoneessa.
Sanoisin lapsille, että tämä on tällainen leikki. Se, joka ensinnä huomaa isän ja puhuu sille, häviää.
Jos ulko tulisi jotain länkyttämään, käyttäytyidin kuin en olisi kuullut mitään enkä reagoisi mitenkään. Kohtelisin kuin ilmaa.
Itse olen sitä mieltä, että asiat pitää puhua halki. Mutta jos toinen käyttäytyisi noin, niin antaisin olla. Jos ei kyselyistä huolimatta puhu tai puhuu epäkohteliaasti, niin antaisin todellakin olla. En menisi mukaan tuohon. Vaan käyttäytyisin kuin tyyppiä ei olisi edes olemassa.
Voi että naislapsella on taas kovat keinot käytössä. Huutista
No mutta miksi naisen pitäisi olla yhtään mieslastaan parempi? :D
Mieshän leikin aloitti, joten oletettavasti nautti mykkäkoululeikistä! Kunnon vaimo lähtee mukaan miehen toiveiden mukaisiin harrastuksiin. :)
Nii-in, miksei mies ajattele lapsia?
koska minä minä tämä esiintyy eräässä luonnehäiriössä hyvin voimakkaasti eli vain minä ja minun tarpeeni on tärkeitä viis muista