Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pervo lääkäri -tekisitkö valituksen?

Vierailija
27.05.2014 |

Tämä ei ole provo, kun ei olisi edes aikaa moiseen...Mitä olette mieltä: kävin eilen tutkituttamassa rintani (sukurasitteen takia) rtg-lääkärillä, jolla olen käynyt aiempinakin vuosina. Olen ennenkin jäänyt miettimään, että kyseinen mieslääkäri "kuivailee" rintoja geelistä pidempään kuin olisi tarpeen jne, mutta hänellä on niin kovat suositukset ja on ilmeisesti hyvä työssään (löytää todella pieniäkin muutoksia), etten ole halunnut vaihtaakaan ja päätyä mahd.jollekin kokemattomalle lääkärille. Eilinen käynti meni kuitenkin jo yli. Hän kuivaili rintoja aivan järkyttävän kauan (olisin itsekin sen voinut tehdä -mitä hän sitä edes tekee?), tuijotti niitä herkeämättä kuivaamisen välissä (jatkoi kuivaamista pienen katselutauon jälkeen todettuaan kai, että nännit kovettuvat -siltä nyt ei voi välttyä mekaanisessa ärsytyksessä), eikä saanut silmiään irti tisseistäni tutkimuksen jälkeenkään vaan tuijotti niitä peittelemättä, vaikka olin jo pukeutumassa. Jäi vielä keskustelemaan jotain jonninjoutavaa ja pitkitti lähtöään huoneesta. Olen itsekin sairaalamaailmassa töissä, ja tiedän, missä menee ammatillisuuden raja...ja myös nainen, jolla on naisen vaisto. Ei ollut mitään epäselvää siinä, että kyseinen lääkäri käytti asemaansa väärin päästäkseen kopeloimaan rintojani. Jos teen valituksen, siinä on sana sanaa vastaan, ja arvatkaa uskotaanko tätä arvostettua lääkäriä ja todetaan "potilaan kuvitelleen asian". Maksaako vaivaa lähteä reklamoimaan? Olen vuoren varma, että kyseessä ei ollut normaali ammatillinen toiminta tai tulkintavirheeni.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä radiologin osaaminen ja työ on jossain ihan muussa kuin rintojen putsaamisessa geelistä.

Vierailija
22/59 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olisiki reklamoinnista hyötyä, mutta ei toki ole hyvä jos lääkäri voi pervoilla vapaasti. Tuntuu kyllä tosi oudolta, että lääkäri ajattelisi hetkeäkään että potilas toivoisi hänen pyyhkivän sen geelin (ja vielä erityisen huolellisesti.) Mäkin olen saanut ihan itse pyyhkiä geelin esim. jalastani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet samalle lääkärille, niin sano heti käynnin alussa että haluat itse pyyhkiä geelin pois.

Vierailija
24/59 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä valitat! Inhottaa ajatuskin siitä, että tuollainen sattuisi kohdalle... Ei mitään väliä sillä, miten hyvä työssään, jos ei keskity työhönsä vaan johonkin aivan väärään asiaan.

Vierailija
25/59 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi joka kehtoa keinuttaa?

-Mies 29v-

Vierailija
26/59 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Toki käytös oli epäasiallista ja törkeää ja varmasti tekisi mieli reklamoida mutta... Kannattaako? Kyse oli kuitenkin katseesta ja kuivaamisesta. Lääkäri voi helposti väittää että teki vain normaali juttunsa eli kuivasi geelin pois ja katseen sinä kuvittelit "hullu akka". Itse varmaan etsisin vain toisen lääkärin. Tuo asia kun on niin hankala reklamoitava.. Todennäköisesti toteaisivat vaan ettei tuossa ole tapahtunut vahinkoa.

Vierailija
27/59 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle kävisi noin, niin todellakin tekisin jtn asialle. Ei epäilystäkään. Minä olen ihminen ja potilaana, en viihdyttämässä lääkäriä tai antamassa hänelle jtn mielihyvää. Itse kyllä aina pyydän naislääkäriä tai hoitajaa, jos mahdollista tai jos asia ei ole kiireellinen pyydän toista aikaa naishenkilölle. Se on omasta mielestäni ihan sama, vaikka mies olis lääkäri, ei se sukupuolivietti oli off työajaksi ja taas päällä vapaalla. Varmasti jos potilaana on kaunis nainen rinnat paljaana, niin päässä pyörii vaikka mitä. Mutta sinä teet, niin miten susta hyvältä tuntuu. Mutta ainakin sen verran neuvoisin, että ensi kerralla sanoisit miltä sinusta tuntuu, ei sinun tarvitse alistua tuommoiseen vaikka olisi kyseessä numero yks paras lääkäri koko maasta. (Anteeksi suomenkieleni)

Vierailija
28/59 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mielipiteistä! Ap siis tässä. Itsekin olen aika skeptinen reklamaation suhteen, olen melko vakuuttunut että jäisin kakkoseksi lääkärin tarinan rinnalla. Tulisi tavallaan "toinen lyttäys", enkä ehkä halua siihen ryhtyä. Toisten naispotilaiden kannalta kyllä mietityttää...tyyppi olisi voinut tulla edes vähän varovaisemmaksi ja jättää pahimmat ylilyönnit pois, jos tietäisi jonkun valittaneen. En toivoisi vastaavaa kokemusta muillekaan. Lääkäri itse ei muuten ole mikään komistus, joten ei ole tosielämässä varmaan tsäänssejä päästä nuorehkojen naisten rintoja "kuivailemaan".

Vierailija
29/59 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Mitäpä, jos lääkäri itse olisi ollut nuori komistus? Olisiko kuivaaminen silloin ollut ok?

Vierailija
30/59 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse vuosi sitten juurikin tuollaisella nuorella ja komealla radiologilla; silloin oli löytynyt jotain, jonka mahdollisuus haluttiin poissulkea. Oli pelottava tilanne odotella siinä "tuomiota"...luojan kiitos tämä lääkäri oli ammatillinen, asiallinen ja mukava. Olisi jäänyt aika raiskattu olo, jos joku olisi päättänyt hyödyntää tuollaista hetkeä "omiin viihdytystarkoituksiinsa", oli sitten komea tai ei. Tuollaisista potilasta kunnioittavista käynneistä jää hyvä fiilis. Viime lääkärikäynnistä ei jäänyt...Se, että lääkäri oli vanhempi, lihava mies, saa hänet vain jotenkin vielä epätoivoisempaan valoon. Pron sädekehää en ainakaan minä pysty tuollaisen toiminnan jälkeen näkemään, olkoonkin sitten löytänyt vaikka kuinka pieniä muutoksia kudoksista urallaan. Tässä ketjussa on tullut ihan hyviä vinkkejä, miten voisi jatkossa toimia asian suhteen...kiitos niistä! Täytyy vielä pohtia, kunhan pahin järkytys on tästä laantunut. Ap.

Vierailija
31/59 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan radiologi ei ikinä oo kuivannut meikäläisestä geelejä tutkimuksen jälkeen mistään kohdasta kehoa (ja erilaisia ultria takana kymmeniä). Paperinippu annetaan käteen, that's it.

Vierailija
32/59 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista tehdä valitusta ilman jatkotoimenpiteitä? Siltä varalta, että jatkossa joku muukin reklamoi niin on tää sun juttus jo alla ja vasta sitten ryhdytään toimenpiteisiin? Voihan olla että joku muukin on jo reklamoinut samasta asiasta.

Vierailija
33/59 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti teet kyselyn potilasasiamiehelle. Kyllä siellä on ihmisiä, jotka pystyvät miettimään menikö kuvailemasi asia yli. Jos olet sairaalamaailmassa niin tiedät varmaan itsekin että ilmoituksen voi tehdä epävarmassa tilanteessa. Se tarkoittaa vain, että asiaa selvitetään. Jos tilanne on normaali, lääkäri voi muuttaa tapansa ihan vain potilaiden parhaaksi. 

Vierailija
34/59 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan vaan lähtisin leikkiin mukaan.

T.Toinen pervo

Vierailija
35/59 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitkö yksityisellä jos siellä kuuluu palveluun kuivata? Saat paremman, huolehtivan hoidon?

Kyllä samantien olisit voinut sanoa miltä tuntuu.

hämmentynyt, tissejäsi ei ole tainnut kukaan koskea pitkään aikaan?

Vierailija
36/59 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 09:16"]Kävitkö yksityisellä jos siellä kuuluu palveluun kuivata? Saat paremman, huolehtivan hoidon?

[/quote]

Idiootti.

Vierailija
37/59 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 09:16"]

Kävitkö yksityisellä jos siellä kuuluu palveluun kuivata? Saat paremman, huolehtivan hoidon?

[/quote]

Minäkin voin alkaa yksityiselle lääkäriasemmalle viralliseksi tissien geelinkuivaajaksi, jos se kerran palveluun kuuluu :)

Mies

Vierailija
38/59 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn aina yksityisellä rintojen ultrassa, siellä geelin poistamisen on aina suorittanut hoitaja. En kyllä ymmärrä miksi, voisin asian kyllä ihan itsekin hoitaa.

Vierailija
39/59 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko antaa palautetta suoraan kyseiselle lääkärille? Jos siis toiveena on, että hän muuttaisi tapojaan. Aina on mahdollista, ettei lääkäri itse jostain syystä tajua saavansa potilasta kiusaantuneeksi. Jos hänen vastauksensa on vähättelevä, niin sitten veisit asiaa eteenpäin jotain muuta kautta. Itse lähetin aikanaan sähköpostia gynegolokille, joka käytti vastaanottoajan täysin aiheen vierestä puhuen ja syyllistäen. Tiesin hänen tekevän sitä muillekin. Hän vastasikin minulle, perusteli toimiaan omasta näkökulmastaan. En tiedä muuttiko kirjeeni mitään, mutta toivon, että hän ainakin hieman tarkemmin ajatteli puheitaan sen jälkeen.

Vierailija
40/59 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ssss

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi