Xenia+Evechic
Uusimmassa postauksessa on kommenttiboksissa TAAS kysymys Evechicistä, ilmeisesti joku asiakas. Kaikkiin muihin kommentteihin Xenttu on vastannut muttei tuohon. Miten se on niin vaikeaa vastata kauppaa koskeviin asioihin? Käsittämätöntä.
Kommentit (79)
Oops, ei pitänyt tehdä noin suurta lainausta. Kännykällä säädin. -53
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 10:40"]
Tehän olette irvailleet kaupalle jo kuukausikaupalla. Miksi te nyt yhtäkkiä lopettaisitte?
[/quote]
Miksi minä olisin koskaan irvannut kaupalle, koska ostin sieltä vaatteita joista pidin ja pidän edelleen paljon???!
Siksi, ASIAKKAANA, minua ihmetyttää että miksi sivu vedetään alas tuosta vaan, eikä sinne laiteta tekstiä että kiitos asiakkaille ja hyvä kesää tms!
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 10:27"]
Mä olen aina puolustanut Xeniaa ja tykännyt hänen blogista, mutta nyt on parin viime viikon aikana valitettavasti vähän mennyt maku tuosta touhusta :( Joten ihmetyttää, kun hän aina korostaa positiivisuutta "keskitytään positiivisiin asioihin" ym. Kertoo olevansa positiivinen ihminen ja postaukset ja instakuvatkin antaa semmoisen kuvan, mutta kommenttiboksi... Tuntuu että tuo peräänkuulutettu positiivisuus on täysin kadoksissa ja X nimenomaan keskittyy negatiivisista kommenteista jankkaamiseen ja tiuskimiseen. En ymmärrä miksei sitten todella keskity vain niihin positiivisiin asioihin ja kommentteihin, vaan provosoituu vahvasti tosi asiallisistakin kommenteista jotka eivät häntä miellytä. Jotenkin ei vaikuta positiivisen, onnellisen ihmisen käytökseltä :( Tosi harmi, koska blogi oli ennen suosikkini.
[/quote]
Ohis, mutta tuo on ehkä jotenkin tyypillistä sellaisille, jotka korostavat "positiivisuutta". Esimerkiksi Lilyn Sara K. on oikein positiivisen ajattelun guru (ilmeisesti aiheesta on tulossa kirjakin) mutta kommenttibokseissa kaikki eri mieltä olevat asialliset kommentit on aina lytätty täysin. Ei mitenkään haukkuen ja riehuen tietysti, vaan viileän kylmästi asenteella "ettehän te negatiivisuudessa pyöriskelevät säälittävät ihmiset voi ymmärtääkään mitään, kun ette ole valaistuneita, joten kanssanne on turha keskustella mistään".
Eipä siellä ole pitkiin aikoin enää keskusteltu/väiteltykään mistään. Täysin turhaahan se on, koska keskustella ei voi. Bloggaaja ja hänen "valaistuneet" seuraajansa lopettavan kaiken keskustelun alkutekijöihinsä.
Luulisin, että blogimaailmassa laajemminkin positiivisuus tarkoittaa ei niinkään positiivista asennetta, vaan kaikkeen kivaan ja pinnalliseen ja omaan napaan keskittymistä niin ei pääse tulemaan hetkeksikään paha mieli mistään turhasta pohdiskelusta.
Saako niitä sinne jääneitä vaatteita enää ostettua mistään? Vai jäikö sinne mitään, huomasiko kukaan ennenkuin nettikauppa suljettiin? Kaipailen yhtä maksimekkoa ja olisin tilannut ainakin sen mutta olin ulkomailla kurssilla työni takia muutaman viikon joten en viitsinyt tilata sitä ennen reissua meidän postiin seisomaan ja mahdollisesti palautumaan :(
Kyllähän tämä nyt menee hieman jankkaamisen puolelle noin kokonaisuudessaan. Kauppa on kiinni ja thats it. Mutta harvalla pienyrityksellä taas on varaa olla tyly asiakkailleen ja periaatteessa jokainen voisi olla potentiaalinen asiakas tulevaisuudessa. Nyt toki voidaan miettiä, että kuinka moni sitten palaa hänen kauppaansa jos se joskus taas avataan. Pienyrityksessä työskentelevänä on tullut todettua, että asiakaspalvelu ja tyytyväinen asiakas on kyllä se kaiken a ja o. Puskaradio toimii markkinointikanavana ja tyytyväiset asiakkaat palaavat uudelleen ja uudelleen + heidän kaverinsa. Äkkiä ne asiakkaat vaihtavat muualle. Mutta toki jos on rahaa millä mällätä, niin mitäs sitä sitten sen enempää asiaa viestittää ulkopuolelle ja käyttäytyy miten haluaa. Harvalla pienyrittäjällä sitä mällättävää ei vain ole..
Xentulla taas rahantekokampanja meneillään. Olisiko tällä viikolla ollut yksi postaus, jossa ei mainoslinkkejä. Näinköhän reissu tulossa...
Ennen päivän asujen/vaatteiden linkit olivat hänen omaan kauppaansa, nyt ne menevät "samankaltainen" linkillä nellyyn/asokselle yms. Mahtoi jäädä iso läjä vaatteita omaan käyttöön.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 09:31"]Miten se on niin vaikeaa vastata kauppaa koskeviin asioihin?
[/quote]
Siksi kun kysyjänä on todennäköisesti joku teistä. Joku sellainen, joka tietää jo kaiken sen, mikä tiedettävissä on, mutta haluaa piruuttaan, muka viattomana, kysyä sitä asiaa uudestaan ja uudestaan.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 12:48"]
Kaipailen yhtä maksimekkoa ja olisin tilannut ainakin sen mutta olin ulkomailla kurssilla työni takia muutaman viikon joten en viitsinyt tilata sitä ennen reissua meidän postiin seisomaan ja mahdollisesti palautumaan :(
[/quote]
Olisit sopinut postituksesta kurssisi jälkeen, jos kerran olit pois vain pari viikkoa ja mekko sinulle niin tärkeä. Tyhmä jäädä odottamaan. Tuote olisi saattanut olla loppu paluusi jälkeen, vaikka kauppa olisi yhä pystyssä.
Tietääkö joku mistä ne Xentun puutarhakalut on? Ei näy mainosta missään postauksessa, niin ilmeisesti ei ole saatu "yhteistyössä" tai alennuksella, niin ei tarvitse kehua.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 12:48"]Saako niitä sinne jääneitä vaatteita enää ostettua mistään? Vai jäikö sinne mitään, huomasiko kukaan ennenkuin nettikauppa suljettiin? Kaipailen yhtä maksimekkoa ja olisin tilannut ainakin sen mutta olin ulkomailla kurssilla työni takia muutaman viikon joten en viitsinyt tilata sitä ennen reissua meidän postiin seisomaan ja mahdollisesti palautumaan :(
[/quote]
Minäkin pohdin vaatteiden tilannetta? Mitä niille kävi ?
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:10"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 12:49"]
Kyllähän tämä nyt menee hieman jankkaamisen puolelle noin kokonaisuudessaan. Kauppa on kiinni ja thats it. Mutta harvalla pienyrityksellä taas on varaa olla tyly asiakkailleen ja periaatteessa jokainen voisi olla potentiaalinen asiakas tulevaisuudessa. Nyt toki voidaan miettiä, että kuinka moni sitten palaa hänen kauppaansa jos se joskus taas avataan. Pienyrityksessä työskentelevänä on tullut todettua, että asiakaspalvelu ja tyytyväinen asiakas on kyllä se kaiken a ja o. Puskaradio toimii markkinointikanavana ja tyytyväiset asiakkaat palaavat uudelleen ja uudelleen + heidän kaverinsa. Äkkiä ne asiakkaat vaihtavat muualle. Mutta toki jos on rahaa millä mällätä, niin mitäs sitä sitten sen enempää asiaa viestittää ulkopuolelle ja käyttäytyy miten haluaa. Harvalla pienyrittäjällä sitä mällättävää ei vain ole..
[/quote]
Harvalla pienyrittäjällä ei ole mällättävää, eli useimmilla mielestäsi on.
[/quote]
Eiköhän se, mitä kirjoittaja ajoi takaa, tullut tässä selväksi.
Ja harvinaisen oikeassa hän kyllä on. Vaikka en itse mitään evechicistä tilannut, voin valottaa tilannetta asiakkaan kannalta. Itselläni oli ulkomailla asuessani erittäin hyvä kampaaja, joka teki liikkeensä kanssa "evechicit". Asioin hänen liikkeessään noin kerran kuukaudessa, ja varasin ajan pari viikkoa etukäteen. Erään käynnin jälkeen puheluuni ei vastattukaan. Kun kävin kääntymässä liikkeen ovella, siellä olivat turvakaihtimet kiinni. Mitään lappua ovella ei ollut, mikä oli todella outoa tuossa maassa - yleensä siellä kiinnitettiin oviin ja ikkunoihin useita kirkasvärisiä lappuja lomankin ajaksi. Koko juttu olisi varmaan jäänyt mysteeriksi, ellei silloinen natoni, joka tunsi ihan kaikki kaupungissa, olisi kertonut kampaajan sulkeneen liikkeen ja työskentelevän naapurikaupungissa sijaitsevassa kampaamossa. Tässä vaiheessa olisin toki voinut siirtyä tuon toisen kampaamon asiakkaaksi, koska naapurikaupunkiin ajoi kymmenessä minuutissa. Mutta arvatkaapa, siirryinkö? Vaikka kampaaja oli teknisesti osaavimpia, joka minulla on koskaan ollut, leikkasi ja värjäsi tuolloin aika vaativan kampaukseni täydellisesti, ja ennen kaikkea tiesi, mistä pidän, ja mikä minulle sopii, etsin toisen kampaajan. Sen verran ylenkatsotuksi tunsin itseni asiakkaana.
Joten vaikka ymmärrän hyvin, ettei Xenia jaksa kaikkia lukijoiden "elämänohjeita" noudattaa, mahdollista tulevaa liiketoimitaa varten tätä kannattaa petrata.
[/quote]
Juurikin näin.
Mitäköhän yleensä tapahtuu tällaisissa tilanteissa vaatteille... onko jossain niin että voisi palauttaa vielä päämiehelle tms vaatteita vai jääkö ne yrittäjän tappioksi?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tälle firmalle kuuluu?
Kosahti. Taitaa nykyään vissiin olla joku sisustussuunnittelija. Minustakin voisi tulla sellainen, kun osaan vaihdella tyynynpäällisiä.
Kyllä Xenia ja miehensä ainakin tienaavat hyvin. Jos osaa rakentaa laadukkaita taloja ja sitten myydä niitä niin tekee aika hyvän tilin.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 10:54"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 10:27"]Mä olen aina puolustanut Xeniaa ja tykännyt hänen blogista, mutta nyt on parin viime viikon aikana valitettavasti vähän mennyt maku tuosta touhusta :( Joten ihmetyttää, kun hän aina korostaa positiivisuutta "keskitytään positiivisiin asioihin" ym. Kertoo olevansa positiivinen ihminen ja postaukset ja instakuvatkin antaa semmoisen kuvan, mutta kommenttiboksi... Tuntuu että tuo peräänkuulutettu positiivisuus on täysin kadoksissa ja X nimenomaan keskittyy negatiivisista kommenteista jankkaamiseen ja tiuskimiseen. En ymmärrä miksei sitten todella keskity vain niihin positiivisiin asioihin ja kommentteihin, vaan provosoituu vahvasti tosi asiallisistakin kommenteista jotka eivät häntä miellytä. Jotenkin ei vaikuta positiivisen, onnellisen ihmisen käytökseltä :( Tosi harmi, koska blogi oli ennen suosikkini.
Ja mielestäni kukaan EI vaatinut tai vaadi mitään syytä lopettamiselle, eli kukaan ei halua xenian avautuvan henk koht syistään. Puhehan oli vaan tavasta jolla kauppa lopetettiin. Hänellä ei ole velvollisuutta ilmoittaa asiakkailleen mitään (vaikka se huonotapaista onkin) mutta myös asiakkailla on yhtä lailla oikeus ihmetellä ja olla tyytymättömiä Evechikin toimintaan. X ottaa tämän hurjan henkilökohtaisesti siitäkin huolimatta että on aina korostanut että blogi ja kauppa ovat kaksi eri asiaa. Tuntuu kurjalta jos taustalla todellakin on nyt jotain muuta kuin mammaloma, joka pistää Xenian noin herkille tunteineen :/ Toivottavasti kaikki hänellä ok.
[/quote]
Mitä ihmeen juttuja vihjailet sen perusteella jos kymmenettä kertaa jankuttaville ihmisille sanotaan ettei asiaa perustella sen enempää?
Kerta toisensa jälkeen jankutetaan samaa ja jos ei vastaa niin siitäkin valitetaan, jos vastaa niin sanotaan että jankuttaa! Yritä nyt hyväksyä se ettei hän aio tyydyttää tämän enempää sinun utelujasi. Yritä hyväksyä, että hän teki sulkemisen suhteen eri ratkaisun kuin sinä olisit tehnyt.
Sen sijaan, tee jotain tolle sun pakkomielteellesi asian suhteen.
Minä sen sijaan luulen että ainoa mikä tuntuu kurjalta hänestä on se kun jokainen neutraalikin vastaus väännetään ilkeäksi. Sekä se mitä juuri teit, eli aloit vihjailemaan ihan täysin sinun omasta päästäsi keksimiä juttuja. Ihan oikeasti?
Onkohan sinulla kaikki hyvin kun kirjoitit tekstisi? Minusta se tuntuisi todella kurjalta jos kaikki ei olisi kohdalla kanssasi! Toivottavasti kaikki on hyvin.
[/quote]
Xenia itse? :D en ole tuon kirjoittaja mutta musta se ei ole mikään mielipide kysymys kuinka yrittäjän on sopivaa toimia yrityksen lopettaessaan. Ja julkinen bloggaajahan hän on joten miksei hänen asioistaan saisi olla kiinnostunut? kuka siellä blogissa kävisi jos ei hänen jutut kiinnosta?
[/quote]
En ole Xenia ja kirjoitin tuon jutun. Olen eri mieltä tuosta lopettamisesta, koska mielestäni se on juuri mielipide kysymys kuten myös miten liike avataan. Joku maksaa koko sivun lehti-ilmoituksen ja joku vaan vie pelkät paperit jonnekin virastoon. Kuka minä olen sanomaan mikä on paras tapa?
Joka vuosi tuhansia kauppoja suljetaan ja yrityksiä lopettaa. Harvoin niistä nyt kauheasti postauksia tehdään. Itse en ole koskaan osunut nettisivulle jossa olisi kiitelty entisiä asiakkaita ja selitelty lopettamis syitä. Mutta jos niitä on niin linkkaa ihmeessä. Luulisi löytyvän jos kerran tuo on tapa ja niitä firmoja kun todellakin lopettaa vähän väliä.
Kyllä tästä aiheesta on puhuttu ja kirjoitettu, mutta toiset jankkaavat, koska eivät saa sitä vastausta minkä haluaisivat.
[/quote]
Aivan kuin säkin jankkaat siitä ettei muut ole samaa mieltä kanssasi, ja kritisoit muita siitä ettei asiat mene niiden haluamalla tavalla :D Herää pahvi.
Jos julkinen yritys on keskustelun kohteena niin siinä ei pitäis olla mitään pahaa. Jos julkinen bloggaaja on keskustelun kohteena, siinäkään ei ole mitään pahaa. Ite on ammattinsa valinnut.