Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Xenia+Evechic

Vierailija
28.05.2014 |

Uusimmassa postauksessa on kommenttiboksissa TAAS kysymys Evechicistä, ilmeisesti joku asiakas. Kaikkiin muihin kommentteihin Xenttu on vastannut muttei tuohon. Miten se on niin vaikeaa vastata kauppaa koskeviin asioihin? Käsittämätöntä.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 10:27"]Mä olen aina puolustanut Xeniaa ja tykännyt hänen blogista, mutta nyt on parin viime viikon aikana valitettavasti vähän mennyt maku tuosta touhusta :( Joten ihmetyttää, kun hän aina korostaa positiivisuutta "keskitytään positiivisiin asioihin" ym. Kertoo olevansa positiivinen ihminen ja postaukset ja instakuvatkin antaa semmoisen kuvan, mutta kommenttiboksi... Tuntuu että tuo peräänkuulutettu positiivisuus on täysin kadoksissa ja X nimenomaan keskittyy negatiivisista kommenteista jankkaamiseen ja tiuskimiseen. En ymmärrä miksei sitten todella keskity vain niihin positiivisiin asioihin ja kommentteihin, vaan provosoituu vahvasti tosi asiallisistakin kommenteista jotka eivät häntä miellytä. Jotenkin ei vaikuta positiivisen, onnellisen ihmisen käytökseltä :( Tosi harmi, koska blogi oli ennen suosikkini.

Ja mielestäni kukaan EI vaatinut tai vaadi mitään syytä lopettamiselle, eli kukaan ei halua xenian avautuvan henk koht syistään. Puhehan oli vaan tavasta jolla kauppa lopetettiin. Hänellä ei ole velvollisuutta ilmoittaa asiakkailleen mitään (vaikka se huonotapaista onkin) mutta myös asiakkailla on yhtä lailla oikeus ihmetellä ja olla tyytymättömiä Evechikin toimintaan. X ottaa tämän hurjan henkilökohtaisesti siitäkin huolimatta että on aina korostanut että blogi ja kauppa ovat kaksi eri asiaa. Tuntuu kurjalta jos taustalla todellakin on nyt jotain muuta kuin mammaloma, joka pistää Xenian noin herkille tunteineen :/ Toivottavasti kaikki hänellä ok.

[/quote]

Mitä ihmeen juttuja vihjailet sen perusteella jos kymmenettä kertaa jankuttaville ihmisille sanotaan ettei asiaa perustella sen enempää?

Kerta toisensa jälkeen jankutetaan samaa ja jos ei vastaa niin siitäkin valitetaan, jos vastaa niin sanotaan että jankuttaa! Yritä nyt hyväksyä se ettei hän aio tyydyttää tämän enempää sinun utelujasi. Yritä hyväksyä, että hän teki sulkemisen suhteen eri ratkaisun kuin sinä olisit tehnyt.

Sen sijaan, tee jotain tolle sun pakkomielteellesi asian suhteen.

Minä sen sijaan luulen että ainoa mikä tuntuu kurjalta hänestä on se kun jokainen neutraalikin vastaus väännetään ilkeäksi. Sekä se mitä juuri teit, eli aloit vihjailemaan ihan täysin sinun omasta päästäsi keksimiä juttuja. Ihan oikeasti?

Onkohan sinulla kaikki hyvin kun kirjoitit tekstisi? Minusta se tuntuisi todella kurjalta jos kaikki ei olisi kohdalla kanssasi! Toivottavasti kaikki on hyvin.

[/quote]

Xenia itse? :D en ole tuon kirjoittaja mutta musta se ei ole mikään mielipide kysymys kuinka yrittäjän on sopivaa toimia yrityksen lopettaessaan. Ja julkinen bloggaajahan hän on joten miksei hänen asioistaan saisi olla kiinnostunut? kuka siellä blogissa kävisi jos ei hänen jutut kiinnosta?

Vierailija
42/79 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 10:27"]Mä olen aina puolustanut Xeniaa ja tykännyt hänen blogista, mutta nyt on parin viime viikon aikana valitettavasti vähän mennyt maku tuosta touhusta :( Joten ihmetyttää, kun hän aina korostaa positiivisuutta "keskitytään positiivisiin asioihin" ym. Kertoo olevansa positiivinen ihminen ja postaukset ja instakuvatkin antaa semmoisen kuvan, mutta kommenttiboksi... Tuntuu että tuo peräänkuulutettu positiivisuus on täysin kadoksissa ja X nimenomaan keskittyy negatiivisista kommenteista jankkaamiseen ja tiuskimiseen. En ymmärrä miksei sitten todella keskity vain niihin positiivisiin asioihin ja kommentteihin, vaan provosoituu vahvasti tosi asiallisistakin kommenteista jotka eivät häntä miellytä. Jotenkin ei vaikuta positiivisen, onnellisen ihmisen käytökseltä :( Tosi harmi, koska blogi oli ennen suosikkini.

Ja mielestäni kukaan EI vaatinut tai vaadi mitään syytä lopettamiselle, eli kukaan ei halua xenian avautuvan henk koht syistään. Puhehan oli vaan tavasta jolla kauppa lopetettiin. Hänellä ei ole velvollisuutta ilmoittaa asiakkailleen mitään (vaikka se huonotapaista onkin) mutta myös asiakkailla on yhtä lailla oikeus ihmetellä ja olla tyytymättömiä Evechikin toimintaan. X ottaa tämän hurjan henkilökohtaisesti siitäkin huolimatta että on aina korostanut että blogi ja kauppa ovat kaksi eri asiaa. Tuntuu kurjalta jos taustalla todellakin on nyt jotain muuta kuin mammaloma, joka pistää Xenian noin herkille tunteineen :/ Toivottavasti kaikki hänellä ok.

[/quote]

Mitä ihmeen juttuja vihjailet sen perusteella jos kymmenettä kertaa jankuttaville ihmisille sanotaan ettei asiaa perustella sen enempää?

Kerta toisensa jälkeen jankutetaan samaa ja jos ei vastaa niin siitäkin valitetaan, jos vastaa niin sanotaan että jankuttaa! Yritä nyt hyväksyä se ettei hän aio tyydyttää tämän enempää sinun utelujasi. Yritä hyväksyä, että hän teki sulkemisen suhteen eri ratkaisun kuin sinä olisit tehnyt.

Minä sen sijaan luulen että ainoa mikä tuntuu kurjalta hänestä on se kun jokainen neutraalikin vastaus väännetään ilkeäksi. Sekä se mitä juuri teit, eli aloit vihjailemaan ihan täysin sinun omasta päästäsi keksimiä juttuja. Ihan oikeasti?

Onkohan sinulla kaikki hyvin kun kirjoitit tekstisi? Minusta se tuntuisi todella kurjalta jos kaikki ei olisi kohdalla kanssasi! Toivottavasti kaikki on hyvin.

[/quote]

Aika xeniamainen kommentti....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs täällä nyt tapahtuu? :D

On totta, että kaikenmoista sanomista olisi varmasti tullut, vaikka olisi nettikaupan laittanut tyylikkäästi kiinni. Mutta, ihan oikeasti luulen, että se kohu olisi ollut ihan minimi tähän kohuun verrattuna ja olisi loppunut jo aikaa sitten. Minä en ymmärrä, että miksi tästä ei saisi puhua? Onko se nyt niin, että blogistit saavat käyttää julkisuutta omiin tarkoitusperiin (kuten vaikka oman nettikaupan lanseeraamiseen), mutta sitten negatiiviset jutut ei sitten kuulukaan enää kellekkään. Julkisuudella on kaksi puolta, deal with it. 

Ja itse ihan oikeasti uskon, että loppujen lopuksi tästäkin kohusta on Xentulle vain hyötyä, luulen, että moni joka ei muuten blogia lukisikaan klikkailee itsensä nyt blogin sivuille lukemaan kommentteja. Ehkä Xenia jopa tahallaan ilkeilee, että saisi lisää lukijoita? 

Niin että voitte unohtaa nuo "jättäkää Xenia-parka rauhaan"-jutut. Se ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.

Vierailija
44/79 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 10:49"]xenian vastaukset on kyllä olleet todella tylyjä. luulis ettei hänelle tule mitenkään yllätyksenä se, että kaupan sulkeminen tuosta vaan aiheuttaa närää. silti ei ole voinut vastata asiallisesti vaikka että " lisää infoa aiheesta tulossa". Sen sijaan vastailee tyyliin " en oo ehtinyt kirjottamaan postausta, sinä teet minusta hirviön, kiitti vaan". Kun on pitänyt blogia noin pitkään, niin luulisi jo tietävän sen, että kommentteja tulee laidasta laitaan, ja toisinaan ihmisten närkästys on ihan aiheellista, vaikka se itsestä pahalta tuntuisikin. Tämä on ihan sama missä tahansa työssä jossa ollaan tekemisissä asiakkaiden kanssa. myös kaiken maailman valittajamummoille täytyy kyetä vastaamaan viileän asiallisesti, samalla hyväksyen se, että valittajamummoilla on oikeus omiin, toisinaan hyvin kummallisiinkin ajatelmiinsa. 

[/quote]

Ihan oikeasti, kaupan sulkeminen aiheutti närää?

Kun ei tehty kuten sinä halusit niin sekin oikeutti tuntemaan mielipahaa? Ja nyt ei vastata mitä sinä halusit lukea.

Oletko sinä ainut lapsi vai miten sinulle on kehittynyt näin äärimmäinen itsekeskeisyys että kaiken pitäisi toimia sinun halujesi mukaan?

Vierailija
45/79 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 11:04"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 10:49"]xenian vastaukset on kyllä olleet todella tylyjä. luulis ettei hänelle tule mitenkään yllätyksenä se, että kaupan sulkeminen tuosta vaan aiheuttaa närää. silti ei ole voinut vastata asiallisesti vaikka että " lisää infoa aiheesta tulossa". Sen sijaan vastailee tyyliin " en oo ehtinyt kirjottamaan postausta, sinä teet minusta hirviön, kiitti vaan". Kun on pitänyt blogia noin pitkään, niin luulisi jo tietävän sen, että kommentteja tulee laidasta laitaan, ja toisinaan ihmisten närkästys on ihan aiheellista, vaikka se itsestä pahalta tuntuisikin. Tämä on ihan sama missä tahansa työssä jossa ollaan tekemisissä asiakkaiden kanssa. myös kaiken maailman valittajamummoille täytyy kyetä vastaamaan viileän asiallisesti, samalla hyväksyen se, että valittajamummoilla on oikeus omiin, toisinaan hyvin kummallisiinkin ajatelmiinsa. 

[/quote]

Kun ei tehty kuten sinä halusit niin sekin oikeutti tuntemaan mielipahaa? Ja nyt ei vastata mitä sinä halusit lukea.

Oletko sinä ainut lapsi vai miten sinulle on kehittynyt näin äärimmäinen itsekeskeisyys että kaiken pitäisi toimia sinun halujesi mukaan?

[/quote]

Just tuolla tavalla se Xeniakin vääntää kommenteista semmosta mitä siinä ei lue. Voi morjens mikä tahvo. :D Nälkä -> lähden syömään.

Vierailija
46/79 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on jo vähän huvittavaa ja vanhakin juttu, että jos joku ei ole täysin samaa mieltä jonkun kanssa, niin heti ajatellaan olevan Xenia. Miksei kenelläkään saa olla eriävää mielipidettä?

Jankuttaminen on mennyt jo yli. Silloin kun verkkokauppa tuli, keskusteltiin siitä miten tuo ikinä tulee onnistumaan, miksi edes koko kauppa laitettiin pystyyn. Nyt kun se verkkokauppa sulkeutui, ihmiset eivät siltikään ole tyytyväisiä asiaan. Xenia hoiti asian omalla tavallaan, miksi te ulkopuoliset huolehditte siitä, että tapa mitä luultavimmin karkotti asiakkaita? Sehän on Xenian oma häpeä. Teitä tuskin loppujen lopuksi oikeasti kiinnostaa se, että onko Xenialla paljon asiakkaita vai ei. Toki asian olisi voinut hoitaa toisin. Mutta niin kuin sanoin, eipä se asia mulle kuulu; se mitä verkkokaupalle käy tai onko sillä asiakkaita vai mitä. Ymmärtäisin ihmisten jankkaamisen, jos joku olisi jäänyt ilman tilaamaansa tuotetta. Nuokin "olisin ollut tilaamassa" ovat vähän kyseenalaisia. Onko joku oikeasti ollut tilaamassa vai tyylillä "sanonpa nyt näin".

Taitaa edelleen kyse olla siitä, että kyseinen verkkokauppa sattui olemaan Xenian. Jos se olisi ollut kenen tahansa muun, ei tästä olisi nostettu tällaista haloota. Ihmiset, se on vain verkkokauppa.

Ja ei, en ole Xenia.

Vierailija
47/79 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun jankuttaminen on mennyt jo yli. Pointti on tullut selväksi. Kiitos ja näkemiin. 

Vierailija
48/79 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 10:54"]

[/quote]

[/quote]

Xenia itse? :D en ole tuon kirjoittaja mutta musta se ei ole mikään mielipide kysymys kuinka yrittäjän on sopivaa toimia yrityksen lopettaessaan. Ja julkinen bloggaajahan hän on joten miksei hänen asioistaan saisi olla kiinnostunut? kuka siellä blogissa kävisi jos ei hänen jutut kiinnosta?

[/quote]

En ole Xenia ja kirjoitin tuon jutun. Olen eri mieltä tuosta lopettamisesta, koska mielestäni se on juuri mielipide kysymys kuten myös miten liike avataan. Joku maksaa koko sivun lehti-ilmoituksen ja joku vaan vie pelkät paperit jonnekin virastoon. Kuka minä olen sanomaan mikä on paras tapa?

Joka vuosi tuhansia kauppoja suljetaan ja yrityksiä lopettaa. Harvoin niistä nyt kauheasti postauksia tehdään. Itse en ole koskaan osunut nettisivulle jossa olisi kiitelty entisiä asiakkaita ja selitelty lopettamis syitä. Mutta jos niitä on niin linkkaa ihmeessä. Luulisi löytyvän jos kerran tuo on tapa ja niitä firmoja kun todellakin lopettaa vähän väliä.

Kyllä tästä aiheesta on puhuttu ja kirjoitettu, mutta toiset jankkaavat, koska eivät saa sitä vastausta minkä haluaisivat.

Vierailija
49/79 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 11:04"]

[/quote]

[/quote]

Ensimmäiseltä kommentoijalta asiallinen ja perusteltu mielipide.

Toinen kommentoija (ja moni muukin) voisi käydä lukemassa keskustelualueen säännöt ja sieltä kohdan "Tässä vielä viisi vinkkiä hyvään verkkokeskusteluun:".

Vierailija
50/79 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 11:23"]

Kyllä tästä aiheesta on puhuttu ja kirjoitettu, mutta toiset jankkaavat, koska eivät saa sitä vastausta minkä haluaisivat.

[/quote]

Kuule, mitä jos et enää tulisi tähän ketjuun lueskelemaan, niin ei sinunkaan tarvitse jankuttaa siitä, että muut jankuttaa. Käytännössä se toimii näin: et enää klikkaa otsikkoa Xenia + Evechic. Yllättävän helppoa kun kokeilee! 

Vierailija
51/79 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Xenia jaksaa vastata yllättävän kärsivällisesti noihin elämänohjeisiin, mitä hän saa. En ymmärrä, miten ihmisillä on pokkaa kirjoittaa tuollaista? Menevätkö he oikeassakin elämässä "neuvomaan" kavereitaan?

Blogin lukijat eivät ole mitään palkanmaksajia eikä mielestäni asiakaspalvelutyössäkään tarvitse nöyrtyä minkä tahansa paskan edessä.

Vierailija
52/79 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 11:23"]

[/quote]

Kuule, mitä jos et enää tulisi tähän ketjuun lueskelemaan, niin ei sinunkaan tarvitse jankuttaa siitä, että muut jankuttaa. Käytännössä se toimii näin: et enää klikkaa otsikkoa Xenia + Evechic. Yllättävän helppoa kun kokeilee! 

[/quote]

Ärsyttääkö kun joku puolustaa Xeniaa?

Vierailija
53/79 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa. Jos tämä ketju olisi Pipsasta, olisi kaikki negakommentit hullujen horistelua. Pipsalla on myös oikeus valita, mitä blogissaan kertoo ja jättää kertomatta, mutta Xenialla ei? Samanlaillahan Pipsa mainostaa ja blogin lukijat ovat asiakkaita ja palkanmaksajia (jos siis Xeniallakin).

Vierailija
54/79 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saisi olla huolissaan onko xenian elämässä jokin pielessä kun kerran itse siitä vihjailee ja julkista blogia kirjoittelee? ja tuollleen kilahtelee lukijoilleen. tuo xenian puolustelija, sori vaan mutta kyllä täällä saa keskustella xeniasta ja olla hänen tekemisistään mitä mieltä vaan. Jos olen sitä mieltä että tökerö lopetus kaupalle, niin sitten olen, miksi se sinua hiertää ja miksen saisi olla sitä mieltä? yhtä lailla kun xenia sitä mieltä ettei ole velvollinen ilmoittamaan. Yhtä lailla kun xenialla on oikeus mielipiteisiin ja toimintapoihinsa, on meillä asiakkailla (kyllä olin evechikin asiakas) oikeus omiimme. Yrittäjänä mielestäni on kestettävä kaikenlainen palaute. Ei täällä kukaan ole xeniaa henkilökohtaisesti haukkumassa, turhaa nyt siihen sekoitat. Xenian blogi ja kauppahan on eri asioita ;)

Vierailija
55/79 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siul on oikeus siun omiin tunteisiin.

Vierailija
56/79 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan ainakin kroppa kuosissa! Huh huh, kateeksi käy. Itsellä oli tuollainen vatsa viimeksi 20-vuotiaana, eikä lapsia vielä ole.

Vierailija
57/79 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jösses loppui tuon jösses-tasoisen blogin seuraaminen!!! Syyttäkööt sitten siitäkin lukijoita kun niitä ei enää ole!

Vierailija
58/79 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukijoiden rahat kelpaa, mutta lukijoiden kysymykset ja tiedustelut eivät?

Vierailija
59/79 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mielenkiintoinen case, hirveän vahvoja reaktioita herättää.

Mulle joku evechicin toiminta on täysin yhdentekevää, en koskaan tilannut mitään enkä olisi varmaan tilannutkaan.

Xenian käytös sen sijaan mietityttää. Jos ei muuta, niin brändinsä tästä kyllä kärsii, ihan ihmeellisiä kommentteja kirjoittelee. Sinänsä ihmeellistä, sillä tämä brändi ilmeisesti on hänen toimeentulonsa perusta.

Blogin muuttuminen muotiblogista mammablogiksi karsinee omalta osaltaan lukijakuntaa, mikä tekee tilanteesta vielä surullisemman.

Toivottavasti nelliinalle ei käy samoin.

Vierailija
60/79 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 10:54"]

[/quote]

[/quote]

Joka vuosi tuhansia kauppoja suljetaan ja yrityksiä lopettaa. Harvoin niistä nyt kauheasti postauksia tehdään. Itse en ole koskaan osunut nettisivulle jossa olisi kiitelty entisiä asiakkaita ja selitelty lopettamis syitä. Mutta jos niitä on niin linkkaa ihmeessä. Luulisi löytyvän jos kerran tuo on tapa ja niitä firmoja kun todellakin lopettaa vähän

[/quote] esimerkiksi suomalainen lastenvaatteiden verkkokauppa Onnen muruset lopetti ja yrityksen sivuilla oli viesti:"toimintamme on päättynyt. Kiitos asiakkaille kuluneista vuosista!" Nyt sivu on jo poistettu mutta teksti oli siellä muutaman kuukauden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan