Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MARRASMURUJEN TIISTAI

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nopsasti pino pystyyn ennen TAYSiin kontrolliin lähtöä.

Täällä ei ihmeitä. Kuopus on ottanut hoidon aloituksen tosi rankasti. Itkee ja roikkuu lahkeessa. Yöllä huuteli pari tuntia- olisikohan eroahdistus vai onko hoidossa annettu jotain sopimatonta ruokaa?

no, mahassa voidaan kai samoin kuin ennenkin. meilläkin on alkanut muuten olla kovia tärinöitä vauvalla. ja liitoskipuja. tunnen itseni vanhaksi.

Toivottavasti tavataan iltapäivällä, eikä tartte jäädä osastolle.

mom rv25+4

Vierailija
2/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tapahtui! Viime yönä, kertaakaan ei tarvinnut vessassa juosta! Olipa omituista nukkua yönsä hyvin. Pissatustarve alkoi kasvamaan rv 14 tienoilla, tuntui kun päällä olisi ollut todella paha pissatulehdus. Kokeissakin tuli juostua muutaman kerran mutta ei mitään! Olin ihan ihmeissäni kun esikon kanssa tällaista vaivaa ei ollut, mutta kuulemma toisilla näin käy. Yli kymmenin viikkoa on vessassa rampattu - jokohan alkaa helpottamaan. Ilmeisesti tuo masuasukin poikkitila vaikuttaa asiaan, sillä ultrassa pää on aivan virtsarakon vieressä ja kun heiluttelee päätään tulee minulle kiire vessaan...

Onko muilla autohullua miestä? Meillä mies on aivan mahdoton autojen kanssa ja tasaisesti noin vuoden välein iskee autokuume ja keksii miljoona " hyvää" syytä vaihtaa autoa. Nyt sitten uusin kuningasidea kakkosuton suhteen ja korkean bensan hinnan vuoksi oli pakettiauto " kato kun autovero on vain 100 euroa ja dieseliä syö vähän ja on halvempaa niin säästän näin ja näin paljon työkuluissa" . No, miehellä on kyllä pitkä työmatka, noin 140 km per päivä joten kaitpa tuo sitten on ihan ok. Katsotaan kuinka pian jaksaa pakulla rummuuttaa :) Miehet!

Eipä muuta kuin hyvät tiistait kaikille!

Masuapina 25+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiliseen jaksamis/kuntokysymykseen... Heikkoa on täälläkin. Tai sanotaanko, että ihan odotusten mukaan edetään. Itselläni ei ole ollut mikään energinen tai hyvä olo koko odotusaikana, koko ajan on ollut jotain " pientä" . Ja se eritoten hävettää, että en tee edes fyysistä työtä... Kävely on vaikeaa, ankkamaista lyllertämistä, selkä on huonona, supistelee, ylös nouseminen sängystä, sohvalta, tuolilta jne. vaikeaa (saati lattialta...) ja jotenkin niin kokonaisvaltaisen löysä ja vetämätön olo, ettei tosikaan. Rauta on vähän helpottanut väsymystä kylläkin. Mutta mitään ei voi tehdä, etteikö supistaisi. Esikoisen vajaa 3v. nostaminen supistaa. Muutaman juoksuaskeleen ottaminen supistaa. Kävely supistaa. Istuminen vasta supistaakin. Päässä huippaa, pienikin rasitus hengästyttää tavattomasti, sieltä täältä vihloo... Kiva valittaa ;)

Mutta siis kaiken kaikkiaan ihan samanlaista kuin esikoiselta. Ja kiloja tulee myös samaan tahtiin. Ja kyllä ällöän läskireisiäni! Esikoisen aikana kilot oli lähtölukemissa 2kk synnytyksestä, joten en tuota painoa sillä tavalla osaa pelätä, että ne kilot jäisi. Uskon ja toivon vakaasti, että tämä on vain väliaikaista ja että imetysaikana pääsen taas takaisin siihen, mistä lähdettiin! Ja allekin, ainakin väliaikaisesti.

Mutta enää 3kk aikaa ja kaikki nämä vaivat on muisto vain... Ja saa sen sijaan kärsiä tuvonneesta ja kipeästä alapäästä, paisuvista ja kipeistä rinnoista, huonosti nukutuista öistä jne. Eli kaiken kaikkiaan kivaa puuhaa tämä vauvahomma ;)

Marrastoive rv 27+2

Vierailija
4/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahinko,käsi lipsahti enterille ja tekstit tuppasit liian aikaisin listoille! Taitaa väsy painaa;) Yön olen mielestäni nukkunut ihan kohtalaisen hyvin. Poika heräsi 4.30 aikaan itkeskelemään, taitaa eilinen tarhapäivä vaikuttaa.

Vaavi on potkiskellut eilisen illan ja nyt taitaa nukkua.

Saa nähdä kumpi tulee..Olen itse aina arvannut lasteni sukupuolet väärin. Äitini ja mieheni ovat osuneet oikeaan(tähän asti). Itsellä on nyt tyttöolo,äidilläni ja miehelläni on poikaolo.

Miten olette ratkaisseet muiden lasten osalta hoitoasiat vai oletteko vielä miettineet sitä? Me kovasti olemme jo pohtineet jatkavatko lapset päivähoidossa vai ei, äitiyslomani alettua. Tällä hetkellä tuntuma on se, että poika jää kotiin (2v.) ja tytön(4v.) hoitosopimus tehtäisiin minimiin, eli 5 päivää/kk. Ajatuksena on, että tyttö pääsisi tarhaan harjoittamaan sosiaalisia taitojaan ja ihan leikkikavereidenkin vuoksi..Naapurustossamme ei ole samanikäisiä leikkikavereita..

Nyt lähden tekemään pikasiistimisen huusholliin,pari työkaveria on tulossa kylään!

Vierailija
5/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen (syksyllä 3v.) jatkaa ryhmiksessään 8 päivää/kk. Monelta kantilta asiaa pohdittiin ja mietittiin (ja toki parit " olen huono äiti" itkut itkettiin...), mutta tähän lopulta päädyttiin. Toki sitten pidetään syyslomat, pitkät joululomat, koko ensi kesän on kotona, silloin kun kotiudumme sairaalasta on koko perhe yhdessä isän isyysloman aikana kotona. jne.

Noina hoitopäivinä esikoinen pääsee leikkimään tuttujen kavereiden kanssa, saa purkaa energiaaansa ja saa opetella sosiaalisia taitoja sekä sellaisia puuhia, joissa tämä mamma ei ole niin kovin kekseliäs (esim. askartelu).

Toiveena on saada sitten äitiysloman ja lyhyen hoitovapaan (jos kaikki menee hyvin, olin ajatellut palata töihin 1/2008) jälkeen molemmat lapset tuohon samaan hoitopaikkaan.

Näin meillä...

Vierailija
6/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tositosi harvoin kirjottelen, sitäkin useammin tsekkailen teidän muiden kuulumisia:). Meilläkin mietittiin ja pohdittiin tuota isompien hoitokysymystä pitkään ja hartaasti keväällä, tähän asti olleet pääsääntöisesti äidin tai isän kotihoidossa (kohta 4v ja 2,5v). Vanhempi kävi kuitenkin viime vuoden aamupäiväkerhossa 2krt viikossa ja pienempi samaan aikaan puistotädin hoivissa leikkipuistossa (2h). Eli vähän on irtiottoja vanhemmista harjoiteltu. Nyt sitten olisi tarkoitus kolmen viikon päästä laittaa isompi " kouluun" 6h/päivä. Meillä mies ulkomaalainen ja lapset kaksikielisiä, tuo vanhemman koulu siis isän kotivaltion koulusysteemin mukainen koulu (vastaa pitkälti täkäläistä päiväkotia). Pienempi saa jäädä kotiin ja jatkaa leikkipuistokäyntejään. Huono äiti - itkujakin on täällä tihrusteltu, mutta nyt olen vihdoin saanut tehtyä omatuntoni kanssa rauhan tuon vanhemman viemisestä kouluun. Eihän sinne tarvitse joka päivä mennä... Ja pidän kuitenkin tärkeänä, että lapset vahvistavat kielitaitoaan ja isän kotimaan kulttuurin tuntemusta. Kakkonenkin on tarkoitus viedä samaiseen kouluun sitten vuoden päästä, vaikka itse jäänkin vielä hoitovapaalle. Toiset itkut siis edessä vuoden päästä..:).

Vierailija
7/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei taida enää olla kyse univeloista, vaan rytminmuutoksesta. Heräiltiin tytön kans taas tänään vasta ysiltä... illalla on sitten nukkumaanmenot takunneet.

Masussa kaikki ihan hyvin. Hieman rauhallisempaa on ollu pari päivää, mutta jotain merkkejä aina sillon tällön tulee. Asento on ehkä vaihtunut, kun en oikein osaa paikallistaa noita liikkeitä.

Nyt ei kertakaikkiaan tule juttua!

Sarafan rv 24+5

Vierailija
8/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei kuulu mitään kovin ihmeellistä, makaan tylsistyneenä himassa ja mies on tontilla. Eilen sain sokerirasituksen tulokset ja arvot olivat sallituissa rajoissa :) Kävin myös ostamassa lisää äitiysvaatteita, eli niitäkin nyt siunaantuu suunniteltua enemmän... Puolustelin itseäni sillä että kaikki neuleet mitä olen ostanut, ovat sellaisia mitä voi käyttää myös odotusajan jälkeen ja housut pistän talteen seuraavaa raskautta ajatellen! Tosin tuo seuraava raskaus ei tällä hetkellä kuulosta kovin houkuttelevalta :) Itselläni ainakin kuluu nyt viikot NIIN hitaasti. Huoh, taidanpa taas oikaista hetkeksi sohvalle. Tuleehan sieltä vanhoja salkkareita, jippii! :( Olen säälittävä ):

the-masu ja pikkuakka 26+5

Vierailija
9/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia Murut! Ihanaa kun on viikon netti-pimento ohi=)! Olin tosiaan " lomareissulla" isännän kanssa viime viikon eli olin sen mukana työreissussa.

Tänään olen sitten toista päivää erityisäitiysvapaalla ja heti alko kolotukset...selkä on niin jumalattoman kipee eikä auta vaikka kuin jumppais,mutta onnex on kuulemma asiaan kuuluvaa ja ohi menevää.

Neuvolassa kävin äsken,kaikki oli ihan ok:pissa puhdas,rr 103/77, painoo oli tullu 430g/vko ja vaavin sydän sykki kiivaasti=)! Oli neuvolalääkäri kolme viikkoo sitten laittanut koneelle,että vaavi on perätilassa,mutta sehän kerkiää vielä monet kerrat kääntymään.

Muuten ei mitään ihmeitä,raskaus-dementia vaan vaivaa pahemman kerran...

Palaillaan illemmalla,nyt aamukahville=)

tiitiäinen78 & " nestori" 23+4

Vierailija
10/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma on minullakin ohi ja toista päivää ollaan töissä... Ei tämä nyt niin pahalta tunnu :)

Työkaveri paukautti eilen pommin - hän on raskaana ja 20. viikko menossa, kukaan ei ollut huomannut mitään, en minäkään. Näin se menee toisilla, mahtuu kuulemma vielä normaalivaatteet päälle ja ongelmiakaan ei ole ollut. Toista se on kun on ikää 30 ja odottaa toista tai kolmatta, vatsalihakset on hävinneet jonnekin ja tuntuu että vauhti loppuu kesken....

Olen itsekin miettinyt hoito-ongelmaa... nuorimainen menee eskariin ja joudun joka aamu hänet viemään ja hakemaan sieltä. En osaa millään päättää mitä teen hoidon suhteen, lapsi on nyt hoidossa eskarin jälkeen ainakin elo-lokakuun, mutta miten sitten ? Siinäpä ongelma, ajattelin jutella vaihtoehdoista päiväkodin johtajan kanssa, olisiko mahdollista olla hoidossa esim. tyyliin 8-10 päivää / kk niin olisi pelivaraa synnytyksen suhteen marraskuussa.

Mutta nyt työn touhuun :)

MrsCruiser

Vierailija
11/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään piti herätä aamulla aikaisemmin kuin yleensä. Piti käydä labrassa verikokeissa. En halunnut sokerirasitukseen, joten ottivat vain paastosokerin ja pitkäaikaissokerin. Pitkäaikaissokerin tulokset saan vasta ensi viikolla, paastosokerin saan vissiin tietää huomenna neuvolassa. Jos niissä on jotain häikkää niin sit sokerirasitukseen.

Mulla on ollu kauhee väsymys päällä koko raskauden ajan. Missähän lie se energinen ja kukoistava keskiraskaus?! Liitoskivutkin vaivaa. Yöllä on todella vaikeaa saada unen päästä kiinni jos sattuu heräämään. ja yleensä joka yö pitää herätä kun täytyy mennä pissille. Yleensä valvon 4.00-6.00. sit päivällä väsyttää ihan sikana, mutta uni ei tule :( alan kyllä olla ihan poikki.

Onko muilla ollu sellasta, että on välillä tosi vaikee hengittää? Tuntuu ettei saa vedettyä henkeä millään ja sydän tykyttää. Todella ilkeä tunne.

Jep, mutta tulipa taas valitettua.. Odotan kyllä innolla marraskuuta jolloin keho alkaa palautua entiselleen ja on pikkuinen kainalossa :) siihen tuntuu olevan vielä piiiiiiiiitkä aika..

marrasnasu 25+4

Vierailija
12/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin niin pitkään, että vauva alkaa nukkumaan öitä kunnolla. Itseni tuntien en jaksaisi järjestää 4-vuotiaalle tarpeeksi aktiviteettia päivisin, kun yöt ovat rikkonaisia. Yritän nukkua silloin kuin vauvakin ja panostaa sitten iltapäivällä esikkoon, kun tulee tarhasta.

Miehen kanssa sovittiin, että hän ottaa huolehtiakseen aamut tytön kanssa ja vie tarhaan minä sitten vauvan kanssa haen ip. Huonoa omaatuntoa en on tästä tuntenut - päin vastoin. Ei-pullantuokuisena äitinä, esikko saa varmasti paljon enemmän aktiviteettia ja huomiota tarhassa kuin minun kanssa jolla silmäpussit polvissa.

Sitten kun yöt alkavat vauvalla menemään paremmin niin tarkoitus, että esikko jatkaa tarhassa esim. 2-3 päivää viikosta.

Vierailija
13/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun porukka on aktivoitunut ja pinot on heti aamusta kaksisivuisia!

Kanelisokeri: Kiitos Kelatekstistä! Pitää vielä lykätä näitä asioita. taitaa olla sielläkin lomittajat. Ja kovasti painotti, että siksi nääin, että se on asiakkaan etu. No eihän se minun kohdallani ole etu, jos päivärahasta tulee sairasloman takia pienempi!

Sarafan: Onko teillä se hieno ajastettu 7kg:n LG? MInun niin tekisi mieli kuivausrumpua ja tämänhetkisessä koneessakierrokset ei riitä, joten olisi ostettava koko torni. LG:n tornia kaupiteltiin " kuulemma" hyvään hintaan. Muistatko mitä maksoitte omastanne? Ja mitä olet tykännyt käytössä?

Masuapina: Voi kun minunkin miehelleni joskus iskisi autokuume. Nytkin on pitänyt vakuutella, että kolme lasta ei tuohon autoon mahdu. Itse hyppäisin katselemassa vaihtoehtoja heti, mies ei pidä kiirettä...

Tuuli: Muistatko minkänimisiä lääkäreitä sua oli tutkimassa? Nämä verenvuodot on kummallisia, kun kaikki lääkärit suhtautuu niihin niin kovin erilailla. Olit siis kuitenkin yön osastolla? Kukas sulla on neuvolakätilö? Itse pähkylöin kans tässä nyt mitä voin tehdä ja mitä en. Vuodosta alkaa olla 10 vkoa, eikä oireita tällä hetkellä ole. Kohdunsuun tilanne hieman mietityttää, mutta ei kai ne paikat ihan itsestäänkään aukea?

Lasten hoidosta vielä. Meillä esikoinen aloittaa koulun ja 4v tyttö seurakunnan kerhon. Kerho on kaksi kertaa viikossa kolme tuntia. Työpäiviä olisi jäljellä 16 ja 4h/pvä. Päästään koulu alkuun. Anoppi on eläkkeellä ja äitini vuoroviikoin aamussa/illassa. He ovat luvanneet auttaa, jos vielä töihin kykenen. Miehelläkin on viikko kesälomaa jäljellä. Eilen juuri mietin sairaalassaoloaikaa. Saa anoppi sitten vaikka tulla meille siksi aikaa. Haluan, että mies aloittaa isyysloman vasta, kun tulen vauvan kanssa kotiin.

Itseäni ihmetyttää vanhempien lasten vieminen hoitoon, kun äiti jää kotiin. Tarkoitan tällä nyt sitä, että lapsi on usean tunnin ja suurimman osan arkipäivistä hoidossa. Eri asia on muutama tunti päivässä( ei miel, joka päivä) tai muutama päivä kuukaudessa. Mutta tässäkin mietin usein sitä, miten ihmisillä on varaa? Silloinhan ei ole oikeutettu kotihoidontukeen, jos lapsi hoidetaan kunnallisesti. Ja sitten pitää vielä maksaa se hoitomaksu. Virikkeitä riittää myös kotona. Tietysti paikkakunnasta riippuen on tarjolla kerhoja, avoimia päiväkoteja, perhekerhoja jne. Jokainen tekee tietenkin niin, kuin omalle perheelle sopii!

No sitten uudelleen työpaikalla käymään, vielä pitää viedä joitain papereita...

B26+3

Vierailija
14/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bubbles: en muista lääkäreiden nimiä, ihan ohi ne siinä paniikki tilanteessa meni, mut nla käynneillä käyn Maritalla, aivan ihana ihminen! Hänellä olen käynyt joka raskauden aikana.

Mulle se kotiuttava lääkäri (Saara joku) sanoi et periaatteessa ihan normaalisti voin kotona olla, töissä jos olisin niin saikkua. Et miten ton nyt sitte ottaa, no nyt oon kyllä niin kipeä etten pysty mitään tekeen, onneks miehellä tää viikko lomaa. Niin ja joo osastolla olin vuorokauden.

Edellisessä raskaudessa olin kipeä ja supisteli jo ennen näitä viikkoja mitä nyt on, mut ei paikat auennu tms. mut eipä noistakaan tiedä. Onko sulla koska se lääkärinla? Mulla ensviikon ke ja sit siitä seuraava ma kontrolli äitipolilla.

Loppuko sulla se vuoto ihan itestään vai kuinka se meni? Onko sulla kipuja tai supistuksia?

Nyt lepäileen taas

Tuuli rv 26

Vierailija
15/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hoidosta on kyselty (meinaa ihan omaa napaa vaan tulla...)

Esikoinen aloittaa eskarin ensviikolla ja nykyinen kupus jää mun ja vauvan kanssa kotiin, ei siis aloita hoitoa, ikääkin neidillä vasta vauvan synnyttyä 1v 5kk et eipä hän vielä osaa muiden kanssa leikkiä, ehkä 3v alkaa jo kaivata muiden lasten seuraa ja osaa leikkiä toisten kanssa ainakin oman kokemuksen perusteella.

Vierailija
16/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa aamulla kävin ja kaikki hyvin: RR 100/69, pissa puhdas, painoa tullut alusta asti nyt 500g ( mutta 163cm ja nyt siis 78,8kg että että... ), sf mitta 26cm, sydänäänet kuului hyvin.

Sokerirasitus torstaina, seuraava neuvola 3.8 ja samalla esikon 5v neuvola.

Lapset vein just tarhaan viiden viikon tauon jälkeen ja suht hyvin jäivät. Saavat jatkaa 1.10 asti vanhoissa ryhmissään, kun sitten jäävät kotiin. Poika menee seurakunnan kerhoon kolmena päivänä viikossa 2,5h kerrallaan. Tyttö kotona mun ja vauva-veikan kanssa. Ovat olleet tarhassa tähän saakka 12 päivää kuussa.

Itsellä saikkua toka päivä ja jatkuu ensi viikon tiistaihin saakka. Sitten pyydän lisää tarvittaessa. Töihin en edes yrittänyt palata loman jälkeen vaan nyt todella lepään kun lapset on tarhassa = ).

Effica ja Pyry 26+6

Vierailija
17/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuun ekaa päivää siis vietetään...

Äkkiä se aika tuntuu kuitenkin menevän.

Lasten hoidoista oli kyselyä joten vastaampa siihen nyt kun kerrankin muistan mistä oli puhetta!

Eli meillä vanhin 7v tyttö menee ekalle luokalle alkaa nyt 10pvä ja poika pian 6v menee eskariin joka alkaa myös 10 pvä.

Sitten nuorin 4v tyttö jää kotiin ja käy perhepäivähoitajalla vain kerhopäivinä ja semmoisina päivinä kun olemme miehen kanssa esim äitiyspolilla tai sitten silloin kun vauva on jo maailmassa ja vielä ollaan laitoksella.

Sen jälkeen tyttö saa itse päättää haluaako kerhopäivinä vielä hoitoon vai meneekö vain kotoa kerhoon.

Semmoistakin mietin että jäisi tyttö kotiin ja minä alkaisin sitten tytön ja vauvan kanssa käymään seuraavan vuoden alusta mll:n perhekerhossa.

Kävin siellä viime keväänäkin ja tykkäsin,mutta käynnit tyssäsi siihen että mies aloitti työt ja se tarvitsi autoa eli ei päästy sinne ja sitten se kun eskari loppui vanhimmalla klo:12.45 ja me oltais oltu kotona vasta klo:14.00 tai pikkusen ennemmin.

Nyt lapset tosin ovat kaikki kolme perhepäivähoitajalla,kun sopimusta 2-3pvä/viikko oli vielä jäljellä tuohon 10 pvään saakka ja viihtyvät hyvin.

Perhepäivähoitajakin puhui että oikein meinaa itku tulla kun kaksi hoitolasta jää nyt pois ja kolmas käy vaan kerhopäivisin...

Tuo hoitaja on kyllä yksi maailman ihanimmista ihmisistä,lähettää lapsille onnittelu kortit ja muistaa suyntymäpäivät ja nimipäivät ja on oikeasti kiinnostunut lapsista ja tykkää niistä oikeasti.

Perhepäivä hoitaja on ollut yksi suurimmista syistä siihenkin ettei ole viitsitty muuttaa kun lapset ovat siitä niin paljon tykänneet ja muualle ei olisi ollut mahdollista saada edes tuota osapäuivähoitoa 2-3 kertaa/viikko.

Tuommoisia suunnitelmia siis meillä lasten hoitopaikkojen suhteen...

Masukki voi hyvin ja potkiskelee edelleen silloin tällöin.

Mies tosin ei voi kovin hyvin,häntä pisti eilen ampiainen kurkkuun ja otti siihen sitten zyrtec tabletin ja nyt sitten tänään on huonovointinen ja väsynyt,tullu oireet ilmeisesti tuosta zyrtecistä...

Mutta mitään vakavampaa ei onneksi ole tullut.

Ehdotin että soittaa lääkärille jos oireet eivät mene ohi mutta ei kuulemma haittaa oloa niin paljoa.

Mutta nyt seuraaville vuoroa!

rv24+1

Vierailija
18/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nuo kuvailemasi oireet: väsymys, kivut, univaikeudet/yölliset valvomiset, hengenahdistukset ja sydämen tykytykset olisivat voineet olla myös minun kirjoittamia! Ja osaksi niistä vaivoista olen täällä kertonutkin. Minulla oli oikeastaan vain muutama viikko hiukan helpompaa siinä välissä kun merisairas/pahoinvoiva olo loppui ja maha kasvoi/alkoi painaan. Niin ja tuota oirelistaa voisin vielä jatkaa suonenvedoilla, närästyksellä ja supistuksilla/rasiteherkkyydellä...

Kiva kuulla että joku muukin kärsii samoista ahdistavista olotiloista, siis ei tietenkään kivaa sinulle, mutta on hyvä tietää ettei ole yksin! Tuleeko sinulla muuten maha kovin " ulos" ? Minulla ei tule ja olen ajatellut että josko vauva olisi niin syvällä että ahdistaa myös sen vuoksi...

the-masu ja pikkuakka 26+5

Vierailija
19/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silvain palailee lomilta, koko heinäkuun kestänyt netti pimento ohi. Kiva oli tulla lueskelemaan kuulumisia. Täällä maha alkaa olla sellaisissa mitoissa että satunnaisille lasketun ajan kyselilijöille en ole enää kehdannut sanoa vauvan syntyvän marraskuun lopulla, vaan vastaan epämääräisesti että syksyllä ; ) Neuvolassa eilen kaikki hyvin, painoa vähän liikaa taas, mutta sekin kuten mahan kokokin tuttua edellisistä raskauksista.

Töihin paluu ollut mukavaa pääosin myös vaikka pelottaakin oma jaksaminen fyysisessä työssä. Minulla kipeytyy välillä häntäluu todella pahaksi, muuten voin hyvin vaikka vatsa jo alkaa painaa ja on tiellä kun täytyy kumarella ja kyykistellä. Työhön paluussa ihmetytti yksi asia, kun näin uudet listat. Minulle oli laitettu uuteen listaan vuoroja osastolle joka on omaani huomattavasti rankempi ( paljon raskaita nosteltavia ja agressiivisia potilaita ) ? mielestän vaikuttaa lähes kiusanteolta, tottakai tiesin ettei raskauteni työnantajalleni hyvä uutinen ollut mutta kuitenkin outoa käytöstä...

Meillä esikoinen menee toiselle luokalle ja kuopus eskariin. Kuopus on päivähoidossa normaalisti äitiyslomani alkuun ja sen jälkeen menee vain eskariin eli on noin puolipäivää tarhassa.

Vierailija
20/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ensin siihen lasten päivähoitoon ennen kuin raskausdementia iskee!

Koskapa minulla ei ole töitä, lapset ovat kotona. Esikoinen oli aikanaan vuoden ikäisenä reilut puoli vuotta tarhassa. Jos rahaa olisi kasoiksi asti, olisivat lapset varmasti hoidossa ainakin osapäiväisinä. He ovat niin energisiä ja sosiaalisia, että mielestäni tarvitsisivat muutakin virikettä kuin äidin, jonka kekseliäisyys riittää lähinnä ulkoiluun =( Taitaa meidän lapsilta jäädä oppimatta kaikenlaista! Kerhoissa lapset eivät ole, mutta syksyllä/talvella yritetään taas käydä edes jossakin avoimessa kerhossa, jotta saavat edes kontakteja muihin lapsiin. Me tuskin saamme muuten edes kodinhoidontukea, sillä vaikka työtön olenkin, olemme noiden tukien suhteen yhteiskunnan mielestä *rikkaita*. PÖH! Aina saa laskea, mihin rahat riittää... jos riittää!

AUTOISTA: Mielelläni kävisin koeajeluilla ja vaihtaisin autoa, mutta se raha! Mies ei ole tähän mennessä potenut koskaan autokuumetta. Ihan outo! Hänestä auto on niin huono sijoitus... Vaikka toki myöntääkin sen, että olisi mukava ajella jollain uudemmallakin =P

TÖISTÄ: Nostan hattua teille kaikille, jotka jaksatte selvästi tosi raskaitakin töitä! Itse olen tosiaan pudonnut tuosta työmaailmasta ihan ulos =( En tiedä, kuinka jaksaisin, jos olisi vielä työpaikkakin, kun jo nyt tuntuu, että koti on kaaoksessa =o

Oma (.) Huomenna se neuvolalääkäri. Kauhulla odotan sitä puntaria... Ja mielenkiinnolla muuten tietoa siitä, kuinka alapää voi. Itsellä kun ei niin kummoisia tuntemuksia ole, vaikka toisinaan olo onkin sellainen, että arveluttaa, mitä alaosastolla on tapahtunut. Nimiä pitäisi todella alkaa miehelle kaupata, mutta ei tuota kiinnosta =( Olettaa, että se sitten tippuu syliiin jostain ihan itsekseen. Mutta kun itselle ei ihan mikä tahansa nimi kelpaisi, vaikken mitään uppo-outoa haluakaan. Toinen juttu on ne kummit, joita ei vielä ole... Ettei vaan tämä jää ilman sellaisia, hui!

Palaan uudemman kerran, jos aika antaa myöten ja muistan, mitä muuta piti mainita =P

TalviSalama + Tiitiäinen 26+5