Uusi koronavirus tyyppi jo suomessa!
On se kumma kun niitä lentoja ei saada poikki!!!
Kommentit (101)
Tässä tositapauksia joulunvietosta omassa tuttava/lähipiirissäni:
- Helsingissä asuva pikkulapsiperhe meni joulunviettoon Vaasaan, jossa isovanhemmat.
- Tampereella asuva lapsiperhe meni joulunviettoon Tampereelta Söderkullaan, jossa isovanhemmat.
- Tampereella haettiin vanhainkodissa oleva paappa kotiin Tampereelle aatoksi. Mukana monta sukupolvea.
- Hyvinkäältä eläkeläispari lähti Tampereelle joulunviettoon katsomaan lapsenlapsiaan.
- Uudessakaupungissa kokoontui mökkijouluun ainakin 15 ihmistä. Eivät asu samassa taloudessa.
jne.
Ja palstalaisten mielestä ainoat tartuttajat ovat ulkosuomalaisia, jotka matkustavat Suomeen???
Älkää viitsikö...
Vierailija kirjoitti:
Äitini. Joka on osastohoitajana eräässä terveyskeskuksessa, oli viime viikolla häätänyt koronapositiivisen kaupasta pois. Ei ihmekkään että leviää jos tämmösia sankareita on muitakin.
Äitisi ansaitsee potkut. Ei yhdelläkään hoitajalla ole oikeutta "tunnistaa" potilaitaan vapaa-ajallaan. Saatikka ajaa heitä pois mistään julkisesta tilasta heidän terveydentilaansa liittyen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni Suomessa asuva on ollut lainkaan tapaamatta vanhempiaan maaliskuun jälkeen? Kuinka moni Suomessa asuva lapsi on ollut melkein vuoden tapaamatta isovanhempiaan? Ei kovinkaan moni :)
Miksi demonisoitte Suomeen matkustavia ulkosuomalaisia, jos itse kuitenkin tapaatte perhettänne?
Kuka tunnustaa, että mummo oli saman joulupöydän äärellä? ;)
Tavallaan ymmärrän, että ihmisillä voi olla ikävä perhettä ym, enkä tiedä, milloin tämä ihminen oli viimeksi vanhempiaan nähnyt. Kuitenkin itse olen sitä mieltä, että on vastuutonta lennellä Briteistä nyt.
Itse olen nähnyt perhettäni Suomessa, mutta vähemmän ja harkitummin kuin yleensä. Perheessä on riskiryhmäläinen, minkä vuoksi ollaan oltu pitkiäkin aikoja tapaamatta, ja jos käyn kylässä, pyrin siihen, että edeltävän viikon aikana olen tavannut mahdollisimman vähän ihmisiä. Oma sukuni luopui sukujoulusta tänä vuonna. Mietin, oliko tässä kohtaa aivan välttämätöntä tulla tänne jouluksi. Vai olisiko ollut mahdollista odottaa Suomeen tuloa jokunen kuukausi, kun rokotuksiakin käynnistellään nyt, ja kevättä sekä kesää kohti tilanne mahdollisesti helpottaa?
Koronaviruksesta on monia eri muunnoksia ympäri maailmaa. Nyt vaan satuttu taas löytämään yksi. Ketä jaksaa kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini. Joka on osastohoitajana eräässä terveyskeskuksessa, oli viime viikolla häätänyt koronapositiivisen kaupasta pois. Ei ihmekkään että leviää jos tämmösia sankareita on muitakin.
Äitisi ansaitsee potkut. Ei yhdelläkään hoitajalla ole oikeutta "tunnistaa" potilaitaan vapaa-ajallaan. Saatikka ajaa heitä pois mistään julkisesta tilasta heidän terveydentilaansa liittyen.
Kyse on yleisvaarallisesta tartuntataudista, jonka tahallinen levittäminen on rikos. Tuossa tilanteessa olisi perusteltua ilmoittaa jopa viranomaisille asiasta.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni Suomessa asuva on ollut lainkaan tapaamatta vanhempiaan maaliskuun jälkeen? Kuinka moni Suomessa asuva lapsi on ollut melkein vuoden tapaamatta isovanhempiaan? Ei kovinkaan moni :)
Miksi demonisoitte Suomeen matkustavia ulkosuomalaisia, jos itse kuitenkin tapaatte perhettänne?
Tavallaan ymmärrän, että ihmisillä voi olla ikävä perhettä ym, enkä tiedä, milloin tämä ihminen oli viimeksi vanhempiaan nähnyt. Kuitenkin itse olen sitä mieltä, että on vastuutonta lennellä Briteistä nyt.
Itse olen nähnyt perhettäni Suomessa, mutta vähemmän ja harkitummin kuin yleensä. Perheessä on riskiryhmäläinen, minkä vuoksi ollaan oltu pitkiäkin aikoja tapaamatta, ja jos käyn kylässä, pyrin siihen, että edeltävän viikon aikana olen tavannut mahdollisimman vähän ihmisiä. Oma sukuni luopui sukujoulusta tänä vuonna. Mietin, oliko tässä kohtaa aivan välttämätöntä tulla tänne jouluksi. Vai olisiko ollut mahdollista odottaa Suomeen tuloa jokunen kuukausi, kun rokotuksiakin käynnistellään nyt, ja kevättä sekä kesää kohti tilanne mahdollisesti helpottaa?
No niin justiin. Olet kuitenkin VOINUT nähdä perhettäsi, vaikka "harvemmin ja harkitummin".
Tyypillinen esimerkki siitä, miten omassa onnellisessa tilanteessa ei ymmärretä, kuinka eri asia on olla lainkaan näkemättä perhettä. Tarkoitan 0 kertaa. Jos kerran haluaa Suomen vanhempiaan tavata, alkaa kauhea demonisointi, oli kyseessä ulkosuomalainen briteistä tai mistä vain maasta. Huudellaan joulupöydästä oman mummon kanssa että "en minäkään montaa kertaa ole mummoani tänä vuonna nähnyt".
Naurettavaa kaksinaamaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tositapauksia joulunvietosta omassa tuttava/lähipiirissäni:
- Helsingissä asuva pikkulapsiperhe meni joulunviettoon Vaasaan, jossa isovanhemmat.
- Tampereella asuva lapsiperhe meni joulunviettoon Tampereelta Söderkullaan, jossa isovanhemmat.
- Tampereella haettiin vanhainkodissa oleva paappa kotiin Tampereelle aatoksi. Mukana monta sukupolvea.
- Hyvinkäältä eläkeläispari lähti Tampereelle joulunviettoon katsomaan lapsenlapsiaan.
- Uudessakaupungissa kokoontui mökkijouluun ainakin 15 ihmistä. Eivät asu samassa taloudessa.
jne.
Ja palstalaisten mielestä ainoat tartuttajat ovat ulkosuomalaisia, jotka matkustavat Suomeen???
Älkää viitsikö...
Tietenkään eivät ole ainoita tartuttajia. Ihan samalla tavalla olen hämmästellyt tänä jouluna sitä, kun lähipiirissä pääkaupunkiseudulta on matkustettu sankoin joukoin joulunviettoon pikkupaikkakunnille.
Toki en halua moralisoida, kun en ihmisten tilanteita tunne. Asioissa on aina erilaisia puolia. Ymmärrettävää on, että jos vaikka olet nuori ihminen ja asut ulkomailla yksin, etkä näe sukuasi ja perhettäsi lähes vuoteen, kuuppa alkaa seota, jos tuttuja on ympärillä muutenkin vähän. Jokainen voi miettiä, miltä tuntuu olla yksin vieraassa maassa tms. Silti olen sitä mieltä, että esim. tänä vuonna moni, joka olisi aivan hyvin pärjännyt perheensä kanssa joulun, on ollut piittaamaton reissatessaan ihan Suomen sisälläkin sukuloimaan.
Tuttavalla oli toukokuussa korona. Nyt on saanut uuden tartunnan ja kipeämpi kuin ensimmäisellä kerralla. Ei saa mistään tietoa onko uutta vai vanhaa koronavirusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin justiin. Olet kuitenkin VOINUT nähdä perhettäsi, vaikka "harvemmin ja harkitummin".
Tyypillinen esimerkki siitä, miten omassa onnellisessa tilanteessa ei ymmärretä, kuinka eri asia on olla lainkaan näkemättä perhettä. Tarkoitan 0 kertaa. Jos kerran haluaa Suomen vanhempiaan tavata, alkaa kauhea demonisointi, oli kyseessä ulkosuomalainen briteistä tai mistä vain maasta. Huudellaan joulupöydästä oman mummon kanssa että "en minäkään montaa kertaa ole mummoani tänä vuonna nähnyt".
Sanoin, että tavallaan ymmärrän tätä ihmistä. Enkä halua arvostella siksi, kun en tunne tilannetta. Mielestäni oma tilanteeni on eri kuin Briteissä asuvan. Asun paikkakunnalla, jossa koronatilanne on hyvin hallinnassa. Jos asuisin esim. Helsingissä, rajoittaisin menojani vieläkin enemmän. Briteistä en tänne lentäisi, jos ei olisi todella tukala tilanne ja valtava ahdinko yksin siellä. Maassa leviää kuitenkin äärimmäisen tartuttava koronavirusmutaatio. Silti en tunne tämän ihmisen tilannetta. Oma moraalini vaan on näissä asioissa sen verran tiukka, että se tuskin antaisi periksi tulla Briteistä tänne nyt.
Olenko onnellisessa tilanteessa? Kyllä. Tunnenko olevani etuoikeutettu? Kyllä. Oma sukuni kuitenkin uhrasi sukujoulun täälläkin, missä koronaa on suhteellisen vähän. Jokainen oli valmis karsimaan omasta mukavuudestaan yhteisen hyvän eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis tarkennan vielä: itse olin kotona joulun. Ei ollut mummoa joulupöydässä. Eikä edes omia vanhempia. Mummoa olen nähnyt ainoastaan kesällä, kun koronaa omalla paikkakunnallani ei ollut.
No voisitteko te nyt pysyä kuitenkin kotona! Eikä enää juosta levittämässä sitä ympäriinsä.
Vai onko sekin liikaa pyydetty?
.Realisti. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä. Suurimmalla osalla on juuri itsellä onnellinen tilanne kun koko suku asuu samassa maassa tai jopa samassa maakunnassa. Facebookin uutisvirrasta päättellen moni suomalainen on viettänyt vauvasta vaariin -sukujouluja.
Helppo huudella sivusta, ettei lapsi saisi nähdä vaikka isäänsä tai isovanhempiaan vuoteen, kun asia ei koske itseä.
No miks helvetissä se isukka ei asu lastensa kanssa? pitääkö niitä pentuja vääntää jos ei osata pysyä perheenä? vai saako paremmat sossutuet??
Mitä enemmän nämä nuoret minäminämunoikeus tyypit kulkee sitä enemmän virus leviää. Ja mitä tästä seuraa, talous sakkaa ja ja lapsilisät, opintuet yms sossutuet lopetetaan. Ja se on ihan oikein.
t veronmaksaja kiittää :)
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi saada voimaan sellainen lakimuutos, että nämä kulkutautimyönteiset (=ei maskia, ei rokotetta) voisivat allekirjoittaa hoitotestamentin koronaviruksen osalta. Hoitotestamentissa ilmoitettaisiin, että he sairastavat koronansa kotonaan ilman minkäänlaisia vaatimuksia Suomen terveydenhoidon suhteen.
Sitten voisivat minun puolestani nämä vapaamatkustajat hillua miten haluavat.
Siinä tapauksessa myös nämä tahallaan itseään lihottavat sipsien ja suklaan mässyttäjät saman lakimuutoksen alle, kuten tietysti myös alkoholia käyttävät ja tupakoijat.
Kyllä jokaisella lapsella on oikeus tavata toista vanhempaansa. Vaikka tämä asuisi toisessa maassa. Koronaviruksesta huolimatta.
Kahen viikon päästä räjähtää ja piru on irti! Valmiuslaki voimaan nyt eikä 15pv. Kaikki seis. Kyllä me kestetään. Pelastautukoon ken voi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella moni. Sehän tässä nyppii, että itse yrittää estää viruksen leviämistä ja suojella läheisiään ja samaan aikaan muut perseilevät ihan huolella.
Suojaathan sitten samalla lailla läheisiäsi influenssalta? Joka vuosi eristäydyt kotiin influenssakaudella? Ai etkö, miksi? Tämä tauti kun ei ole yhtään sen kummempi, joten jäitä hattuun.
Vierailija kirjoitti:
Jos virus muuntuu, niin yleensä luonnonvalinta ohjaa sitä helpommin tarttuvaan ja vähemmän tappavaan muotoon.
Tämä! Ja täällä ollaan aivan paniikissa. Koronan aiempikaan versio ei ole flunssaa kummempi suurimmalle osalle ihmisistä ja tämä uusi vielä entistäkin vaarattomampi.
Rokotteet vapaaehtoisille riskiryhmäläisille ja rajoitukset hemmettiin, saadaan yhteiskunta auki.
Tämä on vain keino saada loputkin niskurit ottamaan koronarokote. Mitään uutta erityisen tappavaa virusta tuskin on edes olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi saada voimaan sellainen lakimuutos, että nämä kulkutautimyönteiset (=ei maskia, ei rokotetta) voisivat allekirjoittaa hoitotestamentin koronaviruksen osalta. Hoitotestamentissa ilmoitettaisiin, että he sairastavat koronansa kotonaan ilman minkäänlaisia vaatimuksia Suomen terveydenhoidon suhteen.
Sitten voisivat minun puolestani nämä vapaamatkustajat hillua miten haluavat.
Siinä tapauksessa myös nämä tahallaan itseään lihottavat sipsien ja suklaan mässyttäjät saman lakimuutoksen alle, kuten tietysti myös alkoholia käyttävät ja tupakoijat.
Kukaan ei pysty mässyttämään niin paljoa sipsejä, että aiheuttaisi sillä vaaraa täysin ulkopuolisille.
Sinähän se olet oikein esimerkki mallikansalaisesta, kun noin nimittelet. Muuten fiksuiltakin mielipiteiltä menee siinä vaiheessa pohja, kun aletaan toisia lehmittelemään. Sitä paitsi mitä vikaa lehmissä on?