Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhoaako kukaan muu sitä, kun (kyläilijöistä)

Vierailija
27.05.2014 |

mies ilmoittaa kesken työpäivän kutsuneensa ihmisiä kylään ja ne vieraat on tulossa samalla oven avauksella, kun itsekin on tulossa töistä kotiin?

Ei siinä mitään, jos kyseessä olisi joku läheinen kaveriperhe, mutta kyseessä uusi tuttavuus.

Ei meillä mikään kaaos ole ja ehkä pakkasesta löytyy jotain tarjottaa, mutta silti ei hirveästi nappaa, kun haluaisi ensin laittaa rauhassa perheelle ruoan, vaihtaa työvaatteet jne.

Ärsyttävintä tässä on se, että mulla ei tänään edes ole mitään tekemistä täällä töissä. Pyörittelen peukaloita ja surffaan netissä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tekisi noin, niin tervehtisin vieraita iloisesti, ottaisin treenikassin ja lähtisin salille. Miehen vieraat, miehen vaiva.

Vierailija
22/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras se mieskin on vaan kodissaan. Pussilinen herneitä vaan nenään, kun mies kutsuu vieraita sinun kotiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mikäs siinä sitten. Sitten tehdään vähän enemmän ruokaa, vaikka grillaten näin kesällä.

Vierailija
24/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tehdä noin koskaan. Vieraiden tuomiseen "pyydetään lupa". Myöskään lapset eivät tuo kavereitaan kotiin ilmoittamatta. Se on todella ärsyttävää, jos tulee väsyneenä töistä kotiin ja kotona on vieraita ihmisiä, ei tykätä kukaan sellaisesta.

Jos meillä kävisi noin kuin ap:lla, niin ilmottaisin että harmi kun en ole tulossa töistä kotiin, vaan menen käymäään jossain. Hoitakoon itse vieraansa kestitykset.

Vierailija
25/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon pitäisi olla: Inhoaako kukaan muu sitä, kun (miehistä)

Eihän tossa ole mitään muuta ongelmaa kuin että miehesi on urpo. Ei se vieraitten vika ole.

Vierailija
26/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:09"]

Vieras se mieskin on vaan kodissaan. Pussilinen herneitä vaan nenään, kun mies kutsuu vieraita sinun kotiin...

[/quote]Olipa taas aivopieru. Koti on kummankin koti. Ja juuri siksi sen käyttöä rajoittaa se että se ole yksin oma, vaan myös sen toisen oma, joten kotia koskevat päätökset tehdään yhdessä.

t. mies

Vierailija
27/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:09"]

[/quote]Olipa taas aivopieru. Koti on kummankin koti. Ja juuri siksi sen käyttöä rajoittaa se että se ole yksin oma, vaan myös sen toisen oma, joten kotia koskevat päätökset tehdään yhdessä.

t. mies

[/quote]

Tosikko.

Vierailija
28/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää, ei haittaa minua. Tilataan pitsat sitten, jos ei ole kotona ruokaa tarjottavana. Tai mies saa luvan kurvata leipomon/ruokakaupan kautta kotiin.

En ota tuollaisista vähääkään paineita, yllätysvierailulle tulevat ymmärtävät kyllä itsekin, että jos ei isäntäperheelle anneta varautumisaikaa, ei voi olettaa paikkojen olevan tip top.

Vierailija
29/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:57"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:52"]

Muakin ärsyttäisi ja luulen että vieraillekin vähän kiusallista jos ovat itse olleet myös päivän töissä. Mutta jos niitä vieraita ei enää saa peruttua, niin ajattele että työpäivä jatkuu edustamisella kotona. Onneks on löysä se varsinainen työpäivä.

Lähettele kans miehelle pitkin päivää tosi kiireisen oloisena paniikinomaisia viestejä siitä mitä kumpikin tekee sillä sekunnilla kun tulette kotiin. Jospa hän ei enää tän jälkeen kutsu vieraita yllättäen.

"Hei pitää tarjota jotain muuta, ei pakastetut ehdi sulaa. Käy lounastauolla ostamassa salaattiainekset, mä haen vasikan ulkofilettä ja parsaa."

"Moikka taas. Täällä onkin jääkaappi täynnä, ota sä sittenkin file, parsat, jotain juustoa."

"Hei perunaa ota kans. Tehään niin että mä koitan pilkkoa salaattiainekset täällä töissä valmiiksi ni se on sit valmis. Jos pystyt keittää perunat töissä niin tee se!  Kun tullaan kotiin niin sä paat fileen pannulle ja otat kattilat esille, mä laitan heti vettä kiehumaan ja siivoon pöydät. Kääntelet filettä ja siivoilet siinä rennosti. Kun vesi kiehuu niin sä paat perunat toiseen ja parsat toiseen kattilaan. Mä katan pöydän."

"Hei, muista ettet pane filettä mihinkään kylmään ainakaan kotimatkalla, et se on sit paistovalmis. Mut jos otat jotain juomia niin niille ota kans kylmäkassi ja kylmäkalleja. Mä otan jotain tulppaaneja vaiks. Tuleepa kalliiks."

"Hei, nyt on kiire mut tuli mieleen et ota lapsille jotain nopeeta, maksalaatikkoa vaikka."

"Tai ei sittenkään maksalaatikkoa, ota joku tuorepastajuttu ja kerma."

"Ja pitää vähän siivota. Katotaan miten ehtii. Moikka!"

"Mietin sitä siivousta mistä oli puhetta. Niin tehään niin et sä jäät vieraiden kanssa pihalle hetkeksi, viivytät niitä siinä puhumalla vaikka auton renkaista tai haette postia tms., kun mä meen sisälle ja avaan äkkiä ovet tuulettamisen vuoksi ja raivaan äkkiä kengät eteisestä kaappiin. Sovitaan että mä yskäsen kun voitte lähteä siirtymään sisälle päin hitaasti, mä käyn pikaisesti muka vessassa mut oikeesti siivoon nopeesti pöntön ja altaan. Ette tule vielä sillä aikaa sisälle vaan viivyttelet. Mä tuun siihen ulos ja sillä aikaa sä meet muka ottamaan kenkiä pois ja käyt vessassa, mut oikeesti otat kaikki muut ylimääräset tavarat eteisestä ja viet ne meiän makkariin, ja tuot uuden käsipyyhkeen ja vessapaperia vessaan, ja siivoot peilin ja katot ettei vessan nurkissa oo pölyä. Ja pyyhi ovenkahvat! Muista älä käy ite vessassa, sitä ei nyt ehdi, mut vetäse ja pese kädet. Mut kuivaa siihen vanhaan pyyhkeeseen!"

"Muista käydä vessassa ennen töistä lähtöä!"

"Tai ehkä on parempi jos sä ensin pyyhit kädet siihen vanhaan pyyhkeeseen ja lopuksi vähäsen vaan sillä uudella. Jätä vanha kaappiin."

"Okei mut sillä aikaa mä siis siirryn hitaasti vieraiden kanssa eteiseen, sä tuut vessasta, mä vien muka toisen ostoskassin keittiöön mut oikeesti meen kiertää äkkiä olkkarin ja katon et se on ok. Mä sanon vaikka "Onpa kaunis ilma" jos vieraat voi ohjata sinne ja "Onpa kylmä ilma" jos sun pitää ohjata vieraat keittiöön ja mennä heti siivoomaan olkkaria. Tuut keittiöön sit heti kun oot saanut olkkarin siistiksi, maks 4 min! Sano "vaihdoin muuten vessaan pyyhkeen", jos mun pitää vielä käydä sillä vanhalla pyyhkeellä pyyhkimässä pölyjä olkkarin lattialta. Ja sit se ruoan valmistus."

"No niin, eiköhän tää tästä. Olihan meillä muuten vessapaperia? Meillä on töissä vaan keltasta, ota sä teiltä joku rulla varmuuden vuoks. Mut piilota se sit hyvin ostoskassiin, omaan muovipussiinsa ettei se kastu. Eli ei tarvii hakea uutta vessapaperia kotona siinä kohtaa kun oot menossa vessaan, sen sijaan kato että makkarit yms. ovet on kiinni. Okei, nähdään ja soitellaan viel!"

[/quote]

Eli lyhennetynä. Rakas, voisitko olla kutsumatta vieraita yllättäin?! Suoraa puhetta. Minun mies on ainakin niin yksikertainen, että ei ymmärrä tuollaisia vihjailuja.

[/quote]

Joo, ja toinen "äiti tässä. Äiti on vähän kiireinen, mutta muista sä kulta käydä töissä jo vessassa".

Vierailija
30/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset vieraat on niin urpoja ettei varmista toiseltakin osapuolelta, passaako mennä kylään...

Vierailija
31/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 tuo lista oli huikea, jää mieleen paremmin kuin pelkkä lause "mä en tykkää että tuot vieraita heti kun tulen töistä"

Vierailija
32/32 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle on järjestetty tuollaisia ylläreitä, on mies saanut lähteä itse töistä aikaisemmin, käydä kaupan kautta kotona siivoamassa ja hakea minut töistä, jotta olen aikaisemmin kotona kuin julkisilla tullessa. Nyt vähän jämäkkyyttä ap!