Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika sanoi, että meidän joulupöytä oli nolo

Vierailija
27.12.2020 |

Ruokana oli:
rosolli (kaupasta)
silli (purkista)
4,5 kg kinkku
lanttulaatikko (tein itse)
porkkanalaatikko (tein itse)
keitetyt potut tillin kera

Lanttulaatikko tosin loppui jo aattona.

Jälkkäriä ei tänä vuonna ollut, kun ei sitä kukaan jaksa syödä kuitenkaan.

Ihan tavallinen joulu pöytä minusta ja nätä meillä on syöty 15 vuotta ja sitä ennen minun kotona.

Kommentit (734)

Vierailija
721/734 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Grillasin tänään hiillosmakkaran ja söin sen leipäpalan kanssa. Lasi maitoa. Siinä on köyhän Jouluateria. 

Samaan aikaan tuplalapsilisien saajat leuhkivat ja nauravat että ostettu ja laitettu tekokynnet/huulet/ripset,ostettu ulkomaanmatka jne eli suurimalla osalla ei todellakaan mennyt tarpeeseen tuplalisät.

Vierailija
722/734 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tänä niinkuin viime jouluna vietetään myös kumppanin kanssa kahdestaan,ihmettelen myös noita valtavia ruokamääriä ja sitten joulun jälkeen suurin osa heittää kukkurakaupalla ruokaa roskiin eli ensin ostetaan vuorenkokoisia vaikka mitä ruokaa ja sitten syödään ehkä neljännes ja sitten ruokaa onkin niin paljon jäänyt että mätänee jääkaappiin. Jos ei sitten koko suku käymässä jolloin ymmärrettävää mutta suurin osaa silti liikaa omien tarpeidensa ihmiset eivät tarttis niin paljon kaikkea satoja eri jouluruokalajeja suurin osa menee kuitenkin haaskuun.

Missä nämä valtavat määrät ihmisiä, jotka heittävät Tapanin jälkeen "kukkurakaupalla ruokaa roskiin", oikein ovat, koska minä en ole koskaan tavannut ketään sellaista, enkä nähnyt tällaista toimintaa missään missä olen asunut tai liikkunut, enkä edes tunne ketään joka tällaista olisi ollut todistamassa. Tämä on nyt taas joku ihmeellinen urbaanilegenda, missä joku kumminkaiman kaveri on joskus tuntenut jonkun perheen joka niin on toiminut, ja se on vissi se. 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/734 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lapsen isä on?

Vierailija
724/734 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isä on varmaan Puolassa. Ihan kuin siinä maalauksessa, missä Rasputin ja rouva Lenin ovat rakkauskohtauksessa. Ja taulun nimi on siis  Lenin Puolassa.

Vierailija
725/734 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ootte hauskoja. Parhaiten tahattomasti, siitä nauttii aina.

Vierailija
726/734 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kelpo pöytä minun mielestä. Minä oisin tuosta syöny purkkisilliä, pottuja, vähän rosollia ja pienen siivun kinkkua. Ois ehkä jääny tilaa pienelle jälkkärille, jos ei muuta ni paria juustoa ja keksejä.

Vierailija
727/734 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta lapsuudesta 70-luvulta muistan, ettei mitään alkuruokia tarjoiltu vaan se oli se iso mättö siinä pöydässä. Kinkku, lipeäkala, rosolli, karjalanpaisti (aina oli karjalanpaisti), laatikot x 3, perunat ym ym. Riisipuuro ja luumukeitto jäkiruoaksi. Ei ollu lohi siihen aikaan muodissa/ saatavissa.

Vierailija
728/734 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta lapsuudesta 70-luvulta muistan, ettei mitään alkuruokia tarjoiltu vaan se oli se iso mättö siinä pöydässä. Kinkku, lipeäkala, rosolli, karjalanpaisti (aina oli karjalanpaisti), laatikot x 3, perunat ym ym. Riisipuuro ja luumukeitto jäkiruoaksi. Ei ollu lohi siihen aikaan muodissa/ saatavissa.

Meillä oli riisipuuro lapsuudessa aina jouluaaton aamuna. Karjanpaistia ei koskaan ja ensimmäisen kerran kouluruokana törmäsin siihen vasta aikuisena. Lipeäkala ja sillit olivat jo lapsuuden jouluissa. Graavilohi myös mutta vain yhdelle aterialle. Sekametelisoppaa oli jälkiruokana.

Vierailija
729/734 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tänä niinkuin viime jouluna vietetään myös kumppanin kanssa kahdestaan,ihmettelen myös noita valtavia ruokamääriä ja sitten joulun jälkeen suurin osa heittää kukkurakaupalla ruokaa roskiin eli ensin ostetaan vuorenkokoisia vaikka mitä ruokaa ja sitten syödään ehkä neljännes ja sitten ruokaa onkin niin paljon jäänyt että mätänee jääkaappiin. Jos ei sitten koko suku käymässä jolloin ymmärrettävää mutta suurin osaa silti liikaa omien tarpeidensa ihmiset eivät tarttis niin paljon kaikkea satoja eri jouluruokalajeja suurin osa menee kuitenkin haaskuun.

Missä nämä valtavat määrät ihmisiä, jotka heittävät Tapanin jälkeen "kukkurakaupalla ruokaa roskiin", oikein ovat, koska minä en ole koskaan tavannut ketään sellaista, enkä nähnyt tällaista toimintaa missään missä olen asunut tai liikkunut, enkä edes tunne ketään joka tällaista olisi ollut todistamassa. Tämä on nyt taas joku ihmeellinen urbaanilegenda, missä joku kumminkaiman kaveri on joskus tuntenut jonkun perheen joka niin on toiminut, ja se on vissi se. 🙄

Tunnustan. Minulle ja miehelle kävi noin ensimmäisenä jouluna jonka vietimme yhdessä. Varsinkin laatikoita meni biojätteeseen. Opittiin siitä ja nyt ostetaan esim. porkkanalaatikkoa 200 grammaa kun ei sitä kahtena päivänä enempää mene.

Vierailija
730/734 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Ei sinun tilanteesi kovin yllättävä ole. Ihan etsimättä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.

Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.

Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.

Vierailija
731/734 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nolo joulupöytä on sellainen, että siihen kasataan sellaisia ruokia, joita ei edes syödä ja ne on pöydässä sen takia, että ne "kuuluu" jouluun. Roskiinhan ne siinä tapauksessa menevät. 

Vierailija
732/734 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehdyt laatikot on herkkua! Pojot ap:lle!👍 Perheessä tykätään eri ruuista usein, yksi vihaa silliä, toinen rakastaa ja toiselle pitää olla riisipuuroa, mutta toinen ei tykkää.  Täytyy vain sopeutua. 

Vierailija
733/734 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut hei, kai olutta, viiniä ja snapsia on riittävästi, niistä se joulumieli kumpuaa. 

Vierailija
734/734 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli tuo jouluateriaksi tosi ankea. Lähes kaikki puuttuu ja kuvottava einesrosolli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän