Kumpi vie lapsen huomenna eskariin?
Miten teillä tehtäisiin tai kuinka mielestänne on "oikein" tehdä?
Perheessämme toisella aikuisella on lomapäivä huomenna, toisella on työpäivä. Lapsella on vika eskaripäivä(=juhlat, eli lapsi todellakin haluaa huomenna eskariin).
Saako aamu-uninen lomailija nukkua huomenna pitkään ja töihin menijä vie lapsen eskariin kahdeksaksi (aiemmin ei voi mennä) ja ajaa sitten tuhatta ja sataa ehtiäkseen töihin suunnilleen ajoissa.
Vai meneekö se töissäkävijä rauhassa töihin (vaikka vähän ajoissakin, että pääsee lähtemään myös aikaisin) ja lomailija raahautuu viemään lasta hoitoon? Tämän jälkeen voi jatkaa unia halutessaan.
Kyse on yhdestä päivästä, eli mikään parisuhdekriisi ei tässä ole kyseessä, kunhan kysyn. ;)
Kommentit (57)
Ihan vaan koska viestisi oli niin johdatteleva: töihinlähtijä. Anna miehes nukkua rauhassa, sä joudut heräämään aikasin enivei. Kerroppa miten te ootte onnistunu tässä sillon kun molemmat on ollu töissä? Ootteko pelannu kivi sakset paperia, et kumpi myöhästyy töistä tänään?
Riippuu onko tehnyt 6 päivää putkeen yövuoroa ja nyt viikon ainoa loma vai tekeekö ihan normivuoroa ja koko viikonloppukin vapaana. Ensimmäisessä vaihtoehdossa töihin menevä veisi, jälkimmäisessä lomalainen.
Periaatteessa lomailija. Toisaalta, saattaisin itse hyvin viedä, jos mies lomailisi. Saisi nukkua pitkään, kun itse joudun kuitenkin heräämään. Tekisin mielelläni miehelleni sen. Yleensä hän lähtee aina aikaisemmin, kuin minä. Menen itse kuitenkin aina vasta ysiksi töihin ja lapsi herää kuitenkin hyvissä ajoin, ei tule kiire. Ei siis olisi meillä ongelma, voisin hyvin viedä.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 17:37"]
Samalla töihin menevä voi lapsenkin viedä, ellei pomo satu olemaan mikään nihilisti..
[/quote]
OT. Tiedätkö sä mikä on nihilisti?
Minä vien aina, kun ei ole sitä toista aikuista, joten tuollainen ongelma ei ole tuttu¨minulle. En voi auttaa sinua, paitsi jos tulen viemään lapsenne?
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 17:38"]Meillä ei lapsi päätä, meneekö eskariin tai ei.
Kun toinen on lomalla, on lapsikin. No ehkä juhlat on poikkeus.
Mutta se, joka lähtee jokatapauksessa, vie lapsen. Ja se, joka on kotona, hakee lapsen aikaisin.
[/quote]
näin meilläkin
Ei eskariin ellei lapsi välttämättä halua. Tehkää jotain kivaa yhdessä, mennä vaikka uimahalliin. Aikoinaan lapseni oli paljon pis eskarista, katsoin ulos ja jos oli ruma ilma niin soitin että tännän ei tulla , pidetään ommoo lommoo. Olin näes työtön ja oli kiva välillä pitää vapaapäiviä lapseni kanssa ja menimme milloin puistoon, milloin kyläiltiin jossa lapsia, reissun päällä. Tosin ei tainnut oppia lukemaan ainakaan sujuvasti vasta koulussa oltuaan muutaman päivän luki oikein sujuvasti hurri vitsikirjaa.
Jos mä joutuisin kuitenkin heräämään aikasin, niin veisin lapsen ja antaisin miehen nukkua. Ja jos ite olisin lomalla, niin veisin siltikin, koska mies menee aamukuuteen töihin, joten eivät ehkä huolis lasta sinne eskariin siihen aikaan...
Lomailija hoitaa lapsen. Lomalla ollaan töistä, ei perheestä ja siihen liittyvisti velvollisuuksista. Lomailija voi tulla vaikka päiväunille kotiin, jos ei muuten päivää jaksa.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 17:38"]Meillä ei lapsi päätä, meneekö eskariin tai ei.
Mutta se, joka lähtee jokatapauksessa, vie lapsen. Ja se, joka on kotona, hakee lapsen aikaisin.
[/quote Mahollisimman aikaisin ettei saa ylimääräistä omaa aikaa äiti yhtään. Sehän olisi kamalaa jos äiti saisi yhden lomapäivän yksin tai isä.
Eikö aikuisen kuulu jäädä sinne juhlaan myös?
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 12:23"][quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 17:38"]Meillä ei lapsi päätä, meneekö eskariin tai ei.
[/quote Mahollisimman aikaisin ettei saa ylimääräistä omaa aikaa äiti yhtään. Sehän olisi kamalaa jos äiti saisi yhden lomapäivän yksin tai isä.
[/quote] Niinpä
Ei eskariin jos on vanhempi kotona!!
vanhemmat päättää ei lapsi.
Yksi päivä. Sama kai se, kumpi vie, vai eikö kumpaakaan kiinnosta?
Meillä ei lapsi päätä, meneekö eskariin tai ei.