Väitättekö todella, että KAIKKIEN teidän miehet hoitavat lomallaan lapsensa?
Että EIVÄT vie hoitoon jos äiti on töissä? Mistä sitten johtuu, että lähipiirissäni juuri yhdessäkään perheessä noin ei ole: miehet joko "remontoivat" tai lähtevät reissuun poikaporukassa (ei tietenkään lapsia mukaan) tai vain röyhkeästi kaivelevat napaansa sohvalla sillä aikaa kun lapsi on päiväkodissa. Sorry, mutta näin on.
Kommentit (75)
Hoitaa kyllä. On itse sairauslomalla ja hoitaa siis lasta koko elokuun.
En ymmärrä mitä ihmeellistä siinä on...!?.
Olemme syntyneet 50-luvun alkupuolella eli lapsemme ovat jo aikuisia. Heidän ollessaan pieniä isä hoiti lapsia siinä, missä minäkin. Yksityinen päivähoito oli kallista; ei olisi tullut mieleenkään viedä lapsia hoitoon, jos jommalla kummalla oli vapaata tai lomaa.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 22:24"]
Ei hoida, koska sovittiin työnjako jo ennen lapsen syntymää. Lapsi on enemmän minun "projektini", mies keskittyy yritykseensä ja parisuhteeseen. Ei ole oikein isätyyppiä mutta en häntä sen vuoksi valinnutkaan.
[/quote]
Aika karua sille lapselle. Ajattelitko häntä tässä omassa projektissasi alkuunkaan? Lapsi ansaitsee syntyä vanhemmille, jotka molemmat haluavat hänet.
En tiedä ketään joka veisi lapset lomalla hoitoon, en isää en äitiä. En käsitä sitä ollenkaan. Ei kyllä ole mun tuttavapiirissä myöskään tapana kenenkään perheellisen lähteä viikon reissuille ilman perhettä, tai muutenkaan mitään ryyppyjuttuja. Ne miehet jotka tekee kotona remonttia, eivät ole samoja miehiä jotka ryyppäävät lomalla mökillä tai missään muuallakaan.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 23:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 22:24"]
Ei hoida, koska sovittiin työnjako jo ennen lapsen syntymää. Lapsi on enemmän minun "projektini", mies keskittyy yritykseensä ja parisuhteeseen. Ei ole oikein isätyyppiä mutta en häntä sen vuoksi valinnutkaan.
[/quote]
Aika karua sille lapselle. Ajattelitko häntä tässä omassa projektissasi alkuunkaan? Lapsi ansaitsee syntyä vanhemmille, jotka molemmat haluavat hänet.
[/quote]
Kyllä mies lapsen halusi ja leikkii hänen kanssaan kyllä välillä. Ja kunhan poika tuosta kasvaa, tekevät varmaan enemmänkin juttuja yhdessä. Mues ei ole vain mikään uudenaikainen pehmoiskä eikä perusta hoivaamiesesta. Tuskinpa meidän työnjaostamme mitään traumoja lapselle koituu. Jos kahden vanhemman kanssa kasvaminen on noin karua, mitä mieltä mahdatkaan olla yksinhuoltajista...
Mitäs ihmettä? Kun mä olen lomalla, on kersat mukana. Silloin tällöin pidän pankkivapaita ym, niin hoidan asioita ja lapset haen sitten tarhasta klo 1200, kun hommat on tehty. Meillä lapset on mukana siinä mitä mä teen, asioiden korjaukset you name it. Ja kyllä, sapuskat väännät toki myös, mutta kuumien juttujen kanssa tolskaaminen ei kuulu vielä mun lapsille, mutt tossa ennen kymmentä ikävuotta saavat alkaa vääntää ruokaakin meikäläisen kanssa. Ihme pellejä täällä.
Tuntemistani eronneista isistä lähes kaikki ovat kertoneet viettävänsä noin puolet lomastaan lastensa kanssa, toisen puolen ilman lapsia. Yksi isistä on yksinhuoltaja ja aina lastensa kanssa.
Minun mies hoitaa lapset kotona vapaapäivisin ja lomallakin. Ei todellakaan halua vapaapäivänä herätä aikaisin, jotta saa lapset tarhaan "ajoissa", vaan mieluiten köllivät pitkään ja nauttivat kiireettömyydestä. Miehiä on nähtävästi erilaisia, mutta en ainakaan itse suostuisi hoitamaan lapsia 24/7, jos toinen lomalla tai vapaalla. Mies hoitaa lapset myös työvuoronsa jälkeen valittamatta, jos minä eri vuorossa. Molemmat teemme vuorotyötä.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 23:44"]Minun mies hoitaa lapset kotona vapaapäivisin ja lomallakin. Ei todellakaan halua vapaapäivänä herätä aikaisin, jotta saa lapset tarhaan "ajoissa", vaan mieluiten köllivät pitkään ja nauttivat kiireettömyydestä. Miehiä on nähtävästi erilaisia, mutta en ainakaan itse suostuisi hoitamaan lapsia 24/7, jos toinen lomalla tai vapaalla. Mies hoitaa lapset myös työvuoronsa jälkeen valittamatta, jos minä eri vuorossa. Molemmat teemme vuorotyötä.
[/quote]ja lisäystä: miehen ehdotuksesta otettiin lapset kuukausi sitten pois tarhasta ja palaavat syksyllä kun vanhempi aloittaa eskarin..tai ainakin se vanhempi aloittaa ja tod.näk. vain sen eskariajan. Meillä työvuorot menee niin hyvin yksiin, että kotihoitokin onnistuu, välillä tarvitaan tunnin parin apua isovanhemmilta, jos työt menee päällekkäin. Kertaakaan ei mies ole sanonut, ettei jaksa hoitaa ja tekee sentää n.12 tunnin vuoroja.
Meillä molemmat vaihtoivat työpaikkaa viime vuoden aikana, joten kummallakaan ei ole täysiä kesälomia. Mies ottaa palkatonta vapaata että lapset saavat olla kuukauden kotona. Minulla lomaa on alle viikko ja palkattomaan ei mahdollisuutta.
Tuttavapiirissä en tiedä yhtään isää, joka veisi lomallaan lapset hoitoon.
Jos jompikumpi vapaalla, lapset eivät ole hoidossa, ihan selvä homma!
Mies myös osittaisella hoitovapaalla (esikoinen koulussa) ja on se, joka useimmiten on kipeän lapsen kanssa kotona. Kun sattuu olemaan se duunari meidän perheessä :)
En muista tiedä, mutta mun mies on lomalla lasten kanssa. Mulla ei siis tänä kesänä ole samaan aikaan lomaa mieheni kanssa, eivätkä meidän lapset ole edes yhteisiä, on vain "sun ja mun lapsia". Silti mies on heidän kanssaan ja ihan mielellään jopa.
Mukavaa kuulla että on olemassa sellasia miehiä jotka hoitavat lapsiaan. Meillä kolmosen jälkeen jäin työttömäksi ja siitä asti olen hoitanut lapset ja kaikki kodin hommat. Isyyslomat hän nukkui 3. Ja 4.syntymän jälkeen. Päivä 4.syntymän jälkeen palasi töihin. Mulla on viimeksi ollut vapaata noin 3 vuotta sitten. Ei hoitanut lapsia edes oman työttömyyden aikana. Kun olin oksennustaudissa vauvan ollessa kk:ikänen, hoiti vauvaa n.5tuntia. Kun yö koitti, , paineli nukkumaan. Ei edes kysynyt vointiani. Vaikka hän olis kotona, raahaan silti lapset mukana kauppaan ym. Koska hän ei niitä hoida. Koska hän käy töissä. Minä "vaan" kotona.
Ja 71 lisää..kyllä, olen tehnyt kantani asiasta selväksi. Harkitsen vakavasti eroa. Täysin paska mies ja isä.
No ap, kyllä tääläkin päin on paljon duunariperheitä, mutta meidän naapurustossa kaikki miehet hoitavat kyllä lapsiaan ihan yhtälailla kuin äiditkin (on sellainen pieni paikkakunta jossa ei jää mikään tulematta ilmi...). Tämä naapurusto siis Uudellamaalla. Esim. naapurin isänätämies teki suursiivouksen sillä aikaa kun vaimo oli lomalla... Oli matot pihalla tampattu, ja lattiat pesty, ja ikkunat pesty kun vaimo saapui viikon reissultaan takaisin kotiin. Minun mieheni myös hoitaa vapaapäivänään vanhan äitinsä asioita, vie pankkiin, postiin ja lääkäriin, ja siivoaa meidän koko talon, käy ruokakaupassa, ja tekee ruuat valmiiksi, kun hakee lapset tarhasta ja sitten minut töistä autolla. Meillä perheessä vitsaillaankin, että mieheni vapaapäivät ovat rankemia kuin työpäivät, koska aamu kahdeksasta alkaen juoksee pää kolmantena jalkana. Ja siis EI aina näin, mutta yleensä vapaapäivät menee asioiden hoitoon, siivoukseen... Mieheni ei harrasta mitään, ja tykkää nyhjätä kotona. Osallistuu lasten hoitoon ihan yhtäpaljon kuin minä (ehkä vähän enenmmänkin). Koska mieheni aina marmattaa, että istun liikaa koneella, ja hänelle jää lastenhoito...