Väitättekö todella, että KAIKKIEN teidän miehet hoitavat lomallaan lapsensa?
Että EIVÄT vie hoitoon jos äiti on töissä? Mistä sitten johtuu, että lähipiirissäni juuri yhdessäkään perheessä noin ei ole: miehet joko "remontoivat" tai lähtevät reissuun poikaporukassa (ei tietenkään lapsia mukaan) tai vain röyhkeästi kaivelevat napaansa sohvalla sillä aikaa kun lapsi on päiväkodissa. Sorry, mutta näin on.
Kommentit (75)
Ei voi kuin ihmetellä 12 miestä ja sanavalintoja. Mieshän ei voi olla lapsenlikka/hoitaja tms. koska hän on isä! Ei ole uhraus että hän on lastensa kanssa, kyllä se on oikeus. Tulee mieskin sen ehkä joskus tajuamaan.
Nyt on pakko sanoa, että oman tuttavapiirini perusteella olen enemmänkin ajatellut että tuollaiset miehet kuten viestissä 12 ovat nykyään jo urbaanilegendaa. Mutta ilmeisesti sitten kuitenkaan ei... Meillä pidetään lomat hieman limittäin ainoastaan siksi, että saadaan tulevalle eskarilaisellekin pidempi loma. Koululaisen kesähoito olisi järjestynyt muutenkin, mutta kiva toki hänellekin että jompi kumpi vanhemmista on 5 vko lomalla.
Häh? Kertoo todellakin enemmän sinusta ja kavereistasi tuo tuollainen touhu! Meillä 4 lasta ja todellakin lapset on lomalla, jos kumpi tahansa vanhemmista on lomalla!
Outo kaveripiiri. Meillä isä hoitaa, ei edes malta harrastaa muita kuin yhteisiä juttuja lasten kanssa.
Meillä mies hoitaa lapset lomalla. Viettää niiden kanssa myös vapaa-päivänsä. Arvostan miehessäni juuri sitä että on niin hyvä isä, on osallistunut lasten hoitoon niiden syntymästä asti.
Joo, no mä kuulun siihen luuseri porukkaan joka tehnyt lapsen sellasen miehen kanssa joka ei lomallaan hoida lastaan.
mun mies pitää lomansa aina syksyllä, eli yhteistä lomaa koululaisen kanssa ei ole. lapsen ollessa vielä päiväkodissa minä pidin lomani aina heinäkuussa pk:n ollessa kiinni. Nyt olen pienemmästä hoitovapaalla ja mies pitää taas syksyllä lomansa. on suunnitellut lapin reissua ja luodolle lähtee linnustamaan, kotona ollessaan viettää aikansa metsällä. vetoaa toki siihen että hän on kyllä käytettävissä kun käy päivällä pari tuntia kotona nukkumassa ja syömässä. Mua vähän jyrsii kun nyt kesällä on hemmetin vaikea järkätä mitään kivaa ton koululaisen kanssa kun tuo pienempi on parivuotias ja äärimmäisen vilkas, mun on turha edes suunnitella tekeväni itse mitään arkisin (voisin ottaa omaa lomaa ja käydä vaikka tyttöjen risteilyllä) kun pienemmälle ei ole hoitajaa. vituttaa ihan silmittömästi mokomankin turjakkeen helvetillinen itsekkyys. muiden miehet kun viettää lomansa perheensä tai edes lastensa kanssa, ei tämä. sanominen ei auta, tämä jätti mut kotiin viikoksi ja lähti lappiin kun tuo pienempi oli viikon ikäinen.. ainoa että koululaisen, vastasyntyneen ja eläinten hoitaminen oli vähän vaikeeta kun mulla oli käsi poikki ja kantositeessä.. mutsi tuli sitten jeesaamaan. terkkuja tutuille
Hei ap. Ja muille tiukkapipoille. Oletko sinä ja lähikamusi mamujen kanssa kimpassa? Sillä valitettavasti niillä on erillainen "käsitys" perheenä olosta. He ei ole lastensa kanssa vaan touhuaa mielummin vaikka muiden naisten kanssa ja pitää päivän selvänä että sinä tai kaverisi jotka on hankkinut lapset heidän kanssaan hoitaa ne. Ja kyllä, en todellakaan lietso mitään mamu vihaa tai muutakaan sellaista.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 21:09"]
Hei ap. Ja muille tiukkapipoille. Oletko sinä ja lähikamusi mamujen kanssa kimpassa? Sillä valitettavasti niillä on erillainen "käsitys" perheenä olosta. He ei ole lastensa kanssa vaan touhuaa mielummin vaikka muiden naisten kanssa ja pitää päivän selvänä että sinä tai kaverisi jotka on hankkinut lapset heidän kanssaan hoitaa ne. Ja kyllä, en todellakaan lietso mitään mamu vihaa tai muutakaan sellaista.
[/quote]Ei. Ihan tavallista suomalaista duunariporukkaa.
Mun exä ei olis hoitanut, mutta nyxä kyllä.
Joo, kyllä mies meillä viettää koko kuuden viikon lomansa (lomarahat vapaana) lapsensa/perheensä kanssa, ja todella mielellään viettääkin. Tänäkin vuonna.
Itse olet seurasi valinnut.
Kun lapset olivat päivähoidossa, niin sumplimme työvuoromme niin että saimme minimoitua päiväkotiajan, koska nuorin lapsi ei lainkaan viihtynyt päiväkodissa. Samasta syystä pidimme myös kesälomamme peräkkäin eri aikaan, jotta saatiin pitää lapset mahdollisimman paljon kotona. Samoin parin ensimmisen kouluvuoden aikana pidettiin kesälomat eri aikaan, ettei lapset joudu olemaan yksin kotona. Se oli sellainen vaihe elämässä.
Taidetaan puhua tuollaisista 60-luvulla syntyneistä ja sitä vanhemmista miehistä, jos eivät osallistu peheen arkeen.
t. mies
Oi minun mieheni on hoitanut lapset lomillaan ja vapaapäivinään aina, kun olen itse ollut esim koko kesän töissä. Hän on myös ollut osittaisella hoitovapaalla, sekä pitänyt isäkuukauden aina ja silloinkin lapsiin keskittyen. Olen itse jopa työskennellyt yhden isäkuukaden ajan. Ja vieläkin: mies on usein se, joka jää sairaita lapsiamme hoitamaan.
Näin sitä vaan ap on monenlaisia miehiä olemassa. Kannattaisi valita tarkkaan, ennen kuin lapsentekoon alkaa.
Tietenkin hoitaa, eihän tuollaisesta edes keskustella. Mies on lapset tehnyt yhdessä kanssani, joten hänellä on yhtäläinen v
astuu. Enkä kyllä tunne ketään, joka ei näin tekisi, ei tulis mieleenkään. t.hyvin hämmästynyt
Sulla on ap kummallinen ystäväpiiri. Meillä mies on tietysti ollut lomillaan lasten kanssa (nyt jo isoja), sekä isyyslomalla, vanhempainvapaalla että hoitovapaalla ja sitten lopuksi osittaisella hoitovapaalla. Ei kaikki tietenkään ole, mutta näin meillä, muiden puolesta en voi vastata.
Ollaan molemmat koko kesä lomalla, mä palaan töihin syksyllä ja mies jatkaa "lomailuaan" kahden lapsen kanssa kotosalla. Muista en tiiä, eikä kiinnostakkaa. Perheitä ja tilanteita on erilaisia.
Tämä on nyt ensimmäinen kesä kun mieheni pitää kesäkaudella lomaa ylipäätään. Viikon siitä lomasta hän on luvannut olla lasten kanssa. Tämä on ihan uusi ja outo juttu. Tähän mennessä olen itse ollut kesä, syys, joulu, talvi ja pääsiäislomat lasten kanssa. Meillä on iso talo ja mökki, jotan mieheni ylläpitää ja hoitaa lomansa. Kyllä minä vahdin lapset. Vanhanaikasta ehkä, mutta toimivaa.
Tämä on nyt ensimmäinen kesä kun mieheni pitää kesäkaudella lomaa ylipäätään. Viikon siitä lomasta hän on luvannut olla lasten kanssa. Tämä on ihan uusi ja outo juttu. Tähän mennessä olen itse ollut kesä, syys, joulu, talvi ja pääsiäislomat lasten kanssa. Meillä on iso talo ja mökki, jotan mieheni ylläpitää ja hoitaa lomansa. Kyllä minä vahdin lapset. Vanhanaikasta ehkä, mutta toimivaa.
Itsestään selvää on, että kun mulla tai miehellä on loma, niin myös lapsilla on loma. Meillä on lomat vähän limittäin, lapset saavat pidemmän loman.
Totta kai on lapsensa kanssa. Samoin on koko kaveripiirissä. Ihan absurdi ajatuskin, ettei olisi!