Poika sanoi, että meidän joulupöytä oli nolo
Ruokana oli:
rosolli (kaupasta)
silli (purkista)
4,5 kg kinkku
lanttulaatikko (tein itse)
porkkanalaatikko (tein itse)
keitetyt potut tillin kera
Lanttulaatikko tosin loppui jo aattona.
Jälkkäriä ei tänä vuonna ollut, kun ei sitä kukaan jaksa syödä kuitenkaan.
Ihan tavallinen joulu pöytä minusta ja nätä meillä on syöty 15 vuotta ja sitä ennen minun kotona.
Kommentit (734)
Vierailija kirjoitti:
Ettekö syö kalaa ollenkaan?
Mitä äimistelyn aihetta siinä on? Kai olet joskus huomannut, että ihmiset pitävät eri ruoista?
Vierailija kirjoitti:
No nyt sanoo noin mutta vanhempana miettii kuitenkin haikeudella.
sitä minäkin. ei ole lapsuuden joulun voittanutta sitä aina sanon.
ap
Sanot tosiaan että kun on aikuinen tulee mielellään syömään pojan kotiin sitä vähemmän Noloa joulupöytää
Vierailija kirjoitti:
No mitä sille nuorelle herralle olisi pitänyt olla, ettei olisi nolottanut? Hanhenmaksapalleroitako? Sitten kun nuorella herralla on jalat oman pöydän alla, niin hän voi laatia millaisen joulupöydän haluaa, mutta niin kauan kuin jalat ovat vanhempien pöydän alla, kannattaa pitää suunsa supussa.
Ihanan tätimäistä tuohtumusta. Hyvähyvä.
Vierailija kirjoitti:
Missä salaatit/hedelmät? Kaikki tuore loistaa poissaolollaan.
Rosolli on salaatti.
Mietin kans missä kastikkeet tai muu kala?eihän tuo nyt mikään juhlava ollut mut parempi ku pelkkä kinkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Graavikala ja mädit loistavat poissaolollaan, aika noloa tosiaan. Muutenkin aika aneeminen.
en ole ttottunut syömään tollasia. Maustesilli on ainoo mitä syön.
ap
Niin sinä et syö. Mutta oletko kysynyt jos joku muu perheenjäsen söisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinien mielestä kaikki on noloa.
Hänhän voi itse ensi vuonna laittaa joulupöydän. :)ei 13-vuotias osaa
ap
13-vuotiaalla on koulussa kotitaloutta, joten viimeistään ensi jouluna hän osaa hyvin, kunhan et passaa häntä pilalle. Pojan ei minusta tarvitse vastata koko joulupöydästä, mutta hän voi suunnitella, hankkia ja valmistaa tämänvuotisen joulupöydän päälle muutaman lisäjutun niin, että pöytä ei enää ole nolo.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Selittikö, mitä nolo tarkoittaa? Liian vähän eri sorttia vai muuten vaan huonoja ruokia?
EI kuulema ollut juhlallinen vaan nolo.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Graavikala ja mädit loistavat poissaolollaan, aika noloa tosiaan. Muutenkin aika aneeminen.
en ole ttottunut syömään tollasia. Maustesilli on ainoo mitä syön.
ap
Vähänkö olet nolo
Vierailija kirjoitti:
Missä salaatit/hedelmät? Kaikki tuore loistaa poissaolollaan.
Oli rosolli
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinien mielestä kaikki on noloa.
Hänhän voi itse ensi vuonna laittaa joulupöydän. :)ei 13-vuotias osaa
ap
13v ei osaa tehdä ruokaa?
Missä karjalanpaisti? Se pitää olla aina lootien kylkeen. Ja teinille ois voinu tilata pitsan, ois ollu tyytyväinen ja pitäny mölyt mahassaan.
Pojalla on vuosi aikaa suunnitella sitä mitä teidän menu sisältää ensi vuonna ja treenaa kokkaamaan
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän toi vähän aneemiselta kuulosti.
Jälkiruokaa olisi kuulunut olla. Ja ehkä jotain sörsseliä kinkun kaveriksi tai edes leipää, teini-ikäiset jatkuvasti nälkäisiä.
Vierailija kirjoitti:
No mitä sille nuorelle herralle olisi pitänyt olla, ettei olisi nolottanut? Hanhenmaksapalleroitako? Sitten kun nuorella herralla on jalat oman pöydän alla, niin hän voi laatia millaisen joulupöydän haluaa, mutta niin kauan kuin jalat ovat vanhempien pöydän alla, kannattaa pitää suunsa supussa.
Niin just. kun isänsä oli lapsi 90 luvulla ei heillä ollut joka joulu edes kinkkua
mun kotona sentäns oli aina kinkku ja laatikot kun ei olut juoppoja niinku miehen porukat.
ap
No ensi kerralla kysy etukäteen mitä hän haluaa joulupöytään, että olisi juhlallisempi. Kehota myös opettelemaan itse kokkaamaan niin voi osallistua myös tekemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ollut mitään kastiketta?
mitä kastiketta
ap
No kyllähän toi vähän aneemiselta kuulosti.