Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viljat pois - paino tippui!

Vierailija
27.05.2014 |

Lopetin muutama kuukausi sitten viljojen (paitsi kauran) käytön kokonaan. Tämän jälkeen vatsan turvotus loppui kokonaan ja paino tippui n.3 kg. (Olin hoikka myös ennen viljojen lopettamista, nyt 46kg/161cm) Tarkoittaako tämä sitä, että minulla on keliakia, vai käykö kaikille jotka lopettavat viljojen käytön näin? Ja huomautuksena vielä, että muutoin en ole ruokavaliotani tai ruokamääriä muuttanut.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin pikaisesti, rasvat 50% prodeje 25% hiilarit 25%. Eli juu, vaikka epäilinkin kebabin ja avokadon takia, niin tuo ihan karppaukseksi mene. Mutta se nyt ei ollut pääasia. 

Vierailija
22/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"käykö kaikille jotka lopettavat viljojen käytön näin?"

Ei käy. Olen aiemminkin maininnut av:lla, että kokeilin tuollaista ruokavaliota muutaman kuukauden viime vuonna, eikä ollut mitään vaikutusta. En kyllä ollut ylipainoinenkaan.

No, se vaikutus oli, että alkoi tehdä mieli makeaa, josta en ollut aiemmin juurikaan välittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, taas yksi, joka tulee provoamaan alipainollaan :)

Vierailija
24/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut muiltakin että viljojen poisjättäminen on parantanut oloa. Jaksaa paremmin turvotus häviää ja muutenkin on helpompi olla. Ei välttämättä tarkoita että olisi keliakia. Yleensä keliakia oireisiin kuuluu että tulee vatsa niin kipeäksi että "ei voi olla". Eli vatsa on koko ajan kipeä. Ja pääasiahan tässä on se että sinulla on hyvä olla. :) kannattaa siis jatkaa samaan malliin vain jos olo on parempi. -pau-

Vierailija
25/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:43"]

[/quote]

Heh, todellakaan ei ole tarkoitus provota. Enkä kyllä koe olevani alipainoinenkaan, hoikka kylläkin. Jos viitsit lukea ketjun läpi, näet varmaan että syön kyllä ihan normaalisti. Ja annoskoko ei ole mitään hiirulaisen annoksia, vaan ihan normaaleja. Esim. eilisestä kebab-annoksesta jäi ehkä kananmunankokoinen osa kebabia syömättä (ja annos oli valtava).

Vierailija
26/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:27"]

Ite oon laihtunu täs kuukauden sisällä 8kg! Mut syynä ei oo viljan poisjättäminen vaan nielemisvaikeus. Pelkään että tukehdun..

[/quote]

Kai olet käynyt lääkärissä vaivan vuoksi? 

Vierailija
27/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:43"]

[/quote]

Heh, todellakaan ei ole tarkoitus provota. Enkä kyllä koe olevani alipainoinenkaan, hoikka kylläkin. Jos viitsit lukea ketjun läpi, näet varmaan että syön kyllä ihan normaalisti. Ja annoskoko ei ole mitään hiirulaisen annoksia, vaan ihan normaaleja. Esim. eilisestä kebab-annoksesta jäi ehkä kananmunankokoinen osa kebabia syömättä (ja annos oli valtava).

[/quote]

Jos syö muuten terveellisesti ja saa vitamiinit ja muut hivenaineet, ei olla vielä anorektikkotasolla, mutta alipaino ap:n antamilla luvuilla on fakta.

Vierailija
28/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis et ole jättänyt viljoja pois vaan vain jotkut viljat, ja näitä jättämiäsikin syöt piiloviljana huomaamattasi. Ihan sama kuin jos jättäisi syömättä jogurttia ja sanoisi jättäneensä maitotuotteet pois.

Vierailija
29/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se välttämättä keliakiaa ole. Piti vähän perehtyä näihin viljajuttuihin, kun lapsellani on ärtynyt suoli, minkä seurauksena ei siedä lainkaan laktoosia ja viljoja rajoitetusti. Kaurasta ei tule oireita, mutta jos syö päivän mittaan paljon vehnää, oireilee. Käytännössä olen ruoanlaitossa vähentänyt pastaa tosi paljon, ja täytyy sanoa, ettei sitä enää itsekään edes juuri tee mieli. Samaten olen huomannut, että sinänsä herkullisten vohveleiden ja pullan jälkeen on yleensä tosi lösö, väsynyt olo, ja vatsaa turvottaa. Luulen, että monille meistä tekisi ihan hyvää vähentää valkoisten vehnäjauhojen puputusta, ihan riippumatta mistään muotidieeteistä, ei höttövehnästä ole mitään ravitsemuksellista hyötyä minkään ideologian mukaan. (Eri asia sitten vaikka joku vehnänalkiot.) Rukiista ja kaurasta ei minulle tule mitään lösöä oloa, ohraa en juuri syökään.

Vierailija
30/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mistään valtavasta alipainosta ei kyllä ole kyse! Painoindeksini on 17.75 (juuri tsekkasin) ja normaalipainon raja on 18.5. Minkäs voin? Pitäisi varmaan mättää herkkuja, jotta lihoisi ;)

Ja voi hyvin olla, että saan piiloviljoja esim. makeisten kautta, joita muuten syön myös vähintään kerran viikossa! Mutta määrät näissä ovat kuitenkin niin pieniä, etteivät vaikuta vatsaani. Mutta leivonnaisia, leipää, viljapohjaisia kastikkeita, ym. en siis syö.

Vierailija
31/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

31=Ap

Vierailija
32/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

31=Ap

Vierailija
33/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidhyttävää lukea tätä ketjua kuinka plösöt av-mammat pelottelevat ja kritisoivat ap-kirjoittajaa. Olisikohan vastaanotto ollut sama, jos kirjoittaja ei olisi maininnut olevansa hoikka... Niin läpinäkyvää, heh.

Vierailija
34/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidhyttävää lukea tätä ketjua kuinka plösöt av-mammat pelottelevat ja kritisoivat ap-kirjoittajaa. Olisikohan vastaanotto ollut sama, jos kirjoittaja ei olisi maininnut olevansa hoikka... Niin läpinäkyvää, heh.

Vierailija
35/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut vajaan kuukauden viljattomalla ruokavaliolla myös turvotuksen takia, 3 kg pudonnut ja aivan mahtava olo .

Sokeripitoiset ruoat ja leivonnaiset ovat jääneet samalla pois, enkä ole niitä yhtään kaivannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi