Poika sanoi, että meidän joulupöytä oli nolo
Ruokana oli:
rosolli (kaupasta)
silli (purkista)
4,5 kg kinkku
lanttulaatikko (tein itse)
porkkanalaatikko (tein itse)
keitetyt potut tillin kera
Lanttulaatikko tosin loppui jo aattona.
Jälkkäriä ei tänä vuonna ollut, kun ei sitä kukaan jaksa syödä kuitenkaan.
Ihan tavallinen joulu pöytä minusta ja nätä meillä on syöty 15 vuotta ja sitä ennen minun kotona.
Kommentit (734)
Graavikala ja mädit loistavat poissaolollaan, aika noloa tosiaan. Muutenkin aika aneeminen.
No nyt sanoo noin mutta vanhempana miettii kuitenkin haikeudella.
Selittikö, mitä nolo tarkoittaa? Liian vähän eri sorttia vai muuten vaan huonoja ruokia?
Missä salaatit/hedelmät? Kaikki tuore loistaa poissaolollaan.
No mitä sille nuorelle herralle olisi pitänyt olla, ettei olisi nolottanut? Hanhenmaksapalleroitako? Sitten kun nuorella herralla on jalat oman pöydän alla, niin hän voi laatia millaisen joulupöydän haluaa, mutta niin kauan kuin jalat ovat vanhempien pöydän alla, kannattaa pitää suunsa supussa.
Pyydä häntä ensi vuonna kokkaamaan itse niin saa mieleisensä. Teinit nyt arvostelevat aina kaikkea, varsinkin kun eivät ymmärrä ettei mikään tipu valmiina taivaasta.
Vierailija kirjoitti:
Missä salaatit/hedelmät? Kaikki tuore loistaa poissaolollaan.
Perinteinen joulubanaani kullekin perheenjäsenelle.
Vierailija kirjoitti:
Teinien mielestä kaikki on noloa.
Hänhän voi itse ensi vuonna laittaa joulupöydän. :)
ei 13-vuotias osaa
ap
Eikö teillä ollut mitään kastiketta?
Olihan tuossa aika vähän ruokalajeja joulupöydäksi. Mutta sano teinipojalle, että ensi jouluksi hän voi suunnitella ja hankkia (vanhempien rahoilla) viisi lisäruokalajia. Poika tietysti vastaa itse myös niiden valmistamisesta, jos sellainen on tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
No miten poika perusteli?
EI kuulemma ollut yhtään juhlallinen vaan nolo. Niin perusteli,
ap
Teini laittaa sitten aikuisena vähemmän nolon
No huh huh, todella nolo poika. Onneksi oma poika on niin fiksu ettei ikinä arvostele ruokiani, kiitollisena syö mitä tarjotaan.
Kysyisit teiniltä mitä haluaa Joulupöytään. Yllätyt mieluisasti.
Vierailija kirjoitti:
Graavikala ja mädit loistavat poissaolollaan, aika noloa tosiaan. Muutenkin aika aneeminen.
en ole ttottunut syömään tollasia. Maustesilli on ainoo mitä syön.
ap
Omastakin mielestäni olisi ollut hieman suppea koska en syö lihaa ollenkaan. Mutta tapoja on erilaisia. Meillä teinit ovat jo pitkään osallistuneet jouluaterian suunnitteluun ja tekemiseen ja ovat tuoneet siihen omia mieltymyksiään. Suosittelen!
Teinien mielestä kaikki on noloa.
Hänhän voi itse ensi vuonna laittaa joulupöydän. :)