Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on nämä välipäivät etätöissä, vaikka ei ole kuulemma edes mitään tekemistä, mutta silti ei voi auttaa kotitöissä?

Vierailija
28.12.2020 |

On mielestänne reilua? Just äsken kyselin, että onko paljon tekemistä niin sanoi, että suurimmalla osalla näyttää olevan vielä lomaa eikä oikein mitään hommiakaan ole. Silti ei voi kuulemma tulla mun kanssa viikkaamaan pyykkejä vaan pitää olla koneella, jos joku asiakas soittaa. Häh? Juurihan hän sanoi ettei ole mitään tekemistä...

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työaikana ei voi tehdä kotitöiä, mutta työajan loputtua kyllä. Älä turhaan viikkaa niitä pyykkejä nyt, teette yhdessä sitten kun miehen työaika loppuu.

Väärin. Jos AP kerran kotona hilluu niin voi viikata pyykit samalla kun toinen tekee töitä. Mammoille on täällä ihan päivänselvää, että itse hillutaan 8 h palstalla samalla kun mies tekee töitä ja sitten kun 8 h on ohi niin molemmat voivat tehdä kotitöitä. Mieshän ei ole päivän aikana vielä mitään tehnytkään.

Sä et nyt ymmärrä. AP tekee valtavan määrän metatyötä sillä aikaa kun mies on töissä. Metatyö on huomattavan raskasta ja uuvuttavaa (esimerkiksi varmistaa, että pyykinpesuainetta on saatavilla). Siksi on ihan kohtullista, että mies viikkaa pyykit kun työaika loppuu.

Vierailija
42/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna ap miehen kesittyä töihin. Mutta muistuta, että sitten kun itse olet töissä ja mies vapaalla, niin hän puolestaan hoitakoon kaikki kotityöt. 

eli samat vauvapalstalla makaamiset kuin aloittajakin tekee? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun minä olin kotona lasten kanssa ja mies teki etätöitä, ei tullut mieleenkään alkaa vaatia miestä kesken päivän tekemään kotitöitä, vaikka vauvan ja taaperon kanssa oli kyllä kädet täynnä töitä koko ajan. Mies kyllä välillä sopivassa välissä auttoi ja esim ulos lähtiessä saattoi tulla jeesaamaan pukemisessa/pitää vauvaa hetken että sain isomman valmiiksi, mutta vain omasta aloitteestaan jos oli töissä semmoinen hetki että pystyi auttamaan. Myös 3-vuotias oppi nopeasti, ettei isiä saa kesken päivän häiritä. Kotitöistä tein päivällä sen minkä ehdin ja jaksoin ja illalla tehtiin yhdessä loput. Mutta joka tapauksessa, etätöissäkin ollaan töissä eikä sitä töissä olevaa mennä häiritsemään jos se ei itse halua. Jos ap ei halua tehdä kaikkia kotitöitä niin teette sitten yhdessä työpäivän jälkeen.

Opettaako miehesi samalla tavalla lapsillenne, ettei äitiä saa missään nimessä häiritä ja ottaa itse täyden vastuun lapsista mikäli sinä olet töissä? Jotenkin nämä kulkee aina vaan toiseen suuntaan...

Vierailija
44/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein joulukortteja monena kesänä, kun olin töissä. Meillä oli aina joku päivystämässä ja itse olin vapaaehtoinen heinäkuussa. Olin lomalla kesäkuussa ja osan elokuuta. Heinäkuussa olin aamupäivän torilla ja torilta kävelin töihin ja siellä tein mitä oli tekemistä ja lopun aikaa tein mm joulukortteja. 

Alkukuuksi oli töitä, joskus tuli vähäsen kuun vaihteessa, mutta koko kuukauden työt pystyi tekemään reilu viikossa.

Töissä oli kuitenkin pakko olla, koska työaika on ilmoitettu asiakkaille. Mä sitten tein kaikkea, mm just niitä joulukortteja, silittelin vaatteita ( eli vein töihin ryppyset vaatteet ja silitin ne siellä ), tein ruokaa pakkaseen jne. Ensimmäisenä parina vuotena oli vähän hankalampaa, kun piti olla koneen ääressä. Sitten sain kuulokkeet ja varmaan 4. vuotena vielä langattomat kuulokkeet.

Myös aina pesin jääkaapin, siivosin kaapit, eli tein ns yleishyödyllistäkin. 

Aina kuitenkin tein ensiksi työt.

Onneksi jossain vaiheessa johto tuli järkiin ja lopetettiin päivystys kesältä.

Vierailija
45/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen vaihtoon.

Vierailija
46/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomot varmaan tyytyväisiä, kun selviää, että etätöissä olevat tekevät kotitöitä ja palkka juoksee siltäkin ajalta. Pitäisikö etätyöläisiltä pienentää palkkaa vaikkapa 40% niin voi kotitöitä tehdä omaan laskuun pitkin työpäivää?

Vierailija
47/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä miestä häiritse etätyöpäivänä. Ei varmasti alkaisi tehdä kotitöitä kesken työpäivän. Itse teen kyllä myös kotitöitä etätyöpäivinä: pyykit koneeseen, langalle myöhemmin, tiskaan yms. Taukoja pakko pitää välillä, tuleepa käytettyä hyödyllisesti ja jää illalla enemmän aikaa itselle.

Sopikaa kotitöistä niin, että jokainen tekee milloin parhaiten käy. Parisuhde voi kyllä paremmin ilman nalkutusta.

N38, maisteri, joka tienaa miestään enemmän, mutta tekee hiukan enemmän kotitöitä nalkuttamatta, avioliittoa takana jo 17 vuotta.

Vierailija
48/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna ap miehen kesittyä töihin. Mutta muistuta, että sitten kun itse olet töissä ja mies vapaalla, niin hän puolestaan hoitakoon kaikki kotityöt. 

Mikä ettei. Kunhan hoitaa ne kotityöt.

Vierailija
49/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies viikkaa pyykkejä, mahdollinen asiakas soittaa, miljoonakauppa menee ohi. Se palkka tulee osittain siitä että on tavoitettavissa. Vähänkään korkeampi positio missä vaan firmassa tarkoittaa käytännössä sitä että on käytettävissä vaikka keskellä yötä. Työaikana nyt ei ainakaan viikkailla mitään pyykkejä.

Voi ei, eikö se lankapuhelin kuulu sinne kodinhoitohuoneeseen :( niitä pyykkejähän ei voi ottaa mukaan ja taukojumppana viikata työhuoneessa.

50/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä miestä häiritse etätyöpäivänä. Ei varmasti alkaisi tehdä kotitöitä kesken työpäivän. Itse teen kyllä myös kotitöitä etätyöpäivinä: pyykit koneeseen, langalle myöhemmin, tiskaan yms. Taukoja pakko pitää välillä, tuleepa käytettyä hyödyllisesti ja jää illalla enemmän aikaa itselle.

Sopikaa kotitöistä niin, että jokainen tekee milloin parhaiten käy. Parisuhde voi kyllä paremmin ilman nalkutusta.

N38, maisteri, joka tienaa miestään enemmän, mutta tekee hiukan enemmän kotitöitä nalkuttamatta, avioliittoa takana jo 17 vuotta.

Rakastaako miehesi sinua, jos on tehnyt sinusta perheenne työjuhdan? Koetko, että sinun tulee ostaa miehesi rakkaus ja rauha kotona?

Vierailija
51/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovela mies.

Ei sillä mitään etätöitä ole.

Klikkailee instapyllistelijöitä.

Mutta palkka tulee jolla niitä viikattavia lakanoita ostellaan

Vierailija
52/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän se ap on tällä aikaa tehnyt? Ei ainakaan rahaa talouteen 

Vierailija
53/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusipäinen nainen. Potkisin pellolle.

54/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se palkka vuosilomalla juoksee ihan maatessakin, jopa naisilla.

Vierailija
55/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37185 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitenkäs sinä ulinainen, vietkö useinkin työpaikalle mukanasi pyykkejä viikattavaksi? 

Vierailija
56/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Auttaa kotitöissä". Onneksi itse olen jo sitä sukupolvea jonka mukaan mies tekee kotitöitä eikä ole mikään äidin pikku apuri.

Vierailija
57/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37185 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastaako miehesi sinua, jos on tehnyt sinusta perheenne työjuhdan? Koetko, että sinun tulee ostaa miehesi rakkaus ja rauha kotona?

Ei. En vain ole aivopesettänyt itseäni tällä feminismivoimaantumispotaskalla. Mies tekee perheessä oman osansa, itse omani. Emme ole samanlaisia, eikä vastuita tai töitä ole jaettu excelillä. Molemmat ottaa toisen huomioon, apua pyydetään kun sitä tarvitaan.

En koe kotitöitä isona työnä. Menevät tuossa sivussa. Yhdessä tai jaetusti toki tehdään osa. Mutta hyvin ehdin hoitaa työt, jatko-opinnot, lasten jutut ja viettää aikaa miehen kanssa. Valintakysymyksiä. Mieluummin katselen miehen kanssa yhdessä vaikka sarjoja illalla, kuin tappelen jostain pyykinviikkaamisesta, jonka tekee 10 minuutissa...

Vierailija
58/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, herättikö äiti ulin tänään liian aikaisin, kun on tullut niin känkkäränkkä päivä? Ihan kauhean kamalasti parisuhteiden asiat, mistä ei itse tiedä mitään.

59/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37185 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitenkäs sinä ulinainen, vietkö useinkin työpaikalle mukanasi pyykkejä viikattavaksi? 

Olen nyt lomalla, mutta maaliskuusta lähtien muuten ollut etätöissä. Hyvin ehdin hoitamaan koneellisen pyykkiä etätyöpäivän aikana, vaikka olen yh, eikä ole miestä leikkimässä työn sankaria.

Entäs sinä, onko sulla usein pyykkikassi mukana töissä? Itse en toimistolle pyykkejä raahaa, koska kuljen työmatkat juosten.

Vierailija
60/91 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että siivonnut, laittanut ruokaa, mahdollisesti hoitanut lapsia, vienyt koiraa ulos. Mitä maksaa siivooja, lounaspalvelut kotiin, koiran ja lasten päivähoito? Ei ne ainakaan ilmaisia ole. joten kyllä, sen verran ainakin ap on säästänyt rahaa talouteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi