Osaako kukaan vastata, miksi englantilaiset tuntuvat olevan
hulluina ruskeaan kastikkeeseen (gravy). Kaatavat sitä jopa ranskanperunoihin ja suolaisiin piirakoihin.
Ei ymmärrä ei.
Kommentit (12)
Mutta ranskalaisethan muuttuu vetisiksi kun siihen kaataa kastiketta päälle :-O
No ei kai ne sen vetisemmiksi muutu kuin ketsupistakaan, ellei ole tosi ohutta se kastike.
Enempi jenkkien juttuja, esim. mashed potatoes and gravy vähän joka paikassa.
Ruskea kastike ja gravy eivät ole välttämättä sama asia. Ruskea kastike hp sauce ja gravy yleensä lihannesteistä tehty kastike.
Kyllä mä gravyn teen lihanpaiston yhteydessä valuneista nesteistä. Siis paistoliemeen tehtynä.
Gravy reseptiä? Viisaudenhammas poistettu, ajattelin syödä huomenna perunamuusia, voisi kokeilla amerikkalaisittain eli muusinkin tuorejuustoon tehden.
Onko engelsmanneilla ongelmia makuaistinsa kanssa? Joskus kana ja ranskikset lilluivat jossakin liemessä. Ensimmäinen kerta, kun söin ranskiskeittoa.
Koulussa paras ruoka oli ruskea kastike.
Peanut butter jelly timeee
Wauyeyeahahyeyah
Joku haukkui suomen ruokakulttuuria mutta kyllä Iso-Britannia vie voiton. Munuaispiiraat jne. hyi h.... .
Se suomalainen ruskean kastikkeen nimellä kulkeva mauton jauholitku ei ole gravyä, ei edes lähelle.
Steak and kidney pie with gravy, aivan taivaallista. Ap on hyvä ja ei huutele asioista joista ei selvästikään tiedä mitään.
Olen minäkin. :) Siihen on sitten ihana kastaa leipäpala kun jäljellä on enää kastiketta. Ehkä se kermaisuus ja lapsuuden muistot on se juttu, minulle ainakin se on niin harvinaista herkkua ettei siihen ehdi kyllästyä. Kotiruokaa parhaimmillaan.