*-*- SYYSNOLLANELJÄ TIISTAI -*-*
Kommentit (43)
Eilen se alkoi taas työläisen arki. Onneksi töissä oli tosi hiljaista ja pääsi jopa aiemmin kotiin. No, tänään on odotettavissa kunnon maan pinnalle vetäisy. Nöösällä alkoi eilen 4 viikon loman jälkeen hoito. Totisena jäi hoitoon. oli taas loman jälkeen itsellekin haikeaa viedä hoitoon toinen. Kotona olosta tykkäsin taas kovasti. Onneksi Nöösän päivä oli sujunut hyvin ja nauravissa merkeissä. Illalla oli kyllä läheisyyskaipuuta ja kiukkua ilmassa. Yökin taas mitä huonoin kanteluineen, mutta nämä olivat odotettavissa olevia asioita.
Syy, miksi syön aamupalani tässä koneella teidän seurassanne on se, että halusin tulla sanomaan kaikille hoitokuviot aloittaville: tsemppiä, jaksua ja rohkeutta. Toivottavasti hoitoon tottuminen sujuu sekä vanhemmilta että lapsilta hyvin, vaikka se veisikin aikaa tottua. Haleja kaikille! Olette olleet ajatuksissa koko viikonlopun, eilisen ja tänään.
Mukavaa, että Hilu ja Kerppu ovat jälleen mukana kuvioissa. Voimia ja jaksua molemmille.
Mukava kuulla taustailijoiden kuulumisia.
Lila: voi rähmä, että noita algeerioita on jo noin paljon. Voimia! Alpissa on ollut hiljaista, mutta liitämme sinut mukaan.
Jos olisin ollut eilen kotona, olisi pino kasvanut kymmenellä bööllä. ;)
Nyt täytyy mennä tekemään jotain noille mustille silmänalusille.Niin, meidän Nöösä ei opi varmaan koskaan nukkumaan yötä, lapsuuden yöheräilyistä ja kanniskeluista siirrytään varmaan sulavasti teinivuosien ja nuoruuden yövalvomisiin. ;)
Smuik! =)
-Mimmuli ja Nöösä
Innoissaan olen, kuin ekana kouluaamuna. Otsokin vaikuttaa innostuneelta. Nähtiin eilen puistossa pari tulevaa tarhakaveria, joten se auttaa asiaan. Luulen, että myös se auttaa, kun eilen (taas) selitettiin, että päiväkoti on kuin olis kokoajan kerhossa. " Onkonhan siellä se sama loppulaulukin?" Mutta hyvin se menee, kun on jo noin iso. Ehtiskö tänään oikein lounaalle?
Meillä kävi eilen se siivooja ja taas ja taas ja taas kerron että se on ihanaa. Suosittelen.
SIsko tulee hoitamaan Valmaa, unohdin heille kokonaan lounaan. Nolottaa sanoa, että menkään kauppaan. Huomenna tule hoitotytön täti ja pe mummi. Valmalle tulee pehmeä lasku hoitoon, ensi oppii olemaan erossa minusta.
Ayappi, joko olet linjoilla?
Pile
PS. Avasin pinon eilen vielä muutaman kerran ja paioinn f5 nappia :)
Pari kertaa olen jo lukenut viestejä, mutta aina jää kesken. Esikoinen on päiväkodissa, pienempi lukee iloista autokirjaa:)
Minä olen nukkunut tosi huonosti. Valitettavasti viime yön unet oli painajaisia, ei kivaa. Kaikkea sitä jää alitajuntaan pyörimäänkin.
Nyt menen suihkuun, että päästään ajoissa puistoon...
T: Ynis
Aamukahvilla ollaan.
Enkeli: mietin kyllä tota korvausta naapureilta pöydästämutta sit ajattelin etten halua naapurisovun menevän, ihmettelen todella suuresti etteivät sanoneet meille mitään, koska pöytää oli todella väkivalloin pahoinpidelty, jollain kivellä tms. Kyllä harmittaa en niille lainaa enää koskaan mitään. Mies yrittää saada naarmut ruskealla öljyllä piiloon. Ihmettelen silti tuota käytöstä, koska kun pyysivät lainaan olivat pahopillaan ja kysyivät monta kertaa että sopiiko varmasti, ajatelin niiden olevan korvaus kun kastelivat kesällä meidän kukkia ja mikä oli tulos....
Tsemppiä kaikille töihin palaaville, ajatella kuukauden päästä 1.9 minäkin olen takas töissä, tänään saan työvuoroja ja kyllä ahdistaa ja samalla olen iloinen, saan tehdä taas omaa työtäni ( sairaanhoitaja ) silti kauhistuittaa tulevat yövuorot, inhoon niitä.
Meillä tänään kaverin 2v- synttärit illalla. åpitäs jo mkiettiä poijankin 2v synttäreitä ketä kutsua ym?
Ynis: tota s-posti listaa mietin, onko teillä kaikilla siellä joku muu kuin omalla nimnellä oleva osoite? mulla kun on vaan tuo omalla nimellä oleva posti.
Meillä yöt menee nykyään niin että poika nukkuu 11h, yhdellä itkulla ja pvällä 2h. eilinen ilta oli outo, nukahti vasta 20.50 yleensä 20.30 oli visiisn niin jänään kun oli munmiin ja papan ja isin kanssa metsälenkillä. mä olin jumpalla.
launataiks luvattu sadetta ja me mennään korkeasaareen. Kyelisinin teiltä hesalaiset? missä kannattaa syödä kun käy korkeasaaressa?
eip' tänne muuta, eilen saatiin yhdet pissatkin pottaan.
t. manteli, joka edelleen kiukkuinen naapureille....
nuo mun kamalat kirjoitusvirheet, koittakaa saada selvää:) :)
piti tulla kurkkaamaan ja nyt pikaisesti laitan pari riviäkin.
Puistogalluppia, käyttekö päivittäin puistoilemassa vai harvakseltaan?
Mä oon tosi laiska lähteen puistoileen, mies vie poikaa enemmän sillon kun on kotona. Usein ollaan vaan omassa pihassa ja mä teen jotain pihahommia ja sivusilmällä katson pojan perään. Meillä on oma hiekkalaatikko ja iso piha missä riittää poitsullekyllä tutkittavaa. Yleensä se on hetken hiekkalaatikolla, sitten se menee " pilkkomaan polttopuita" (on nähnyt kun isi tekee ja matkii sitä pikku palikalla ja haloilla...), sitten se työntelee ruohonleikkuriaan ympäri pihaa tai ajaa mopolla. Tosin nyt kesällä ei puistoissakaan ketään ollut, ehkä nyt syskyä kohden pitää ruveta enemmän käymään siellä..... *miks mulla on huono omatunto tästä?*
Tänään sain onneksi tarmoni takasin eilisen mälsäilypäivän jälkeen. En tiä mikä masennus eilen oli. Nyt tiskikone jo pyörimässä ja kohta alan järkkäileen kotia ja hyvästä suosituksesta aion soittaa tänään myös vihdoin sille siivoojalle. Katsotaan kuinka käy, löydänkö sopivaa.
Voimia kailille tarhan ja työt aloittaville myös täältä! Lapset kyllä sopeutuu, mutta äideillä se voi kestää hetkisen....
haleja kaikille, nyt meen että saan oikeesti jotain tänään tehtyäkin. Se on moi.
äitikuu
böö-listaani potenssi 3:n. Ei uskalla ihan kyllä ihan siis joka kerta älähtää...
Isot muksut muualla, sen kritisoidun anopin hoivissa. Jos kysymys onkin siitä, ettei olla kysytty apua, heh?
Äiti kävi eilen, pelastamassa tyttärensä nälkäkuolemallta ja verhopuutostaudilta. Mitähän teen sitten, kun minulla ei enää ole äitiä ompelemassa kaikkea, mitä keksin toivoa?
Miinuspuolena huomasin vaihtaneeni koko ristiäisten ruokalistan äidin käynnin jälkeen. Kummallinen vaikutus vanhemmilla, mitään ei äiti sanonut, mutta keskusteltuamme tarjoilusuunnitelma oli pistetty uusiksi.
Jotta en toteuttaisi vain äitini toiveita, kysyn apua syysäideiltä. Minkä tyyppisiä tarjottavia voisi olla juhlissa, joissa kolmeksi on suunniteltu ristiäiset ja kodinsiunaus, loppuillaksi tuparia. Sattuupa miehen synttäritkin siihen aika lähelle, joten niitäkin voi halutessaan juhlia. Ensin ajattelin itse salaatti+keittoyhdistelmää, mutta eilen päädyin hyvin perinteiseen kahvipöytään vehnäsineen ja kuivakakkuineen.
Gallup töihin matkaaville. Mitä odotat töihinpaluussa? Yleensä töissä ololta ja erityisesti sinun työltäsi?
Kukkuu ja nti Ihme
sorry. Lukihäiriö mulla taitaa olla. Sen lisäks että on sormet aamujumissa vielä...
Heti alkuun jo töihin lähteneille tsemppiä! Ja lapsosille myös, jotka hoitoon menivät.
Meidän yö oli loistava, herätys 7.45. Eipä siitä sen enempää.
Tässä eilisen käsittämättömän iso pino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7931192&p=&mpage=7&tmode=…
Sisältää muutaman böön:)
Ihanaa Aavis, että teilläkin nukutaan.
Lila, kurjuus tosiaan allergioita:(
Nyt pitää kuivata tukka, tuli viesti. Varmaan kaveri on jo tulossa meille päin.
T-P
ps. sori, jos meni leveäksi
Kivaa kun on paljon lukemista!
Meillä aamu alkoi poikkeuksellisesti vasta seiskan jälkeen. Tosin Neiti rauhoittui ihan kunnolla nukkumaan puoli kolmen jälkeen... :/
Jatu: ei se mitään shoppailusekaannus, minäkin pistäydyin eilen kaupassa, saaliiksi yksi t-paita itselle ja uudet Marimekon ruokalaput lapsille. 8 euroa kappale. eli kahdesta pulitin 16 euroa. Eipä olisi markka-aikana tullut mieleenkään pistää 100 mk ruokalappuihin.
Kamala rätinä lattialla. Taitaa nälkä kurnia lapsukaisten suolissa. Oltiin jo ulkosallakin tunnin verran ja käytettiin maanvaivat pissakierroksella. Nuorempi koirista oksensi tänä aamuna eteisen matolla... grrrrrrr.........ihan niin kuin ei olisi tekemistä muutenkin tarpeeksi.
Jeps. Tsemppiä kaikille työnsä aloittaville.
Ja Ynikselle onnea edelleen työnhakuun!
Mimmu ja mukelot x3
Lapset on jälleen tosi levottomia,mitään järkevää eivät tee vaeltavat ja ottavat tavaroita mitä ei saa ja mölyävät!!Kokoajan kuuluu jotain epämäärästä ääntä,ei puhetta vaa jotain käsittämätöntä!
Voi kun meilläkin asuisi ilonen syyslapsi,niinkuin motti mutta typy on nyt ollu tooooosi kiukkunen!Vähänaikaa aamusta on iloinen oma itsensä mutta pian alkaa itku ja vinku..Eilen puistossakin vaa valitti ja kitisi vaikka yleensä siellä edes viihtyy..Ei kiva :-(
Me käydään arkipäivisin puistossa,mutta jos meilä olisi omakotitalo ni varmaan oltas omalla pihalla..mut ei jaksa tuon kerrotalon pihalla kovin kauan nakottaa!
Manteli:Osalla on s-posti omalla nimellä,osalla nimimerkillä mut omilla nimillä kirjotellaan.
Tänää lähdemme aikasemmin puistoo ja aikasemmin unille ja sit mennää miestä vastaa itiksee..
Oikein hyvää työ- ja hoitopäivää tänään hommat alottavaille!!!
Poika eilen sano et ei mene eskarii ku paraskaveri ei enää oel siellä...
jatu
hermot menee kelan kanssa. Ne on jotenkin muuttanu mun verotusta siellä ja eilennä kun menin kattoo paljon rahaa oli tullu niin 200e oli menny pelkkää veroa. Pitää verotoimistoon soittaa ja selvittää sitä veroprosenttia.
Tänään oli viieminen lääkäri käynti. Taas oli se venäläinen nainen jonka puheesta en juurikaan selvää saanut. Sain lähetteen kättärille koko arvioon, pitkän kinastelun jälkeen. Ei ois millään sitä halunnut mulle antaa. Nyt sitten vaan odotan että ottavat kättäriltä yhteyttä. Pianoa oli taas tullut edellisestä käynnistä 1,6kg, pitäisköhän syömistä hieman hillitä. Kohdunsuulla ei mitään muutoksia. Menee varmaan pitkälle syyskuuhun että vaavi syntyy.
Veetillä taas hetki että äiti ei saa yhtään tehdä omia juttujaan. Tuli tohon viereen tuhoamaan ja kun kiellän niin suuttuu kahta kauheammin ja alkaa huutamaan.
Ihanaa tänään nään kaverini keskustassa. Pääsee vähän shoppailemaan ja saa Veetsitä hieman olla erossa.
Meen pelastamaan tavarat Veetin kynsistä. Palaan illalla kun Veeti on nukkumassa.
Öttis, Veeti ja masuasukki rv35+6
Kauniilla ilmoilla puistoillaan ahkerasti, mutta sade-tuuli-kylmäkeleillä nihkeästi. Tänään oltiin päiväkodin pihalla leikkimässä ja pehmeää alkua kokeilemassa.
Lila: voih algeeria. Toivottavasti aika helppaa asiaa - ja pian. Olen visiittinne jälkeen muutaman kerran muistellut pikku Rosaa. Suloinen pakkaus!
Hassua, että Typy tuntui tuon ikäisenä jo " isolta" vauvalta, mutta nyt kun vertaa taaperoon niin puolivuosikkaatkin tuntuvat vielä pienoisilta :-) Ei kai vaan mussa ala kuumeilu, ei sopisi yhtään tähän elämäntilanteeseen. Hui, mitähän Kukkuun vauvelin näkeminen saa aikaan!!!
Työ on siitä outo, että sitä tavallaan odottaa ja tavallaan kammoaa. Ja nyt ajattelen vain ihan itseni kannalta, en hoitojuttuja ja Typyä. Osaakohan sitä enää olla edes asiallinen ja fiksu :-) Kuulopuheiden mukaan muutama asia on työpaikalla mennyt taas huonompaan suuntaan, joten sellaiset kammoksuttaa. Monet asiat kuitenkin innostavatkin.
Kiva, että Mari ja Hahtuva kävivät " ilmoittautumassa" .
Marin kuulumisia kahden pojan kanssa olisi kiva lukea lisää...
Aavis: näen pienen traktoripojan täydessä vauhdissa sieluni silmin. Voi toisen onnea!
Mimmuli: jaksamista taas työelämään ja yövalvomisiin. Olette mielessä kun valvon aamuyön tunteja!
Typy pyytää muumia, taidan suostua niin pääsen laukkua pakkaamaan risteilyä varten.
Keilin
Niin, taas on kuukausi vaihtunut. Tämä on viimeinen kotikuukauteni. Ja siitäpä tuli mieleeni taas toivotella tsemppiä teille joilla työt jälleen alkaneet ja hoitokuviot siinä samalla.
Kukkuun G vaatii pohdintaa. Hyvä niin. Mitähän muuta sitä odottaisi kuin lounasta ja vessassa käyntiä päivän aikana rauhasssa ;) Niin, ja sitä aikuisseuraa " viksusti" . Ammattilliset pohdinnat jääköön nyt omien aivojeni sisään kypsymään. Kaikkea sitä toivoo ja odottaa. Kun nyt ensin vaan pääsisi rytmiin kiinni ja saisi vanhoista jutuista tolkkua niin sitten voi taas miettiä eteenpäin. Minäkin luultavasti jatkan vielä opintojani - siis täydennyskoulutusta nyt ainakin.
PuistoG: käydään päivittäin. Tosin, aika paljon ulkoilemme myös meidän omassa pihassa (rivitalon yhteispiha). Meidän taloyhtiössä asuu paljon lapsia ja lähes aina löytyy seuraa niin tytölle kuin itsellekin. Nyt kesällä tosin ollut hiljaisempaa, luonnollisesti.
Harmi Roosan allergioita :( Tsemppiä niiden kanssa elämiseen, Lila.
Siivoojaa syksyksi minäkin metsästän. Kahteen paikkaa soitin (sain kavereilta suosituksia) mutta molemmissa paikoissa ei-oota. Ilmeisesti kysyntä alkaa olla suurempaa kuin tarjonta .. joissain firmoissa siis. Toinen siivousfirma tosin oli kuulemma palkkaamassa lisää työntekijöitä joten myöhemmin heiltä voisi taas kysellä. No, onhan noita muitakin alan yrittäjä, täytyy vaan alkaa selvittämään.
Minäkin odotan perjantaita ... Ihanaa päästä omassa rauhassa menoilleen (nimim. " pelileskeyteen kyllästynyt" )
Alli
Keilinille vielä mukavaa risteilyä!
Ja Motin traktorileikit olivat niin suloista luettavaa että sekin piti vielä tulla sanomaan :)
Alli
Eli toistamiseen kurkkimassa. Eilen noitä böittelyjä näytti olevan enemmänkin ;)
Keilin kertoikin jo meidänkin kuulumiset. heh. Eli ekaa kertaa tarhassa ulkoilemassa. Huomenna jäädään jo yhdessä syömäänkin. Sitten jos torstaina uskaltaisi jättää hetkeksi pihaan leikkimään. Tarhatäti ehdotti jos pe kokeiltaisiin jo päikkäreitä kun ei ole vielä muita uusia paikalla. Hui. En ole vielä varma. Omalle psyykkeellehän tämä enemmän ottaa. Nyyh! Mun vauva on niin iso tyttö itsevalitun vaaleansinisen muumirepun ja tarhatossujen kanssa. Niin, muumit on meilläkin ykkösjuttu ja sitä pyydetään K:n typyn tapaan päivittäin töllöstä... Toisaalta olen kyllä innoissani menossa töihin. Ja kun ei sitä toistakaan lasta ole vielä tulossa, niin eiköhän tämä ole kaikkien kannalta paras ratkaisu. TArhapäivät on kuitenkin " keskivertohoitopäiviä" lyhyempiä kun molemmilla on lyhyt työaika (ainakin teoriassa)
Kukkuulle sanoisin ristiäistarjoiluista, että sun oma ehdotus kuullosti mun korvaan " paremmalta" . Suolainen menee kuumalla paremmin ja keitto on helppo pitää liedellä lämpimänä ja ihmiset voi sieltä itse hakea. Sit joku makaroonisalaatin tynkä. Ehkä makeaksi jotain " liivatekakkua" ja lapsille jädeä... Voisi sitten tehdä etukäteen, ettei tarvitse aamusta ruveta huushollaamaan.... Tai miten olisi keiton sijaan tee-se-itse- grillipiste?
näillä aatoksilla,
hk
Kotona juon harvemmin nykyään kahvia. Ennen olin kauhea kahvisieppo, mutta raskauksien ja imetyksien aikana en kahvitellut ollenkaan. Nykyisin juon lähinnä töissä, mutta -ah- kun maistuu yht´äkkiä kahvi hyvältä, hyvästä seurastakin voi olla apua :D
Minä sain vuorostani ruhtinaallisesti nukkua tänä aamuna. Yhdentoista kieppeillä kömmin ylös ja joka paikkaa kolotti. Tulikohan makuuhaavoja? ;) Aamupuolella näin levottomia unia, joihin sekoittui töitä ja terrorismia. Antsan kanssa olimme panttivankeina talossa ja olipa siellä moni työkaverikin. Yllättävän vähän pelkäsin siinä tilanteessa, poika sylissä tein huikeita syöksyjä paikasta toiseen.
Töihin menolta odotan, että saisin keskeneräisiä, lomalle lähtiessä roikkumaan jääneitä hommia tehdyksi ja ensi kauden kunnolla hanskaan. Vähän hirvittää, kun mieskin on syyskuun töissä (klo 19 asti) ja keskimmäiselläkin alkaa koulu, joten pitäisi pyrkiä olemaan kotona suht ajoissa heti kohta iltapäiväkerhon loputtua. Mitenkähän paljon jää työasioita tekemättä vai onnistuisinko olemaan erittäin tehokas..? Aikuiskontaktitkin ovat toki työssä tärkeitä, mutta minä en kovasti työpäivinä ehdi seurustelemaan (tai sitten se " seurusteleminenkin" liittyy tavallaan työhön). Mitähän minä sitten työstä saan (paitsi rahaa< ei koskaan tarpeeksi)? Varmasti ainakin tyydytettyä piileksivää pätemisen tarvettani ;)
Kyllä minullakin, manteli, on meiliosoite nikkini mukaan, mutta s-postilistalla esiinnymme aina omilla nimillämme. Yleensä emme paljon s-postiasioista netin puolella puhu. Nimet ym. jäävät vain s-postilistalaisten tietoon.
Taidan aivan villiintyä ja ottaa peräti toisen kupillisen kahvia (nam!)
Mukavaa päivää teillekin!
Saamuska,
joka tänään ehkä siivoaa lasten kaapit
Sitä minun pitikin vielä: Minunkin korvaani (=silmääni ;) kuulosti salaatti ja keitto omalla tavallaan paremmalta, jotenkin kotoisammalta (ottaen huomioon, että on kuitenkin jo iltapäivä>ilta). Tekisin kuitenkin lisäksi kakun (lasten makuun?) ja suolaisen piirakan/leipiä/patonkia. Kahvia/teetähän on varmaan kuitenkin pakko keittää. Jatun jädeajatus oli hyvä lapsille. Jos " pelkkään" (mahdollisesti kuitenkin työläämpään)kahvipöytään kuitenkin päädyt, kannattaisi siihen laittaa jotain ruokaisampaakin. Meillä lasten suosikkeja olivat viime juhlissa vartaat, joissa oli valmiita lihapullia, nakkeja (niitä lapset söisivät aina ja kaikkialla...) ja erilaisia kasviksia.
SaMa
Siis kun lueskelen muiden kuulumisia, joko menossa töihin tai sitten tulossa tai kotona on jo uusi vauva. Minä se vaan lekottelen kotona syyslapsosen kanssa. Kukkuun puheet tasolla kaksi olemisesta pitävät paikkansa, energiaa alkaa olla vähän turhan paljon, teen mitä kummallisempia projekteja päivien aikana. Mies alkaa katsella mun touhuja jo pitkään, mutta vakuutan kovasti, että näissä on todellakin punainen lanka jossain;D Niih, töihin kyllä menisin mieluusti, mutta Mottia en halua hoitoon viedä, joten....Noh, työllistää tuo tilakin vielä aika paljon ennen kuin saadaan asettua talviteloille. Tulisi vaan sitä vettä, tilanne alkaa olla kohta katastrofaalinen!
Kukkuu, munkin mielestä sun oma menuu oli parempi. Jotenkin normaalit vehnäset ym. ei uppoa ja koska aloitatte jo noin aikaisin, luulen, että tuhdimmalle suolaiselle olisi kysyntää. Just keittoa tai salaattia ja vaikka lihapullia ym. Sit ei tartte kahville olla montaa sorttia.
Puistoillaan harvakseltaan. Puistoon on matkaa 10km....Omalla pihalla kiikut,hiekkis ja kaikenlaista muuta piharoinaa. Eläimiä katsellaan, pyöräilläään, kävellään. Mun mielestä tärkeää on ulkoilu, ei kai siihen puistoa tarvita.
Flunssa iski minuunkin, tylsää. Kesäflunssassa on jotain vielä talviflunssaa tylsempää.
Menen haaveilemaan ikean sivuille kanelikahvini kera. Huomio laihislaiset, kanelikahvi poistaa minulla todella hyvin makean himoa. Olenkohan sanonut tuon jo aiemmin?
Aavis ja Motti
Meil on pinot ku vanhaan malliin..ihanaa!!!!
Nyt nukkumatin kanssa keskustelemaan..jos tulis yhtähauskat unet ku Ynksyllä :-)
Voi kun ootan jo perjantaita...
jatu