Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helpdor kokemuksia

Vierailija
27.12.2020 |

Onko kukaan käyttänyt Helpdor firmaa? Katselin netistä palautteita eikä kovin lupaavalta kuulosta. Edullinen kyllä olisi, mutta etukäteen pitäisi maksaa. Onko tämä toimintamalli ihan yleinen? Kyselin lisää maksukäytännöstä mutta en enää saanut vastausta. Minusta on vähän epämääräistä..

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu maksaa ainakaan koko summaa etukäteen. Ehkä joku ennakkomaksu. Kuulostaa huijaukselta.

Vierailija
2/41 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ole käyttänyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin kokemuksia kun en ihan uskalla sokkona tilata...

Vierailija
4/41 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut muuttopalvelun 2 vuotta sitten. Vieläkin odotan korvauksia rikki menneistä tavaroista. Täysin amatöörimäistä toimintaa. Hyvällä tahdollakaan en voi suositella.

Vierailija
5/41 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpdoria firmaa pyörittää tunnettu huijari nimeltään Juho Kyröläinen. Ei tarvitse muuta kuin laittaa nimi googleen niin totuus firman taustoista paljastuu. Edelliseltä yritykseltä Kyröläinen jätti noin 300,000 € velkoja veronmaksajien maksettavaksi. Kaveri asuu nykyisin Espanjassa ja pyörittää Helpdoria sieltä käsin välttääkseen selkkaukset lain kanssa. IS:n, IL:n ja Tivin jutut ovat maksumuurin takana mutta esim tästä löytyy suoraan sama sisältö englanniksi käännettynä:

https://telegra.ph/An-Unbelievable-Story-Finnish-Serial-Entrepreneur-Ju…

En missään nimessä laittaisi tuonne rahojani. Menetin itse tuhansia euroa Helpdorille palveluntarjoajana töitä tehden. Yli vuosi on kulut enkä ole nähnyt rahojani jotka ansaitsin.

Vierailija
6/41 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan. Onhan tuo firma näköjään "kunnostautunut" myös velkomustuomioiden keräämisessä: https://www.protestilista.com/yritys/2844881-9

Vierailija
7/41 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Helpdorin toimitusjohtajan Kyröläisen aiemmassa yrityksessä (Helpdorin edeltäjä Hubchat) töissä ja menetin sinne tuhansia euroja maksamattomina palkkoina, veroina ja eläkkeinä. Hän ei myöskään maksanut eläkkeitäni tai TyEL-kulujani yli vuoteen ja tästä sain tietää vasta irtisanouduttuani kun verottaja ja Kela ottivat asiasta minuun yhteyttä. Sama kohtalo koski 43 muuta työntekijää yrityksessä. Kukaan ei ikinä saanut tietää, minne rahat lopulta päätyivät, veronmaksajien maksettavaksi jäi konkurssin yhteydessä yli 300 000 euroa.

Kyröläisen kanssa toimiessa kannattaa aina ymmärtää pari kaavamaista piirrettä hänen persoonallisuudestaan ja toimintatavoistaan:

- Halu miellyttää oman tavoitteen saavuttamiseksi: Juho sanoo ihmisille juuri sen mitä he haluavat kuulla riippumatta siitä, onko asioilla mitään totuuspohjaa. Tämä tulee esiin lupauksina, jotka tuntuvat vastapuolesta todella houkuttelevilta. Hän saattaa esim sanoa työntekijälleen “ilman muuta voi tehdä 2 kuukautta etänä etelästä töitä, tottakai me maksetaan ylimääräiset kulut”. Loppujen lopuksi kyse on ainoastaan manipuloinnista jolla ihminen saadaan tekemään Kyröläiselle ilmaiseksi työtä.

- Asioiden paisuttelu suhteettomaksi: Kun puhutaan rahasta, Kyröläinen vetoaa aina kahteen asiaan: tulevaisuuteen ajankohtana ja "valtavaan" kontaktiverkostoonsa. Kun velkoja tai työntekijä vaatii häneltä saataviaan, tyypillinen vastaus on esim: “Ollaan just saamassa sijoittajalta 1milj euron seed round investointi, saat varmasti rahat viikon sisällä, Jack Ma on tässä oikeesti mukana!”, tai “rahat on sun tilillä tämän viikon perjantaina”. Loppujen lopuksi hän lunastaa lupauksen aina toisella lupauksella ja tätä vedätystä jatkuu niin pitkään kun hän saa työntekijän tai velkojan uskomaan vähääkään sanoihinsa.

- Kaksoiselämä: Kyröläinen elää puolisonsa (menestynyt virolainen fitness-urheilija) kanssa kaksoiselämää. Paperilla hän on rahaton ja ollut jo vuosia virallisesti luottokelvoton, mutta vilpillisen liiketoiminnan kautta saadut tulot kanavoidaan luksuselämään kaupungeissa, rantalomiin, autoihin yms. Rahojen siirtely ja alkuperän hämärtäminen tapahtui esim Hubchatin aikana Juhon sukulaisten, puolison ja muiden partnereiden tilien kautta ja usein myös käteisenä.

- Täydellinen poissaolo sosiaalisesta mediasta ja kontaktien katkaiseminen: Kun Juho menettää uskottavuutensa työntekijän tai velkojansa silmissä ja valhe paljastuu, blokkaa hän kyseisen henkilön täysin kaikista viestintäkanavista. Tässä vaiheessa ainoastaan laillinen ja rikosoikeudellinen tie on tapa, jolla hänet voi saada vastuuseen ja monesti tässäkin tapauksessa se tapahtuu niin, että Kyröläinen käyttää edustajaa sen sijaan että olisi itse keskusteluissa läsnä.

Vierailija
8/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen firma on huijarifirma. Jos olisin tiennyt sen 2 vuotta sitten, en olisi pyytänyt tarjousta. Onneksi ei ollut isosta asiasta kyse - pieni lvi-homma.

Valitettavasti asennus ei tehty kunnolla, on kuluttajariitalautakunnan päätös, jota firma ei halua noudattaa, asiakaspalvelu vain palloittelee - tee valitus netissä, joku vastaa / puhelimitse ja sähköpostitse luvataan että joku ottaa yhteyttä viikon aikana. Tätä on siis jatkunut monta kuukautta. Kukaan ei kanna vastuuta virheistä.

Jopa firman aspan osoite nettisivuillaan ei ole oikea - he muuttivat yli vuosi sitten pois.

Vierailija
9/41 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookistä löydyy myös sivu : helpdor uhrit , siellä on kaikki huijaukset ja tarinat ja joku 100 jäsentä .

Vierailija
10/41 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaks huonoa kokemusta Helpdorista. Ekalla kerralla se muuttomies tuli kuus tuntia myöhässä ja mun kaikkia siellä läsnä olleita kavereita vitutti. Jouduin jopa kutsumaan äitini apuun... ja vaan yhden pesukoneen takia.

Tokalla kerralla ne pölvästit eksy ja tässäkin on kyse pesukonekeissistä. Ei koskaan enää.

Vierailija
11/41 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pysyä kaukana. Kokemukseni Helpdorista on aivan luokaton. Remppaaja oli osin valittu sillä perusteella, että työt voitaisiin tehdä sillä viikolla, kun lapsi oli sukuloimassa ja siellä oltiin tietoisia ajoituksen tähdellisyydestä. Töistä sovittiin ja tyypin piti ilmestyä maanantaina. Ei saapunut. Soitin pomolle, joka vähän ihmetteli että missähän se viipyy. Tiistaina tyyppi tuli paikalle ja viihtyi peräti tunnin. Olimme sopineet kokopäiväisestä työstä. Keskiviikkona hän ei tullut paikalle ja torstaina teki puolitoista tuntia. Tekijää ei kerta kaikkiaan saanut kiinni, eikä pomokaan saanut häntä puhuttua paikalle. Lopulta hommat venyivät sen verran, että lapsi tuli sukuloimasta siinä vaiheessa, kun kämppä oli aivan mullin mallin ja remppa viimein käynnistymässä. Osallistuin näihin aikoihin isoon kerran vuodessa järjestettävään tapahtumaan, josta missasin osan kun piti paimentaa tyyppiä töihin.

Asensivat kattorosetin vinoon, ja kaiken kruunasi valehtelu tehdyistä työtunneista.

Vierailija
12/41 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, luin kokemuksia onneksi ennen kuin tuolta mitään tilasin, tarjouksen olin ehtinyt pyytää koska lähettelin kyselyitä about jokaiseen firmaan. Sitä tarjoustakin spämmäsivät niin että jouduin blokkaaman. Valitsin sitten ihan oikean ja hyvämaineisen lvi-firman, kallista oli mutta työ tuli tehtyä eikä tarvinnut stressata.

Vierailija
13/41 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä suosittele Heldoria. Maksu on etukäteen, ja kun ukot eivät osaneetkaan tehdä sovittua työtä, niin sopimuksen purkamisen yhteydessä et saakaan kaikkia rahoja takaisin, ainoastaan 75 %. Erittäin huono firma.

Vierailija
14/41 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti on täynnä varoitteluja tästä firmasta. Älkää olko niinkuin minä ja varatko tältä firmalta yhtään mitään lukematta tarpeeksi arvosteluja.

Ajattelin kerrankin hoitaa muuton helposti ja kavereita vaivaamatta tilaamalla muuttofirman. Alhaisen hinnan ja etukäteen maksun olisi kyllä pitänyt herättää epäilykset.

Olin saanut kaikki kamat ja huonekalut pakattua ja siirrettyä valmiiksi rappukäytävän ala-aulaan. Sitten vaan odottelemaan muuttoavun saapumista. Tarve oli yhdelle pakukyydille + kantoavulle isoihin huonekaluihin. Puolen tunnin odottelun jälkeen aloin soitella asiakaspalveluun. Pitkän jonotuksen jälkeen sain yhteyden ja asia luvattiin hoitaa pikaisesti. Mitään ei tapahdu. Soitan takaisin vielä 3 kertaa ja aina sama juttu. Ei tietoa, mutta selvittelevät pikaisesti ja soittaa vartin päästä takaisin. Ei soittanut. 2 tuntia oli mennyt ja soitin ja kerroin epäileväni huijausta ja tekeväni seuraavaksi rikosilmoituksen. Sanoivat että ei suinkaan mikä huijaus ole kyseessä, eivät vain ole saaneet muuttofirmaa kiinni. Seuraavaksi kertoi, että oho, näyttääpä siltä ettei tälle päivälle onnistu ollenkaan.

Rahat lupasivat palauttaa viikon sisällä. Mielenkiinnolla odotan, mutta enpä ihmisten kokemusten perusteella oikein usko niitä saavani.

Vierailija
15/41 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se missään Espanjassa tai muuallakaan ulkomailla ole. Ruoholahdessa juoksentelee vastaan harva se päivä. On sen verran kova vauhti, etteivät velkojat varmaan pysy perässä...

Vierailija
16/41 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt vahingossa käyttänyt tätä alustaa, Helpdooria. Harmi, etten luottavaisena suomalaisena lukenut ensin toisten ihmisten kokemuksia ko.firmasta ! Asiakaspalvelu osaa kyllä pyöritellä asiakasta pettymyksineen ! Se muistuttaa jo terapiakerhoa.

Eli tilasin remppaa ja tarjouspyyntöni rempasta kiinnitettiin alustaan, johon alkoi ottamaan yhteyttä puolivillaisia ulkomaalaistaustaisia rempparyhmiä .Mm. siivousryhmä halusi tulla tekemään remppaa, kannattaakin tutustua yritysten toimenkuvaan ennalta. Toinen ulkomaalaistaustainen porukka osaa pyöritellä laskuja niin että desimaalipilkku vaihtuu sadoista tuhansiin ! Olen NIIN pettynyt ja joudun vielä odottamaan aikani, että saan ennakkoni takaisin ! Miten tällaiset firmat saa yleensä toimia Suomessa ?

Vierailija
17/41 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin sorruin muuttostressin alla luottamaan helpdoriin ensin lukematta arvosteluita. Olin maksanut etukäteen parvekelasienpesun kello 10-12.00 ja siivoja ilmoitti 10.30 että tulee vasta 12.30 joka minulle ei käynyt koska lähden töihin. Yritin soittaa lukemattomia kertoja Helpdorin asiakaspalveluun ja laitoin sähköpostia. Vihdoin asiakaspalvelusta vastattiin ja olin jo vihainen. Vaadin rahoja takaisin ja sanoin et on huono palvelua. Lyötiin luuri korvaan ja numeroni estettiin. Ilmoittivat sähköpostilla ja sovelluksella pesun seuraavan päivän kello 21.00 koska se oli ennen muuttoaamua ainut mahdollisuus. No siivoja oli tällä kertaa hyvä ja tunnollinen mutta kertoi ettei kukaan työntekijä saa palkkojaan. Siksi eivät tulleet. Aspa ei vastaa heillekään.Minulle luvattiin korvauksia ja tuskin tulee. Mietin mihin olen yhteydessä? Poliisille vai kuluttaja-asiamieheen. Harmittaa työntekijöidenkin kohtalo.

Vierailija
18/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuten tsekata miten leveästi Helpdorin Kyröläinen asustelee Espanjassa kuluttajilta kusettamillaan rahoilla. Tässä hänen puolisonsa Liis Orgin insta: https://www.instagram.com/fitliis/

Vierailija
19/41 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötyö. Sähkömies häippäsi,lähti lomalle kesken kaiken, hänen piti lähettää toinen tilalle, ei lähettänyt, työ jäi kesken, Helpdor ei suostunut maksamaan 144 €takaisin , jonka olin etukäteen maksanut. Juttu on nyt kuluttajariitalautakunnassa käsittelyssä. jouduin palkkaamaan sähkömiehen toisesta firmasta lopettamaan työn. Varokaa Helpdoria!

Vierailija
20/41 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyshuojausta! 7 minuutin työ k

laskutettiin 40 min.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan