Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhoaako kukaan muu sitä, kun (kyläilijöistä)

Vierailija
27.05.2014 |

mies ilmoittaa kesken työpäivän kutsuneensa ihmisiä kylään ja ne vieraat on tulossa samalla oven avauksella, kun itsekin on tulossa töistä kotiin?

Ei siinä mitään, jos kyseessä olisi joku läheinen kaveriperhe, mutta kyseessä uusi tuttavuus.

Ei meillä mikään kaaos ole ja ehkä pakkasesta löytyy jotain tarjottaa, mutta silti ei hirveästi nappaa, kun haluaisi ensin laittaa rauhassa perheelle ruoan, vaihtaa työvaatteet jne.

Ärsyttävintä tässä on se, että mulla ei tänään edes ole mitään tekemistä täällä töissä. Pyörittelen peukaloita ja surffaan netissä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoa. Mies vastaavassa tilanteessa varmaan luvannut tehdä ruuakin. Tietää, että olen nälkäinen töiden jälkeen.

Vierailija
2/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies tulee myös ihan samalla oven avauksella mun ja vieraiden kanssa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttäisi. Onneksi mies ei tee koskaan noin. Se inhoaa itsekin sitä, jos tulee töistä eikä saa syödä rauhassa ja sen jälkeen heittäytyä hetkeksi mahansa viereen.

Vierailija
4/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 08:54"]

mies ilmoittaa kesken työpäivän kutsuneensa ihmisiä kylään ja ne vieraat on tulossa samalla oven avauksella, kun itsekin on tulossa töistä kotiin?

Ei siinä mitään, jos kyseessä olisi joku läheinen kaveriperhe, mutta kyseessä uusi tuttavuus.

Ei meillä mikään kaaos ole ja ehkä pakkasesta löytyy jotain tarjottaa, mutta silti ei hirveästi nappaa, kun haluaisi ensin laittaa rauhassa perheelle ruoan, vaihtaa työvaatteet jne.

Ärsyttävintä tässä on se, että mulla ei tänään edes ole mitään tekemistä täällä töissä. Pyörittelen peukaloita ja surffaan netissä.

[/quote]

Ei saa inhota. Tuolla toisessa ketjussa tuli ilmi, että vaimo on moukka, jos on pahalla päällä ja käy suihkussa, kun tulee iltavuorosta töistä ja kotona kykkii yllärivieraina miehen kavereita yökylässä. Vaimon tehtävä on heti pikkukätösin laittaa iltapalaa ja seurustella ja jättää iltapesu väliin, ettei miehen kaverit vain loukkaannu

Vierailija
5/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:01"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 08:54"]

[/quote]

Ei saa inhota. Tuolla toisessa ketjussa tuli ilmi, että vaimo on moukka, jos on pahalla päällä ja käy suihkussa, kun tulee iltavuorosta töistä ja kotona kykkii yllärivieraina miehen kavereita yökylässä. Vaimon tehtävä on heti pikkukätösin laittaa iltapalaa ja seurustella ja jättää iltapesu väliin, ettei miehen kaverit vain loukkaannu

[/quote]

Aha, en tiennytkään tuota :D Ei kyllä päde muhun! Ap

Vierailija
6/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan, ja siksi tuo ei onnistuisikaan meillä. En voi sietää yllätysvieraita, ja tarvitsen töiden jälkeen aikaa yksin rauhoittumiseen. Puolisoni ei koskaan kutsu vieraita ilmoittamatta siitä etukäteen.

Vierailija
7/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se!

Vierailija
8/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah. Kannattaisko hankkia sellainen työ, jossa voi lähteä kotiin aiemmin, jos ei ole mitään töitä tehtävänä?

Vierailija
9/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mua vähän ärsyttäisi. Saattaisin ilmoittaa miehelle, että tänään menee pakosti vähän ylitöiksi. Ei voi mitään. mUn mies ei tosin tee noin, koska ymmärtää itsekin, että vieraille olisi kiva jotain tarjota ja meillä pitää vähän raivatakin, koska mies etunenässä tiputtelee kamoja pitkin poikin pöytätasoja.

Vierailija
10/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä yhtään. Mies saa hoitaa tarjoilut ja viihdyttämiset, itse vedän verkkarit jalkaan ja lähden parin tunnin lenkille.

Vierailija
11/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mies ei tee koskaan noin. Jos olisi tarve kutsua vieraita, soittaisi mulle ja kysyisi, onko ok. Sit ehkä sovittaisi, kumpi käy kaupasta hakemassa jotain helppoa tarjottavaa ja miten homma hoidettaisiin.

Ei yleensä kukaan halua töistä suoraan tulla mihinkään kylään. Meille vieraat tulee vähän myöhemmin tai pääsääntöisesti viikonloppuna.

Vierailija
12/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäisi todellakin, mutta ei kai se niiden vieraiden vika ole jos mies on ne kutsunut joten en tietenkään purkaisi ärsyyntymistäni vieraisiin vaan yrittäisi 

n olla mahdollisimman ystävällinen. Jälkeenpäin sitten saattaisin avautua miehelle asiasta.

Vierailija
13/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ärsyttäisi ja luulen että vieraillekin vähän kiusallista jos ovat itse olleet myös päivän töissä. Mutta jos niitä vieraita ei enää saa peruttua, niin ajattele että työpäivä jatkuu edustamisella kotona. Onneks on löysä se varsinainen työpäivä.

Lähettele kans miehelle pitkin päivää tosi kiireisen oloisena paniikinomaisia viestejä siitä mitä kumpikin tekee sillä sekunnilla kun tulette kotiin. Jospa hän ei enää tän jälkeen kutsu vieraita yllättäen.

"Hei pitää tarjota jotain muuta, ei pakastetut ehdi sulaa. Käy lounastauolla ostamassa salaattiainekset, mä haen vasikan ulkofilettä ja parsaa."

"Moikka taas. Täällä onkin jääkaappi täynnä, ota sä sittenkin file, parsat, jotain juustoa."

"Hei perunaa ota kans. Tehään niin että mä koitan pilkkoa salaattiainekset täällä töissä valmiiksi ni se on sit valmis. Jos pystyt keittää perunat töissä niin tee se!  Kun tullaan kotiin niin sä paat fileen pannulle ja otat kattilat esille, mä laitan heti vettä kiehumaan ja siivoon pöydät. Kääntelet filettä ja siivoilet siinä rennosti. Kun vesi kiehuu niin sä paat perunat toiseen ja parsat toiseen kattilaan. Mä katan pöydän."

"Hei, muista ettet pane filettä mihinkään kylmään ainakaan kotimatkalla, et se on sit paistovalmis. Mut jos otat jotain juomia niin niille ota kans kylmäkassi ja kylmäkalleja. Mä otan jotain tulppaaneja vaiks. Tuleepa kalliiks."

"Hei, nyt on kiire mut tuli mieleen et ota lapsille jotain nopeeta, maksalaatikkoa vaikka."

"Tai ei sittenkään maksalaatikkoa, ota joku tuorepastajuttu ja kerma."

"Ja pitää vähän siivota. Katotaan miten ehtii. Moikka!"

"Mietin sitä siivousta mistä oli puhetta. Niin tehään niin et sä jäät vieraiden kanssa pihalle hetkeksi, viivytät niitä siinä puhumalla vaikka auton renkaista tai haette postia tms., kun mä meen sisälle ja avaan äkkiä ovet tuulettamisen vuoksi ja raivaan äkkiä kengät eteisestä kaappiin. Sovitaan että mä yskäsen kun voitte lähteä siirtymään sisälle päin hitaasti, mä käyn pikaisesti muka vessassa mut oikeesti siivoon nopeesti pöntön ja altaan. Ette tule vielä sillä aikaa sisälle vaan viivyttelet. Mä tuun siihen ulos ja sillä aikaa sä meet muka ottamaan kenkiä pois ja käyt vessassa, mut oikeesti otat kaikki muut ylimääräset tavarat eteisestä ja viet ne meiän makkariin, ja tuot uuden käsipyyhkeen ja vessapaperia vessaan, ja siivoot peilin ja katot ettei vessan nurkissa oo pölyä. Ja pyyhi ovenkahvat! Muista älä käy ite vessassa, sitä ei nyt ehdi, mut vetäse ja pese kädet. Mut kuivaa siihen vanhaan pyyhkeeseen!"

"Muista käydä vessassa ennen töistä lähtöä!"

"Tai ehkä on parempi jos sä ensin pyyhit kädet siihen vanhaan pyyhkeeseen ja lopuksi vähäsen vaan sillä uudella. Jätä vanha kaappiin."

"Okei mut sillä aikaa mä siis siirryn hitaasti vieraiden kanssa eteiseen, sä tuut vessasta, mä vien muka toisen ostoskassin keittiöön mut oikeesti meen kiertää äkkiä olkkarin ja katon et se on ok. Mä sanon vaikka "Onpa kaunis ilma" jos vieraat voi ohjata sinne ja "Onpa kylmä ilma" jos sun pitää ohjata vieraat keittiöön ja mennä heti siivoomaan olkkaria. Tuut keittiöön sit heti kun oot saanut olkkarin siistiksi, maks 4 min! Sano "vaihdoin muuten vessaan pyyhkeen", jos mun pitää vielä käydä sillä vanhalla pyyhkeellä pyyhkimässä pölyjä olkkarin lattialta. Ja sit se ruoan valmistus."

"No niin, eiköhän tää tästä. Olihan meillä muuten vessapaperia? Meillä on töissä vaan keltasta, ota sä teiltä joku rulla varmuuden vuoks. Mut piilota se sit hyvin ostoskassiin, omaan muovipussiinsa ettei se kastu. Eli ei tarvii hakea uutta vessapaperia kotona siinä kohtaa kun oot menossa vessaan, sen sijaan kato että makkarit yms. ovet on kiinni. Okei, nähdään ja soitellaan viel!"

Vierailija
14/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:52"]

Muakin ärsyttäisi ja luulen että vieraillekin vähän kiusallista jos ovat itse olleet myös päivän töissä. Mutta jos niitä vieraita ei enää saa peruttua, niin ajattele että työpäivä jatkuu edustamisella kotona. Onneks on löysä se varsinainen työpäivä.

Lähettele kans miehelle pitkin päivää tosi kiireisen oloisena paniikinomaisia viestejä siitä mitä kumpikin tekee sillä sekunnilla kun tulette kotiin. Jospa hän ei enää tän jälkeen kutsu vieraita yllättäen.

"Hei pitää tarjota jotain muuta, ei pakastetut ehdi sulaa. Käy lounastauolla ostamassa salaattiainekset, mä haen vasikan ulkofilettä ja parsaa."

"Moikka taas. Täällä onkin jääkaappi täynnä, ota sä sittenkin file, parsat, jotain juustoa."

"Hei perunaa ota kans. Tehään niin että mä koitan pilkkoa salaattiainekset täällä töissä valmiiksi ni se on sit valmis. Jos pystyt keittää perunat töissä niin tee se!  Kun tullaan kotiin niin sä paat fileen pannulle ja otat kattilat esille, mä laitan heti vettä kiehumaan ja siivoon pöydät. Kääntelet filettä ja siivoilet siinä rennosti. Kun vesi kiehuu niin sä paat perunat toiseen ja parsat toiseen kattilaan. Mä katan pöydän."

"Hei, muista ettet pane filettä mihinkään kylmään ainakaan kotimatkalla, et se on sit paistovalmis. Mut jos otat jotain juomia niin niille ota kans kylmäkassi ja kylmäkalleja. Mä otan jotain tulppaaneja vaiks. Tuleepa kalliiks."

"Hei, nyt on kiire mut tuli mieleen et ota lapsille jotain nopeeta, maksalaatikkoa vaikka."

"Tai ei sittenkään maksalaatikkoa, ota joku tuorepastajuttu ja kerma."

"Ja pitää vähän siivota. Katotaan miten ehtii. Moikka!"

"Mietin sitä siivousta mistä oli puhetta. Niin tehään niin et sä jäät vieraiden kanssa pihalle hetkeksi, viivytät niitä siinä puhumalla vaikka auton renkaista tai haette postia tms., kun mä meen sisälle ja avaan äkkiä ovet tuulettamisen vuoksi ja raivaan äkkiä kengät eteisestä kaappiin. Sovitaan että mä yskäsen kun voitte lähteä siirtymään sisälle päin hitaasti, mä käyn pikaisesti muka vessassa mut oikeesti siivoon nopeesti pöntön ja altaan. Ette tule vielä sillä aikaa sisälle vaan viivyttelet. Mä tuun siihen ulos ja sillä aikaa sä meet muka ottamaan kenkiä pois ja käyt vessassa, mut oikeesti otat kaikki muut ylimääräset tavarat eteisestä ja viet ne meiän makkariin, ja tuot uuden käsipyyhkeen ja vessapaperia vessaan, ja siivoot peilin ja katot ettei vessan nurkissa oo pölyä. Ja pyyhi ovenkahvat! Muista älä käy ite vessassa, sitä ei nyt ehdi, mut vetäse ja pese kädet. Mut kuivaa siihen vanhaan pyyhkeeseen!"

"Muista käydä vessassa ennen töistä lähtöä!"

"Tai ehkä on parempi jos sä ensin pyyhit kädet siihen vanhaan pyyhkeeseen ja lopuksi vähäsen vaan sillä uudella. Jätä vanha kaappiin."

"Okei mut sillä aikaa mä siis siirryn hitaasti vieraiden kanssa eteiseen, sä tuut vessasta, mä vien muka toisen ostoskassin keittiöön mut oikeesti meen kiertää äkkiä olkkarin ja katon et se on ok. Mä sanon vaikka "Onpa kaunis ilma" jos vieraat voi ohjata sinne ja "Onpa kylmä ilma" jos sun pitää ohjata vieraat keittiöön ja mennä heti siivoomaan olkkaria. Tuut keittiöön sit heti kun oot saanut olkkarin siistiksi, maks 4 min! Sano "vaihdoin muuten vessaan pyyhkeen", jos mun pitää vielä käydä sillä vanhalla pyyhkeellä pyyhkimässä pölyjä olkkarin lattialta. Ja sit se ruoan valmistus."

"No niin, eiköhän tää tästä. Olihan meillä muuten vessapaperia? Meillä on töissä vaan keltasta, ota sä teiltä joku rulla varmuuden vuoks. Mut piilota se sit hyvin ostoskassiin, omaan muovipussiinsa ettei se kastu. Eli ei tarvii hakea uutta vessapaperia kotona siinä kohtaa kun oot menossa vessaan, sen sijaan kato että makkarit yms. ovet on kiinni. Okei, nähdään ja soitellaan viel!"

[/quote]

Eli lyhennetynä. Rakas, voisitko olla kutsumatta vieraita yllättäin?! Suoraa puhetta. Minun mies on ainakin niin yksikertainen, että ei ymmärrä tuollaisia vihjailuja.

Vierailija
15/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14:lle.. Ei mulla nyt ihan tollanen paniikki ole :D En ole mitään kovin stressaavaa tyyppiä. Ainakaan suhun verrattuna! Sanoin vain että tää juttu ärsyttää mua, ei aiheuta pakokauhua kuitenkaan :)

Ap

Vierailija
16/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoa. 

Vierailija
17/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä IKINÄ laittaisi aikuiselle miehelle viestiä "Muista käydä vessassa" ?! WTF? Jos aikuinen mies ei itse ymmärrä käydä tarpeillaan, niin kuskoon housuun :D

Ap

Vierailija
18/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva 14...ja ikä oli?! Eikö sille miehelle voisi vaan sanoa, ensikerralla kysy minulta ensin.

Vierailija
19/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäis, laittaisin viestiä et harmi kun et kertonut aiemmin, kun olin just tänään ehtinyt sopia muuta menoa heti töiden jälkeen! Sit kävisin itsekseni syömässä jossain ja menisin vaikka leffaan katsomaan jonkun oikein pitkän elokuvan. Kotiin vasta niin myöhään, että iltapala ja nukkumaan ja silmien ummistus mahdollisilta vieraiden jättämiltä sotkuilta, jos mies on jättänyt ne siivoamatta.

Vierailija
20/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä laitat kaikessa rauhassa ruuan, vaihdat työvaatteen ym.

"Talo elää tavallaan, vieras kulkee ajallaan" on minun mottoni enkä ymmärrä ongelmaasi.

Meillä tulee ja menee vieraita muutenkin kuin entisessä kestikievarissa, en minä ole enää vuosiin niistä lukua pitänyt. Alkuaikoina oli vähän kiusallista, kun ne hipsivät vaikka  makuuhuoneeseen saakka, mitenkään itsestään ilmoittamatta ja lupaa kysymättä. Ei siitä muuten haittaa, mutta sitä sattui silloinkin kun emme olleet kotona.
Talo tosin miehen lapsuudenkoti ja perheen = perikunnan omistama, että pitivät varmaan kotinaan. Siis koko suku ynnä kylänmiehet lisäksi.