Tutkimus: materialismi lisää tyytymättömyyttä
Kommentit (4)
Noin olen aina ajatellutkin. Parhaat asiat elämässä ovat ilmaisia. :)
Tää ei voi olla totta. Joku köyhän rahoittama tutkimus selkeästi. Minä olen tehnyt töitä rahojeni eteen, ja minä v*ttu nautin joka hetkestä tavaroideni keskellä! Kateelliset voivat väittää muuta. Näkisittepä minut Audillani kirjoittamassa viestejä uudella Blackberry-puhelimella. Kyllä rahalla saa ja hevosella pääsee, köyhät voivat kuvitella pitävänsä hauskaa ilman tavaraa. Suurimman onnen on Audi minulle tuonut!
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 19:44"]
Tää ei voi olla totta. Joku köyhän rahoittama tutkimus selkeästi. Minä olen tehnyt töitä rahojeni eteen, ja minä v*ttu nautin joka hetkestä tavaroideni keskellä! Kateelliset voivat väittää muuta. Näkisittepä minut Audillani kirjoittamassa viestejä uudella Blackberry-puhelimella. Kyllä rahalla saa ja hevosella pääsee, köyhät voivat kuvitella pitävänsä hauskaa ilman tavaraa. Suurimman onnen on Audi minulle tuonut!
[/quote]
Et kai hullu tekstaa ajaessasi?
Tuo kuulostaa todella järkeenkäyvältä. Tavara ei maailmasta lopu ostamalla, vaan houkutuksia tulee aina lisää. Toisaalta ihminen ei jokapäiväisessä elämässään oikeasti pysty käyttämään hyväkseen kovin suurta määrää tavaraa.
Mä tavallaan ymmärrän sitä ajatusmallia, että ostamalla pannaan elämä järjestykseen, mutta oikeasti se ei auta. Juuri tuo mielihalujen ympärille keskittyminen tekee onnettomaksi. Parasta elämää on se, jota eletään tässä hetkessä, ei se, jota eletään silloin, kun on "vihdoin" saanut sen haluamansa jutun. Haluamisessa puuttuu aina jotain.