Uusi koronavirus tyyppi jo suomessa!
On se kumma kun niitä lentoja ei saada poikki!!!
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Millä lennolla tullut????? Onko koko koneellisella nyt se korona?
EI LENTOKONE ei ole ison riskin paikka.
Pitäisi saada voimaan sellainen lakimuutos, että nämä kulkutautimyönteiset (=ei maskia, ei rokotetta) voisivat allekirjoittaa hoitotestamentin koronaviruksen osalta. Hoitotestamentissa ilmoitettaisiin, että he sairastavat koronansa kotonaan ilman minkäänlaisia vaatimuksia Suomen terveydenhoidon suhteen.
Sitten voisivat minun puolestani nämä vapaamatkustajat hillua miten haluavat.
Parin viikon päästä jysähtää niin että KOUVOLATUKKA TUTISEE
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vielä sitä maskivapaata aluetta. Kouvola, Lappeenranta alueella maskeja näkyy vain murto-osa siitä, mitä täällä Itä-Savossa.
Kyllä täällä päin lähes kaikilla on maski naamalla kaupassa tai kauppakeskuksessa. Mutta siihen se jääkin, kun porukka ramppaa nyt vapailla sukulaisissa ja baareissa rentoutumassa ihan kuin mitään koronaa ei olisi. Ehkä se tarttuukin vain sieltä kaupasta.
Äitini. Joka on osastohoitajana eräässä terveyskeskuksessa, oli viime viikolla häätänyt koronapositiivisen kaupasta pois. Ei ihmekkään että leviää jos tämmösia sankareita on muitakin.
Kuinka moni Suomessa asuva on ollut lainkaan tapaamatta vanhempiaan maaliskuun jälkeen? Kuinka moni Suomessa asuva lapsi on ollut melkein vuoden tapaamatta isovanhempiaan? Ei kovinkaan moni :)
Miksi demonisoitte Suomeen matkustavia ulkosuomalaisia, jos itse kuitenkin tapaatte perhettänne?
Kuka tunnustaa, että mummo oli saman joulupöydän äärellä? ;)
eiks se yks akka rutisut kun ei meinanut päästä pentujen kanssa suomeen seuraavaksi juttua kun tuli ihmettili kun pääsi ruotsin kautta,,, saatanan lehmä
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn kerran kuukaudessa Suomessa. Enkä ole vielä kertaakaan jäänyt mihinkään karanteeniin.
Ei ole aikaa pelleilyihin.
Tässäpä taas yksi iloinen esimerkki siitä, miten hyvin annettuja suosituksia noudatetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli vain ajan kysymys. On se kumma, kun mitkään ohjeet eivät mene tälle kansalle kaaliin. Hallitus ei voi juosta jokaisen kansalaisen perässä erikseen varmistelemassa, että annettuja ohjeita myös noudatetaan.
Oletko siis sitä mieltä että kansalla onkin siis valta testata kaikki saapuvat matkaajat koronakoirilla ja pistää kaikki positiiviset karanteeniin. ?
Tartuntatautilakia olisi siis muutettu siten että kansa saa päättää ja vastuu on kansalla pandemiassa??Vai mitä tarkoitat. ?
Tarkoitan sitä, etteivät ihmiset noudata annettuja koronaohjeita, kuten karanteeneja tai suosituksia ylipäätään olla matkustelematta nyt yhtään mihinkään.
Kas kummaa, tulipas sopivasti uusi herkemmin tarttuva muoto juuri kun rokotteet oli saatu.
Lopettakaa jo se holhoaminen ja hekumointi, jokainen on vastuussa itsestään ja toimii itse parhaaksi katsomallaan tavalla. Jos ahdistaa niin aina voi jäädä kotiin ja tilata ruuat kotiovelle.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni Suomessa asuva on ollut lainkaan tapaamatta vanhempiaan maaliskuun jälkeen? Kuinka moni Suomessa asuva lapsi on ollut melkein vuoden tapaamatta isovanhempiaan? Ei kovinkaan moni :)
Miksi demonisoitte Suomeen matkustavia ulkosuomalaisia, jos itse kuitenkin tapaatte perhettänne?
Todella moni. Sehän tässä nyppii, että itse yrittää estää viruksen leviämistä ja suojella läheisiään ja samaan aikaan muut perseilevät ihan huolella.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa jo se holhoaminen ja hekumointi, jokainen on vastuussa itsestään ja toimii itse parhaaksi katsomallaan tavalla. Jos ahdistaa niin aina voi jäädä kotiin ja tilata ruuat kotiovelle.
Ihan ok kunhan sitten jätät sen sairaalasängyn vapaaksi niile, jotka ovat yrittäneet toimia ohjeistusten mukaisesti.
Onko se brittivariantti vaarallisempi kuin nämä aikaisemmat? Entä jos onkin lievempi? Joku flunssantyylinen vaan.
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä. Suurimmalla osalla on juuri itsellä onnellinen tilanne kun koko suku asuu samassa maassa tai jopa samassa maakunnassa. Facebookin uutisvirrasta päättellen moni suomalainen on viettänyt vauvasta vaariin -sukujouluja.
Helppo huudella sivusta, ettei lapsi saisi nähdä vaikka isäänsä tai isovanhempiaan vuoteen, kun asia ei koske itseä.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kumminkin tämä superleviävä virus tilastoharha? Kun normi koronassakin kumminkin on näitä superlevittäjiä, niin otokseen on sattunut vain paljon näitä yksilöitä.
Ei ole, kyllä se on ihan tunnistettavissa tieteen menetelmin. Eihän se mikään brittiläinen virusmuunnos ole, vaan Etelä-Afrikasta lähtöisin. Ja toinen vielä pirullisempi mutantti leivää Nigeriassa. Sen on samantapainen kuin tuo edellä mainittu, mutta vieläkin enemmän kohdistuu nuoriin ja leviää herkemmin. (ihan luonnolista, kun Nigerian väestö on kovin nuorta, eikä siellä ollut tarpeeksi vanhuksia evääksi virukselle).
Jos tämän Britannian tai Afrikan kautta levinnyt virus pääsee valloilleen Suomessa, niin tartunnat lisääntyvät vauhdikkaammin. Jos R-luku on 1, niin jokainen tartuttaa yhden toisen. Tällä variantilla taas tartuntaluku on yli 1,5 eli kaksi sairastunutta tartuttaa 3 uutta ja he taas jokainen 3 uutta eli 9. Tartuntaluvulla 1 pääsisi kaksi henkilöä vasta neljään sairastuneeseen samassa ajassa jne
Todeeeeeella moni ulkosuomalainen on tullut jouluksi Suomeen. Mielenterveyshoitoon haluat heidät laittaa, miksi?