Joka päiväiset ruokaongelmat
Pyytäisin vinkkejä ja reseptejä perus kotiruokiin, jotka eivät sisällä kermaa tai vastaavia tuotteita.
Meillä mies ja lapset eivät pidä kermasta ja tuntuu että päivästä toiseen vedetään samaa kanaa ja riisiä soija-lime kastikkeella tai tomaattisia pastaruokia.
Tänään syötiin pitkästä aikaa siskonmakkarakeittoa ja nyt sekään ei kuulemma enää maistu pojalle. Kalapuikkoja ja pinaattilettuja menisi päivästä toiseen. Auttakaa nirsoille kokkaamiseen kyllästynyttä äitiä hädässä. :)
Kommentit (31)
Pastavuokia jauhelihalla ja vaikka juustoa pintaan, uunijuureksia ja jotain proteiinia kylkeen, erilaisia keittoja (mausteinen kanakeitto, tomaattinen makkarakeitto), pataruokia (lihaa, papuja, kasviksia).
Sen kerman voi jättää pois kokonaan tai korvata jollain kauramaitoa yms.
En mä ainakaan ikinä käytä mihinkään arkiruokaan kermaa.
1.Ruskea kastike, jokin liha ja perunat.
2.makaronilaatikko
3.jauhelihakeitto
4.nakit ja muusi
Voiko tavallisempia ruokia olla, ja ei kermaa. Ongelmasi on kummallinen.
Pikku vinkki. Kun aina pyrit "lempi" ruokiin, nirsoilu vaan lisääntyy.
Tee kaikenlaisia ruokia vaan, jos ei maistu, voi poistua pöydästä.
Ei ne lapset nälkään kuole.
Tehköön itte ruokansa jos pitää nirsoilla
Käyn aina katselemaas kotikokit sivulla kun ideat loppuu. https://www.kotikokki.net/teemat/arkiruoka
Uunilohi ja perunat, lopusta seuraavana päivänä lohipastaa. Kookostonnikalacurry ja riisi. Kinkkuvuoka. Lohivuoka. Lihapullat ja muusi. Carbonara. Risotto ( sieni, parsa jne,). Itse tehdyt kananugetit ja salaatti. Tortillat. Lasagne.
Uuniin erilaisia perunoita, maustettuna tai ilman, valinnanvaraa on+ vihannekset esim. LIdliltä+ kala, liha, kana. Maukasta eikä rasvaa. Kasvaville lapsille on erilaisia leipäkin vaikka kuinka.
Jos pennuille ei kelpaa, olkoon syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Kookostonnikalacurry
Reseptiä tähän? Kuulostaa niin hyvältä!
-ohis
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan ikinä käytä mihinkään arkiruokaan kermaa.
Minä käytän (kaura)kermaa useampaankin ruokaan, oli sitten arki-tai pyhäruokaa. Kaurakerma on sopivan kevyttä, ja makukin parempi kuin normaalikermassa.
Mikä tahansa vihannes keitettynä, paistettuna tai muusina, + mikä tahansa proteiinin lähde = tuhansia vaihtoehtoja. Miten tällainen voi olla ongelma?!
Ap mikä estää sitä miestä kokkaamasta?
Reseptejä on netti täynnä, nyt yhdessä miettimään.
Kysy lapsilta ja mieheltä, älä meiltä.
Kokeile tavallisen ruokakerman sijasta Plantin maustettuja kaurakermoja, esim chili, thai, sipuli. Aivan eri juttuja kuin halvin ruokakerma mitä olet käyttänyt.
Laita mies tekemään ruokaa. Tehkää keittoja, jauhelihakeittoa, makkarakeittoa. Perunoita ja ruskeaa kastiketta.
Makaronilaatikko
Lasagne
Pizza
Pastasalaatti
Halloumi/vuohenjuustosalaatti
Lämpimät voileivät
Jauhelihakeitto
Uunijuurekset
Paistinperunat
Muussi ja uunilohi tai makkarakastike
Kasvisgratiini
... plus tuhat muuta ruokaa mihin ei kermaa tarvita.
Meillä hieman nirso puolisko on ihastunut uunijuureksiin. Niitä pitää saada usein. Laitetaan kulhoon öljyä ja maustetaan hyvin maun mukaan (valmiitakin seoksia on), pyöräytetään siinä perunoita, porkkanoita, bataattia, myskikurpitsaa ja uuniin.
Kookoslinssikeitto, soijabolognese, sitruuna-artisokkapasta, ruusukaalipasta, italian mamman broilerivuoka,
Vierailija kirjoitti:
Pikku vinkki. Kun aina pyrit "lempi" ruokiin, nirsoilu vaan lisääntyy.
Tee kaikenlaisia ruokia vaan, jos ei maistu, voi poistua pöydästä.
Ei ne lapset nälkään kuole.
Juuri tämä. Jotkut penskat on opetettu juomaan pelkkää limsaa eikä vesi muka käy.
- Kermahyhmä
- laardipurilainen
- Hillohodari
- Muusatut ranskalaiset
- Yrttitee
- Annos ituja
*Jokapäiväiset taitaisi olla oikein kirjoitettu, iski heti silmään kun olin julkaissut. En ole varma.
Ap