Mikä saa ihmisen uskomaan humpuukiin ja salaliittoteorioihin?
Miksi jotkut ihmiset hurahtavat hopeavesihumpuukiin, rokotevastaisuuteen, homeopatiaan, salaliittoteorioihin ja moniin muihin moneen kertaan haitallisiksi todettuihin tai täysin turhiin asioihin?
Kommentit (94)
Syrjäytyneet voimaantuvat kun ovat tietävinään jotain kovin salaista. Heillä ei ole muuta keinoa kokea erityisyyttä, koska eivät ole juurikaan muiden ihmisten kanssa normaalisti tekemisissä ja elävät omassa pienessä eristäytyneessä kuplassaan.
Vierailija kirjoitti:
Salaliittoteoreetikoissa mielenkiintoinen seikka on erittäin suuri kriittisyys ns. Valtamediaa kohtaan, mutta toisaalta täydellinen kritiikittömyys ns. vaihtoehtomediaa kohtaan. Luulisi ihmisen olevan tasaisen epäluuloinen tai luottavainen.
En tiedä mistä olet saanut tuollaisen hupsun käsityksen? Itse ainakin kiinnostun vain asiateksteistä ja kunnon tutkimuksista jne. Olen hyvinkin kriittinen ja medialukutaitoinen ja siksi nappaan aika nopeasti ne valemediat totuuden joukosta pois. Älä hyvä ihminen yleistä, se kertoo ajattelustasi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ho hoijaa aloittajako sit parempi
Nuo salaliittoteoriat kuitenkin on suurilta osin osunnut oikeeseen, sillä aikaa kun joitakin haukutaan kaheleiksi ja pöpeiksi nämä asiat tapahtuu jatkuvasti, ihmisiä naurattaa mutta kuinka kauan esim kun Suomeen hyökätään
Kerropa yksi salaliittoteoria, joka on osunut oikeaan.
https://www.readersdigest.com.au/true-stories-lifestyle/12-crazy-conspi…
Esim. Pekka Haaviston toimet isis naisten kotiinkuljetuksesta on oikeaksi todistettu salaliittoteoria.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän Kopernikuskin oli tiedepiirien ja yleisen mielipiteen myötä salaliittoteoreetikko ja ties mikä hörhö, kun osasi ajatella "boksin ulkopuolella" ja väitti jotain niin hullua, että maa onkin pyöreä. Kaikenlaisia sekopäitä sitä onkin.
Eikös se ole aina historiassa mennyt niin, että yleinen mielipide tyrmää kaiken hupsutukseksi, joka vähänkin uhkaa heidän olemassaoloaan ja maailmankäsitystään? On helpompi nauraa asioille, kuin ottaa itse oikeasti asioista selvää. Ei siis seurata auktoriteetteja vaan ajatellaan ihan niillä omilla aivoillaan. Niin Kopernikuskin teki. Mutta höpsöhän sekin seinähullu ukko oli.
Älä nyt ihan hölmöä esitä. Maapallon pyöreys on tiedetty jo tuhansia vuosia, ja sädekin oli laskettu jo ennen ajanlaskun alkua, melko tarkkaan jopa.
Kopernikuksen asia liittyi heliosentriseen aurinkokuntaan, eikä häntä seinähulluna pidetty vaan ihan hyvänä tutkijana. Vasta kun Galilei onnistui pääsemään riitoihin paavin kanssa, kirkko ilmoitti vastustavansa myös Kopernikuksen töitä. Mutta niiden julkaisusta oli silloin jo vuosikymmeniä.
Jotkut hullut netissä oikeasti selittävät, miten amerikkalaiset sotilaat Suomessakin pidättävät ja teloittavat jopa parhaillaan deep staten ihmisiä, yhteensä 10 000, ja heihin kuuluu mm pääministerimme ja presidenttimme. Ja toiset hullut uskovat. Ja uskotaan pedofiilitunneleihin, kaksoisolentoihin ja ties mihin. Nämä ’tiedonantojen’ antajat ovat kirjoitustyylinsä perusteella varsin selvästi mieleltään sairaita. Mutta jotkut myötäilijät tuntuvat olevan vain hyvin yksinkertaisia ihmisiä.
Minä en usko mihinkään hömpötyksiin enkä salaliittoteorioihin. Hallitus kertoo aina totuuden, eikä siellä puljailla eikä veljeillä omia etuja vaan ajatellaan pelkästään suomen kansan etua! Ja näin on myös jättiyritysten johtoportaissa! Ei tuollaisen tason ihmiset pelleile eikä venkuloi. Eikä mediaan syötetä muunneltua tietoa tyhmille kansalaisille, ei missään nimessä. Nämä on kaikki rehtiä ja rehellistä jämptiä sakkia jotka ajattelevat vain yhteistä hyvää! Ei mitään salaliittohumpuukia.
Ppprrsrsshsahahhahahahhahahaa sallikaa mun nauraa!!!
Vierailija kirjoitti:
Jotkut hullut netissä oikeasti selittävät, miten amerikkalaiset sotilaat Suomessakin pidättävät ja teloittavat jopa parhaillaan deep staten ihmisiä, yhteensä 10 000, ja heihin kuuluu mm pääministerimme ja presidenttimme. Ja toiset hullut uskovat. Ja uskotaan pedofiilitunneleihin, kaksoisolentoihin ja ties mihin. Nämä ’tiedonantojen’ antajat ovat kirjoitustyylinsä perusteella varsin selvästi mieleltään sairaita. Mutta jotkut myötäilijät tuntuvat olevan vain hyvin yksinkertaisia ihmisiä.
Eli Epstein oli mielikuvitusta ja koko miestä ei ole koskaan ollut olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän Kopernikuskin oli tiedepiirien ja yleisen mielipiteen myötä salaliittoteoreetikko ja ties mikä hörhö, kun osasi ajatella "boksin ulkopuolella" ja väitti jotain niin hullua, että maa onkin pyöreä. Kaikenlaisia sekopäitä sitä onkin.
Eikös se ole aina historiassa mennyt niin, että yleinen mielipide tyrmää kaiken hupsutukseksi, joka vähänkin uhkaa heidän olemassaoloaan ja maailmankäsitystään? On helpompi nauraa asioille, kuin ottaa itse oikeasti asioista selvää. Ei siis seurata auktoriteetteja vaan ajatellaan ihan niillä omilla aivoillaan. Niin Kopernikuskin teki. Mutta höpsöhän sekin seinähullu ukko oli.
Niin että meinaat näiden salaliittoteoreettikkojen ja sokeasti kv-palstojen propagandaa uskovien matalasti koulutettujen tyyppien olevan verrattavissa Kopernikukseen...
Mikähän mahtoi olla Kopernikuksen koulutus? Tai Galileon? Koulutus ei kerro älystä mitään. Älyä ei voi kouluttaa, se joko on, tai ei ole. Äly on periytyvä ominaisuus ja sen pitäisi olla selvä asia, varsinkin koulutetuille. Tyhmä saadaan mistä tahansa koulusta läpi, mutta hän on edelleen tyhmä. Ja sen todisteena on sinun kommenttisi.
Niin mikä saa suurimman osan käyttämään maskia vaikka siitä on monesti sanottu ( THL, STM) , että ei ole tutkimuksia jotka antaisi mitään viitettä niiden hyödyistä. Silti järjettömät ihmiset pistää vain maskia. Painostavat viranomaisen antamaan suosituksen vastoin tieteellistä tietoa. Syy on ehkä se, että ihminen ei toimi järjellä vaan oman ymmärryksensä rajoissa ja sen on pakko olla hyvin vähäinen kun selkeä informaatio ei mene tajuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli Epstein oli mielikuvitusta ja koko miestä ei ole koskaan ollut olemassa?
Epstein oli olemassa. Mutta nuo tunnelijutut ovat silti ihan mielipuolisia. Samoin väitteet siitä, että jotkut teloitukset olisi jo alkaneet. Ei kukaan täysissä järjissään sellaisiin usko.
Vierailija kirjoitti:
Pakollinen oppivelvollisuus. Saman toistoa vuosia ja vuosikymmeniä.
Ei vaihtoehtoja, vain yhtä ja samaa opetusta, kaikki tv, lehdet, radio perustuu samoille valheille.
Kyllä se aivopesu lopulta läpi menee ..
Sincc
Niin menee, ihminen on helppo.
K. Mikä saa ihmisen uskomaan humpuukiin ja salaliittoteorioihin?
V. Ihmisellä on geneettinen, perimässä oleva alttius herkkäuskoisuuteen. Esim. muinaisen Egyptin valtio perustui siihen, että ihmiset uskoivat faaraon oloevan elävä jumala.
Katoliset uskovat paavin olevan erehtymätön ja Jeesuksen olleen jumala joka syntyi maan päälle.
Stalinistit uskoivat Stalinin olevan paras ihminen johdattamaan työläiset maanpäälliseen paratiisiin.
Jotkut ihmiset uskovat markkinoitten voiman olevan paras johtamaan ihmiskuntaa maanpäälliseen paratiisiin.
Jotkut ihmiset uskovat kaikkien vaikeuksien olevan määhanmuuton seurausta.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin pidän monesti asiat omana tietonani, enkä edes yritä selittää muille, koska tiedän miten julmia ihmiset osaavat olla ja täällä sen taas näkee. Jos osaa ajatella asioista kriittisesti, se lytätään heti. Olen huomannut. Olen aina ajatellut, että kyllä kukin herää ajallaan ja kaikki kulkevat sitä omaa polkuaan. Ei omia ajatuksiaan voi väkisin tuputtaa kenellekään. Sen kun valtamediakin ymmärtäisi.
Lammaslauma määkii kovaa, mutta silti ne on vain lampaita. Lampaat on johdateltavissa, koska lampailla ei ole kykyä itsenäiseen ajatteluun. Lampaat kulkevat yhteistä, hyväksyttyä tietä kohti kohtaloaan herkkusuiden lautaselle. Näin maailma toimii ja on aina toiminut. Historia kertoo kaiken yhden totuuden ihmisistä ja siitä huolimatta he eivät opi mitään. Kyky itsenäiseen ajatteluun on hyvin harvinainen ominaisuus ja siksi lammaslaumassa on helpompi elää valheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin pidän monesti asiat omana tietonani, enkä edes yritä selittää muille, koska tiedän miten julmia ihmiset osaavat olla ja täällä sen taas näkee. Jos osaa ajatella asioista kriittisesti, se lytätään heti. Olen huomannut. Olen aina ajatellut, että kyllä kukin herää ajallaan ja kaikki kulkevat sitä omaa polkuaan. Ei omia ajatuksiaan voi väkisin tuputtaa kenellekään. Sen kun valtamediakin ymmärtäisi.
Lammaslauma määkii kovaa, mutta silti ne on vain lampaita. Lampaat on johdateltavissa, koska lampailla ei ole kykyä itsenäiseen ajatteluun. Lampaat kulkevat yhteistä, hyväksyttyä tietä kohti kohtaloaan herkkusuiden lautaselle. Näin maailma toimii ja on aina toiminut. Historia kertoo kaiken yhden totuuden ihmisistä ja siitä huolimatta he eivät opi mitään. Kyky itsenäiseen ajatteluun on hyvin harvinainen ominaisuus ja siksi lammaslaumassa on helpompi elää valheessa.
Samanlainen lammas olet sinäkin, vain toisten johdattama kuin muut. Itsenäinen ajattelija heh heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen lammas olet sinäkin, vain toisten johdattama kuin muut. Itsenäinen ajattelija heh heh.
Kiitos kun auliisti todistit väittämäni todeksi. Näin helppo on ihminen.
Useat näistä salaliittoteorioitsijoistahan uskovat Jumalaan.
Eli kai se on niin että jos uskot jonkun mielikuvitusolennon luoneen ihmisen niin uskot myös kaiken maailman humpuukiin jota "vaihtoehtomedia" syytää milloin mistäkin.
Niin ja ei sillä että itsekään uskon valtamediaan sokeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että meinaat näiden salaliittoteoreettikkojen ja sokeasti kv-palstojen propagandaa uskovien matalasti koulutettujen tyyppien olevan verrattavissa Kopernikukseen...
Mutta omasta mielestään he ovat tavallista kriittisempiä erityisihmisiä. Tietäväthän he ne verkko-osoitteet, joista löytyy uusia ja jänskättäviä salaliittoja, joita kritiikittömästi toistelemalla usko vahvistuu. :D
En tiedä mistä sivuista puhut, mutta itse pohjaan tietoni arvostettuihin tutkijoihin ja lääkäreihin, joiden tutkimusaineistoa ja julkisia ulostuloja olen seurannut. Aika uskomatonta väittää, että tuhannet oman alansa arvostetut asiantuntijat ovat vain huonosti koulutettuja hörhöjä, joiden paikka olisi hullujenhuoneella. Esim katsoin 30v. lastenlääkärinä olleen tohtorin luentoa saamistaan pitkän ajan tutkimuksista. Kaikki todistusaineisto löytyi siitä, että lääkefirmat ja rokotebisnes ovat tehneet monessa asiassa moraalittomasti. Tämä nyt vaan oli yksi esimerkki. Näitä löytyy kyllä, siis arvostettuja lääkäreitä, jotka ovat koronarokotetta vastaan. Ja epäilevät pandemiaa. Heitä en kyllä kutsuisi hörhöiksi. Taitavat tietää, mistä puhuvat ja arvostan heidän julkitulojaan suuresti, vaikka heille naurettaisiinkin.
Kävit varmaan myös nuo "lähteet" ja "todisteet" läpi ja hait niihin vertaisarvioituja tutkimustuloksia? Ai et vai? Ai uskoit vaan suoralta kädeltä koska on kiva olla erilainen ja agenda pönkitti maailmankuvaasi? Tämä selvä.
Aa tarkoitatko rokote on pelastus-klaaniin?
Sen kun tietäisi.
Tämä! Mikä tahansa nettisivu tai video, joka ei ole minkäänlaisen laadunvalvonnan piirissä, on humpuukihurahtaneen mielestä ok. Yleä ja Hesaria taas kuuluu haukkua, koska noissa "vaihtoehtomedian" piireissä niin kaikki tekevät. Lähdekritiikin alkeista tai media eettisistä toimintatavoista ei ole mitään ymmärrystä.