Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on nämä välipäivät etätöissä, vaikka ei ole kuulemma edes mitään tekemistä, mutta silti ei voi auttaa kotitöissä?

Vierailija
28.12.2020 |

On mielestänne reilua? Just äsken kyselin, että onko paljon tekemistä niin sanoi, että suurimmalla osalla näyttää olevan vielä lomaa eikä oikein mitään hommiakaan ole. Silti ei voi kuulemma tulla mun kanssa viikkaamaan pyykkejä vaan pitää olla koneella, jos joku asiakas soittaa. Häh? Juurihan hän sanoi ettei ole mitään tekemistä...

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37185 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä miestä häiritse etätyöpäivänä. Ei varmasti alkaisi tehdä kotitöitä kesken työpäivän. Itse teen kyllä myös kotitöitä etätyöpäivinä: pyykit koneeseen, langalle myöhemmin, tiskaan yms. Taukoja pakko pitää välillä, tuleepa käytettyä hyödyllisesti ja jää illalla enemmän aikaa itselle.

Sopikaa kotitöistä niin, että jokainen tekee milloin parhaiten käy. Parisuhde voi kyllä paremmin ilman nalkutusta.

N38, maisteri, joka tienaa miestään enemmän, mutta tekee hiukan enemmän kotitöitä nalkuttamatta, avioliittoa takana jo 17 vuotta.

Rakastaako miehesi sinua, jos on tehnyt sinusta perheenne työjuhdan? Koetko, että sinun tulee ostaa miehesi rakkaus ja rauha kotona?

Ei. En vain ole aivopesettänyt itseäni tällä feminismivoimaantumispotaskalla. Mies tekee perheessä oman osansa, itse omani. Emme ole samanlaisia, eikä vastuita tai töitä ole jaettu excelillä. Molemmat ottaa toisen huomioon, apua pyydetään kun sitä tarvitaan.

En koe kotitöitä isona työnä. Menevät tuossa sivussa. Yhdessä tai jaetusti toki tehdään osa. Mutta hyvin ehdin hoitaa työt, jatko-opinnot, lasten jutut ja viettää aikaa miehen kanssa. Valintakysymyksiä. Mieluummin katselen miehen kanssa yhdessä vaikka sarjoja illalla, kuin tappelen jostain pyykinviikkaamisesta, jonka tekee 10 minuutissa...

Ihan ohiksena: Saitteko lapset sijaissynnyttäjältä (sinun vai puolisosi spermaa?) vai adoptoitteko?

Vierailija
62/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna ap miehen kesittyä töihin. Mutta muistuta, että sitten kun itse olet töissä ja mies vapaalla, niin hän puolestaan hoitakoon kaikki kotityöt. 

eli samat vauvapalstalla makaamiset kuin aloittajakin tekee? 

Mikä ettei. Kunhan hoitaa ne kotityöt.

Mitäköhän se ap on tällä aikaa tehnyt? Ei ainakaan rahaa talouteen 

Veikkaan, että siivonnut, laittanut ruokaa, mahdollisesti hoitanut lapsia, vienyt koiraa ulos. Mitä maksaa siivooja, lounaspalvelut kotiin, koiran ja lasten päivähoito? Ei ne ainakaan ilmaisia ole. joten kyllä, sen verran ainakin ap on säästänyt rahaa talouteen.

Jos ap ei saa edes pyykkejä viikattua yksin, niin mistä sä nämä muut olettamasi revit? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37185 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37185 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna ap miehen kesittyä töihin. Mutta muistuta, että sitten kun itse olet töissä ja mies vapaalla, niin hän puolestaan hoitakoon kaikki kotityöt. 

Kyllä se palkka vuosilomalla juoksee ihan maatessakin, jopa naisilla.

mitenkäs sinä ulinainen, vietkö useinkin työpaikalle mukanasi pyykkejä viikattavaksi? 

Olen nyt lomalla, mutta maaliskuusta lähtien muuten ollut etätöissä. Hyvin ehdin hoitamaan koneellisen pyykkiä etätyöpäivän aikana, vaikka olen yh, eikä ole miestä leikkimässä työn sankaria.

Entäs sinä, onko sulla usein pyykkikassi mukana töissä? Itse en toimistolle pyykkejä raahaa, koska kuljen työmatkat juosten.

Lässynlässyn. Ei ole mikään ihme, että olet yh 

Vierailija
64/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37185 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä miestä häiritse etätyöpäivänä. Ei varmasti alkaisi tehdä kotitöitä kesken työpäivän. Itse teen kyllä myös kotitöitä etätyöpäivinä: pyykit koneeseen, langalle myöhemmin, tiskaan yms. Taukoja pakko pitää välillä, tuleepa käytettyä hyödyllisesti ja jää illalla enemmän aikaa itselle.

Sopikaa kotitöistä niin, että jokainen tekee milloin parhaiten käy. Parisuhde voi kyllä paremmin ilman nalkutusta.

N38, maisteri, joka tienaa miestään enemmän, mutta tekee hiukan enemmän kotitöitä nalkuttamatta, avioliittoa takana jo 17 vuotta.

Rakastaako miehesi sinua, jos on tehnyt sinusta perheenne työjuhdan? Koetko, että sinun tulee ostaa miehesi rakkaus ja rauha kotona?

Ei. En vain ole aivopesettänyt itseäni tällä feminismivoimaantumispotaskalla. Mies tekee perheessä oman osansa, itse omani. Emme ole samanlaisia, eikä vastuita tai töitä ole jaettu excelillä. Molemmat ottaa toisen huomioon, apua pyydetään kun sitä tarvitaan.

En koe kotitöitä isona työnä. Menevät tuossa sivussa. Yhdessä tai jaetusti toki tehdään osa. Mutta hyvin ehdin hoitaa työt, jatko-opinnot, lasten jutut ja viettää aikaa miehen kanssa. Valintakysymyksiä. Mieluummin katselen miehen kanssa yhdessä vaikka sarjoja illalla, kuin tappelen jostain pyykinviikkaamisesta, jonka tekee 10 minuutissa...

Ai te asutte vanhassa omakotitalossa, joka lämpeää puilla ja jota pitää olla koko ajan remontoimassa. Onhan siinä miehellä hommaa varsinkin näin talvella, kun lumityötkin pitää tehdä.

Vierailija
65/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näitä mies söi koiran naksut-kitinöitä. Eroa jos et osaa pitää puoliasi.

Vierailija
66/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottavie muakin kyllä alkas ahdistaa tollaiset etätyöt, missä joku alkaisi kesken työpäivän määräilemään mulle muita tekemisiä. Jos joku itse päättää jossain välissä laittaa pyykit koneeseen tai keittää kahvia tai mitä ikinä tahansa ja se ei häiritse töitä niin se on ok, MUTTA toi, että joku alkaa keksimään mulle hommia. Toihan olis etätyöhelvetti.

Ja mä en nyt sukupuolita tätä tarkoituksella.

67/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37185 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37185 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se palkka vuosilomalla juoksee ihan maatessakin, jopa naisilla.

mitenkäs sinä ulinainen, vietkö useinkin työpaikalle mukanasi pyykkejä viikattavaksi? 

Olen nyt lomalla, mutta maaliskuusta lähtien muuten ollut etätöissä. Hyvin ehdin hoitamaan koneellisen pyykkiä etätyöpäivän aikana, vaikka olen yh, eikä ole miestä leikkimässä työn sankaria.

Entäs sinä, onko sulla usein pyykkikassi mukana töissä? Itse en toimistolle pyykkejä raahaa, koska kuljen työmatkat juosten.

Lässynlässyn. Ei ole mikään ihme, että olet yh 

Ärsyttääkö, ettei kaikki ole yhtä vässyköitä kuin sinä? Mitä se on sulta pois, jos minä jaksan enkä uhriudu sohvan pohjalla?

Mulla on kyllä miesystävä, tosin ei kyllä aikomustakaan muuttaa yhteen. Eli ihan yksin minun ei täydy erinomaisuudessani rypeä vaan ollaan yhdessä molemmat yhtä ärsyttävän toimeliaita ihmisiä.

Vierailija
68/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37185 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai te asutte vanhassa omakotitalossa, joka lämpeää puilla ja jota pitää olla koko ajan remontoimassa. Onhan siinä miehellä hommaa varsinkin näin talvella, kun lumityötkin pitää tehdä.

Miten vanha omakotitalo tai aiemman kommentin sijaissynnyttäjä liittyy tähän mitenkään?

Meillä molemmat tekee kaikkea, mutta omat työpäivät lyhempiä, joten käytännössä teen enemmän kotitöitä. Jää enemmän yhteistä aikaa. Mies ei ole mikään vihollinen, vaan elämänkumppani. Pyritään siihen, että molemmilla on mielekäs elämä ja arki. Nämä eivät tarkoita samoja asioita kaikille. Mikä siinä on vaikea ymmärtää, että parisuhteessa toisen huomioiminen on ihan ok ja kotityöt eivät välttämättä ole kauhea riidanaihe?

Vierailija
69/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, vaikka en ole yh. Kokousten välissä tyhjennän ja täytän tiskikoneen, laitan pyykkikoneen päälle ym. Lounastauolla syön nopeasti (max 5 min) ja vien koiran lenkille. Tämä on helpottanut tosi paljon arkea, kun ei ole töistä tullessa tiski-ja pyykkivuori vastassa. Mieheltä ei tämä onnistu. Molemmat ollaan etätöissä, samantyyppinen työ.

Vierailija kirjoitti:

Itse yh:na käytän nyt jatkuvassa etätyössä ollessani tauot kotitöihin. Miehet ei ilmeisesti tähän pysty, vaan ap:n miehenkin pitää notkua somessa "puhelinsoittoa odotellen". Raskasta hommaa, onneksi ei joudu sentään käsiä heiluttelemaa.

Vierailija
70/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinviikkaus on vaarallinen laji...

Vierailija kirjoitti:

Entä jos mies loukkaantuu kotitöitä tehdessään työpäivän aikana? Miten menee vakuutukset ym maksut?

Vierailija
71/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykinviikkaus on vaarallinen laji...

Vierailija kirjoitti:

Entä jos mies loukkaantuu kotitöitä tehdessään työpäivän aikana? Miten menee vakuutukset ym maksut?

Äidilleni tuli välilevynpullistuma pyykiä viikatessa. - eri

Vierailija
72/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37185 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vanha omakotitalo tai aiemman kommentin sijaissynnyttäjä liittyy tähän mitenkään?

Meillä molemmat tekee kaikkea, mutta omat työpäivät lyhempiä, joten käytännössä teen enemmän kotitöitä. Jää enemmän yhteistä aikaa. Mies ei ole mikään vihollinen, vaan elämänkumppani. Pyritään siihen, että molemmilla on mielekäs elämä ja arki. Nämä eivät tarkoita samoja asioita kaikille. Mikä siinä on vaikea ymmärtää, että parisuhteessa toisen huomioiminen on ihan ok ja kotityöt eivät välttämättä ole kauhea riidanaihe?

Mikäs siinä miehellä on työpäivän jälkeen, kun sinä olet hoitanut jo suurimman osan. Itsekin venyttäisin työpäivää kun huomaisin, että puoliso tekee minunkin hommat ja aloittaa ruuanlaiton. Kiva siinä on tassutella valmiiseen pöytään ja venytellen lähteä pois lepäämään, kun oli niin pitkä työpäivä.

Vierailija
73/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, asiaa on ihan tutkittukin ja etätöissä tehdään vähintään yhtä tehokkaasti töitä kuin toimistolla, usein tehokkaammin, sillä keskeytyksiä on vähemmän ja päivä venyy usein alusta ja lopusta. Ei siellä toimistollakaam koko ajan olla 100% tehokkaita, vaan välillä esim siirrytään kolouspaikasta toiseen, jutellaan työkaverin kanssa muita kuin työasioita tai käydään vähän pidemmällä lounaalla.

Vierailija kirjoitti:

Pomot varmaan tyytyväisiä, kun selviää, että etätöissä olevat tekevät kotitöitä ja palkka juoksee siltäkin ajalta. Pitäisikö etätyöläisiltä pienentää palkkaa vaikkapa 40% niin voi kotitöitä tehdä omaan laskuun pitkin työpäivää?

Vierailija
74/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes halua miehestäni mitään kotihengetärtä. Liiallinen pyykinlajittelu laskee taatusti testosteronitasoja...

Vierailija
75/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun otetaan kellolla aikaa, kumpi tekee enemmän kotitöitä, niin ajanotto eroonkin on alkanut.

Vierailija
76/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teillä niihin kotitöihin oikein kuluu aikaa, kun niistä pitää aina valittaa? Vai onko sama ilmiö, kun töissäkin, että vähiten tekevät valittavat eniten työmäärää...? Huoh.

N32

Vierailija
77/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, asiaa on ihan tutkittukin ja etätöissä tehdään vähintään yhtä tehokkaasti töitä kuin toimistolla, usein tehokkaammin, sillä keskeytyksiä on vähemmän ja päivä venyy usein alusta ja lopusta. Ei siellä toimistollakaam koko ajan olla 100% tehokkaita, vaan välillä esim siirrytään kolouspaikasta toiseen, jutellaan työkaverin kanssa muita kuin työasioita tai käydään vähän pidemmällä lounaalla.

Vierailija kirjoitti:

Pomot varmaan tyytyväisiä, kun selviää, että etätöissä olevat tekevät kotitöitä ja palkka juoksee siltäkin ajalta. Pitäisikö etätyöläisiltä pienentää palkkaa vaikkapa 40% niin voi kotitöitä tehdä omaan laskuun pitkin työpäivää?

Eri asia siirtyä eri työpisteestä toiseen kuin siivota kämppä työpäivän aikana.

Vierailija
78/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37185 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä miehellä on työpäivän jälkeen, kun sinä olet hoitanut jo suurimman osan. Itsekin venyttäisin työpäivää kun huomaisin, että puoliso tekee minunkin hommat ja aloittaa ruuanlaiton. Kiva siinä on tassutella valmiiseen pöytään ja venytellen lähteä pois lepäämään, kun oli niin pitkä työpäivä.

Mikäs siinä, jos rakkaus mitataan kello kädessä kotitöiden ääreessä. Meillä joillakin on eri prioriteetit elämässä. -Eri

Vierailija
79/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun minä olin kotona lasten kanssa ja mies teki etätöitä, ei tullut mieleenkään alkaa vaatia miestä kesken päivän tekemään kotitöitä, vaikka vauvan ja taaperon kanssa oli kyllä kädet täynnä töitä koko ajan. Mies kyllä välillä sopivassa välissä auttoi ja esim ulos lähtiessä saattoi tulla jeesaamaan pukemisessa/pitää vauvaa hetken että sain isomman valmiiksi, mutta vain omasta aloitteestaan jos oli töissä semmoinen hetki että pystyi auttamaan. Myös 3-vuotias oppi nopeasti, ettei isiä saa kesken päivän häiritä. Kotitöistä tein päivällä sen minkä ehdin ja jaksoin ja illalla tehtiin yhdessä loput. Mutta joka tapauksessa, etätöissäkin ollaan töissä eikä sitä töissä olevaa mennä häiritsemään jos se ei itse halua. Jos ap ei halua tehdä kaikkia kotitöitä niin teette sitten yhdessä työpäivän jälkeen.

Opettaako miehesi samalla tavalla lapsillenne, ettei äitiä saa missään nimessä häiritä ja ottaa itse täyden vastuun lapsista mikäli sinä olet töissä? Jotenkin nämä kulkee aina vaan toiseen suuntaan...

Tämä tilanne on meillä nyt ja no. Kyllä se yrittää. Valitettavasti kahden kotiäitivuoden aikana lapset ehti oppia siihen, että äidiltä kysytään kaikki asiat, joten huonommin he pysyy poissa työhuoneesta kun minä teen töitä, mutta ei se ole varsinaisesti miehen vika. Vastuu lapsista ja kotitöistä on työpäivieni aikaan on kyllä miehellä, minä autan välillä jos tuntuu sille. Yritän parhaani mukaan sietää sen, ettei mies tee asioita samalla lailla kuin minä, kun lounaalle mennessä aamiaisastiat on vielä pöydässä eikä lapset ole pessyt hampaita tai päässeet ulos, kun ovat yhdessä askarrelleet niin innolla.

Vierailija
80/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottavie muakin kyllä alkas ahdistaa tollaiset etätyöt, missä joku alkaisi kesken työpäivän määräilemään mulle muita tekemisiä. Jos joku itse päättää jossain välissä laittaa pyykit koneeseen tai keittää kahvia tai mitä ikinä tahansa ja se ei häiritse töitä niin se on ok, MUTTA toi, että joku alkaa keksimään mulle hommia. Toihan olis etätyöhelvetti.

Ja mä en nyt sukupuolita tätä tarkoituksella.

Siis todellakin! Jos toinen alkaisi vaatia ja määräillä jotain niin en varmasti tekisi sitäkään vähää vaan esittäisin olevani tosi kiireinen. En tosiaan jaksaisi kuunnella jotain nalkutusta kotitöistä kesken työpäivän. Jos itse saan päättää, teen yleensä sopivissa väleissä pikkuhommia taukojumppana, mutta vain silloin kun se itselle ja työtilanteen puolesta sopii. Mutta vain omasta aloitteestani. Jos joku nätisti pyytäisi, että ehtisinkö tänään jossain vaiheessa auttaa jossain pikkujutussa niin sen yrittäisin kyllä järjestää. Kuitenkin niin, että työt on etusijalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi