Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ja anoppi pakottavat viemään lapset hoitoon

Vierailija
26.12.2020 |

Eli siis lasten isä ja hänen äitinsä haluavat väkisin, että annan lapset mummolaan hoitoon.
Minulle on ok jos mummo haluaa lapsenlapsia nähdä, mutta miksei riitä heidän luona kyläilyt? Ja hän on aivan tervetullut meille lapsia katsomaan, ei vaan ole tullut.
Eihän minun tarvitse antaa lapsia heille hoitoon, Jos se ei itsestä tunnu hyvältä?

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sinun ja iehesi olisi tarkoitus tehdä sillä aikaa, kun lapset olisovat hoidossa?

Jos tarvetta hoidolle ei ole, niin odottaisin noin pienten lasten kanssa yökyläilyjä ja mummon hoitamisia. Päiväktipäivien jälkeen lasten olisi hyvä viettää aikaa omien vanhempien kanssa omassa kodissa. Vai miksi lapsia edes hankitaan, jos heidän kanssaan ei haluta olla? Pian he ovat vanhempia ja mummon luona kyläilyt ovat kivaa vaihtelia.

Minulla ei ainakaan ole mitään sellaista tekemistä, mihin en voisi lapsia ottaa. Miehellä on omat menonsa, mutta lapset ovat minun kanssani.

En siis ole vielä palannut töihin, mutta kun palaan niin lapset menevät päiväkotiin. Mies on nyt kaksi kertaa salaa vienyt lapset mummolaan, kun minulla on ollut lääkärikäyntiä yms joihin ei korona-aikana saa lapsia viedä. On sovittu, että mies hoitaa mutta onkin kertomatta vienyt mummolle hoitoon.

Ap

Luin vain ensimmäisen sivun, mutta ongelmanasi vaikuttaa olevan mies, joka ei ole sitoutunut olemaan isä lapsilleen. Tämä on asia johon kannattaisi puuttua mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, sillä vaillinainen isäsuhde tulee aiheuttamaan lapsille ongelmia myöhemmin. Hakeutukaa tarpeen vaatiessa terapiaan, sillä tuon juurisyyt olisi hyvä selvittää. Anoppi voi hoitaa lapsia satunnaisesti, mutta isää hän ei voi koskaan korvata.

Vierailija
82/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sinun ja iehesi olisi tarkoitus tehdä sillä aikaa, kun lapset olisovat hoidossa?

Jos tarvetta hoidolle ei ole, niin odottaisin noin pienten lasten kanssa yökyläilyjä ja mummon hoitamisia. Päiväktipäivien jälkeen lasten olisi hyvä viettää aikaa omien vanhempien kanssa omassa kodissa. Vai miksi lapsia edes hankitaan, jos heidän kanssaan ei haluta olla? Pian he ovat vanhempia ja mummon luona kyläilyt ovat kivaa vaihtelia.

Minulla ei ainakaan ole mitään sellaista tekemistä, mihin en voisi lapsia ottaa. Miehellä on omat menonsa, mutta lapset ovat minun kanssani.

En siis ole vielä palannut töihin, mutta kun palaan niin lapset menevät päiväkotiin. Mies on nyt kaksi kertaa salaa vienyt lapset mummolaan, kun minulla on ollut lääkärikäyntiä yms joihin ei korona-aikana saa lapsia viedä. On sovittu, että mies hoitaa mutta onkin kertomatta vienyt mummolle hoitoon.

Ap

Tottakai lasten isä saa viedä lapsia vanhemmilleen eikä tarvi todellakaan mitään lupia sinulta kysellä! Et ole yksinhuoltaja ap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kehottaisin vahvasti hankkimaan muutakin elämää kuin lapset. He ovat äkkiä aikuisia ja jos olet heihin vielä silloin yhtä sairaalloisesti kiinnittynyt, niin tulee ongelmia.

Lapset ovat vasta 1 ja 3, en todellakaan tarvitse elämääni mitään muuta kuin heidät. He ovat vain kerran pieniä.

Ap

Vain Porvoossa äiti ajattelee näin.

Vierailija
84/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Luin vain ensimmäisen sivun, mutta ongelmanasi vaikuttaa olevan mies, joka ei ole sitoutunut olemaan isä lapsilleen. Tämä on asia johon kannattaisi puuttua mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, sillä vaillinainen isäsuhde tulee aiheuttamaan lapsille ongelmia myöhemmin. Hakeutukaa tarpeen vaatiessa terapiaan, sillä tuon juurisyyt olisi hyvä selvittää. Anoppi voi hoitaa lapsia satunnaisesti, mutta isää hän ei voi koskaan korvata.

Ei ole sitoutunut isä koska haluaa viedä lapsiaan käymään mummolassa? Järki hoi.

Vierailija
85/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on omistushaluinen lapsistaan. Lasun paikka.

Vierailija
86/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilotat mummon tärkeät lääkkeet ja rassaat auton jarruja, niin ongelma on ratkaistu.

Vierailija
87/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kehottaisin vahvasti hankkimaan muutakin elämää kuin lapset. He ovat äkkiä aikuisia ja jos olet heihin vielä silloin yhtä sairaalloisesti kiinnittynyt, niin tulee ongelmia.

Lapset ovat vasta 1 ja 3, en todellakaan tarvitse elämääni mitään muuta kuin heidät. He ovat vain kerran pieniä.

Ap

HE TARVITSEVAT ELÄMÄÄNSÄ MUITAKIN KUIN SINUT.

JA NIMENOMAAN, HE OVAT VAIN HETKEN PIENIÄ JA MYÖS ISOVANHEMMILLA ON OIKEUS OLLA HEIDÄN KANSSAAN.

Vierailija
88/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatus hoitoon viemisestä kauhistuttaa, niin ajattele lastesi menevän kyläilmeen mummolaan ILMAN sinua. Mitä sitten vaikket tarvitse aikaa ilman heitä? Et sinä myöskään TARVITSE heitä vierellesi joka hetki, joten miksi et voisi suostua? Mitä sinä siinä häviät?

Vierailija
89/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset voi jättää niitä mummolaan vähäksi aikaa, vaikka pariksi tunniksi ensi alkuun? Silleen saat napanuoraa katkaistua itseltäsi pikkuhiljaa

Napanuoraa? Tietenkään ei voi viedä lapsia hoitoon ettei toinen vanhempi tiedä missä ovat, salaa.

Vierailija
90/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tehdään aina, mikä ÄIDISTÄ tuntuu hyvältä, eikä lapsia ajatella ollenkaan. Äitiys on maailman itsekkäin asia.

Entäs isä, joka ei paria tuntia jaksa omia lapsiaan hoitaa?

Ei varmaan ole jaksamisesta kyse, vaan halusi ilahduttaa äitiään viemällä lapsenlapset äitinsä luo. Myös isä on täysivaltainen vanhempi.

Kuulostaa kyllä että laiskuudesta kyse.

Vierailija
91/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaa hoitoon vieminen EI ole ok.

Vierailija
92/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset voi jättää niitä mummolaan vähäksi aikaa, vaikka pariksi tunniksi ensi alkuun? Silleen saat napanuoraa katkaistua itseltäsi pikkuhiljaa

Napanuoraa? Tietenkään ei voi viedä lapsia hoitoon ettei toinen vanhempi tiedä missä ovat, salaa.

Tottakai saa. Isä on täysivertainen vanhempi ja saa tehdä asioita yhdessä lastensa kanssa ja viedä heidät mummilaan ilman luvan kysymistä äidiltä. Äiti ei ole perheen diktaattori.

Vierailija
93/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niillä aikaa oppia itsenäisiksi vaikka yläasteella.

Nyt jo päiväkodissa? 1v ja 3v.

Mä antaisin ilman muuta anopille kotihoitoon mieluummin kuin laumahoitoon.

Etenkin kun anoppi on asiasta positiivista mieltä.

En laittais enkä laittanut vuoden vanhaa vieraille hoitoon. Hirveitä megapäiviä lapselle.

Itse olin pienenä kotihoidossa, jiss mummo hoiti paria omaa lapsenlastasn ja minua.

Oli hyvä. Oli koti ja oli mummo.

Miksi et anna lastesi tutustua mummoonsa?

Vaikka viisi tai kaksi siten?

Miksi päiväkotiin?

Auts. Lasten puolesta, auts.

Mun mielipide on ilmanmuuta mummolassa hoito.

Teillä omat arvot. Niiden mukaan kai yleensä toimitaan.

Vierailija
94/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin toinen huoltaja päättää itse mitä lastensa kanssa ollessaan tekee. Vai kysyykö ap lupaa lasten viemiselle hiekkalaatikolle? Tietääkö mies joka ikinen hetki, missä lapset on ja päättääkö, ketä ap käy tapaamassa lasten kanssa?

Vierailija
95/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset on vielä noin pieniä niin mun mielestä ap:llä on oikeus pitää mielipiteensä. Ne lapset ehtivät kyllä esim. vuoden päästä hyvin aloittaa mummola-vierailut ja ovat vielä todella pieniä pitkään. Mummollekin luulisi olevan kätevämpää hoitaa taaperoa kuin vauvaa. 

Itse vein lapsia satunnaisesti yökylään mummolaan tuon ikäisinä. Nyt kun lapset ovat vanhempia ovat kertoneet että mummolaan meno oli pelottavaa. Vasta myöhemmin alkoivat tykätä niistä käynneistä.

Vierailija
96/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät varmaan että lain mukaan lapsilla on oikeus isovanhempiin ja jos eivät isovanhemmat saa tavata tarpeeksi lastenlapsiaan, he voivat viedä asian oikeuteen.

Vierailija
97/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole sitoutunut isä koska haluaa viedä lapsiaan käymään mummolassa? Järki hoi.

Jos haluat dumpata lapset mummolaan, aina kun niiden pitäisi viettää aikaa sinun kanssa, niin kyllä - tuo on ongelma. En muutenkaan pidä ajatuksesta että lapsia raahataan puoliväkisin jonnekin toisen vanhemman "tietämättä", sen sijaan että asiasta neuvoteltaisiin ja yritettäisiin saavuttaa kompromissi.

Vierailija
98/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole lastesi asioiden suhteen yksinvaltias. Isä on täysivertainen vanhempi.

Vierailija
99/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

HE TARVITSEVAT ELÄMÄÄNSÄ MUITAKIN KUIN SINUT.

JA NIMENOMAAN, HE OVAT VAIN HETKEN PIENIÄ JA MYÖS ISOVANHEMMILLA ON OIKEUS OLLA HEIDÄN KANSSAAN.

Ai mummola onkin siis vaihtoehtona omalle kodille äidin huomassa? Luulin, että päiväkodille.

No, ole aapee kotona ja hoida lapset kitina ja käykää mummolassa kyläilemässä ja kyllä mummon apua tarvitaan.

Joo, kannustan olemaan kotona.

Töitä hehkeät tekemään myöhemmin.

Olen sanaa mieltä, että lapset on vaan kerran pieniä.

1. Kotona oman vanhemman kanssa

2. Mummin luona hoidossa

3. Ihan vihonviimeinen vaihtoehto on päiväkoti , kun kyseessä vuoden vanha. Liian pieni isoon ryhmään.

Vierailija
100/132 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä opettaa lapset olemaan välillä ilman äitykkää.

Ja syystä että?

Jotta oppivat elämään itsenäisesti. Nykyään näkee ihan kädettömiä kotoa pois muuttaneita. Äidilläkin hyvä tiedostaa, että lapset ei kuulu hänelle vaan ovat yksilöitä.

Niin ettäkö 1 ja 3v lasten pitäisi osata jo elää itsenäisesti??? Salli mun nauraa. Tällekin on oma aikansa mutta ei vielä taaperoiässä. Suomessa on mennyt jo aivan sairaaksi tämä pärjäämiskulttuuri, vanhemmat kuvittelee olevansa eteviä ja lapsensa ikäistään edellä jos pärjäävät jo vaippaikäisenä itsenäisesti. Muualla maailmassa edes 12v ei vietä iltapäiviään yksin kun vanhemmat on töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi