Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viljat pois - paino tippui!

Vierailija
27.05.2014 |

Lopetin muutama kuukausi sitten viljojen (paitsi kauran) käytön kokonaan. Tämän jälkeen vatsan turvotus loppui kokonaan ja paino tippui n.3 kg. (Olin hoikka myös ennen viljojen lopettamista, nyt 46kg/161cm) Tarkoittaako tämä sitä, että minulla on keliakia, vai käykö kaikille jotka lopettavat viljojen käytön näin? Ja huomautuksena vielä, että muutoin en ole ruokavaliotani tai ruokamääriä muuttanut.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata kysymykseesi, mutta kiinnostaa mitä söit (syöt) esim. aamupalaksi ja päivälliseksi?

Vierailija
2/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkoita. Se tarkoittaa sitä, että hiilarimääräsi on vähentynyt, kroppaasi kertyy vähemmän nestettä ja energiamäärä on jonkin verran pienempi. -> paino putoaa ja turvotus on vähäisempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:51"]

Ei tarkoita. Se tarkoittaa sitä, että hiilarimääräsi on vähentynyt, kroppaasi kertyy vähemmän nestettä ja energiamäärä on jonkin verran pienempi. -> paino putoaa ja turvotus on vähäisempää.

[/quote]

Tämä. Minäkin jossain vaiheessa aloin karpata ja olin ihan onnessani, kun 4,5 kg lähti erittäin nopeasti. Mainostin jo palstoillakin kuinka tämä on aivan upea tapa laihtua, ei nälkää ja painoa lähtee. Mutta mutta. Siihen se painon putoaminen sitten pysähtyikin. Ei lähtenyt enää yhtään, vaikka ylipainoa oli vielä yli 20 kg pudotettavaa. Päädyin sitten palaamaan lopulta normaaliin kaikkiruokaisuuteen + kalorilaskentaan. Se on ainoa minulla mikä toimii, että tosiaan laskee syömänsä kalorit ja rajoittaa ne riittävän alas.

Vierailija
4/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen söin seuraavaa ja huom. en ole mikään erityinen terveysintoilija

Aamupala: kaurapuuroa ja mustikoita + iso lasi vettä ja iso kuppi teetä maidolla

Lounas: Kebab salaatilla

Välipala:Tuoretta ananasta ja rahkaa

Illallinen: Jauhelihakastiketta (muu perhe söi spagettia) ja avokadoa

Illalla napostelin vielä pähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä

Päivän aikana juon paljon vettä ja teetä maidolla.

Tänään söin aamulla jälleen kaurapuuroa, lounaaksi aion syödä lohikiusausta ja salaattia, välipalaksi hedelmän ja illalliseksi täytetyn (kinkku+juusto+tomaatti) munakkaan ja raejuustoa.  

Kaurapuuron teen aina mantelimaitoon, teessä käytän normaalia maitoa. 

Vierailija
5/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:56"]

[/quote]

Tämä. Minäkin jossain vaiheessa aloin karpata ja olin ihan onnessani, kun 4,5 kg lähti erittäin nopeasti. Mainostin jo palstoillakin kuinka tämä on aivan upea tapa laihtua, ei nälkää ja painoa lähtee. Mutta mutta. Siihen se painon putoaminen sitten pysähtyikin. Ei lähtenyt enää yhtään, vaikka ylipainoa oli vielä yli 20 kg pudotettavaa. Päädyin sitten palaamaan lopulta normaaliin kaikkiruokaisuuteen + kalorilaskentaan. Se on ainoa minulla mikä toimii, että tosiaan laskee syömänsä kalorit ja rajoittaa ne riittävän alas.

[/quote]

Mulla ei todella ollut tavoitteena painonpudotus, vaan hyvän olon saaminen vatsaan. Ja se on kyllä onnistunut ja painoakin tippui tuo pari kiloa.

Vierailija
6/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:56"]

[/quote]

[/quote]

Ei aloittaja puhunut karppauksesta mitään.

Vierailija
7/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viestit 5 ja 6 kirjoitti siis ap

Vierailija
8/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ruveta leikkimään terveydellään!

Vierailija
9/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko, että jätit pois leivän vai puurot myös? Hiiva turvottaa. Itse olen vähentänyt leivän syönnin minimiin mutta syön kuitenkin puuroja. Ei puuro lihota itsessään.

Vierailija
10/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amputoimalla vasemman jalan, saisi myös kivasti painoa pois, mutta eihän siinä ole mitään jäkreä, kuten ei myöskään vasiten hankitussa viljavammaisuudessa.

Mielummin lasken kaloreita, enkä harrasta kiellettyjen ruoka-aineiden listoja. Tällä metodilla pudotin muutama vuosi sitten painoni BMI33+:sta normaalipainoon, eli laihdutin 27kg.

t. Antikarppaaja

Vierailija
11/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:02"]

[/quote]Mutta sitähän tuo on, vaikka ei sitä maininnut.

Vierailija
12/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:09"]

[/quote]

Ei muuten ole

Vierailija
13/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, voisitteko selittää miten leikin terveydelläni? Toiseksi, en todellakaan ole karppaaja - en edes ole perhetynyt aiheeseen. Syön siis ihan kaikkea muuta kuin viljoja. Eikö karppauksessa ole paljon muutakin kiellettyjä ruoka-aineita?

Ja en syös siis muita leipiä kun 100% kauraleipiä. Joskus esim. juhlissa olen satunnaisesti syönyt esim. kakkua/pullan, jolloin turvotus on valtava.

Ap

Vierailija
14/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:13"]

[/quote]

Ei muuten ole

[/quote] Äkkiseltään katsottuna tuo esimerkkipäivä siltä kyllä näyttää. Kebabbi ja avokado nostaa rasvoja aika paljon. Tosin hiilariakin tulee ananaksesta ja puurosta mm. Energiajakauman näkisi jos iskisi kaikki kalorilaskuriin, mutta en nyt jaksa. Aloittajan päivät on aika erilaisia, eikä hän pyri karppaamaan omien sanojensa mukaan.

Joskus saattaa särkeä päätä ja olla sekava olo, silloin kannattaa syödä hedelmää tms hiilaripitoista. Tietty jokainen on yksilöitä, mutta mulla jää helposti viljattomalla hiilarit alle 70g/vrk, ja silloin saattaa tulla ketoosioireita jo. Itse olen viljattomalla välillä, koska viljojen syöminen aiheuttaa ulostamisvaikeuksia joka aiheuttaa verenvuotoa ja lisäksi saan paiseita ja finnejä.

Vierailija
15/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes äkkiseltään katsottuna ole karppausta.

Vierailija
16/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:20"]

[/quote]

Ei muuten ole

[/quote] Äkkiseltään katsottuna tuo esimerkkipäivä siltä kyllä näyttää. Kebabbi ja avokado nostaa rasvoja aika paljon. Tosin hiilariakin tulee ananaksesta ja puurosta mm. Energiajakauman näkisi jos iskisi kaikki kalorilaskuriin, mutta en nyt jaksa. Aloittajan päivät on aika erilaisia, eikä hän pyri karppaamaan omien sanojensa mukaan.

Joskus saattaa särkeä päätä ja olla sekava olo, silloin kannattaa syödä hedelmää tms hiilaripitoista. Tietty jokainen on yksilöitä, mutta mulla jää helposti viljattomalla hiilarit alle 70g/vrk, ja silloin saattaa tulla ketoosioireita jo. Itse olen viljattomalla välillä, koska viljojen syöminen aiheuttaa ulostamisvaikeuksia joka aiheuttaa verenvuotoa ja lisäksi saan paiseita ja finnejä.

[/quote]Päänsärky jotuu usein (tai peräti useinmiten) nestehukasta. Hiilarit sitoo elimistöön nestettä, karppaaja on kuivempi ja päätä siis särkee herkemmin.

Vierailija
17/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:23"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:20"]

[/quote]

Ei muuten ole

[/quote]Päänsärky jotuu usein (tai peräti useinmiten) nestehukasta. Hiilarit sitoo elimistöön nestettä, karppaaja on kuivempi ja päätä siis särkee herkemmin.

[/quote]Juon 3L vettä päivässä, seuraan joka päivä hiilareitakin, joten näen kyllä, mistä päänsärky johtuu.

Vierailija
18/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä ap ei karppaa, mutta luultavasti kuitenkin hänen hiilarinsaantinsa on laskenut merkittävästi aiemmpaan verrattuna. Ja hiilarit keräävät aina nestettä solujen sisään. Siksi paino laskee jos vähentää merkittävästi hiilihydraattien syömistä. Tällä ei ole mitään tekemistä keliakian tai minkään muiden hiilarien mahdollisesti aiheuttamien ongelmien kanssa, se on kaikilel tapahtuva ilmiö. 

Kannattaa myös muistaa ettei neste ole mikään ongelma, ei ole paha asia sitä nestettä on vähän enemmän, eli se että paino laskee sen muutaman kg ei ole itsessään mikään tavoiteltava asia. Mutta toki jos muuten voi paremmin uudella ruokavaliolla, kannattaa sitä jatkaa. 

Vierailija
19/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon laihtunu täs kuukauden sisällä 8kg! Mut syynä ei oo viljan poisjättäminen vaan nielemisvaikeus. Pelkään että tukehdun..

Vierailija
20/35 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole päänsärkyä, tai muitakaan outoja oireita. Voin erittäin hyvin! Jaksan urheilla, ym. Ja vielä kerran, tarkoituksenani ei ollut pudottaa painoa, olin jo hoikka kun lopetin viljat, vaan voida paremmin. Ja se onnistui. Ja kuten aloitusviestissä sanoinkin mietin, että onkohan minulla keliakia, kun olo parani huomattavasti viljojen käytön lopettuani.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi