Miten kysyä, häpeääkö mies minua?
Miten voisin kysyä mieheltä tai selvittää jollain muulla tavalla, että häpeääkö hän minua antamatta täysin säälittävää kuvaa itsestäni?
Haluan selvittää asian oman hyvinvointini ja itsetuntoni vuoksi. Miksi olla miehen kanssa, joka tunnu olevan ylpeä minusta, vaikka seurastani nauttiikin? Tiedän, että on olemassa miehiä, jotka esittelisivät minua ylpeänä.
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 14:17"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 14:11"]
Mitäpä jos kysyisit ihan suoraan?!
T: mies joka on sitä mieltä et kiertely ja vihjailu on typerää.
[/quote]
Ja rehellinen vastaus tulee varmasti??
[/quote]
No ei välttämättäkään, mutta mitä hävittävää? Jotain tuolla voisi kuitenkin voittaa.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 13:50"]
Minä häpeän miesystävääni. En kuitenkaan myöntäisi sitä, jos hän joskus jostain kumman syystä keksisi kysyä aiheesta.
[/quote]
Miksi ihmeessä sitten olet hänen kanssaan? Puoliso on kuitenkin se henkilö, jonka voi itse valita tai olla valitsematta.
Ja miten häpeäminen ilmenee?
[/quote]
En ole näiden kolmen vuoden aikana esitellyt häntä vanhemmilleni. Kukaan työkaverini ei ole tavannut häntä. En koskaan kommentoi/tykkää hänen asioitaan FB:ssä, enkä myöskään toivo hänen kommentoivan omalla seinälläni. Haluan pitää oman asuntoni.
[/quote]
Miksi haluat olla hänen kanssaan? Rakastatko häntä? Nautitko seurasta? Etkö saa ketään muuta?
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 14:03"]
Mutta tottahan tuo on, ettei kukaan vastaisi tuohon kysymykseen rehellisesti.
Ehkäpä vertaan itseäni liikaa hänen eksäänsä, menestyneisiin kaverihin ym.
Siksi tuntuukin hankalalta. Ja miten asian voisi edes ottaa puheeksi ilman kamalaa parkumista ja itsesääliin vajoamista?
Ja kun mies nyt ihan selvästi saisi naisen, jota kehtaisi esitellä, miksi tyytyä johonkin, mitä täytyy hävetä? En ymmärrä piru vie!
[/quote]
No tee hyvä tavaton joku testi. Laita hänet sellaiseen tilanteeseen jossa hän osoittaa mitä todella ajattelee.
Onhan sinun kohdattava tunteesi joka tapauksessa.
Nosta leukasi ylös, nauti elämästä, älä tuhlaa sitä surkutteluun. Jos mies sinut joskus jättää niin so what, ei ëlämä siihen lopu. Nyt näytät sille miehelle närhen munat ja alat varmaksi ja tietoiseksi itsestäsi. Olet huippu mukava ja elät täysillä. Kestää sitä mies tai sitten ei, mutta älä kuoppaa itseäsi.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 13:50"]
Minä häpeän miesystävääni. En kuitenkaan myöntäisi sitä, jos hän joskus jostain kumman syystä keksisi kysyä aiheesta.
[/quote]
Miksi ihmeessä sitten olet hänen kanssaan? Puoliso on kuitenkin se henkilö, jonka voi itse valita tai olla valitsematta.
[/quote]
En ole näiden kolmen vuoden aikana esitellyt häntä vanhemmilleni. Kukaan työkaverini ei ole tavannut häntä. En koskaan kommentoi/tykkää hänen asioitaan FB:ssä, enkä myöskään toivo hänen kommentoivan omalla seinälläni. Haluan pitää oman asuntoni.
[/quote]
Miksi haluat olla hänen kanssaan? Rakastatko häntä? Nautitko seurasta? Etkö saa ketään muuta?
[/quote]
Olen tottunut häneen, hän on kiva, hauskaa ja helppoa seuraa. En ole rakastunut, mutta en usko, että välttämättä rakastuisin enää kehenkään muuhunkaan. Uskoisin saavani muitakin, ainakin iskuyritysten perusteella.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 14:03"]
Mutta tottahan tuo on, ettei kukaan vastaisi tuohon kysymykseen rehellisesti.
Ehkäpä vertaan itseäni liikaa hänen eksäänsä, menestyneisiin kaverihin ym.
Siksi tuntuukin hankalalta. Ja miten asian voisi edes ottaa puheeksi ilman kamalaa parkumista ja itsesääliin vajoamista?
Ja kun mies nyt ihan selvästi saisi naisen, jota kehtaisi esitellä, miksi tyytyä johonkin, mitä täytyy hävetä? En ymmärrä piru vie!
[/quote]
No tee hyvä tavaton joku testi. Laita hänet sellaiseen tilanteeseen jossa hän osoittaa mitä todella ajattelee.
Onhan sinun kohdattava tunteesi joka tapauksessa.
[/quote]
Hyvä idea. Pitää vaan keksiä jotakin.
Olen ajatellut, että jos hän haluaa minut johonkin mukaan ja esitellä ihmisille, niin kyllä hän silloin itse pyytää. Siksi en ole halunnut itse kysyä, voisinko tulla mukaan tai ehdotella tapaamisia hänen tuttujensa kanssa. Tällöin hän olisi painostettu eikä toimisi omasta tahdostaan. Sama fb-julkistuksen kanssa. Ja mistä sen tietää, jos fb:n suhdestatuksen piiloittaisi kaikilta muilta kuin minulta, jos se laitettaisiin minun toiveesta?
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 14:08"]No miksi hän ei sitten vuoden jälkeen ole esitellyt kuin siskolle ja muutamalle kaverille?
Ja alkuaikoina jätti kokonaan esittelemättä minut, jos törmäsimme kaupungilla hänen tuttuihinsa. Hänen sosiaalisessa mediassa en näy millään tavalla.
ap
[/quote]
Ehkä hän ei ole sitoutunut sinuun muutoin kuin tyttöystävänä. Hän varmaan viihtyy seurassasi ja saa seurustelustanne tyydytystä, mutta ei halua sitoutua sinuun loppuelämän ajaksi.
Lyhyen kuvauksesi perusteella kuulostaa tältä. Itseäsi säästääksesi ei varmaan kannata miettiä tai kysellä asiaa sen tarkemmin. Jos olet rohkea, voit toki kysyä mihin päin hän näkee teidän suhteenne kehittyvän. Muutoin kannattaa luottaa omaan intuitioon ja tehdä päätöksiä, jotka tukevat sinua saavuttamaan omat päämääräsi.
ihmisissä, jotka häpeävät puolisoaan muuten kuin hetkellisesti (jos esim. käyttäytyvät jossain tilanteessa huonosti) on mielestäni jotain vikaa. Terveellä itsetunnolla varustettu ihminen kyllä kehtaa esitellä kumppaninsa, jos ylipäätään haluaa olla tämän kanssa.
Ap, sano miehellesi että haluaisit tavata hänen ystäviään. Jos ei onnistu niin siinä on sinulle vastaus.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 14:31"]
Nosta leukasi ylös, nauti elämästä, älä tuhlaa sitä surkutteluun. Jos mies sinut joskus jättää niin so what, ei ëlämä siihen lopu. Nyt näytät sille miehelle närhen munat ja alat varmaksi ja tietoiseksi itsestäsi. Olet huippu mukava ja elät täysillä. Kestää sitä mies tai sitten ei, mutta älä kuoppaa itseäsi.
[/quote]
Ihana viesti! Jättämistä enemmän pelkään sitä, että hän jatkaa kanssani häpeillen. Haluan olla ylpeä itsestäni, mutta se on vaikeaa, jos se "kaikkein tärkein" henkilö ei tunnu olevan.
Vähän loukkaannun, kun ei kutsunut mukaan yksiin iloisiin juhliin, jossa kertoi jälkikäteen olleen paljon porukkaa. Sen sijaan kysyi samana päivänä, haluaisinko hänet seuralaiseksi pienimuotoisiin hautajaisiin. WTF?!!
Olen muuten keskustellut siitä, mihin suuntaan mies haluaa suhteemme etenevän. Sanoi olevansa tosissaan ja puhuu leikillään(?) myös lastenteosta ja enemmänkin yhteenmuutosta, vaikka se ei nyt heti ole mahdollista.
ap
Parisuhteemme on kaikin puolin erittäin toimiva, silti mieheni häpeää minua toisinaan. Olemme tietyissä tilanteissa hyvin erilaisia ja mieheni ei hoitaisi kaikkia tilanteita samalla tavalla, kuin minä koen ne tarpeelliseksi hoitaa. Hän sanoo suoraan häpeävänsä minua ja minä sanon suoraan sen olevan hänen oma ongelmansa. Hän ei välttele tilanteita joissa joutuu minua häpeämään, eikä hän estä minua toimimasta parhaaksi näkemälläni tavalla. Tilanteissa häpeä näkyy hiljaisuutena, eikä häpeämisestä ole koskaan tullut riitaa, enkä koe itseäni millään tavalla huonommaksi hänen häpeänsä vuoksi. Osaan käyttäytyä miehelleni tärkeissä tilanteissa niin, ettei hänen tarvitse pelätä joutuvansa häpeämään.
Häpeä on yksi monista tunteista, eikä se mielestäni sopivassa mittakaavassa ole ongelma parisuhteessa. Minun parisuhteeseeni kuuluu myös negatiiviset tunteet. Häpesin miestäni eilen, otin häntä kädestä kiinni, kun tunnistin tunnetilakseni häpeän, tämän jälkeen tunsin ylpeyttä, vaikka tilanne häpeämisen kannalta muuttui vain pahemmaksi.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 14:26"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Olen tottunut häneen, hän on kiva, hauskaa ja helppoa seuraa. En ole rakastunut, mutta en usko, että välttämättä rakastuisin enää kehenkään muuhunkaan. Uskoisin saavani muitakin, ainakin iskuyritysten perusteella.
[/quote]
...jatkuu: häpeän hänen ulkonäköään ja moukkamaista, öykkärimäistä käytöstään.
Minä 25 ja mies pari vuotta vanhempi.
ap
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 14:42"]
ihmisissä, jotka häpeävät puolisoaan muuten kuin hetkellisesti (jos esim. käyttäytyvät jossain tilanteessa huonosti) on mielestäni jotain vikaa. Terveellä itsetunnolla varustettu ihminen kyllä kehtaa esitellä kumppaninsa, jos ylipäätään haluaa olla tämän kanssa.
Ap, sano miehellesi että haluaisit tavata hänen ystäviään. Jos ei onnistu niin siinä on sinulle vastaus.
[/quote]
Olen tavannut hänen joitain ystäviään, serkkujaan ym. Hänellä on toinen kaveripiiri, jossa kaikki on tosi menestyneitä, hyvännäköisiä ym. Heistä en ole tavannut ensimmäistäkään.
ap
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 14:17"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 14:11"]
Mitäpä jos kysyisit ihan suoraan?!
T: mies joka on sitä mieltä et kiertely ja vihjailu on typerää.
[/quote]
Ja rehellinen vastaus tulee varmasti??
[/quote]
En tiedä sinusta, mutta minulla ei ole tapana puhua valheita.
[/quote]
[/quote]