Vain mieheni sai kutsun kaverinsa häihin
Samoin miehen ex-kihlattu. Mutta en minä. Ollaan kuitenkin seurusteltu 1,5 vuotta ja asutaan yhdessä että en mikään ihan uusi naama ole miehen kaveriporukassa.
Aika läpinäkyvä mielenilmaus tuolta kaverilta siitä kenen kanssa mieheni pitäisi hänen mielestään seurustella.
No kyllä mä keksin tekemistä, lähen vaikka kavereiden kanssa baariin tai muuta, vietän mukavan koti-illan mutta kyllä silti harmittaa kun niistä häistä on puhuttu koko kevät kaveripiirissä.
Kommentit (74)
En usko, että kyse on siitä että toivoisivat miehesi olevan exänsä kanssa, vaan todennäköisesti ko. ex on heidän vanha ystävänsä ja haluavat hänet häihinsä.
Ehkä kaikki muutkaan kutsutut eivät saa avec-kutsua?
Ohis, mutta olisko mahdollista että hääpari/sulhanen on kysynyt AP:n mieheltä haluaako hän kutsun myös AP:lle?
Mies on sitten saattanut sanoa ettei tarvitse kutsua, ei ilkeyttään tmv. vaan ajatellut ehkä ettei "muidenkaan avokit" tule, tai ettei AP:ta kiinnosta (ehkä on jotain maininnutkin että "samana viikonloppuna Riitta-tädin 60-v juhlat" tmv.)
Me ainakin kysyimme lähippirin ihmisiltä että millaisella kokoonpanolla haluavat tulla (esim. serkuilta ja kavereilta että haluavatko tulla yksin/puolison kanssa/koko perheenä) ja kutsut laitettiin sitten sen mukaan.
Ja omaksi yllätykseksemme todella moni halusi tulla ilman lapsia, vaikka lapsettomat häät eivät olleet kyseessä (meillä ei lapsia ollut tuolloin) ja perusteena se että ihana päästä viettämään iltaa aikuisten kesken.
Jos oikeasti AP:lle läheinen pari kyseessä, niin asiasta voi puhua!!! Kysyköön miksei kutsua tullut hänelle.
Minusta törkeää. Kyllä avopuolisot tulee myös kutsua, paitsi toki jos kyseessä on ihan pieni tilaisuus jossa vain perhe ja lähimmät ystävät (ilman omia puolisojaan toki).
Et ilmeisesti ole miehesi kanssa naimisissa etkä kihloissa. Morsian on ehkä ex-kihlatun ystävä eivätkä ole halunneet pahoittaa hänen mieltään. Miehesi voisi tietysti olla menemättä, mutta ehkä on parempi että sinä rohkaiset häntä menemään ja keksit itsellesi jotain kivaa.
Kutsussa oli vain mieheni nimi ja eräs toinen mies tyttöystävineen on kutsuttu molemmat vaikka ovat tunteneet vähemmän aikaa kuin me. AP
Me ollaan naimisissa ja yksi lapsikin on. Mua eikä lasta kutsuttu. Mies menee yksin häihin. Toisaalta mua ei haittaa mitenkään kauheasti, en tunne kovin hyvin tätä pariskuntaa.
Se että vain kaverit kutsutaan on ihan normaalia. Yleensä ihmisillä on PALJON tuttuja, ja menisi ihan mahdottomaksi jos kaikkien avecit pitäisi kutsua. Esim. jos vaikka mies työskentelee firmassa jossa on 20 muuta töissä, harrastaa jalkapalloa ja joukkueessa pelaa 20 miestä, ja päälle vielä muuta kaverit, sanotaan että heitäkin olisi n. 20 niin tuosta tulee 60 ihmisistä, avecin kanssa 120...!
Varsinkin joukkue- ja työkavereissa voi olla vaikea karsia keitä pyytää aveceista mukaan ja keitä ei, esim. joku saattaa olla ollut naimisissa 10 vuotta puolisonsa kanssa mutta sulhanen ei ole häntä kun kerran ohimennen tavannut, toinen taas saattaa olla vasta muuttanut yhteen tyttöystävänsä kanssa mutta sulhanen tuntee hänet jo hyvin... Vaikea valita kumman haluaa/kumpi pitää kutsua välillä, selkeätä kutsua joko kaikki tai ei ketään (aveceista siis).
Hääpari päättää vieraslistan. Aina joku jää ulkopuolelle, nyt oli sinun vuoro. Olen pahoillani.
Ainiin, kyseinen morsian ei edes tunne minun mieheni exää kun on toiselta paikkakunnalta ja ovat seurustelleet miehen kaverin kanssa jonkun kaksi vuotta eikä mieheni enää silloin ollut exänsä kanssa yhdessä. Eli kyllä tämä sulhasen puolelta on tullut. Miehen kaveripiiri on ollut aina tosi tiivis ja alusta lähtien mut on kutsuttu muualle mukaan, kihlajaisiin, tupareihin, lasten ja aikuisten synttäreille ja erään toisen miehen kaverin häihin joten tuli tämä vähän yllätyksenä. Ollasn tuon pariskunnan kanssa oltu liki viikottain tekemisissä kuitenkin. AP
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 16:11"]
kuvastaa sitä, että hyvään käytökseen kuuluu tietty muiden ihmisten ja heidän tunteidensa huomioonottaminen ja nämä minä-minä-minä-bridezillat eivät ole ilmeisesti sitä kotoaan oppineet.
[/quote]
Tämä on kyllä parasta viihdettä tänään.
Ihmisiä pitää kutsua häihin varmuuden vuoksi, jotta "otetaan huomioon toisten tunteita". Lisää näitä :D
No luulen että sitten tällä eksällä on paha mieli vielä erosta miehesi kanssa, ja hänet on kuitenkin haluttu kutsua häihin. Mieti omalle kohdallesi, jos hyvä ystäväsi menisi naimisiin niin haluaistko että sinne kutsuttaisiin kusipääpettäjäeksäsi - ja vielä uusine tyttöystävineen?
En nyt sano että miehesi olisi mitään ylläolevaa, mutta ero on silti voinut olla hankala ja vielä arka paikka.
Grow up!
Joka paikkaan ei tarvitse mennä yhdessä. Sulla on varmasti omaakin elämää muutaman tunnin ajan.
Itsekään en kutsunut häihini avopuolisoita vaikka joitakin yksittäisiä tyttö- ja poikaystäviä kutsuinkin. Nämäkin olivat poikkeustapauksia jotka olimme mieheni kanssa tunteneet kauemmin. Mutta en kyllä näe siinä mitään väärää jos avopuolisoille ei avecia anneta vaikka aviopuolisoille annetaankin. Ne ovat kuitenkn kaksi eri asiaa.
Eikö miehesi ole loukkaantunut ettei kaveri kutsu hänen kumppaniaan vaikka muiden kutsutaan. Itse kyllä miettisin kuinka paljon minua arvostetaan ystävänä jossei minun puolisoa voi kutsua.
Et reagoi mitenkään. Nyt sulla on hyvä syy jättää ne teidän häistä sitten :) kosto on suloinen!
Tyhmä mies jos menee, kerta exä kutsuttu muttei nykyistä. Missä kunnioitus??
Häät maksavat rahaa, on normaalia että vieraslistaa pitää karsia. Lisäksi paikka saattaa asettaa rajoituksia, jos häät pidetään paikassa mihin mahtuu max 100 vierasta, niin silloin sinne ei voi 120 vierasta kutsua vaan pitää karsia.
Ikävää kun joutuu karsituksi pois, mutta kyseessä ei varmasti ole mikään henkilökohtainen loukkaus, vaan pakon sanelema ikävä tosi asia.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 08:36"]
Minusta on moukkamaista ja huonotapaista jättää kutsumatta avec - oli sitten vasta alettu seurustelemaan tai seurusteltu vuosia. Ei ole kohteliasta millään tavalla.
[/quote]
Ihan kuninkaallisissa häissäkin toimitaan niin, että läheskään kaikkia aveceja ei kutsuta.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 00:11"]
No en yhtään ihmettele jos ei kutsuta jotain tyttö- tai poikaystäviä tai avopuolisoita, aviopuoliso on sitten eri asia, se olisi moka.
[/quote]
avopuoliso on melkein kuin aviopuoliso, kaikki eivät mene ikinä naimisiin.
Tuliko kutsu siis vain miehesi nimellä? Mitä ex-kihlatun tekemiset sinulle kuuluu?