Miten kysyä, häpeääkö mies minua?
Miten voisin kysyä mieheltä tai selvittää jollain muulla tavalla, että häpeääkö hän minua antamatta täysin säälittävää kuvaa itsestäni?
Haluan selvittää asian oman hyvinvointini ja itsetuntoni vuoksi. Miksi olla miehen kanssa, joka tunnu olevan ylpeä minusta, vaikka seurastani nauttiikin? Tiedän, että on olemassa miehiä, jotka esittelisivät minua ylpeänä.
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 13:50"]
Minä häpeän miesystävääni. En kuitenkaan myöntäisi sitä, jos hän joskus jostain kumman syystä keksisi kysyä aiheesta.
[/quote]
Miksi ihmeessä sitten olet hänen kanssaan? Puoliso on kuitenkin se henkilö, jonka voi itse valita tai olla valitsematta.
Ja miten häpeäminen ilmenee?
Kysy suoraan. Humalaiselta mieheltä vastaus saattaa irrota helpommin.
Törkeää, jos hän häpeää sinua. Jos hän häpeää sinua, niin vaihda miestä.
Kerro vähän lisää teistä ja siitä, miksi ajattelet miehesi sinua häpeävän? Häpeääkö hän naamaasi, vaatteitasi, ryhtiäsi, ääntäsi, puheitasi, koulutustasi, ammattiasi, vanhempiasi...mitä? Miten sen huomaat?
Tuskimpa on tarpeen kysyä, eikö sen muka aisti tai muuten huomaa?
Kysy mielummin miksi?
Olen nätti, mutta en ehkä tarpeeksi kaunis, kuten hänen eksänsä.
Olen fiksu, mutta en ilmeisesti riittävän.
Olen koulutettu, mutten ilmeisesti riittävän menestynyt.
Eli monen mielestä näpsäkkä pakkaus. Kaikki on suhteellista, mutta mies on tottunut vähän eri tasoon. Meitä yhdistävät asiat eivät ole niitä, jotka muut ihmiset ymmärtävät.
ap
Ajan mittaan ilmenee häpeääkö mies.
Tästä syystä minä inhosin sisareni miestä kun halveksi häntä.
Anna pitkät jos vasta olet tutustumassa ja havaitset sellaista. Ei ainakaan tämä ukko hellittänyt vaan tuli pahemmaksi.
Mutta tottahan tuo on, ettei kukaan vastaisi tuohon kysymykseen rehellisesti.
Ehkäpä vertaan itseäni liikaa hänen eksäänsä, menestyneisiin kaverihin ym.
Siksi tuntuukin hankalalta. Ja miten asian voisi edes ottaa puheeksi ilman kamalaa parkumista ja itsesääliin vajoamista?
Ja kun mies nyt ihan selvästi saisi naisen, jota kehtaisi esitellä, miksi tyytyä johonkin, mitä täytyy hävetä? En ymmärrä piru vie!
Mulle nyt jotenkin tulee se olo, että se olet sinä itse joka häpeää sinua, ei miehesi.
No miksi hän ei sitten vuoden jälkeen ole esitellyt kuin siskolle ja muutamalle kaverille?
Ja alkuaikoina jätti kokonaan esittelemättä minut, jos törmäsimme kaupungilla hänen tuttuihinsa. Hänen sosiaalisessa mediassa en näy millään tavalla.
ap
Kuinka kauan olette olleet yhdessä?
Oletko aiemmissa suhteissasi tuntenut vähäpätöisyyttä?
Voisiko kaikki olla huonon itsetuntosi syytä?
Mitäpä jos kysyisit ihan suoraan?!
T: mies joka on sitä mieltä et kiertely ja vihjailu on typerää.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 14:08"]Jos rakastaa, ei häpeä.
[/quote]
Kyllä minä häpeän joitakin puolisoni piirteitä vaikka rakastankin.
Olet vakipano. Katselee siinä sivussa tulevaa vaimoaan jostain muualta. Ei halua vaikuttaa varatulta kenenkään silmissä, jotta voi vaihtaa sinut lennosta.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 14:08"]
No miksi hän ei sitten vuoden jälkeen ole esitellyt kuin siskolle ja muutamalle kaverille?
Ja alkuaikoina jätti kokonaan esittelemättä minut, jos törmäsimme kaupungilla hänen tuttuihinsa. Hänen sosiaalisessa mediassa en näy millään tavalla.
ap
[/quote]
No tuo nyt on moukkamaista ja huonoa käytöstä, josta saat ja sinun pitääkin suuttua. Minä en sulattaisi a) sitä, että minut jätetään esittelemättä, kun olen paikalla ja b) sitä, että miehen fb-tiedoissa ei lue parisuhteessa x:n kanssa. Sano suoraan, että loukkaa, älä ole kynnysmatto.
Olemme olleet nyt vuoden yhdessä.
Olen aikaisemmissakin suhteessa joskus huonoina hetkinä ihmetellyt, mitä toinen minussa näkee. Eli itsetuntoni on ainakin jossain määrin huono. Mutta en todellakaan ole epäillyt häpeää! Yleensä olen kyllä ymmärtänyt arvoni ja mies on ollut se, joka on suhteen jälkeen jäänyt kaipaamaan. Aikasemmat mieheni ovat siis esitelleet minua ylpeänä ja muistaneet kehua, mitä ilmeisesti kaipaan. Eivät he ehkä ole olleet niin menestyneitä ja komeita kuin nykyiseni.
ap
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 14:11"]
Mitäpä jos kysyisit ihan suoraan?!
T: mies joka on sitä mieltä et kiertely ja vihjailu on typerää.
[/quote]
Ja rehellinen vastaus tulee varmasti??
Olette ilmeisesti aika nuoria? Vaikuttaa aika teiniltä touhulta miehen puolelta. Ajattelematonta tai kieroa.
Minä kysyin suoraan poikaystävältäni häpeääkö hän minua, kun sain eräästä asiasta paljon puolijulkistakin kritiikkiä. Olin osin antanut aihetta kritiikkiin ja häpeään, mutta en mitenkään täysin mokannut itseäni. Tietyssä suhteessa olin jopa rohkea. oma itseni ja sain samasta asiasta myös ihailua.
Tällaisella hetkellä, kun jaoin voimakkaasti ihmisten mielipiteitä ja sain enimmäkseen kritiikkiä, huomasin että miestä hermostutti liikkua seurassani, ja muutenkin hän oli allapäin. Kysyin suoraan ja sain vastauksen suoraan:"En voisi sanoa että häpeän, mutta jotain sinne päin." eli joo.
Edelleen olen kyseisen miehen kanssa yhdessä. Ei se että kumppani nolostuu puolestasi/takiasi, tarkoita sitä että hän on täysin surkea. Joskus asiat ovat oikeasti nolostuttavia ja raskaita. Mutta jos se on jatkuvaa ja systemaattista niin sitten olisin huolissani. Kysy suoraan!!
Minä häpeän miesystävääni. En kuitenkaan myöntäisi sitä, jos hän joskus jostain kumman syystä keksisi kysyä aiheesta.