Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko voi mennä, että miehen exä pääsee yli erosta ja alkaa puhumaan meille ihan normaalisti?

Vierailija
12.01.2025 |

Erosta on noin 6 vuotta aikaa, mutta edelleen jos häneltä kysyy ihan mitä tahansa asiaa ystävällisesti, niin vastaus sisältää riidan haastamista. Välillä jaksaa jankuttaa jostain ihan ikivanhoista jutuista, ja haukkuu miten mieheni on huono kaikin puolin. Siis esimerkiksi jostain mieheni nuoruuden jutuista ennen, kuin he edes olivat tavanneet - eli ei mitenkään merkityksellisiä juttuja varmasti kenenkään elämää koskien.  Yritämme todella pitää viestinnän niin minimissään kuin ikinä pystymme, mutta joskus on välttämätöntä kysyä toiselta huoltajalta asioita. Mitään ei saada juteltua.

Onkohan näin pitkän ajan jälkeen edes mahdollista, että tuo ihminen kykenisi olemaan ihan normaaleissa väleissä kanssamme tai onko tähän jotain apukeinoja? Surullista lapsen kannalta. Minun lasten isän kanssa kaikki taas sujuu tosi kivasti ja voidaan käydä juttelut yhdessä vaikka koko porukka, en keksi syytä, miksi jaksaisin tuntea vihaa tai yhtään mitään näin monien vuosien jälkeen, ja lapsille hyvää esimerkkiä, ettei eron tarvitse tarkoittaa mitään rikkinäistä, riitaisaa ja kauheaa eroperheen h**ttiä.

Kommentit (204)

Vierailija
1/204 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä, etten liittynyt eroon mitenkään, tämä voi tulla jollekin mieleen.

ap

Vierailija
2/204 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli vihamielinen isälleni kymmenen vuotta. Nykyisin, 25 vuoden jälkeen, ovat hyvissä väleissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/204 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan on tuommoisia. Voi muuttua ajan kanssa, välttämättä ei koskaan. Helpotusta tulee joka tapauksessa, kun lapsi kasvaa ja alkaa elää itsenäisemmin.

Vierailija
4/204 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan. Katsele vaikka ex-rouva koivun touhua.

Vierailija
5/204 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti oli vihamielinen isälleni kymmenen vuotta. Nykyisin, 25 vuoden jälkeen, ovat hyvissä väleissä

Mistä ihmeestä tällainen voi johtua? Mun lasten isä löysi toisen, ja totta kai olin tosi vihainen ja katkera aikani, mutta en jaksa oikeasti velloa näin 6-7 v jälkeen asiassa ollenkaan. Mukava mies ja hyvä isä lapsille. Ei kerta kaikkiaan ole mitään tunteita häntä kohtaan, niin ei ole vihaakaan. Sekö se on? Miehen exällä sitten on tunteita varmaan miestä kohtaan? Hän itse siis jätti mieheni toisen takia. Ongelmat kuulemma alkoivat vasta, kun minä tulin kuvioon, eli jotain tällaista siinä on pakko olla. Aiheutin suurta vihaa vain olemalla olemassa, en tosiaan edes sanonut yhtään mitään kun olin jo vihattu ja haukuttu nainen. 

ap

Vierailija
6/204 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sinun kanssasi pettänyt eroa edeltävästi, pettikö sitten jonkun muun? Valitettavasti, kun liittoja kariutuu, miehissä on usein paljon vikaa. Ei toki aina tai sitten ne jutut eivät ole jollekulle muulle vikoja laisinkaan.

Vierailija
7/204 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei sinun kanssasi pettänyt eroa edeltävästi, pettikö sitten jonkun muun? Valitettavasti, kun liittoja kariutuu, miehissä on usein paljon vikaa. Ei toki aina tai sitten ne jutut eivät ole jollekulle muulle vikoja laisinkaan.

Tämä nainen siis petti miestäni ja jätti hänet, emme olleet koskaan edes nähneet miehen kanssa heidän liittonsa aikana. Vuosi oli mennyt erosta, kun kävimme ensimmäisillä treffeillä.

ap

Vierailija
8/204 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo rauhoittunut 13 vuoteen. Ehkä sitten kun heittää henkensä.

Vierailija
9/204 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nainen siis petti miestäni ja jätti hänet, emme olleet koskaan edes nähneet miehen kanssa heidän liittonsa aikana. Vuosi oli mennyt erosta, kun kävimme ensimmäisillä treffeillä.

ap

Tuossahan se tuli. Pettäjät eivät ole oiken yläpäästä normaaleita ihmisiä, välttämättä ei ala olemaan ihmisiksi missään vaiheessa. Valitettava tilanne.

Vierailija
10/204 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan. Katsele vaikka ex-rouva koivun touhua.

Olen miettinyt, että onneksi emme ole mitään julkkiksia, niin sinänsä ketään ei onneksi kiinnosta meidän jutut, vaikka tämäkin on nettiin levitellyt kaikenlaista, haluaa meille henkistä turpaanvetoa ja muuta ystävällistä. Ei tämä meitä muuten sinänsä haittaa, koska tekstit ovat sitä luokkaa, että kukaan vakavasti otettava tuskin ihan täysin uskoo tuollaisia juttuja, mutta lapsen kannalta inhottavaa, kun hänen asiat leviää mahdollisesti kavereiden kesken.

ap

Vierailija
11/204 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä tällainen voi johtua? Mun lasten isä löysi toisen, ja totta kai olin tosi vihainen ja katkera aikani, mutta en jaksa oikeasti velloa näin 6-7 v jälkeen asiassa ollenkaan. Mukava mies ja hyvä isä lapsille. Ei kerta kaikkiaan ole mitään tunteita häntä kohtaan, niin ei ole vihaakaan. Sekö se on? Miehen exällä sitten on tunteita varmaan miestä kohtaan? Hän itse siis jätti mieheni toisen takia. Ongelmat kuulemma alkoivat vasta, kun minä tulin kuvioon, eli jotain tällaista siinä on pakko olla. Aiheutin suurta vihaa vain olemalla olemassa, en tosiaan edes sanonut yhtään mitään kun olin jo vihattu ja haukuttu nainen. 

ap

Iså löysi myös toisen ja asuttiin pienellä paikalla. Luulen, että nöyryytys oli suurin tekijä. Ja lisäksi mun äiti on poikkeuksellisen huono käsittelemään tällaisia henkistä epämuutta aiheuttavia asioita, käytännössä kyvytön. Sitä oli paha katsoa sivustakin.

Vierailija
12/204 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan elää omaa elämäänne. Ei ex varmaan muutu ikinä. Kun ette odota mitään, ette pety. Ongelma ei lopulta ole katkera ex vaan ne teidän omat odotuksenne. Omat oletuksenne. Päästäkää niistä irti.

Vierailija
13/204 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vaan elää omaa elämäänne. Ei ex varmaan muutu ikinä. Kun ette odota mitään, ette pety. Ongelma ei lopulta ole katkera ex vaan ne teidän omat odotuksenne. Omat oletuksenne. Päästäkää niistä irti.

Juu ei ole mitään odotuksia todellakaan, mutta harmittaa lapsen puolesta. Oletan aivan täysin jo, että mitä tahansa häneltä joutuu joskus kysymään, niin jonkin kulman hän löytää riidalle. Vähintään pakko päästä töksäyttelemään. Pitkään jaksoin toivoa ja odotella, pyysin tapaamaan kahville ja vaikka minne, mutta totesin sitten, että pakko vain mennä loppuaika oletuksella, että vihainen ihminen se siellä jatkaa vaan omaa taisteluaan. Aikaisemmin jaksoi harmittaa enemmän, nykyään aika harvoin annetaan tälle ajatustakaan, että ehkä tässä on jo hyvällä mallilla juuri noin - päästetään irti toiveesta. 

ap

Vierailija
14/204 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on tajunnut miten paskassa suhteesa on ollut ja nyt kantaa kaunaa ikuisesti miehellesi. Ehkä on myös itselleen vihainen, että jäi suhteeseen liian pitkäksi aikaa. Hänellä on viha miehen tekemisten takia eikä niisät välttämättä helposti yli pääse ilman terapiaa. 

Vierailija
15/204 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on tajunnut miten paskassa suhteesa on ollut ja nyt kantaa kaunaa ikuisesti miehellesi. Ehkä on myös itselleen vihainen, että jäi suhteeseen liian pitkäksi aikaa. Hänellä on viha miehen tekemisten takia eikä niisät välttämättä helposti yli pääse ilman terapiaa. 

Voi olla, että harmittaa huono parisuhde edelleen. Toivottavasti hakisi sitä apua itselleen. 

ap

Vierailija
16/204 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mitä kaikkea mies on tehnyt? Minä sain jälkikäteen tietää asioita eksän tekemisistä enkä niitä ikinä anteeksi anna, mutta onneksi ei tarvitse olla eksän kanssa tekemisissä. Jos vastaan kävelee, niin ehkä voisin sylkäistä naamaan. 

Vierailija
17/204 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että harmittaa huono parisuhde edelleen. Toivottavasti hakisi sitä apua itselleen. 

ap

Toisaalta hänellä voi olla hyvä syy vihata miestä ja miksi sen takia nyt pitää terapiaa hakea. Eikö nyt vaan voi aidosti vihaansa näyttää paskaa eksää kohtaan? 

Vierailija
18/204 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin exästä eroon käytännössä välittömästi, kun selvisi millainen valehteleva, peliriippuvainen pettäjä hän on. Mutta sitä en anna koskaan anteeksi, mitä kaoottinen ja ruma ero teki lapsille. 

Vierailija
19/204 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni isä on nyt nelisen vuotta kiukutellut aivan kaikesta, mistä voi. Kiukuttelua siedän minä, nykyinen mies ja lapset. En enää usko, että välit korjautuvat hyviksi, nykyään riittää ettei ex h*orittele niin ollaan jo hyvissä väleissä.

Vierailija
20/204 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteita ei voi järjellä selittää ja jos nyt sattuu että ero tulee niin ettei sitä itse halua , sen tunteen kanssa on vaikeaa. On ajateltu elää yhdessä sitten ei eletäkään. Kaikki muuttuu. Huomaatte sitten kun teidät jätetään koette ne tunteet itse. Jos itse lähtee suhteesta silti on kipeää erota. Mutta jos toinen lähtee jättää vaihtaa toiseen se tekee vielä kipeämpää. Ihminen kiintyy arjessa toiseen. Parisuhde muuttuu alusta kiintymykseen. On suunniteltu elämää eteenpäin. Totuttu toiseen. Luotettu. Erot on aina raastavia jos on tunteita. Tiedetään miehiä jotka vie muita naisia aviovuoteeseen sänkyyn ja naiset jättää sinne tavaroita. Tätä voidaan kuvata ilkeydeksi ja henkiseksi väkivallaksi. Kun vaimo löytää näitä tavaroita mies ei tiedä miten ne sänkyyn on tullut. Tahallista kiusaamista ja ilkeyttä. Kondomeja, huulipunia autossa , tamponeja. Koruja. Ilkeydellä mitään rajaa. Tai työkaveri nainen voi tahallaan luikerrella avioparin kotiin ja sänkyyn. Tai mies. Tiedetään miehiä jotka iskee naimisissa olevia naisia ilkeyttään. Sitten pääsee vinkkaamaan miehelle millaista oli. Naisen vartalo muuttuu synnytyksissä joten moni mies hakee synnyttämättömän. Seksiin vaikuttaa se mitä puhuu. Molemmin puolin. Vaikka mies käy vieraissa moni nainen laskee rahassa ettei kannata erota silti.