Lasten isoisä (appiukko)oli joku ammattikoulun opettaja ja nyt se on iskostanut lasten mieliin ajatuksen että koululaitos on epäreilu pojille
Koska tytöt vievät kaikki korkeakoulupaikat.
Nyt lapsemme joutuvat tällaisen sovinistin höpinöitä kuuntelemaan ja miettimään, voiko omaan opettajaan luottaa.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea kyllä tajuta mikä siellä koulussa on niin vaikeaa pojille? Mitä sellaista siellä vaaditaan pojilta, mikä on ihan ylivoimaista?
Mulla on itselläni kolme teinipoikaa, joista yhdellä on ADHD, ja kaikki pärjäävät koulussa oikein hyvin. Kaksi on sellaisia 8-9 oppilaita, yksi kympin oppilas.
Kaikki ovat suht vilkkaita ja urheilullisia, kukaan ei ole mikään varsinainen lukutoukka.
Eli MIKÄ se on siellä koulussa muiden pojille niin kamalan vaikeaa?
Tytöt saavat samalla osaamisella parempia arvosanoja. Tämä tuli itsekin huomatttua omana opiskeluaikana.
Mielenkiintoinen eroavaisuus, joka on tullut nykyaikana itsearvioinnin myötä selkeästi esiin, on että pojat arvioivat oman osaamisensa todellista paremmaksi, tytöt todellista huonommaksi.
Esimerkiksi oma kolmasluokkalainen poikani on omasta mielestään hyvä äidinkielessä (värittää arviointipalkin aina loppuun saakka) mutta oikeinkirjoitus on ihan kamalaa. Kuulemma ”ei jaksa” kirjoittaa kokonaisia lauseita. Lukunopeustesteissä hän on aina ollut luokkansa paras, mistä varmaan tämä mielikuva omista taidoista on syntynyt, muttei se enää riitä hyvään arvosanaan.
Voin kuvitella, että kun pojan todellinen osaaminen ei vastaa omaa mielikuvaa, tulee herkästi sellainen käsitys, että tyttöjä suositaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea kyllä tajuta mikä siellä koulussa on niin vaikeaa pojille? Mitä sellaista siellä vaaditaan pojilta, mikä on ihan ylivoimaista?
Mulla on itselläni kolme teinipoikaa, joista yhdellä on ADHD, ja kaikki pärjäävät koulussa oikein hyvin. Kaksi on sellaisia 8-9 oppilaita, yksi kympin oppilas.
Kaikki ovat suht vilkkaita ja urheilullisia, kukaan ei ole mikään varsinainen lukutoukka.
Tytöt saavat samalla osaamisella parempia arvosanoja. Tämä tuli itsekin huomatttua omana opiskeluaikana.
Jos sekä tyttö ja poika saavat kokeissa saman arvosanan ja ovat tunneilla yhtä aktiivisia, niin se että tyttö saa paremman arvosanan on ilman muuta väärin ja näitä kannattaa vaikka riitauttaa jos mahdollista. Aika usein nämä erot kuitenkin selittyvät sillä, että se toinen on ahkera myös tunneilla ja viittaa jatkuvasti. Tuntiaktiivisuus pyöristää arvosanaa ylöspäin siinä missä passiivisuus laskee sitä, ja näin oli jo silloin kun minä 80-luvulla kävin peruskoulua.
Niin tämä systeemi on luotu tyttöjä varten. Osaamisella ei ole merkitystä vaan tietynlaisella käyttäytymisellä, joka on tytöille sallitumpaa. Seurauksena on tyttövaltaiset huippulukiot, joissa opettajat kauhistuvat miten heikot esitiedot ysipuolen keskiarvolla tulleilla on.
Meinaatko jos aikamatkustaisimme vaikkapa sata vuotta taaksepäin kouluun jossa oli vain poikia, niin oma-alotteisuutta ja tuntiaktiivisuutta ei olisi tuolloin millään tavalla huomioitu? Eiköhän se ole aina ollut kouluissa arvostettu piirre, se että oppilas osoittaa olevansa motivoitunut ja kiinnostunut aineesta. Se, että tytöt ovat tässä asiassa poikia innokkaampia ei tee sitä jotain kouluihin rakennettua salaliittoa, jotta pojat eivät pärjäisi opinnoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sekä tyttö ja poika saavat kokeissa saman arvosanan ja ovat tunneilla yhtä aktiivisia, niin se että tyttö saa paremman arvosanan on ilman muuta väärin ja näitä kannattaa vaikka riitauttaa jos mahdollista. Aika usein nämä erot kuitenkin selittyvät sillä, että se toinen on ahkera myös tunneilla ja viittaa jatkuvasti. Tuntiaktiivisuus pyöristää arvosanaa ylöspäin siinä missä passiivisuus laskee sitä, ja näin oli jo silloin kun minä 80-luvulla kävin peruskoulua.
Niin tämä systeemi on luotu tyttöjä varten. Osaamisella ei ole merkitystä vaan tietynlaisella käyttäytymisellä, joka on tytöille sallitumpaa. Seurauksena on tyttövaltaiset huippulukiot, joissa opettajat kauhistuvat miten heikot esitiedot ysipuolen keskiarvolla tulleilla on.
Ajatteletko, että poikavaltaisissa ammattikouluissa ihastellaan oppilaiden hyviä esitietoja, vai mikä oli pointti?
Vierailija kirjoitti:
Nutturapäät opettajatteret ovat syypää poikien huonoon menestykseen. Koululaitos on näiden nutturapäiden perinteen jatkaja. Pojat ei saa oikeaa mallia opiskeluun, ellei kotona isä tai joku muu mies opasta, että koulumenestys oikeasti silti kannattaa.
Koulun toimintatavat ja säännöt on miesopettajille täysin sopimattomia.
Koulun oppisisällötkin on uskontoa lukuunottamatta viherfeminististä tulkintaa täynnä. Nyt sitten halutaan uskonnonopetuksestakin eroon, on tosi yllättävää.
Minkälainen koulun pitäisi mielestäsi olla, että miehet kiinnostuisivat opettajan ammatista?
Persukotien pojilla on vaikeuksia koulussa. Tämä on kaikki aina muiden syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisin päin. Poika saa kokeesta seiskan, todistukseen tulee kasi kun se reppana on niin kovasti yrittänyt.
Tyttö saa kokeesta seiskan, todistukseen tulee kutonen kun ei se laiska viitsi edes yrittää.
Tytön ja naisen on oltava aina paljon parempi kuin miehen, jotta hänen osaamisensa arvotettaisiin edes samalle tasolle miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko, että poikavaltaisissa ammattikouluissa ihastellaan oppilaiden hyviä esitietoja, vai mikä oli pointti?
Pointti oli se, että jos arvosana myönnettäisiin oikeasta osaamisesta eikä tuntiaktiivisuudesta, huippulukioihin saataisiin järkevämpi sukupuolirakenne ja keskiarvoissa ei olisi ilmaa. Tuntiaktiivisuuden huomioiminen on vähän kuin ottaisi oppilaan pituuden arvosanaan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen eroavaisuus, joka on tullut nykyaikana itsearvioinnin myötä selkeästi esiin, on että pojat arvioivat oman osaamisensa todellista paremmaksi, tytöt todellista huonommaksi.
Esimerkiksi oma kolmasluokkalainen poikani on omasta mielestään hyvä äidinkielessä (värittää arviointipalkin aina loppuun saakka) mutta oikeinkirjoitus on ihan kamalaa. Kuulemma ”ei jaksa” kirjoittaa kokonaisia lauseita. Lukunopeustesteissä hän on aina ollut luokkansa paras, mistä varmaan tämä mielikuva omista taidoista on syntynyt, muttei se enää riitä hyvään arvosanaan.
Voin kuvitella, että kun pojan todellinen osaaminen ei vastaa omaa mielikuvaa, tulee herkästi sellainen käsitys, että tyttöjä suositaan.
Tämä on varmasti ihan totta. Olen huomannut miten se vaikuttaa siihen, että pojat (myös ne ei-kiitettävän tasolla olevat) kiinnostuvat haastetehtävistä, mutta tytöt (myös ne kiitettävän tasolla olevat) eivät sitten millään. Kun ei luota omiin kykyihinsä, tekee sellaisia valintoja, että ei koskaan pääse täyteen potentiaaliinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti oli se, että jos arvosana myönnettäisiin oikeasta osaamisesta eikä tuntiaktiivisuudesta, huippulukioihin saataisiin järkevämpi sukupuolirakenne ja keskiarvoissa ei olisi ilmaa. Tuntiaktiivisuuden huomioiminen on vähän kuin ottaisi oppilaan pituuden arvosanaan mukaan.
Olet nyt kyllä ihan hakoteillä. Arvioinnissa huomioitavaan tuntiaktiivisuuteen nimenomaan sisältyy oikeaa osaamista ja tietämystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tytöt saavat myös parempia koenumeroita kuin pojat - usein suorana seurauksena tuntiaktiivisuudesta. Eli vaikka huomioitaisiin pelkkä koemenestys, tytöt menisivät edelleen huippulukioihin.
Jotkut tuntuvat kuvittelevan, että kun opettaja tunnilla vaikkapa lukee pitkän vieraskielisen lauseen ja pyytää kääntämään sen lennosta suomeksi, luokan ainoana oppilaana viittaaminen on hymyilemiseen verrattavissa oleva toimi.
Ei hitto vie ole.
T. Kympin tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tuntuvat kuvittelevan, että kun opettaja tunnilla vaikkapa lukee pitkän vieraskielisen lauseen ja pyytää kääntämään sen lennosta suomeksi, luokan ainoana oppilaana viittaaminen on hymyilemiseen verrattavissa oleva toimi.
Ei hitto vie ole.
T. Kympin tyttö.
Nimenomaan. Se ei ole tuntiaktiivisuutta, että rupattelee tunnilla niitä näitä. Sen sijaan tietämyksen ja osaamisen osoittaminen sekä uusien näkökulmien esilletuominen on sellaista tuntiaktiivisuutta, joka on syytä huomioida arvosanassa.
Kun valkoinen mies ei pärjää, se on aina rakenteiden vika. Kun nainen tai ulkomaalainen ei pärjää, se on heidän oma vikansa. Miehet on itsekkäitä Pa*koja. Minä minä minä minä minä minä.
Kysyjä appiukoltasi miksi hänen sukunimensä on arvokkaampi kuin sinun isäsi nimi? Ai onko vapaa valinta? No niin on poikien koulumenestyskin.
Naiset ei koskaan saa nimeään jatkumaan. Se ei miehiä haittaa! Saatte puolestani kärsiä kaikista ongelmista. Ei enää kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Feministit ja totuuden puhiminen eivät kuulu yhteen. Sääliksi käy näiden poikalapsia joita pitävät alempiarvosina.
Te miehethän vihaatte tyttöjä. Hauskaa että miehiä suositaan lukuisissa asioissa ja silti ketään ei kiinnosta purkaa asiaa. Koulut on instituutiona aina suosineet poikia, naiset on leimattu ryhmiksi. Silti tytöt rökittää teidät ja miehethän suhtautuu tyttöihin alentavasti jopa kun he voittavat pojat. Sitten pitäisi kiinnostua ajamaan miesten asiaa? Hah hah.
Miehet ei tee mitään naisten ongelmille. Miehet ei tuomitse seksuaalirikoksia tai perhevä*kivaltaa. Miehet ei ota vastuuta mistään.
Mielelläni alennan poikalapsia. Sitä te miehet olette aina tehneet tytöille.
Vierailija kirjoitti:
Ap on tyypillinen feministi joka kieltää miesten tasa-arvo ongelmat. Olet tasa-arvon jarru ja mies vihaaja.
Feminismi EI ole miesvihaa eikä kiellä miesten tasa-arvon ongelmia. Päinvastoin. Feminismi nimenomaan ajaa myös miesten asiaa.
Appiukon höpinöillä ei sen sijaan ole todellisuuspohjaa.
Pojilla alkaa pyöriä p i l l u mielessä yläkoulussa, koeta siinä sitten keskittyä opiskeluun. Tytöillä ei ole samanlaista biologista estettä opiskelulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on tyypillinen feministi joka kieltää miesten tasa-arvo ongelmat. Olet tasa-arvon jarru ja mies vihaaja.
Feminismi EI ole miesvihaa eikä kiellä miesten tasa-arvon ongelmia. Päinvastoin. Feminismi nimenomaan ajaa myös miesten asiaa.
Appiukon höpinöillä ei sen sijaan ole todellisuuspohjaa.
Seliseli. Equalismi on tasa-arvoa, feminismi ei. Missä viipyy feministihallituksen toimet asevelvollisuuden tasa-arvoistamiseen, asunnottomuuden poistamiseen, poikien syrjäytymiseen ja miesten työllisyyden parantamiseen? Ei ole toimia näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministit ja totuuden puhiminen eivät kuulu yhteen. Sääliksi käy näiden poikalapsia joita pitävät alempiarvosina.
Te miehethän vihaatte tyttöjä. Hauskaa että miehiä suositaan lukuisissa asioissa ja silti ketään ei kiinnosta purkaa asiaa. Koulut on instituutiona aina suosineet poikia, naiset on leimattu ryhmiksi. Silti tytöt rökittää teidät ja miehethän suhtautuu tyttöihin alentavasti jopa kun he voittavat pojat. Sitten pitäisi kiinnostua ajamaan miesten asiaa? Hah hah.
Miehet ei tee mitään naisten ongelmille. Miehet ei tuomitse seksuaalirikoksia tai perhevä*kivaltaa. Miehet ei ota vastuuta mistään.
Mielelläni alennan poikalapsia. Sitä te miehet olette aina tehneet tytöille.
Sinunlaisesi mies vihaajat tekevät hallaa tasa-arvolle. Ei ihme jos miehiä ei naisten asiat kiinnosta kun sinunlaisesi naisetkaan ei tee mitään miesten eteen. Voisitte käydä armeijan ja lopettaa miestenne ja lapsenne lyömisen? Onko liikaa vaadittu?
Vierailija kirjoitti:
Persukotien pojilla on vaikeuksia koulussa. Tämä on kaikki aina muiden syytä.
55 vuotta on feministit ja vasemmistolaiset syrjineet poikia koulussa. Kaksi oikeistohallitusta ei kerennyt korjata asiaa välissä. Äänestäkää jatkossakin vain vasemmistoa arvon mies vihaajat.
Nutturapäät opettajatteret ovat syypää poikien huonoon menestykseen. Koululaitos on näiden nutturapäiden perinteen jatkaja. Pojat ei saa oikeaa mallia opiskeluun, ellei kotona isä tai joku muu mies opasta, että koulumenestys oikeasti silti kannattaa.
Koulun toimintatavat ja säännöt on miesopettajille täysin sopimattomia.
Koulun oppisisällötkin on uskontoa lukuunottamatta viherfeminististä tulkintaa täynnä. Nyt sitten halutaan uskonnonopetuksestakin eroon, on tosi yllättävää.