Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokeiltiin uutta harrastusta - mies ei edes yrittänyt :(

Vierailija
29.05.2014 |

Miehellä on ollut alusta alkaen negatiivinen suhtautuminen geokätköilyyn tai ylipäänsä vähän kaikeen, mitä ollaan yritetty tehdä yhdessä. Kun saavuttiin kätkölle seisoskeli tumput suorina, kun kännykän GPS:n mukaan oltiin juuri kätkön kohdalla. Katseli vain ympärilleen ja kun ei löytänyt kätköä paikalla seisomalla, haukkui koko systeemin typeräksi ajanhaaskaukseksi ja kusetukseksi. Itse valitsi listalta kätköt. Toinen oli aloittelijakätkö, eikä edes sitäkään löydetty, kun iski jarrut päälle ja alkoi kärttämään, että kyllä sen kätkön pitäisi löytyä tuosta vain käsiä likaamatta. Ja kun kännykkäkin näyttää, että pitäisi olla tuossa kohtaa, niin ei voida etsiä lähiympäristöstä "kun ei se voi olla siellä".

Hänen kun ei pahemmin huvita edes lähteä lenkille, niin kuvittelin, että tämä olisi mukavampi tapa saada liikuntaa siinä yhdessä tekemisen ohella. Meillä ei ole pahemmin varaa harrastella mitään kallista. Kumpikin oltiin ekan kerran liikenteessä. Ärsyttää, kun toinen suhtautuu niin ennakkoluuloisesti kaikkeen, eikä mitään uutta voida kokeilla. Miten tuollaisen äkäpussin kanssa voi ylipäänsä harrastaa mitään yhdessä?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmiset täällä nillittää ettei tarvi tehä mitään yhessä? Millasia teiän parisuhteet oikeen on? Kyllä mä ainakin haluan harrastaa ja tehdä ja olla kumppanini kanssa. 

Vierailija
42/88 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:36"]

Mies, joka ei kykene olemaan aloitteellinen elämässä, miten oletan hänen pystyvän jakamaan vastuuta lasten kanssa ja keksimään heille tekemistä, kun kerran hän ei kykene keksimään itselleenkään mielekästä tekemistä?

[/quote]

Onko mies siis sanonut, ettei hänen elämänsä ole mielekästä, vai oletatko niin, koska hän pitää eri asioista kuin sinä? Monille ihmisille nimittäin riittää aivan hyvin se paikallaan olo ja hiljaisuus, ja kaikenlainen puuhastelu ja väkinäiset aktiviteetit ovat vain häiriötekijöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:20"]

Miten mistään voi tykätä, jos ei edes yritä? Miksei tää mies olis voinut sen verran tsempata, et ois edes vähän koittanut innostua, kerta oli sinne kätkölle asti selvinnyt? 

[/quote]

En ole koskaan ymmärtänyt, mitä tarkoittaa, että "koettaa innostua" jostakin. Ihminen joko pitää siitä, että ajetaan metsäpolun päähän, kävellään mäntyiselle harjoille ja etsitään GPS-signaalin perusteella jotakin eväsrasiaa, tai sitten hän ei pidä siitä. Onko joillakin ihmisillä tosiaan niin huono itsetuntemus, että he eivät tiedä, muuttaisiko se varvikossa kävely heidän mielipidettään harrastuksen mielekkyydestä?

[/quote]

Me kyllä etsittiin kätköjä ihan kaupunkiympäristöstä, sillä metsään ei miestä mitenkään saa raahattua. Ajattelin, että edes sen verran viitsisi, kun sehän olisi melkein kuin lenkillä olemista, omana lisänä vain tuo kätkön etsiminen. Sen tiedän, ettei miestä metsään tai mihinkään risukkoon saa ilman, että asiasta tarvitsee puhua. Kävin hakemassa meille viime syksynä pakkasen täyteen vattuja. Miestä ei kiinnostanut tulla edes mukaan. Ihmetteli, että miksi teen niin, mutta kiinnostipa syödä keskellä talvea vattupiirakkaa. Olivat ne vieläpä isompia kuin pakastealtaan vatut.

Vierailija
44/88 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, nyt sinulle selvisi, että miehesi ei pidä geokätköilystä. Jospa lakkaisit "kuvittelemasta", että tiedät miestä paremmin, mistä hän pitäisi. Se kun ei selvästikään oikein toimi.

Vierailija
45/88 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, nyt sinulle selvisi, että miehesi ei pidä geokätköilystä. Jospa lakkaisit "kuvittelemasta", että tiedät miestä paremmin, mistä hän pitäisi. Se kun ei selvästikään oikein toimi.

Vierailija
46/88 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:36"]

Mies, joka ei kykene olemaan aloitteellinen elämässä, miten oletan hänen pystyvän jakamaan vastuuta lasten kanssa ja keksimään heille tekemistä, kun kerran hän ei kykene keksimään itselleenkään mielekästä tekemistä?

[/quote]

Onko mies siis sanonut, ettei hänen elämänsä ole mielekästä, vai oletatko niin, koska hän pitää eri asioista kuin sinä? Monille ihmisille nimittäin riittää aivan hyvin se paikallaan olo ja hiljaisuus, ja kaikenlainen puuhastelu ja väkinäiset aktiviteetit ovat vain häiriötekijöitä.

[/quote]

Ihmisinä olemme monella tapaa erilaisia, mutta meissä on myös paljon samaa. Eräällä tavalla ruudun tuijottaminen kahdeksan tuntia päivässä työpäivän jälkeen on mielekästä, mutta kun sitä tahtoisi tehdä välillä jotakin yhdessä. Mieheltä olen kysynyt, mitä hän haluaisi tehdä yhdessä, mutta kun hän ei itse keksi. Sen vuoksi yleensä kaikki ehdotukset tulevat minulta ja olen yrittänyt huomioida kyllä hänenkin mielenlaatunsa, minkä vuoksi yleensä päädymme katsomaan telkkaria. Emmekä puhu tai kommunikoi paljoa mitenkään. Muuten olen ja vietän aikana yksin. Se sopii minulle suurimman osan ajasta, mutta tahtoisin edes viikossa kerran pari seksin lisäksi yhteistä aikaa ja tehdä jotakin .

Vierailija
47/88 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:01"]

Miten tuollaisen äkäpussin kanssa voi ylipäänsä harrastaa mitään yhdessä?

[/quote]

Miksi edes pitäisi ? Kuvailemasi äkäpussin kaltaisia ihmisiä löytyy molemmista sukupuolista ja yritykset muuttaa heidän "eniten-vituttaa-kaikki" -asennetta ovat suurimmaksi osaksi ajanhukkaa. Parempi keskittää oma rajallinen elämä - ja varsinkin nuoruus - niihin ihmisiin jotka osaavat ottaa elämän ja sen tuomat mahdollisuudet käyttämisen arvoisena lahjana.

[/quote]

Koska haluan, että tässä suhteessa on muutakin kuin se, että toinen istuu koko loppupäivän tietokoneella ja tulee puolen yön aikoihin sänkyyn. Siksi yritän tässä saada meidät tekemään asioita yhdessä. Jos me loppuikämme aiomme olla yhdessä, ei se vain mene niin, että istutaan koneella töiden jälkeen, ei tehdä eikä puhuta mitään ja katsotaan ruutua ja jokaikinen päivä on samanlainen seuraavat 50 vuotta.

[/quote]

Mikset sä jätä tollasta äijää? Mitä sä saat suhteelta, jossa toinen vaan nuokkuu koneella.

Vierailija
48/88 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellista miten tyhmiä vastauksia ketju täynnä, tämä esimerkkinä :O

Eihän ap kuvitellut mitään, yritti keksiä yhteistä tekemistä! Eikä sitä voi mitenkään tietää mistä a.) itse, b.) joku toinen tykkää ENNEN KUIN KOKEILEE.

Tosi ikävä asenne ap:n miehellä. Voi olla, että kätköily on tyhmää, mutta kyllä jokainen nyt kerran voi kokeilla ja tsempata.[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:49"]

[/quote]

Vierailija
49/88 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:13"]

Miehesi ei "yrittänyt", koska hän ei pidä geokätköilystä. Ihmiset eivät nimittäin pidä samoista asioista. 

[/quote]

Minäkään en pidä kaikista asioista. Esimerkiksi en pidä siitä että aikuiset ihmiset kiukuttelevat pikkulasten tavoin jos joku ei nyt satu olemaan aivan 100% mukaisesti oman mielen mukaisesti.

[/quote]

Vapaa-ajanharrastusten on tarkoitus olla mukavia. Miksi ihmeessä kukaan käyttäisi vapaaehtoisesti aikaa ja vaivaa sellaiseen puuhaan, josta ei lainkaan pidä?

[/quote]

Juurikin näin. Itsekin olen tutustunut uusiin ja ennalta tuntemattomiin harrastusmuotoihin jotka eivät sitten ole olleet minun juttuni. Ensikokeilun jälkeen olen mielipiteeni ilmoittanut - eikä kukaan ole siitä vetänyt herneitä nokkaan. Se mitä en ole tehnyt on lapsenomainen "mää-en-tykkää-tästä" -kiukuttelu kesken yrittämisen. Näiden kiukkunysväreiden kanssa elämisestä ei jää muuta kuin vitutus - parempi hakeutua ajoissa aikuisempaan seuraan.

Vierailija
50/88 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:49"]

[/quote]

Kerropa sitten, mitä meille enää jää kokeiltavaa, kun mies ei innostu oikein mistään ja rahaa ei kauheammin ylimääräiseen ole?

Vierailija
51/88 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että niin. Kaikki ehdotukset tulemaan, mitä pariskuntana voi yhdessä tehdä. Mieluiten jokin sellainen, mikä ei maksa paljoa tai on mieluiten ilmaista. Voin kyllä sanoa, että aika paljon ollaan jo kokeiltu.

Vierailija
52/88 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:56"]

Eihän ap kuvitellut mitään, yritti keksiä yhteistä tekemistä! Eikä sitä voi mitenkään tietää mistä a.) itse, b.) joku toinen tykkää ENNEN KUIN KOKEILEE.

Tosi ikävä asenne ap:n miehellä. Voi olla, että kätköily on tyhmää, mutta kyllä jokainen nyt kerran voi kokeilla ja tsempata.[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:49"]

[/quote]

[/quote]

Tuossa on pari erillistä ongelmaa. Moni reagoi välittömästi ärtyneesti ja painostaen tähän ongelmaan, ja se saattaa olla juuri syy, miksi mies on niin puhditon. Jos häntä on lapsena törkitty ja yritetty aktivoida, se tulee mieleen, ja alkaa täydellinen jurnuvastarinta. Toisaalta mies saattaa tiedostamattaan nimenomaan ruokkia toisessa tätä äitiasennetta voidakseen sitten julistaa, etten tahdo. Eli hän toivoo, että hänet haalittaisiin mukaan tavalla, joka ei painosta.

Reagoin geokätkökatastrofin kaltaisesti, kun minut viedään lenkille. Se on suoraa seurausta lapsuudesta, kun minut laitettiin seuraamaan perässä, kun äiti halusi jonkun tuttavan kanssa hiihtämään tai kävelylle. Kerran suksittiin jäällä, tuuli kovaa, jää oli kivikovaa ja lumi tuiskunnut pois. Minulla oli senaikaiset lastensauvat, joiden muovipää oli täysin hyödytön niissä oloissa, enkä päässyt eteenpäin kuin kävellen sukset jalassa, ja askelpituus oli minimaalinen, koska muuten suksi lähti taaksepäin. Aikuiset räpättivät edellä, eivätkä edes vilkaisseet, pysynkö perässä. Taisin kuitenkin moitteet saada, että mikä maksaa.

Onnekseni minulla on psykologiystävä, joka ihmetteli koiralenkillä taantumistani ja kysyi, miksi raahaan jalkojani niinkuin joku varhaisteini ja muutun kärttypääksi. Siihen asti en edes tajunnut tekeväni niin, ihmettelin vain, miksi en oikein nauti ulkoilusta. Nykyisin voin käydä lenkillä jopa omasta halusta, mutta into on edelleen laimea, ja hoppuisen oloinen kaveri vie ilon tyystin.

Aloittajan olisi ilmeisesti lähdettävä siitä, että miehen on itse keksittävä, mihin mennään ja mitä tehdään. Jo se suunnittelutyön omiminen voi herättää miehen siilipuolustuksen, etenkin jos hän on riippuvainen vakio-ohjelmastaan ja siksi kärttyinen ja pelokas aina joutuessaan pois kotoaan.

Sen nyt ymmärtää, ettei kukaan halua vittää viittä vuosikymmentä hiiritelineen seurana, joten aloittajan olisi syytä lähteä miettimään tilannettaan ihan toisesta näkökulmasta kuin miehen aktivoinnin kannalta.

Vierailija
53/88 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän aloittajan harmin. Mäkin tykkäisin harrastaa yhdessä. Tai ei nyt välttämättä edes harrastaa sanan varsinaisessa merkityksessä mutta tehdä jotain yhdessä (muuta kuin kotitöitä, telkkarinkatsomista tai seksiä) edes pari kertaa kuussa. Vois olla eri asioitakin, vaikka kumpikin sais kerran per kk valita yhden yhteisen tekemisen muttakun ei niin ei. Kotiarki on ihanaa mutta olen päätynyt siihen, että harrastaa täytyy yksin ja ystävien kanssa. Harmittaahan se välillä, vois parisuhdettaankin piristää yhdessä tekeminen, mutta eihän se piristä jos tekeminen on niin helkutin vaikeaa.

Vierailija
54/88 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Oletko tosissasi? Totta kai ihminen voi tietää etukäteen,  pitääkö geokätköilystä vai ei. Kaikki eivät tietenkään tiedä etukäteen kaikkia mieltymykaiään,  mutta kullä minä olen ainakin tiennyt etukäteen,  pidänkö purjehtimisesta (en) tai vaikkapa neppiksestä (kyllä). 

Vierailija
55/88 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:13"]

Miehesi ei "yrittänyt", koska hän ei pidä geokätköilystä. Ihmiset eivät nimittäin pidä samoista asioista. 

[/quote]

Minäkään en pidä kaikista asioista. Esimerkiksi en pidä siitä että aikuiset ihmiset kiukuttelevat pikkulasten tavoin jos joku ei nyt satu olemaan aivan 100% mukaisesti oman mielen mukaisesti.

[/quote]

Vapaa-ajanharrastusten on tarkoitus olla mukavia. Miksi ihmeessä kukaan käyttäisi vapaaehtoisesti aikaa ja vaivaa sellaiseen puuhaan, josta ei lainkaan pidä?

[/quote]

Juurikin näin. Itsekin olen tutustunut uusiin ja ennalta tuntemattomiin harrastusmuotoihin jotka eivät sitten ole olleet minun juttuni. Ensikokeilun jälkeen olen mielipiteeni ilmoittanut - eikä kukaan ole siitä vetänyt herneitä nokkaan. Se mitä en ole tehnyt on lapsenomainen "mää-en-tykkää-tästä" -kiukuttelu kesken yrittämisen. Näiden kiukkunysväreiden kanssa elämisestä ei jää muuta kuin vitutus - parempi hakeutua ajoissa aikuisempaan seuraan.

[/quote]

Mies kokeili geokätköilyä eikä pitänyt siitä. 

Vierailija
56/88 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestiko kuvittelet että miehes muuttuu aktiivisemmaksi jos sä raahaat miehen mukaan sun keksimiin harrastuksiin?

Vierailija
57/88 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti! :D Nainen polvillaan maassa huutaa: "Täällä se kätkö on!" Mies vilkuilee eri suuntiin tumput suorina ja valittaa, että eikös lähdettäisi jo. Nainen haluaa kaivaa aarteen esiin, mies ei. Mies haluaa lähteä, nainen ei. Omat harrastukset on jees. :)

Vierailija
58/88 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Olet väärässä. Ap sanoi itse kuvitelleensa,  että mies pitäisi geokätköilystä. Lue huolellisemmin jatkossa! 

Vierailija
59/88 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 16:27"]

[/quote]

[/quote]

Olet väärässä. Ap sanoi itse kuvitelleensa,  että mies pitäisi geokätköilystä. Lue huolellisemmin jatkossa! 

[/quote]

En kyllä mielestäni sellaista kirjoitanut tai sitten kirjoitin puuta heinää. Kuvittelin, että tämä olisi jotain, mitä VOISIMME tehdä yhdessä. Se ei ole sama asia kuin, että kuvittelen miehen tykkäävän jostainkin asiasta kuin hullu puurosta. Tietysti olisi kiva, jos sellainen asia löytyisi, mutta kun mies sanoi, että uiminen olisi kiva, eikä lähde uimaan edes omin päin, yksin tai yhdessä kun se on mahdollista niin mitäpä siinä on muuta tekemään kuin nostaa kädet ilmaan.

Vierailija
60/88 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 16:26"]

Oikeestiko kuvittelet että miehes muuttuu aktiivisemmaksi jos sä raahaat miehen mukaan sun keksimiin harrastuksiin?

[/quote]

Kuvittelen, että löytäisimme sitä kautta yhteyden ja mies oivaltaisi, että olisi ihan kiva keskustella ja tehdä jotain yhdessä tässä meidän suhteessa. En välitä mistään hullunaktiivisesta miehestä.Tykkään siitä, että toinen on kotihiiri, itsekin olen, mutta kun toinen on niin omassa kuoressaan, niin suoraan sanottuna vituttaa.