Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MARRASMURUJEN TIISTAI

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis supistelee. Pitäis laittaa tyttö kohta päikkäreille ja ite laittaa vähän huushollia... se vaan niin monesti alkaa väsyttään samalla kun hetkeksi hengähtää siihen tytön viereen. Peräänkuulutan oikeutta hehkeään keskiraskauteen!

BUBBLES, jup tuo kone on sellanen ajastuksellakin toimiva 7kg:n kone. Ajastusta ei vaan oo edes käytetty. Juuri sen takia ostettiin tuo, että ehkä tässä se rumpukin vielä hankitaan. Olen ollu tosi tyytyväinen! Hiljainen ja hyvät ohjelmavalinnat, pesuajan näkyminen on myös tosi hyvä juttu. Listahintahan näyttää olevan 599, me maksettiin tingittynä jotain 540.

Sarafan

Vierailija
22/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sain esikoisen päiväunille. Nyt on äidillä omaa aikaa :)

The-masu: Mullakaan massu ei ole kovin ulkoneva (onko toi ihan oikea sana?) Se on tosi ylhäällä ja voi tietty painaa keuhkoja. Ruuan jälkeen olo on yleensä tukalin. Ja mullakin esiintyy vielä tuota närästystä, ilman rennietä ei pärjää.. On tosiaan kiva kuulla ettei ole ainoa :) aloin jo epäillä onko vaivat sittenkin korvien välissä..

Lastenhoidosta: Meillä esikoinen on kotona nyt kun minäkin olen. Laitoksella oloajan on varmaan mun siskon luona. Sit taas ihan kotosalla. meidän naapurissa asuu perhepäivähoitaja ja käymme hänen ja hoitolasten kanssa ulkoilemassa aamu- ja iltapäivisin silloin kun ehditään. Näin esikoinenkin saa leikkiä muiden lasten kanssa.

Autokuumeesta: meillä kans miehellä ei ole koskaan ollut autokuumetta. Minä olen saanut aina suostutella uuden auton ostoon, kun entinen on jo ollut liian pieni tai liian huonokuntoinen. Mies on sellainen kitupiikki; mitä sitä uutta kun on entinenkin.. Välillä tuo piirre ottaa todella päähän, mutta toisaalta hyvä että joku on hallitsemassa mun shoppailuintoa ;)

Huomenna on neuvola, joten palaan astialle huomenna kertomaan kuulumiset, moi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran on tapahtunut että kohdunsuu on hieman auki ulkosuulta, mutta onneksi sentään kiinni sisältä ja ihan tukevala vaikuttaa. hieman tuo avonaisuus huolettaa, mutta napakka se kuulemma on..

ja vauva on pt:ssä. tässä oletaan tosissaan miettiä pt-synnytystä. mutta toivotaan että se muksu siellä vielä kääntyisi.

vauvan painoarvio oli 760g ja samalla käyrällä kasvaa kuin ennenkin.

eipä tässä muuta ihmettä. seuraava käynti polilla parin viikon päästä. sitä ennen sokerirasitus vielä..

mom rv25+4

Vierailija
24/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vielä huoli siitä pt:stä, hyvin ehtii vauva kääntyä. Meillä kakkonen oli pitkään ja hartaasti perätarjonnassa, vielä rv 36. Niinpä sain käyntiajan synnytystapa-arvioon rv:lle 37 ja kappas, kakkonen olikin kääntynyt oikeaan lähtöasentoon. Itse en ollut kääntymistä huomannut, ihme ja kumma, kun reilusti yli 4-kiloinen poika kuitenkin muutaman viikon päästä syntyi. Ja ihan turhaan olin sitten murehtinut ja pohdiskellut ulkokäännöstä, sektiota, pt-synnytystä...

Vierailija
25/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä tilannetta hieman vaikuttaa tämä aika todennäköinen ennenaikainen synnytys. meillähän nuo muut lapset ovat keskosina (isoina sellaisina) syntyneet. synnytystapa-arviot rv36 olisivat auttamattomasti myöhässä. meidän pojat rt:ssä ovat molemmat olleet pitkään ja hartaasti ja siten alakauttasynnytys on ollut mahdollinen.

ja tämä vauva taas tuntuu sitkeästi pt:ssä vaan olevan. oman jännityksensä tähän tuo se, että tuntuu olevan tosi paljon kiinni lääkäreistä, painosta ja vauvan kunnosta se, että saako alakautta edes synnyttää. aika pitkille viikoille pitäisi päästä jotta voi ja silloin vielä eletään viikkoja jolloin vauva voi hyvinkin kääntyä ihan mihin vain. eli vasta synnärillä sen näkee.

todella harvoin kuulemma keskosten annetaan pt:ssä syntyä ja tehdään sitten kiireellinen sektio useimmiten jos synnytystä ei saada pysäytetettyä.

voishan tietysti sellanen ihme tapahtua että tämä muksu kestäisi täysille viikoille, mutta mahdollisuudet ovat niin minimaaliset että parempi vaan olla tyytyväinen jokaisesta lisäpäivästä tässä historialla.

Vierailija
26/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsisit vielä sinne pitkille viikoille odottelemaan vauvan kääntymistä! Aika hurjalta kuulostaa nuo sun synnytysviikkosi, lähetän täältä vähän yliaikakarmaa sinne suuntaan (nim. synnyttänyt 42+2 ja 41+4 enkä tämän kolmosenkaan odota tulevan ennen kuin vähintään 41 viikkoa on täynnä...)!!!

Vierailija
27/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitti yliaikakarmasta- jos sopii niin raapasen heti kolmisen viikkoa tosta päältä ;-DDD

Vierailija
28/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin pinoutuisin pitkästä aikaa kesäloman jälkeen.

Kuukauden kesäloma oli äärimmäisen rentouttava. Säät oli mitä parhaimmat. Mökillä oleiltiin, tuli uitua ja jonkinverran kai rusketustakin sai. Ja neuvolan lahjomaton vaaka kertoi heinäkuun puolivälissä, että hyvin tuli syötyäkin. Syömistä pitänee vähän yrittää hillitä nyt kun arkinen aherrus alkoi. Neuvolantäti jo vähän torui kuinkaa painoa on noussut 720 g viikossa. Tuntuu että kilot kyllä jää kiinni vaikka vaan kaupassa kävelisi makeistiskin ohi eikä edes ostaisi mitään. Ja kaikki jää takapuoleen ja sisäreisiin. Tuntuu, että takapuoli on kasvanut suurinpiirtein yhtä paljon raskausaikana kuin mahakin.

Maha pullahti loman aikana ihan mukavasti. Osa vaatteista jäi armottomasti pieneksi ja täytynee käydä ostamassa pari mammapaitaa, koska siviilipaitojen helmat alkavat ikävästi nousta kohti kainaloita.

Kelan paperit odottavat lähettämistä. Odotan palkkatoimistosta ilmoitusta, että saavat täytettyä sen Y17 lomakkeen.

Tytär on tämän viikon mummilla hoidossa, koska tarha aukeaa vasta ensi viikolla. Mummilassa on aina tietysti mukavaa, mutta nyt siellä on vielä hänen puolitoista vuotta vanhempi serkkunsakin lomalla. Muksuilla on aika nastaa keskenään. Eilen käytiin sirkuksessa illalla ja tänään molemmat nappulat tulevat meille yöksi. Ihana nähdä kuinka hyvin viihtyvät keskenään. Sitä saa itsekin ikäänkuin " omaa aikaa" kun tyttärellä on samanikäinen kaveri. Nyt kun näkee kuinka hyvin serkukset viihtyvät keskenään, on alkanut vähän harmittaa että näille omille lapsille tulee melkein 4 vuotta ikäeroa. Riittääköhän niillä mitään yhteistä enää kun ikäeroa on kuitenkin niinkin paljon?

Kaipa tämän työpäivän voi lopettaa ja lähteä jolkottelemaan kotiinpäin.

Viljonkka74, tasan 25

Vierailija
29/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan karmea väsymys joka päivä, vaikka kuinka nukkuisi 9h yöllä (joskin siihen mahtuu 3-4 vessakäyntiä). Pelkään tosiaan, että hemoglobiini on romahtanut entisestään. Mullakin tulee erittäin usein tunne, etten saa henkeä, tai että happi ei riitä millään. Olen kyllä laittanut sen kaksosmahan syyksi. Esim. kun esikoiselle hetken nalkuttaa katkeamatonta tekstiä, huohotan puolikuolleena hetken sen jälkeen. Maatessa usein myös happi tahtoo loppua, tuntuu, että keuhkot on niin ahtaalla. Huomasin just, että häpyliitos alkaa jo ärhennellä. Ekasta ei sitä vaivaa ollut, kuin hetken synnytyksen jälkeen vasta. Onneksi ei nyt vielä pahasti satu.

Tuntuu muuten, että poksahdan kohta kyljistä! Ensin kohtu kasvoi vauhdilla niin ylös kuin pystyi (eli ihan kylkiluihin ja palleaan), nyt se on levähtänyt sivuille mahdottomasti. Kylkiä kolottaa ja toisen pojan jalat potkaisee vimmalla vastaan kyljestä, jos siitä vähän painaa.

Jotain positiivistakin mahtuu mukaan! Mä olen jo pari kertaa tuntenut toisen pojan hikan! Ihana pieni asia :)

Alia ja pikkuoravat rv26+1

Vierailija
30/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osastolla olin torstain vastaisesta yöstä maanantaihin. Viikkoja silloin 16+5-17+2. Kontrolleja oli sitten muutaman viikon välein ja saikku loppui 23.7. Nyt olen kesälomalla 6.9. asti. Kontrollia polille ei enää ole, neuvolan seuranta. Viime viikolla olin neuvolassa ja ajattelin pääseväni piankin neuvolalääkärille. Ohjeitten mukaan kuitenkin lääkärineuvola on vasta vk32, jos polikäynti olut vk22, ja mullahan oli. No seuraava neuvola on vk30 ja sinä iltapäivänä mahdollisuus päästä lääkärille, jos siltä tuntuu, muuten sitten vasta 6.9.Silloin myös parempi katsoa, voinko mennä töihin. Kokonaista 16 pv tosiaan olis töitä jäljellä, ennen äitiyslomaa.

Kirkasta vuotoa tuli silloin vipan kerran sitä seuraavana aamuna, kun yöllä osastolle jouduin. Muutaman viikon kesti sellaista ruskeaa limansekaista sotkua. Sain Caprilon nimistä lääkettä kolmesti päivässä viikon ajan siihen vuotoon. Niitä mulla on nytkin kotona ja lääkäri käski ottaa ensiavuksi, jos vuoto uusii. Kipeä en ole ollut koko aikana, ei mitään viitteitä vuodosta ollut, ennekö se alkas. Supisteluja mulla ei oo paljoakaan. Ei edes kerran päivässä maha kovetu.Paikat on kuitenkin hieman pehmenneet ja ulkosuu on sormelle auki. Vältän nostelua, ponnistelua, en imuroi, en pyöräile, en edes kävele reipasta vauhtia. Uimaan ei saa mennä, kun ulkosuu on hieman auki. Seksi, mitäs se on? Viimeksi toukokuulla... No onhan tuota ukkokultaa pitänyt vähän hyvästä pitää,mutta yhdyntä ei ole suotavaa... Että jonkin verran rajoitan, mutta yritän jo pikkuhiljaa normalisoidakin elämää.

Niin ja mullahan vuodon syynä oli kohdunsuulla oleva hematooma, eli verihyytymä, joka repäisi kalvoja irti. Vuoto tuli siis siitä. Mutta alunperin hematooma on aiheutunut istukan jonkin pienen verisuonen katkeamisesta. Kätilö sanoi, että synnytyksessä näkyy sitten todennäköisesti istukassa ns arpi.

Vierailija
31/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sinne piti sitten heti lähteä näytille,koska pistos oli kaulassa.

Onneksi sain miehen sinne lähtemään,nimittäin mies oli tullut allergiseksi ampiaisille ja oli siis saanut erittäin pahan allergia reaktion.

Olisi voinut henki lähteä jos en olisi käskenyt eilen ottaa zyrtec tablettia!

Lääkäri laittoi 3 lääkepiikkiä miehen kankkuun ja sen lisäksi 2 tuntia nesteytystä.

Mies pääsi onneksi kotiin ja sai lääkäriltä lääkkeeksi semmoisen piikin joka pitää myöhemmin jos vielä ampiaisnen pistää niin laittaa heti lihakseen koska muuten voi olla vaikka hengenlähtö edessä.

Kotio tullessaan mies kuitenkin kiitti että olin pakottanut soittamaan ja meneen lääkäriin...

Mikähän noita miehiä noissa lääkäreissä niin plottaa että sinne mennään todellakin vasta sitten kun on henki kyseessä!!!

Onko muiden miehet tuommoisia ettei lääkäriin mennä kuin äärimmäisessä hädässä?

Vierailija
32/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoovauvaa: Olipa hyvä,että pakotit miehes lekuriin,huh huh... loppu hyvin kaikki hyvin=)! Meillä ei miestä saa lekuriin kans muuten kuin " kirveellä" ,rassukalla on kamala piikki-kammo ja viimex siltä on otettu verikokeet armeijassa yli kymmenen vuotta sitten. Saas kattoo kuinka miehen käy synnytyksessä=)!

Tänään tosiaan vein Kelaan paperit,saas kattoo kuin kauan ollenkaan kestää. Täti sano käsittelyn vievän 2 vkoa-kuukauden,mutta ite luulen sen kyllä vievän paljon kauemmin ja luultavasti joudun antamaan vielä jotain lisäselvityksiä...on vaan itellä sellanen olo.

Perhevalmennus oli hetki sitten,aika turha kerta,mutta ens viikolla aiheena on synnytys,tosin oon nähny ne videot jo moneen kertaan aikoinaan opiskellessani,mutta eikö kertaus oo opintojen äiti=)!

Huomiseen!

tiitiäinen78 &" nestori"

Vierailija
33/33 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raatona ensimmäisen työpäivän jälkeen. Tuntuu kuin selkä menisi katki ihan justiinsa! Tällä menolla en montaa päivää töissä enää jaksa. Menin töihin klo 13 ja ekan ja ainoan tauon pidin klo 18.30, jolloin silloinkin juoksin välillä milloin mitäkin kelloa vastaamassa. Ei ole mitään mieltä elää särkylääkkeen voimin, jotta jaksaa töissä.

Viime yö meni ihan pipariksi. Heräsin hirvittävään päänsärkyyn. Meinasi ihan oksennus tulla. Otin Panadol Forten ja yritin siinä sitten sydämen tykyttäessä kahtasataa nukkuakin jonkin verran. Hirvittävä hikikin oli ja tuntui tosiaan että pää räjähtää. Aamulla paha olo jatkui vain, enkä saanut kovin paljon syötyäkään.

Nyt vasta tunsin päivän ensimmäiset liikkeet...sen verran on tullut päivän aikana juostua, ettei ole ehtinyt huomaamaan mitä masussa tapahtuu.

Sain vihdosta viimein ne äitiyspäivärahahakemukset eteenpäin. Nyt sitten odottelen niitä palkkatoimistosta takaisin, jotta voin lähettää ne KELAAN. Työsopimustanikin oli jatkettu koko äitiysloman ajaksi, joten ainakin lomapäivät sitten kertyvät, vaikken sinne takaisin palaisikaan. Vuorotyö ei ole pienen lapsen äidin hommaa.

Ärsytti kun sanoin niistä minulle laitetuista yövuoroista ja OH alkoi heti muokkaamaan työvuorolistaani uuteen uskoon minulta kysymättä, että sopiiko. Nyt joudun tekemään sitten pidempiä päiviä korvatakseni alijäämän, joka on 4h...tulee todella pitkiä päiviä. Olisin aivan hyvin voinut olla ne yöt sairauslomalla, varsinkin kun minulla oli niistä olemassa jo lääkärintodistus, ettei niitä tarvitse tehdä...

Lastenhoidosta täällä oli kirjoiteltu:

Meillähän esikoinen aloittaa nyt 2. luokan ja kuopus menee ekalle. Koska koulut sijaitsevat automatkan päässä, joudumme ainakin tämän syyslukukauden ajan turvautumaan iltapäiväkerhoon, ainakin osittain. Kunhan vauvan rytmit tasoittuvat, pääsen hakemaan heidät koulusta varmaan jo heti sen loputtua. Kävelen kouluihin (lapset ovat eri kouluissa) reilussa puolessa tunnissa, joten se lienee hyvä oman kunnon kohottaja ja samalla saa vauvakin nukkua päiväunet raittiissa ulkoilmassa.

Nyt pitää lopettaa ja alkaa valmistautumaan huomiseen iltavuoroon. Saa nähdä kantavatko jalat aamulla lainkaan. Nyt vaikuttaa kovin huonolta...ärsyttävä närästyskin polttelee kurkkua.

Kanelisokeri 24+3