Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ja anoppi pakottavat viemään lapset hoitoon

Vierailija
26.12.2020 |

Eli siis lasten isä ja hänen äitinsä haluavat väkisin, että annan lapset mummolaan hoitoon.
Minulle on ok jos mummo haluaa lapsenlapsia nähdä, mutta miksei riitä heidän luona kyläilyt? Ja hän on aivan tervetullut meille lapsia katsomaan, ei vaan ole tullut.
Eihän minun tarvitse antaa lapsia heille hoitoon, Jos se ei itsestä tunnu hyvältä?

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sinun ja iehesi olisi tarkoitus tehdä sillä aikaa, kun lapset olisovat hoidossa?

Jos tarvetta hoidolle ei ole, niin odottaisin noin pienten lasten kanssa yökyläilyjä ja mummon hoitamisia. Päiväktipäivien jälkeen lasten olisi hyvä viettää aikaa omien vanhempien kanssa omassa kodissa. Vai miksi lapsia edes hankitaan, jos heidän kanssaan ei haluta olla? Pian he ovat vanhempia ja mummon luona kyläilyt ovat kivaa vaihtelia.

Minulla ei ainakaan ole mitään sellaista tekemistä, mihin en voisi lapsia ottaa. Miehellä on omat menonsa, mutta lapset ovat minun kanssani.

En siis ole vielä palannut töihin, mutta kun palaan niin lapset menevät päiväkotiin. Mies on nyt kaksi kertaa salaa vienyt lapset mummolaan, kun minulla on ollut lääkärikäyntiä yms joihin ei korona-aikana saa lapsia viedä. On sovittu, että mies hoitaa mutta onkin kertomatta vienyt mummolle hoitoon.

Ap

Luin vain ensimmäisen sivun, mutta ongelmanasi vaikuttaa olevan mies, joka ei ole sitoutunut olemaan isä lapsilleen. Tämä on asia johon kannattaisi puuttua mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, sillä vaillinainen isäsuhde tulee aiheuttamaan lapsille ongelmia myöhemmin. Hakeutukaa tarpeen vaatiessa terapiaan, sillä tuon juurisyyt olisi hyvä selvittää. Anoppi voi hoitaa lapsia satunnaisesti, mutta isää hän ei voi koskaan korvata.

Ei ole sitoutunut isä koska haluaa viedä lapsiaan käymään mummolassa? Järki hoi.

Jos haluat dumpata lapset mummolaan, aina kun niiden pitäisi viettää aikaa sinun kanssa, niin kyllä - tuo on ongelma. En muutenkaan pidä ajatuksesta että lapsia raahataan puoliväkisin jonnekin toisen vanhemman "tietämättä", sen sijaan että asiasta neuvoteltaisiin ja yritettäisiin saavuttaa kompromissi.

Minkä verran ap on yrittänyt saada aikaan kompromissia? Hänhän vain valittaa, ettei mies tee kuten hän sanoo. Ei vaikuta kompromissihaluiselta.

Mikä hän on muutenkaan käskemään, mitä mies saa omien lastensa kanssa tehdä? Ihan yhtä paljon lapset on miehen lapsia eikä mies ole vaimon pikku apulainen.

Vierailija
102/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja isompi voi löydä päiväkerhossa tai seurakunnan kerhossa. Vuoden vanha ei tarvi muuta kuin oman perheen.

Ehkä joskus muskarissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh, kuulostaa kamalalta, kun ap ei halua viettää kaksinkeskeistä aikaa miehensä kanssa ja hoitaa parisuhdetta. On vielä pienet lapset ja ei enää kiinnosta lasten isä! Kuulostaa siltä, että on otettu mies vaan lasten takia ja unohdettu, että myös isällä on oikeus lapsiinsa.

Höpö höpö.

Lapset vaan tulee ykköseksi. Se on ihan luonnollista.

Kyllä se ukkokin on tärkeä.

Vierailija
104/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä näitä, ei lapsia mihinkään. Mulla on yksi kaveri ja se ei ole 4-vuotiaasta lapsestaan ollut koskaan erossa muutamaa tuntia enempää. Mielestäni ei tervettä.

Vierailija
105/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä näitä, ei lapsia mihinkään. Mulla on yksi kaveri ja se ei ole 4-vuotiaasta lapsestaan ollut koskaan erossa muutamaa tuntia enempää. Mielestäni ei tervettä.

Miksi hänen olisi tarvinnut olla? Ystäväsi kuulostaa hyvältä äidiltä.

Vierailija
106/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä opettaa lapset olemaan välillä ilman äitykkää.

Ja syystä että?

Jotta oppivat elämään itsenäisesti. Nykyään näkee ihan kädettömiä kotoa pois muuttaneita. Äidilläkin hyvä tiedostaa, että lapset ei kuulu hänelle vaan ovat yksilöitä.

Niin ettäkö 1 ja 3v lasten pitäisi osata jo elää itsenäisesti??? Salli mun nauraa. Tällekin on oma aikansa mutta ei vielä taaperoiässä. Suomessa on mennyt jo aivan sairaaksi tämä pärjäämiskulttuuri, vanhemmat kuvittelee olevansa eteviä ja lapsensa ikäistään edellä jos pärjäävät jo vaippaikäisenä itsenäisesti. Muualla maailmassa edes 12v ei vietä iltapäiviään yksin kun vanhemmat on töissä.

12v pärjää jo hyvin yksin jos on oikein kasvatettu. Ei tuon ikäinen tarvi enää paapojaa.

Vierailija
107/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lasten isä ei osaa olla lasten kanssa?

Vierailija
108/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tehdään aina, mikä ÄIDISTÄ tuntuu hyvältä, eikä lapsia ajatella ollenkaan. Äitiys on maailman itsekkäin asia.

Jep. Ja mies ei saa tehdä itse päätöksiä lastensa suhteen. Kaikki päätökset kuuluu aina ja vain lapsen ÄIDILLE.

Vierailija
109/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sinun ja iehesi olisi tarkoitus tehdä sillä aikaa, kun lapset olisovat hoidossa?

Jos tarvetta hoidolle ei ole, niin odottaisin noin pienten lasten kanssa yökyläilyjä ja mummon hoitamisia. Päiväktipäivien jälkeen lasten olisi hyvä viettää aikaa omien vanhempien kanssa omassa kodissa. Vai miksi lapsia edes hankitaan, jos heidän kanssaan ei haluta olla? Pian he ovat vanhempia ja mummon luona kyläilyt ovat kivaa vaihtelia.

Minulla ei ainakaan ole mitään sellaista tekemistä, mihin en voisi lapsia ottaa. Miehellä on omat menonsa, mutta lapset ovat minun kanssani.

En siis ole vielä palannut töihin, mutta kun palaan niin lapset menevät päiväkotiin. Mies on nyt kaksi kertaa salaa vienyt lapset mummolaan, kun minulla on ollut lääkärikäyntiä yms joihin ei korona-aikana saa lapsia viedä. On sovittu, että mies hoitaa mutta onkin kertomatta vienyt mummolle hoitoon.

Ap

Luin vain ensimmäisen sivun, mutta ongelmanasi vaikuttaa olevan mies, joka ei ole sitoutunut olemaan isä lapsilleen. Tämä on asia johon kannattaisi puuttua mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, sillä vaillinainen isäsuhde tulee aiheuttamaan lapsille ongelmia myöhemmin. Hakeutukaa tarpeen vaatiessa terapiaan, sillä tuon juurisyyt olisi hyvä selvittää. Anoppi voi hoitaa lapsia satunnaisesti, mutta isää hän ei voi koskaan korvata.

Mies viennyt kaksi kertaa äidilleen (salaa). Kaksi kertaa. Kaksi.

Vierailija
110/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et lapsia omista. Miehellä on tasan yhtä paljon sananvaltaa - tai pitäisi olla.

Vierailija
111/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini ei myöskään ole koskaan ollut erossa lapsestaan. Nyt lapsi on eskarilainen ja hirvittävän arka. Ei menisi minnekään ilman vanhempia. Kaverisynttärit, uimakoulut, eskari jne ulvoo hysteerisenä äitinsä puntissa. Ei ole todellakaan hyvä juttu. Todella iso kolaus on edessä, kun koulu alkaa ja pitäisi jo toimia melko itsenäisesti.

Vierailija
112/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tehdään aina, mikä ÄIDISTÄ tuntuu hyvältä, eikä lapsia ajatella ollenkaan. Äitiys on maailman itsekkäin asia.

Entäs isä, joka ei paria tuntia jaksa omia lapsiaan hoitaa?

Ei varmaan ole jaksamisesta kyse, vaan halusi ilahduttaa äitiään viemällä lapsenlapset äitinsä luo. Myös isä on täysivaltainen vanhempi.

Kyllä kyse on lähinnä jaksamisesta, hän ei lasten kanssa ole juurikaan viettänyt aikaa, eikä osa heidän kanssaan olla.

Eli isä on vienyt lapset mummolaan vain koska ei itse halua/osaa heidän kanssa olla muutamaa tuntia? Viettääkö heidän kanssa ollenkaan aikaa?

Vierailija
113/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasten isä ei osaa olla lasten kanssa?

On lasten syntymästä asti pistänyt itsensä, ja omat Huvinsa lasten edelle. Ei juurikaan kuulu minun ja lasten arkeen kuin satunnaisena vierailijana. Eroaisin, mutta tämän jälkeen lapset eivät enää näkisi isäänsä lainkaan, koska isää ei kiinnosta ja tapaamisesta olisi itselle vaivaa.

Ap

Vierailija
114/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niillä aikaa oppia itsenäisiksi vaikka yläasteella.

Nyt jo päiväkodissa? 1v ja 3v.

Mä antaisin ilman muuta anopille kotihoitoon mieluummin kuin laumahoitoon.

Etenkin kun anoppi on asiasta positiivista mieltä.

En laittais enkä laittanut vuoden vanhaa vieraille hoitoon. Hirveitä megapäiviä lapselle.

Itse olin pienenä kotihoidossa, jiss mummo hoiti paria omaa lapsenlastasn ja minua.

Oli hyvä. Oli koti ja oli mummo.

Miksi et anna lastesi tutustua mummoonsa?

Vaikka viisi tai kaksi siten?

Miksi päiväkotiin?

Auts. Lasten puolesta, auts.

Mun mielipide on ilmanmuuta mummolassa hoito.

Teillä omat arvot. Niiden mukaan kai yleensä toimitaan.

Ap:n anopin pitää siis irtisanoutua omasta työstään ja ruveta täysipäiväiseksi hoitajaksi kahdelle pienelle lapselle. Työpäivä työmatkoineen kestää 10 tuntia, töitä on viisi päivää viikossa eikä mummolla saa sinä aikana olla mitään omia menoja, ei edes sairastumisia. Aika iso sitoumus monen vuoden ajaksi.

Vierailija
115/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et lapsia omista. Miehellä on tasan yhtä paljon sananvaltaa - tai pitäisi olla.

Miksi mies itse ei halua olla lastensa kanssa vaan vie ne äidilleen?

Vierailija
116/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini ei myöskään ole koskaan ollut erossa lapsestaan. Nyt lapsi on eskarilainen ja hirvittävän arka. Ei menisi minnekään ilman vanhempia. Kaverisynttärit, uimakoulut, eskari jne ulvoo hysteerisenä äitinsä puntissa. Ei ole todellakaan hyvä juttu. Todella iso kolaus on edessä, kun koulu alkaa ja pitäisi jo toimia melko itsenäisesti.

Myös lapsen luokalla (nyt 3. lk, mut esim viime vuonna vielä) yks poika kulki äitinsä kanssa joka paikkaan välillä ihan käsikynkkää oikeesti! Ainoa lapsi, ei harrastuksia, ei liiku muut kuin nuo pakolliset matkat. Äiti paapoo ja puolustelee, vaikka tällä lapsella aikamoisia käytösongelmia.

Vierailija
117/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies itse ei halua olla lastensa kanssa vaan vie ne äidilleen?

Jos tämä äiti haluais viedä lapset äidilleen koko ketjua ei olisi edes olemassa. Äiti saa aina tehdä mitä haluaa, äidin ei tarvi jaksaa, äiti sitä äiti tätä...äitisuklaa .. äitimarttyyri, äiti äiti äiti.... yhyy. Aina äitiä syyllistetään.

Vierailija
118/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niillä aikaa oppia itsenäisiksi vaikka yläasteella.

Nyt jo päiväkodissa? 1v ja 3v.

Mä antaisin ilman muuta anopille kotihoitoon mieluummin kuin laumahoitoon.

Etenkin kun anoppi on asiasta positiivista mieltä.

En laittais enkä laittanut vuoden vanhaa vieraille hoitoon. Hirveitä megapäiviä lapselle.

Itse olin pienenä kotihoidossa, jiss mummo hoiti paria omaa lapsenlastasn ja minua.

Oli hyvä. Oli koti ja oli mummo.

Miksi et anna lastesi tutustua mummoonsa?

Vaikka viisi tai kaksi siten?

Miksi päiväkotiin?

Auts. Lasten puolesta, auts.

Mun mielipide on ilmanmuuta mummolassa hoito.

Teillä omat arvot. Niiden mukaan kai yleensä toimitaan.

Ap:n anopin pitää siis irtisanoutua omasta työstään ja ruveta täysipäiväiseksi hoitajaksi kahdelle pienelle lapselle. Työpäivä työmatkoineen kestää 10 tuntia, töitä on viisi päivää viikossa eikä mummolla saa sinä aikana olla mitään omia menoja, ei edes sairastumisia. Aika iso sitoumus monen vuoden ajaksi.

Päiväkoti kelpaa 50 tuntia viikossa pikkulasten hoitopaikaksi, mutta lapset menevät pilalle siitä, jos joskus ovat hetken mummolassa hoidossa?

Vierailija
119/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kehottaisin vahvasti hankkimaan muutakin elämää kuin lapset. He ovat äkkiä aikuisia ja jos olet heihin vielä silloin yhtä sairaalloisesti kiinnittynyt, niin tulee ongelmia.

Lapset ovat vasta 1 ja 3, en todellakaan tarvitse elämääni mitään muuta kuin heidät. He ovat vain kerran pieniä.

Ap

HE TARVITSEVAT ELÄMÄÄNSÄ MUITAKIN KUIN SINUT.

JA NIMENOMAAN, HE OVAT VAIN HETKEN PIENIÄ JA MYÖS ISOVANHEMMILLA ON OIKEUS OLLA HEIDÄN KANSSAAN.

Vain TURVALLISILLA JA LUOTTETTAVILLA isovanhemmilla voi olla tulllaisia oikeuksia.

Esim omat vanhempani eivät ole ikinä nähneet lapsiani eivätkä tule näkemään. Ja syyt ovat todella painavat, kas kun haluan pitää lapseni elossa enkä vie mielenterveysongelmaiselle lapsenhakkaajille.

Nämä isovanhempien ”oikeudet” eivät ole mitään lakeja niinkuin joku pölkky väitti ketjussa. On sellainen lainkohta jossa valmiiksi erittäin läheinen isovanhempi voi saada erotilanteissa tapamisoikeuden. Mutta mitää sellaista lakia ei ole missä kuka tahansa pedofiili tai narsisti tai väkivaltahullu isovanhempi voisi saada lain kautta tapaamisoikeutta.

Vierailija
120/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kehottaisin vahvasti hankkimaan muutakin elämää kuin lapset. He ovat äkkiä aikuisia ja jos olet heihin vielä silloin yhtä sairaalloisesti kiinnittynyt, niin tulee ongelmia.

Lapset ovat vasta 1 ja 3, en todellakaan tarvitse elämääni mitään muuta kuin heidät. He ovat vain kerran pieniä.

Ap

HE TARVITSEVAT ELÄMÄÄNSÄ MUITAKIN KUIN SINUT.

JA NIMENOMAAN, HE OVAT VAIN HETKEN PIENIÄ JA MYÖS ISOVANHEMMILLA ON OIKEUS OLLA HEIDÄN KANSSAAN.

Vain TURVALLISILLA JA LUOTTETTAVILLA isovanhemmilla voi olla tulllaisia oikeuksia.

Esim omat vanhempani eivät ole ikinä nähneet lapsiani eivätkä tule näkemään. Ja syyt ovat todella painavat, kas kun haluan pitää lapseni elossa enkä vie mielenterveysongelmaiselle lapsenhakkaajille.

Nämä isovanhempien ”oikeudet” eivät ole mitään lakeja niinkuin joku pölkky väitti ketjussa. On sellainen lainkohta jossa valmiiksi erittäin läheinen isovanhempi voi saada erotilanteissa tapamisoikeuden. Mutta mitää sellaista lakia ei ole missä kuka tahansa pedofiili tai narsisti tai väkivaltahullu isovanhempi voisi saada lain kautta tapaamisoikeutta.

Lasten isällä on oikeus viedä lapset omille vanhemmilleen hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan