Nyt olen nähnyt alapäitä synnytyksen jälkeen.
Ja ainakaan heti synnytyksen jälkeisinä päivinä alapäässä ei näy muuta edroa normaalin kuin mahdolliset epparin/repeämän ompeleet. Muuten on ihan tavallisen näköinen torttu.
Olen joutunut katsomaan ihan kohtuullisen läheltä kun on pitänyt tarkistaa haavaa ja jälkivuotoa. En siis ymmärrä miksi täällä jotkut hullut mesoaa synnytyksen pilaavan alapään?!?
(Itse en ole päässyt yhtään ipanaa alakautta ponnistamaan, kun oloen joutunut sektioon.)
Kommentit (3)
No voin kertoa että mitään ongelmia itelleni ei ainakaan ole synnytyksestä tullut, oikeastaan päinvastoin, sillä orgasmeja saan huomattavasti helpommin kuin ennen ;)
Mulle synnytys teki parannusta kans seksielämään ja tuntemuksiin. Sitäkin tietoa ilmeisesti pihdataan. Mutta parempi niinkin kai, ettei ne sitten, joilla ei käy niin, pety. Itselle se oli ainakin iloinen yllätys, jota en kyllä odottanut.
No on sullakin jutut. Paljon kenenkään alapäät kiinnosta ja tuskin se päälle päin näkyy jos on vaikka virtsanpidätysongelmia tai löysyyttä, josta täällä aina jaksetaan vauhkota.
Sitä paitsi kyllä se raskaus jo itsessään tekee oman osansa vahingoista jos niitä pysyvästi tulee.