Poika sanoi, että meidän joulupöytä oli nolo
Ruokana oli:
rosolli (kaupasta)
silli (purkista)
4,5 kg kinkku
lanttulaatikko (tein itse)
porkkanalaatikko (tein itse)
keitetyt potut tillin kera
Lanttulaatikko tosin loppui jo aattona.
Jälkkäriä ei tänä vuonna ollut, kun ei sitä kukaan jaksa syödä kuitenkaan.
Ihan tavallinen joulu pöytä minusta ja nätä meillä on syöty 15 vuotta ja sitä ennen minun kotona.
Kommentit (734)
Jos olisi mun kakara, saisi ympäri korvia. Toki tuskin lapseni puhuisi noin, olisi paremmin kasvatettu.
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kalat ja salaatit? Muuten hyvä, mut lisää tuotteita, esim. herneet :)
Noita herneitä joulupöydässa olen aina ihmetellyt. Montaa eri ruokaa ja sitten täyttäviä herneitä vielä . Meidän pöydästä niitä ei löydy jouluna, nyt eikä tulevaisuudessa
Aika noloa, herneitä pitää olla joulupöydässä.
Julkaisesvatko teinitkin somessa kotinsa joulupöydän antimet?
Meillä oli 60-luvulla juuri tuollainen joulupöytä. Onhan se nykymaailmassa aika suppea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä salaatit/hedelmät? Kaikki tuore loistaa poissaolollaan.
Joulupöytään ei kuulu hedelmät/salaatit/tuore.
Mitä ihmettä sekoilet? Oletko kännissä? Totta kai kuuluu.
Ei kuulu, koska ne jää syömättä, kun ottaa lautaselle neljää erilaista laatikkoruokaa ja kinkkua, ei kukaan jaksa mättää sen lisäksi salaatteja. Joskus kokeiltiin tehdä oikein hyvää ja hienoa salaattia, ja syömättähän se jäi. Sama juttu italiansalaatit jne. rosollia ei syö kuin mies, ja hyvin pienen määrän hänkin. Ei meillä ole jouluna sen suurempi mahalaukku kuin muinakaan vuodenpäivinä, ei voi kaikkea syödä määrättömästi.
Kuka jaksaa mättää neljää erilaista laatikkoruokia yhdelle lautaselliselle? Ja kinkkua päälle? Yök. Salaatti on olennainen osa joulupöytää, muuten ruuat on niin raskaita että jotain kevyempää kaipaa lisäksi. Meillä tulee tänä vuonna Waldorfin salaatti, se tekee paremmin kauppaansa kuin rosolli. Laatikoista vain porkkanalaatikko, koska ei niitä muita kukaan halua (no itse tykkäisin lanttulaatikosta, mutta en viitsi vain itselleni hankkia/tehdä).
Minä en syö muuta salaattia kuin rosollia joulupöydässä. Ja nimenomaan nautin niistä kaloista (ja muutama lihapulla kylkeen) ja erilaisista laatikoista nimenomaan ilman vihersalaatteja. Muuten kyllä arkena syön salaattia paljonkin.
Olen aina ihmetellyt rosollin suosiota. Miksi juurekset pitää pilkkoa ja sekoittaa epämääräiseksi sotkuksi? Juureksista pidän, mutta omana itsenään.
Yhden joulun olen saanut viettää yksin. Ostin paketillisen kinkkusiivuja ja tein kulhollisen luumurahkaa ja nautin olostani, myös kukkaro kiitti!
Kaikki suhteutettuna aikaan ja rahaan. Teini on parin vuoden päästä täysi-ikäinen ja laittaa kystä kyllä juuri kuten itse haluaa, vähemmän nolosti!
Jouluna riittää ihan vaan jouluruoat eli laatikot itsetehtynä ja kinkku ja kinkkukastike sekä graavilohi, silli ja mäti, rosollia ja lohisalaattia. Jälkiruoaksi torttuja ja pipareita+juustot ja tietty jouluinen täytekakku, ei tarvitse olla muuta.
Saunan taakse risusta prseeseen. Kenelläkään tarvi kuunnella tuota, pitäkää kuria niille tiktok kakaroille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinien mielestä kaikki on noloa.
Hänhän voi itse ensi vuonna laittaa joulupöydän. :)ei 13-vuotias osaa
ap
Noh, sitten on joko ilman safkaa, tai on hiljaa ja syö mitä tarjolla on.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi mun kakara, saisi ympäri korvia. Toki tuskin lapseni puhuisi noin, olisi paremmin kasvatettu.
Ai hiljaiseksi hakattu on paremmin kasvatettu?
Ei varmaan tartte muutaman vuoden päästä hämmästellä, kun kiittämättömät lapset eivät tule katsomaan vanhaa äitiään.
Vierailija kirjoitti:
No huh huh, todella nolo poika. Onneksi oma poika on niin fiksu ettei ikinä arvostele ruokiani, kiitollisena syö mitä tarjotaan.
No on, tosi fiksu sun poika! (Soitti just mulle ja haukku pataluhaks teidän pääsiäispöydän. Ja vapputuolin. Nauroi ilkeätä naurua päälle.)
Tänä jouluna meidän teinipojat 13 .15 ja 17v tekivät yhdessä jouluruuat..itse toimin apuna ja hiukan neuvoa antamassa.. ja 15v Joelpoika haluaa kattaa joulupöydän ,niinkuin koulun köksätunnilla opittu ja opetettu: tuntuu hienolta,etten itse tarvitse keittiössä hääriä niin paljoa kun yksinhuoltaja äiti olen:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Graavikala ja mädit loistavat poissaolollaan, aika noloa tosiaan. Muutenkin aika aneeminen.
en ole ttottunut syömään tollasia. Maustesilli on ainoo mitä syön.
ap
Vähänkö olet nolo
Minä taas en syö graavilohta, mätiä (hyi olkoon) enkä maustesilliä. Kylmäsavulohi kyllä käy. Onko se maailmanloppu jos ihminen ei syö sellaista mistä ei tykkää? Graavilohi vielä noista kolmesta menisi mutta en siitä välitä joten miksi söisin vaan näön vuoksi. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai hiljaiseksi hakattu on paremmin kasvatettu?
Ei varmaan tartte muutaman vuoden päästä hämmästellä, kun kiittämättömät lapset eivät tule katsomaan vanhaa äitiään.
Ihmiset on sitten tyhmiä:D hakattu on eri asia kuin antaa esim korvatillikan tai luunapin, mutta onhan se curling vanhempien mielestä jo pahoinpitelyä jos persehedelmålle yrittää opettaa kohteliaita tapoja ja komentaa kovaäänisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän toi vähän aneemiselta kuulosti.
Mitenniin, näillä aina menty 15 vuotta ja sitä ennen mun kotona
aina on maistunut eikä ollut yhtään noloa tai aneemista
apKukaan ei vain ole aikaisemmin kehdannut sanoa että on aneemista.
Suomalaiset jouluruuat nyt vaan on vähän aneemisia, vai voiko joku muuta väittää!
Aneemisi verrattuna mihin? Venäjällä on pöydässä suolakurkkuja. Amerikoissa kalkkunaa.
Suomalaiset nyt keksii joka aiheesta aasinsillan missä voi valittaa Suomesta ja suomalaisuudesta. Alemmuuskompleksi on kansantauti.
Joulu yksin, turha vetää mitään ruokaövereitä. Teen Janssonin kiusausta, lisukkeena etikkapunajuuret ja suolakurkut, kuten kuuluu. Joulupäivänä riisipuuroa. Väli"ruokina" hedelmiä ja kahvin kanssa maustekakkua. Tammikuuta odotellen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Graavikala ja mädit loistavat poissaolollaan, aika noloa tosiaan. Muutenkin aika aneeminen.
en ole ttottunut syömään tollasia. Maustesilli on ainoo mitä syön.
ap
Ai SINÄ et ole tottunut syömään "tuollaisia"? Ehkäpä poikasi tarkoitti, että on noloa, että joulupöytä on valmistettu vain yhdelle ihmiselle eikä koko perhettä ajatellen...
En edes ilkeä kirjoittaa mitä meidän pöydässä on jouluna, olen tehnyt niin paljon erilaisia
ruokia ja tortut sekä täytekakun ja muun jälkkärin kaiken muun lisänä, karjalanpiirakat ym. kinkun
sekä karjalanpaisti. kaikki juomat, punaviinipullo vieraille, itse ei käytetä. Graavilohet ym. Laatikot, perunamuusit, salaatit. Kahvit ja konjakit, jos joku haluaa kahvin kanssa. Itse en tykkää konjakista.
Tuli tuossa mieleen että jos olisin yksin, ostaisin muutaman kinkkusiivun hallista, tekisin luumukiisselin,
riisipuuron, ehkä torttuja pari. Pari uuniperunaa, muuta en tarvitsisi, mutta porukoille olen tehnyt. Ehkä alan miettiä teenkö enää ensi vuonna, se oli 53 vuosi meillä joulua ja valmista.. Ja pöytä koristeltu.