Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*-*- SYYSNOLLANELJÄ TIISTAI -*-*

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lisäätkö kahviin kanelia??vai myydäänkö sellasta??

kukkuu:Täältä myös ääni keitolle ja suolaselle..

jatu,makeanhimoissaan

Vierailija
22/43 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidin Kukkuun omaa keittoajatusta todella hyvänä. Nimimerkillä aina nälkäinen.. Jollet laita keittoa niin yksivaihtoehto voisi olla kahvipöytään ei niin perinteiset pikkupitsat. Eli isosuisella mukilla tms. painelee pohjat ja täytteet mitä tulee mieleen. Plussaa pikkupitsat voi tehdä jo etukäteen pakkaseen.

Aavis, oletteko kaataneet kesannot vai saatteko niistä rehua talveksi?

Hih, ei puistoilla. Lähinpään puistoon 23km. Omassa pihassa keinut, hiekkis, liukumäki ja leikkimökki.

Sinin tutittomuus sujuu mainiosti. Taustailen ahkerasti, näppiksille seuraavaksi illalla. Rosa tuskailee nytkin sylissä.

Lia75

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on hauska lukea puistoilevien tuskailuita siitä että kun puistossa ei ollutkaan ketään muita.. Heh, eipä ole täälläkään koskaan ketään muita. Paitsi tänään tuli kaveri tenavineen käymään. Kyllä olikin mukavaa. Ei tarvinnut itse hokea sitä tule hyvä kakku- matraa! :-)

Vierailija
24/43 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku teistäkin varmasti muilta palstoilta luki miten pian plussan jälkeen aloin vuotamaan ja olin heti maani myynyt.

Tänään kuitenkin uusinta ultrasta löytyi pienen pieni alkio ja sydämen syke.Mittaa vaivaiset 5,6mm.

Vuotoa on yhä mutta lääkäri valoi uskoa että kaikki sujuu parhain päin.

la siirtyi muutamia päiviä eteenpäin,ollen nyt 25.3.07

Naama yhtä aurinkoa mutta hyvin varovaisesti yhä!

L+5 ja sitkeä sissi massussa 6+2

Vierailija
25/43 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luen täältä ehdotuksia Kukkuun ristiäis/tuparipöytään, slurps. Minäkin kannatan keitto+salaatti-yhdistelmää! Sekä kahvipöytään sitten pientä suolaista ja makeaa (kakku) lisäksi. Täällä tullut jo yllinkyllin ehdotuksia. Suolaiset piirakat ovat helppoja ja nopeita. Juustotarjotin ja vierelle patonkia, voileipäkeksejä, tms. on nopea. Vihanneksia + dippejä (tosin vihannesten kuoriminen ja pilkkominen voi olla työlästä ja tylsää mutta ainahan sen voi delegoida innokkaille isovanhemmille :) )

Pinossa tulee miljoona ehdotusta mutta eikös niin olekin hyvä, Kukkuu. Sen kuin vain nappaat sopivimmat menuuseen.

Lila, sehän siinä onkin puistoissa ja pihoilla niin mukavaa kun on niitä kavereita niin ettei äidin tarvi hokea tuota mantraa :) Ainakin olen huomannut sen, että nyt kesäaikaan kun olemme joskus olleet kahdestaan ulkosalla, on tyttö kimpussani ihan koko ajan. Kun muita lapsia alkaa ilmaantumaan näkösälle, ei jaksa enää äidin seura kiinnostaa ...

Tilasin juuri tytölle ajan kampaajalle, voih. Tytön hiukset ovat aivan järkyttävä reuhka enkä minä osaa niille mitään tehdä. Niin, tämä on vasta meidän ensimmäinen kampaajareissu. Nyt vasta tytön päässä on sen verran ainesta että sille jotakin kannattaa tehdä.

Alli

Vierailija
26/43 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen pongannut ihan sellaista kanelikahvia valmiina, olikohan Robertsin valikoimissa. Mutta saahan sitä aromia itsekin kun lisää kahvinporojen sekaan kanelia.

Alli (kysy mitä vain kahvista :) )

Vierailija
27/43 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makoilen sohvalla läppäri sylissä ja maha on täynnä jätskiä. Kanelikahvi kiinnostaa muakin.. Nea nukkuu ja nukutus oli kurjaa taas supistelun kanssa. Pitäis siirtää sisälle nukkumaan, mitähän siitäkin tulee.. Lauantaina omaan huoneeseen siirto edessä, nyyh ja hui!

Puistoillaan aina kun ilmat sallii ja ellei ole mukavampaa tekemistä. Jos mulla ois oma piha, josta haaveilen, niin en todelle puistoon niin usein menisi! Kun oiskin se piha, ni helpottais nykyistä tilannetta hurjasti! Oon raivona puiston vesialtaalle, kun Nean perässä pitää sit juosta, ku se kiinnostaa. Lisäki karkailee kallioille, jotka johtaa Keskuspuistoon ja mä en PYSTY juoksemaan perässä. Puistoilu päättyi tänään siihen, et Nea juoksi veteen kengät jalassa...

Kukkuu, suolaista ehdottomasti! Ei kukaan jaksa niitä kuivakakkuja ja pitkopullia syödä! Ruokaisa salaatti, lapsille just noi nakit ja lihapullat ja keitto ois myös hyvä. Mul ois ihan ohje, jos kiinnostaa kesäkurpitsakeitto! On sosekeittoa..nam! Tein sitä just eilen! Mies sanoi hyi, en syö kurpitsaa. Äsken soittelin töihin ja kysyin, miltä keitto maistui, oli sikahyvää kuulemma! :) No ohje tässä jok.tap. jos joku haluaa tehdä, ei oo mitään laihisruokaa kuitenkaan!

1 iso kesäkurpitsa

1 iso purjo

1litra vettä

1 kasvis/yrttiliemikuutio

tuoretta basilikaa oman maun mukaan (ei välttämätön)

1-2 valkosipulinkynttä

ripaus mustapippuria

reilu puolet Koskenlaskijajuustoa (levitettävää)

loraus ruokakermaa

Pilkotaan kasvikset kiehumaan, liemikuutio sekaan, soseutetaan. Lisätään juusto. Lopuksi valkosipuli, mustapippuri ja kerma, annetaan vielä kiehahtaa. Aivan ihanan samettista ja suussasulavaa! Patonkia vaikka lisukkeeksi! Nam! Kannattaa testata! :-)

Itkuhälyttimestä kuuluu räpellystä, ei kai Nea vielä herää..en kyl enää jaksa vaunuja vatkata! Sit on kyl kiukkunen ja väsynyt jos nyt jo herää, ei voi mitään! Tänään pitäs suunnata kirjastoon, ku mies tulee töistä. Oikein odotan, et saan jotain hyvää lukemista. Ja Nekku kirja-hirviölle myös!

Tsemppiä työhön menijöille!

Nyt se heräs, moi!

Enkeli1 ja Nea+minivauva rv 24+3

Vierailija
28/43 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin viestisi vasta jälkeenpäin. Ihanaa, että kaikki oli sittenkin hyvin ja pieni sydämensyke näkyi!! Peukut pystyssä että kaikki menee jatkossakin hienosti!!

Alli (ja nyt poistun oikeasti...)

Vierailija
29/43 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leannalle hali!Toivotaan että pieni että pysyy sitkeästi masussa!

Alli:Typyllä saattas olla vuoden päästä tarvetta kampaajalle..ehkä...

Nälkä tulee täälläkin,edessäni näen kaikki syömiset mitä täällä on listattu..

Niin,tuli mieleen et Pilekö kirjotteli uudesta sohvasta ja tupareista??! :-)

Kohat pitäs itiksee lähtä ja täällä vaa istun..mut tänää tuli syksyn jumppalistat ja niitä tutkailen,ei vaikuta niin hyvälle ku keväällä..Nyt mietin et pitäskö joogaa kokeilla...pähkälen vain...

jatu

Vierailija
30/43 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen pino vasta selvitetty :)

Ynis, en pääse terdelle, lapset mulla viikonlopun ja voipi olla ettei musta vielä ole terassille pitämään hauskaa :(

Tän päivän jutut vielä lukematta, täytyy sapuskaa mennä laittamaan.

Hilu

Vierailija
31/43 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan vaan suodatinpussiin porojen sekaan ihan tavallista maustekanelia ja hyvää on. Olen kyllä kanssa nähnyt ihan valmiinakin, mutta yleensä ne on tosi kalliita. Oikeasti mulla auttaa makean himoon.

Lila, eipä meillä kesantoja ole ollenkaan. Meidän tilanne on vielä parempi kuin monen naapurin, mutta ei enää pitkään, jos ei ala toinen kierros rehua kasvamaan. Ja siihen tarvitaan äkkiä vettä! Auttaiskohan sadetanssi?

Aavis ja Motti

Vierailija
32/43 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala nälkä ja kaikki jutut täällä liittyy ruokaan... onneksi on kohta riisit ja jauhelihakastikkeet valmiina. Tota samettisen pehmeää kesäkurpitsakeittoa kokeilen kyllä vielä tällä viikolla, se kuulosti hyvälle. Ja ristiäismenukeskusteluun sanon, että mulla kans aina nälkä, eli kannatan suolaista ja lisää suolaista, makeaa sitten vähemmän kahvin kanssa. Esim. keitto ja salaatti + patonki + kakku ja kahvi kuulostaa hyvälle, kuka ei keittoa tahdo olkoon ilman. Myös minipizzat tai suolainen piirakka maistuisivat. Itse tarjosin syyspojun ristiäisissä aikoinaan mm. minikarjalanpiirakoita (cocktail-piirakat) munavoilla, jotain suolaista piirakkaa, joku kahvinmakuinen juustokakku ja lisänä makeaa olikohan omenapiirakkaa, keksejä ym. ym. Menu riippuu myös paljon siitä tuleeko vieraat kaukaa vai läheltä, onko lapsia jne. Juhlissa on aina kuuma, muista varata myös kylmiä juomia riittävästi (joskus kesäjuhlissa saa vain kahvia, ja hiki virtaa).

olikohan mulla jotain asiaakin....? En muista enää, menen syömään.

Ainiin Leanna, pidän peukut pystyssä masuasukin puolesta!

äitikuu

Vierailija
33/43 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leanna. Olipa ihana uutinen :) Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Puistoja ei täällä ole. Omassa pihassa lapset päineen leikkii. Joskus käydään koulun pihalla. Onneks seuraa löytyy täältä netistä.

Ristiäisiin ilman muuta jotain suolaista. Me on menty aina ihan perussetillä. Ensin ruoka, sitten kaste ja lopuks kahvit. Ruokana hirvikeittoa, leipää ja juustoa. Kahvin kanssa täytekakku, pullakranssi, pikkuleipiä, tummaa ja vaaleaa kaatokakkua. Iikan ristiäisissä pullakranssi meni kaikki, muuta jäi.

Lilalle jaksuja Rosan allergioitten kanssa.

Saatiin viimein otettua tavallisetkin vaunut esille ja Iika ulos päikkäreille. Tupliin ei oikein voi laittaa, kun Pekka sitte niissä koko ajan kiipeilee.Mutta tuplilla tehdään sitte äitintuuletuslenkkejä.

Esikoinen lähtee kohta appiukon kanssa iltarasteille, kun mies on järjestelyvuorossa. Siinäpä se onkin päivä vierähtäny.

T@hti ja lapsoset

Vierailija
34/43 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samalla liputan Kukkuulle myös keitto-salaatti-pikkusuolainen -tarjoilun puolesta. Meillä anoppi halusi väen vängällä tuoda ristiäisiin pullakranssin. Arvaa vaan, montako palaa meni?

Kanelikahvi kuullostaa hyvälle. Pitänee testata. Laihduttajille makeanhimoa vievät myös sokerittomat mehukeitot, joilla itse aina yritän mahaani täyttää. Hyvä aasinsilta aiheeseen, vaaka näytti tänään -4 kg vähemmän kuin kaksi viikkoa sitten. Hyvä minä :)

Mekään ei hirveästi puistoilla. Omasta pihasta löytyy tällä hetkellä tosin vain hiekkalaatikko ja leikkimökki. T toistaiseksi ollut hyvin tyytyväinen tähänkin tarjoiluun.

Ja Böö tähänkin väliin, sillä tulin oikeasti vain kurkkaamaan. Ja tähän sitten jumituin...

Mimmu ja mukelot x3

Kerrottakoon vielä, että Neiti yrittää kovasti nousta puuta vasten seisomaan! Ja on oikeasti jo onnistunutkin siinä touhussa kohtalaisen hyvin. Aika rientää.... Tai sitten joku on käynyt vaihtamassa vauvani isompaan sellaiseen!

Vierailija
35/43 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tämän enempää en suostu enää ilmoittamaan :)

Mimmu, hieno homma tuo -4 kg! Hyvähyvä.

Tulin vain ilmoittamaan että meidän tyttönen teki tänään elämänsä ensimmäiset kuperkeikat :) Muuta ei sitten näköjään tänään halua tehdäkään. Huutaa väliin " keikkaa, hauskaa" . Ja mua naurattaa :) Mallin oppi ilmeisesti isommilta lapsilta tuolla pihassamme.

Alli

Vierailija
36/43 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- huomaatteko, mä taidan olla oikeesti vähän aikuisseuraa vailla, kun täällä kokoajan roikun. Onneksi täällä on aina kahviseuraa, ja vielä erittäin hyvää sellaista! ;)

Kanelikahvin lisaksi vaihtelua saa laittamalla kardemummaa kahvinpuruihin. Nam. Ne valmiit on oikeesti munkin mielestä kalliita, mutta joskus, siis toooosiharvoin ostan, esim. pentikillä on ihania kahvisekoituksia, tuliaiskahvikohan se on se yks tosi hyvä...

.. (puhelin soi, hain kahvin)...

Hyvää tuli! Kaneli ei maistu, mutta tuoksuu ihanasti! Suosittelut!

Jatulle, Joogaa kannattaa ilmanmuuta kokeilla ellet ole aikaisemmin joogannut. Ne ryhmät vaan täyttyy yleensä HETI kun joku ilmottautuminen alkaa, eli ole nopea! Joogata voi kuka vaan ja se on tosi tehokasta, ja erilaisia jooga-lajeja on monia eli jokainen löytää varmasti itselleen sopivimman. Plussana on, että myöhemmin kun liikkeet oppii voi joogata kotonakin, jos ei pääse lähtemään jokakerta ulos, mulla ainakin kun mies pitkiä iltoja töissä ja en pääse aina lähteen jumpalle.... Itse aloitin tavallisella Hatha-joogalla työväinopiston alkeiskurssilla joskus aikoinaan, mutta kun olin tottunut käymään hikijumpissa kaipasin lisää haastetta, en osannut nauttia siitä rentoutumisesta ja venytyksistä, siirryin aika pian astangajoogaan ja se on ehdottomansti mun laji! Mulla auttoi selkä- ja niskakipuihin ja jäykkiin lihaksiin, toi notkeutta ja hyvää mieltä. Jooga-lajeja on muitakin, kokeilemaan vaan! Nyt mulla ko harrastus ollut vähän tauolla, ekaks syystaaperon raskaus keskeytti ja vauva-aikana ei tullut mentyä, ja nyt tää, mut aattelin mennä kyllä syksyllä äitiysjoogaan, tuossa tren keskustassa on tosi hyvä joogakoulu, jossa viihdyn. Jos sais vähän liikkuvuutta tuohon muuten niin jäykkään selkään. Lisäks aattelin käydä kerran viikossa äitiysjumpassa jossakin, en vaan vielä tiedä minne sitä menis (pitäis olla lähellä, parkkipaikkoja, aikataulut sopia jne.).

Mimmu.k, mahtavaa tuo sun pudotus! Mä oon Niin lihonut, että neuvolan täti varmaan listii mut ens käynnillä... Ei siinä muuta mutta kamala laihdutusurakka on sit edessä ens kesänä...

Haenpa lisää kahvia.

Niin ja Lila, unohdin jo aikaisemmin sanoa, että joo, nähdään vaan!! Hyvä idea! Löytyykö muita, joita kiinnostais Tampere-treffit??

äitikuu

Vierailija
37/43 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoiluihin kannan minäkin korteni kekoon:) Suolaista kannatan! Meidän juhlissa makea ei juuri tee kauppaansa, vaan suolainen on aina maistunut. Mutta voihan toki olla jotain kahvin kanssa syötävää suolaista! Mutta onko tarkotus syödä vain ristiäisten yhteydessä, miten ilta? Vaikka iltapäivällä syötäiskiin kunnolla, niin illalla voi olla taas nälkä:)

Ajatukset lakkasi kulkemasta...

T: Ynis

Vierailija
38/43 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin pinon pätkissä, Böitä siis noin viisi. Mies ja pojat lähtivät telttaretkelle ja palaavat huomenna, me ollaan Lillin kanssa ihan naisissa kotona. Päivällä kävin töissä - työinto ei saanut tulta alleen - ja yliopistolla jättämässä Tärkeitä Papereita. Äidin omaa aikaa? Ja nyt kun miesväki on retkellä niin minä voisin siivota? Mieli tekisi mutta en tiedä sittenkään...

Lillin huoneen katosta tuli hieno :-) paljon hienompi kuin osasin toivoakaan. Toinen maalikerros siihen kuitenkin pitäisi vielä vetää, ehkä yritän jaksaa illalla kun Lilli on mennyt nukkumaan. Tai jätän suosista huomiseen.

Kukkuu, minusta kyllä tuntuisi tuo soppasalaattivaihtoehto paremmalta, ehkä jollain makealla leivonnaisella höystettynä.

Leannalle onnea sitkeän sissin kantamiseen! Kuulin eilen että naapuri odottaa tammivauvaa. Ennestään perheessä lapsia viisi alle kymmenvuotiasta, sekä kolme isompaa. Ajattelin heti Leannaa, että samanlaista hulinaa varmaan.

Manteli, minuakin harmittaisi pöytä :-(

Allille onnea siivoojan metsästykseen. Tytölle onnea uudesta taidosta! Lillin kuperkeikat tahtovat nykyään mennä sivulle enemmän kuin suoraan eteen, liekö taito jo unohtunut.

Lastenhoidosta vielä. Veljen lapsethan on meidän vanhemmille kun veli ja vaimonsa ovat töissä ja koulu/tarha vielä kiinni, eli muuta (helppoa) hoitopaikkaa ei ole. Ja kyllä minä sen heille suon, ensi kesänä (jos remontti on valmis :-P) saatan ottaa heidät itsekin muutamaksi päiväksi. Mutta minusta olisi silti kiva jos isovanhemmat edes joskus haluaisivat ottaa meidänkin tenavat hoitoon.

Muuta en pinoista muistakaan.

Puss och kram,

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
39/43 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leannalle ja pikkusissille halauksia ja peukkuja***

Piti vain tulla kehumaan, että sain viimein lasten kaapit perattua. Esikoisen kaapista tuli n. 10kg vaatteita odottamaan Antsaa (muutaman vuoden päästä sitten) ja keskimmäisen pieneksi jääneet tyttövaatteet vein naapurin kolmevuotiaalle. Homma oli pakko tehdä tyttö-keskimmäisen ollessa kaverin luona kylässä, koska hän ei luopuisi mistään vaatteesta. Väittää vain kaiken sopivan vielä päälle ja kulkee sitten napa ja nilkat viipottaen (jos ei äiti pääse väliin. Tänään lähti liikkeelle miehen luvalla jo aamulla, kun äiti vielä koisi ja pukeutuminen oli sen mukaista...).

Aurinkoinen päivä takana ja huomenna saa vielä paistaa. Sen jälkeen toivotaan sateita, virkistäviä, puhdistavia sateita.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:...::..::

Kanelikahvi, sitä pitää maistaa

SaaMa

Vierailija
40/43 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain sais kirjotettua...

Ekaksi Kukkuulle ihanaan ristiäisiaruokailuun :)

Vime yönä miehen kanssa suunniteltiin omia ja päädyttiin

kunnon lihakeittoon,sämpylää,ruisleipää(ite tehää,mummot avustaa)

ja sit perinteinen kakku,kahvi,tiikerikakku pöytä jälkkäriks.

Näin musta aika riittoisa,helppo,halpa,yksinkertainen ja hyvä.

Mä tiedän jos lähtis lihapulla yms linjalle sit ne ruuat lisääntyis ja homma kasvais.

Muttta kysymys b.mitkä vaatteet? :)

(minäkö ajoissa,aina!!!)

Hoh maha on toooosi alhaalla,huono olo,

verenpaine tooosi alhaalla(tähtiä näkyy)

Puistogeee

Käydään melkeen jokapäivä.

Tai sit omalla pihalla/mummojen pihoilla.

Rekvisiittaa löytyy joka lähtöö..

Juu musta kans kiva jos on muutakin porukkkaa,äitille juttuseuraa

ja varsinkin hilmalle leikkiseuraa.

Mä oon tosi laiska istuu hiekkalaatikolla.

Hilmalla mahtava tahtokausi.Ai että.

Kaikki pitää tehdä itse ja yhtään ei saa auttaa!!!

Ja kaikki on ei

Sit kun on aikansa reistannut tulee syliin ja sanoo paha mieli,halataan!

Mä yks päivä hölmö kysyin et onko paha mieli ja nyt on koko ajan!

Se huuutaa:paha mieli,mahaan sattuu kiwaa!!! :)

Leannalle peukutusta pienen kanssa!

Enkeli koita jaksaa suppareita,toiv helpottaa.

Töihinlähtijöille tsemppiä,kiwaa musta.

Terassillle menijöille hauskaa iltaa :)

Toivotaan todella Aavis et sataa,mä tanssin ja!!

Nyt taitaa alkaa leffa,mies haki

mulla on kova kutomis/ompelu vimma.

On tullut verhoja,pussilakanoita,lapasia...

Voi kun osais tehdä ne villahousut.

Tähti ja Kukkuu toimiiks ne hyvin??

Mitä niiden kanssa?

Mulla on kaikenlaisia kestiksiä nyt kertynyt.

Melkeen kaikki all-in-one

Mutta harsoja ja imuja ois niin paljon et pitäis varmaan

hankkia ne villiksetkin..

jeees palataaaa astioille

ramika 37+2

Hilma Hiipukka