Kokeiltiin uutta harrastusta - mies ei edes yrittänyt :(
Miehellä on ollut alusta alkaen negatiivinen suhtautuminen geokätköilyyn tai ylipäänsä vähän kaikeen, mitä ollaan yritetty tehdä yhdessä. Kun saavuttiin kätkölle seisoskeli tumput suorina, kun kännykän GPS:n mukaan oltiin juuri kätkön kohdalla. Katseli vain ympärilleen ja kun ei löytänyt kätköä paikalla seisomalla, haukkui koko systeemin typeräksi ajanhaaskaukseksi ja kusetukseksi. Itse valitsi listalta kätköt. Toinen oli aloittelijakätkö, eikä edes sitäkään löydetty, kun iski jarrut päälle ja alkoi kärttämään, että kyllä sen kätkön pitäisi löytyä tuosta vain käsiä likaamatta. Ja kun kännykkäkin näyttää, että pitäisi olla tuossa kohtaa, niin ei voida etsiä lähiympäristöstä "kun ei se voi olla siellä".
Hänen kun ei pahemmin huvita edes lähteä lenkille, niin kuvittelin, että tämä olisi mukavampi tapa saada liikuntaa siinä yhdessä tekemisen ohella. Meillä ei ole pahemmin varaa harrastella mitään kallista. Kumpikin oltiin ekan kerran liikenteessä. Ärsyttää, kun toinen suhtautuu niin ennakkoluuloisesti kaikkeen, eikä mitään uutta voida kokeilla. Miten tuollaisen äkäpussin kanssa voi ylipäänsä harrastaa mitään yhdessä?
Kommentit (88)
Oletko kysynyt mieheltä, mikä olisi sellainen harrastus jota tykkäisi tehdä yhdessä?
Se etsii jo uutta suhdetta, kun sinä et halunnut neljää lasta.
Mikä pakko on harrastaa yhdessä? Harrastaako kuitenkin jotain, vai yritätkö ylipäänsä saada harrastamaan jotakin ja luulit, että se auttaisi, että teette sen yhdessä?
En mäkään kovin helpolla innostu, jos joku toinen on päättänyt mun puolesta, että kokeillaan nyt tätä tai tuota.
eli halusit miehen mukaan likaamaan kätensä? Jos olit kohdalla niin miksi sinä et tonkinut ympäristöä?
Taisi mies kuvitella, että geokätköily olisi vain tekniikan räpeltämistä puhtain käsin :)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:01"]
Miten tuollaisen äkäpussin kanssa voi ylipäänsä harrastaa mitään yhdessä?
[/quote]
Miksi edes pitäisi ? Kuvailemasi äkäpussin kaltaisia ihmisiä löytyy molemmista sukupuolista ja yritykset muuttaa heidän "eniten-vituttaa-kaikki" -asennetta ovat suurimmaksi osaksi ajanhukkaa. Parempi keskittää oma rajallinen elämä - ja varsinkin nuoruus - niihin ihmisiin jotka osaavat ottaa elämän ja sen tuomat mahdollisuudet käyttämisen arvoisena lahjana.
Miehesi ei "yrittänyt", koska hän ei pidä geokätköilystä. Ihmiset eivät nimittäin pidä samoista asioista.
Eli sinä olet päättänyt, että nyt teidän on PAKKO harrastaa jotain YHDESSÄ. Ei toimi kaikissa suhteissa. Miks pitäis harrastaa pariskuntana jotain yhdessä? Miks harrastus ei voi olla sitä 'omaa' aikaa ja tekemistä?
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:13"]Miehesi ei "yrittänyt", koska hän ei pidä geokätköilystä. Ihmiset eivät nimittäin pidä samoista asioista.
[/quote]
Miten mistään voi tykätä, jos ei edes yritä? Miksei tää mies olis voinut sen verran tsempata, et ois edes vähän koittanut innostua, kerta oli sinne kätkölle asti selvinnyt? Sen sijaan piti kiukuttelullaan pilata ap:nkin ilo. Kyllä itseänikin vituttais, jos yrittäisin keksiä yhteistä tekemistä ja toinen olis tollanen ääliö. Kaikki ei tykkää samoista asioista, mutta se ei olis ollut mitään tältä mieheltä pois, että ois edes yrittänyt innostua, edes tuon yhden kerran. Kyllä ainakin itse oon kokeillut ja harrastanut useita lajeja ystävieni ja mieheni vuoksi, vaikka olisikin ollut niin, ettei ko. laji lempparini olisikaan. Tällöin tärkeintä on ollut kiva yhdessäolo.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:08"]
Oletko kysynyt mieheltä, mikä olisi sellainen harrastus jota tykkäisi tehdä yhdessä?
[/quote]
Joo. Vastaus oli "uiminen". Viimesen viiden vuoden aikana ollaan käyty tasan kaksi kertaa uimassa MINUN aloitteesta. Itse kävin jossain vaiheessa päivittäin uimassa. Sanoin, että voi tulla mukaan. Ei oma-alotteisesti lähde mihinkään. Hän ei ole tänä aikana käynyt itse ollenkaan uimassa.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:10"]
Mikä pakko on harrastaa yhdessä? Harrastaako kuitenkin jotain, vai yritätkö ylipäänsä saada harrastamaan jotakin ja luulit, että se auttaisi, että teette sen yhdessä?
En mäkään kovin helpolla innostu, jos joku toinen on päättänyt mun puolesta, että kokeillaan nyt tätä tai tuota.
[/quote]
Olen puhunut tästä geokätköilyn kokeilemisesta puolitoista vuotta. Lupasi, että voidaan joo joskus kokeilla. Ja ei, mies ei harrasta oikein mitään muuta kuin netistä videoiden katsomista. Tulee töistä ja istuu loppuajaksi tuolille ja on netissä. Toivoisin, että tekisimme jotain yhdessäkin. Yleensä asia menee siihen, että tehdään kerran jotain yhdessä ja sitten asia unohtuu kokonaan.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:11"]
eli halusit miehen mukaan likaamaan kätensä? Jos olit kohdalla niin miksi sinä et tonkinut ympäristöä?
[/quote]
Minä tongin ympäristöä, mies seisoi ja olipa siinä nokkospuskakin, johon tönsin käteni. Sitten kun olin menossa siihen kohtaan, jossa piilo ilmeisesti oli niin mies sanoi, että ei se siellä ole kuitenkaan ja aloitti kiukuttelun.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:01"]
Miten tuollaisen äkäpussin kanssa voi ylipäänsä harrastaa mitään yhdessä?
[/quote]
Miksi edes pitäisi ? Kuvailemasi äkäpussin kaltaisia ihmisiä löytyy molemmista sukupuolista ja yritykset muuttaa heidän "eniten-vituttaa-kaikki" -asennetta ovat suurimmaksi osaksi ajanhukkaa. Parempi keskittää oma rajallinen elämä - ja varsinkin nuoruus - niihin ihmisiin jotka osaavat ottaa elämän ja sen tuomat mahdollisuudet käyttämisen arvoisena lahjana.
[/quote]
Koska haluan, että tässä suhteessa on muutakin kuin se, että toinen istuu koko loppupäivän tietokoneella ja tulee puolen yön aikoihin sänkyyn. Siksi yritän tässä saada meidät tekemään asioita yhdessä. Jos me loppuikämme aiomme olla yhdessä, ei se vain mene niin, että istutaan koneella töiden jälkeen, ei tehdä eikä puhuta mitään ja katsotaan ruutua ja jokaikinen päivä on samanlainen seuraavat 50 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:13"]
Miehesi ei "yrittänyt", koska hän ei pidä geokätköilystä. Ihmiset eivät nimittäin pidä samoista asioista.
[/quote]
Hän ei ole edes kokeillut. Enkä minäkään ollut kokeillut, enkä suhtautunut asiaan mitenkään maanisesti, vaan halusin, että tekisimme yhteistyötä ja jotain yhdessä. Miksi pitää suhtautua asiaan heti negatiivisesti? Kyllä minä suostuisin edes kokeilemaan, jos hän ehdottaisi jotain.
[/quote]
Minäkään en pidä kaikista asioista. Esimerkiksi en pidä siitä että aikuiset ihmiset kiukuttelevat pikkulasten tavoin jos joku ei nyt satu olemaan aivan 100% mukaisesti oman mielen mukaisesti.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:14"]
Eli sinä olet päättänyt, että nyt teidän on PAKKO harrastaa jotain YHDESSÄ. Ei toimi kaikissa suhteissa. Miks pitäis harrastaa pariskuntana jotain yhdessä? Miks harrastus ei voi olla sitä 'omaa' aikaa ja tekemistä?
[/quote]
Kysymys ei ole siitä, että olisi PAKKO harrastaa jotain yhdessä. Kysymys on siitä, että HALUAISIN tehdä EDES JOTAIN yhdessä. En halua möllöttää päivän jälkeen neljän seinän sisällä, koska haluan elämässä olevan muutakin kuin telkkarin tai tietokoneen ruutu ja toinen ei ole millään tavalla aloitteellinen muuttaakseen tilannetta. Minusta on ihan ok, että tietokone ja telkkari on olemassa. Molempia käytän itsekin ja nautin siitä, mutta minua turhauttaa, ettemme tee yhdessä pariskuntana mitään muuta kuin harrasta seksiä ehkä kerran viikossa ja vaihdamme päivässä ehkä pari sanaa: "Mitä haluat, että syödään?" Ja toinen vastaa "En tiedä."
Haluan, että tällä elämällä tehdään jotakin. Mies, joka ei kykene olemaan aloitteellinen elämässä, miten oletan hänen pystyvän jakamaan vastuuta lasten kanssa ja keksimään heille tekemistä, kun kerran hän ei kykene keksimään itselleenkään mielekästä tekemistä?
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:20"]
Miten mistään voi tykätä, jos ei edes yritä? Miksei tää mies olis voinut sen verran tsempata, et ois edes vähän koittanut innostua, kerta oli sinne kätkölle asti selvinnyt?
[/quote]
En ole koskaan ymmärtänyt, mitä tarkoittaa, että "koettaa innostua" jostakin. Ihminen joko pitää siitä, että ajetaan metsäpolun päähän, kävellään mäntyiselle harjoille ja etsitään GPS-signaalin perusteella jotakin eväsrasiaa, tai sitten hän ei pidä siitä. Onko joillakin ihmisillä tosiaan niin huono itsetuntemus, että he eivät tiedä, muuttaisiko se varvikossa kävely heidän mielipidettään harrastuksen mielekkyydestä?
Ja kyllä, oma aika on arvokasta ja introverttinä nautin todella paljon yksinolosta. Mutta miksei voi antaa aikaa parisuhteellekin ja kehittää samalla sen kommunikaatiota? En halua olla 24/7 yksin parisuhteessani. Haluan, että puolisoni pystyy luottamaan ja tukeutumaan minuun ja kykenemme tekemään asioita yhdessä ja selviytymään tilanteista, jotka elämä eteen heittää.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:33"]
[/quote]
Minäkään en pidä kaikista asioista. Esimerkiksi en pidä siitä että aikuiset ihmiset kiukuttelevat pikkulasten tavoin jos joku ei nyt satu olemaan aivan 100% mukaisesti oman mielen mukaisesti.
[/quote]
Vapaa-ajanharrastusten on tarkoitus olla mukavia. Miksi ihmeessä kukaan käyttäisi vapaaehtoisesti aikaa ja vaivaa sellaiseen puuhaan, josta ei lainkaan pidä?
Vähän kuin suunnistamista. Aikalailla sama periaate.